Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Det är alltid tråkigt när inte kampanjen motsvarar allas förväntningar men jag hoppas att vi tillgodosätt många. Gällande GTX 670 & 680 så kommer en rabattkodskampanj inom kort, nästa vecka.

Mvh
Andreas

Hej, jag skulle behöva min fråga bli besvarad lite fort, har lite problem med en beställning, den har kommit till fel ställe, så om ni kollar denna tråd innan så kanske ni kan kolla kundservice frågorna? Har några frågor jag vill ha besvarade där, vet inte vad jag ska göra. Men om du ser detta nu kanske du kan svara.
Behöver verkligen er nu!

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem

Kommer ni att få in 770 kort med referens design? Det verkar inte vara en enda butik som har det just nu?

Mvh!

Permalänk
Medlem

Hej CDON jag kan inte komma åt eran chatt för tillfället på er hemsida. Jag har nämligen fått hem fel utgåva av eran GRiD 2 Limited Edition på er hemsida så stog det att man skulle få med en Nissan GTR SpecV road car som ska vara tillgänglig för multiplayer samt singelplayer skulle även få 5 extra banor med på köpet av denna utgåva. Men när jag aktiverade huvudspelet samt DLCet via steam så fick jag headstart pack vilket innehåller Mercedes Benz SLR McLAREN 722 gt, Cash earned in-game goes further with discounts in GRiD 2's multiplayer vehicle and modification store. Samt Receive a racenet bonus.

Vilket är fel då det var GTR SpecV road car samt 5 banor som skulle föllja med. Då det är svårt att spela MP läget just nu för jag ser många servrar kör med det DLC paketet med Nisstan GTR o dem där 5 extra banorna.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av DDemis:

Kommer ni att få in 770 kort med referens design? Det verkar inte vara en enda butik som har det just nu?

Mvh!

Hej,

Jag har tyvärr inget datum för detta, har försökt att få fram ett utan att lyckas.

Mvh
Andreas

Skrivet av Zero201:

Hej CDON jag kan inte komma åt eran chatt för tillfället på er hemsida. Jag har nämligen fått hem fel utgåva av eran GRiD 2 Limited Edition på er hemsida så stog det att man skulle få med en Nissan GTR SpecV road car som ska vara tillgänglig för multiplayer samt singelplayer skulle även få 5 extra banor med på köpet av denna utgåva. Men när jag aktiverade huvudspelet samt DLCet via steam så fick jag headstart pack vilket innehåller Mercedes Benz SLR McLAREN 722 gt, Cash earned in-game goes further with discounts in GRiD 2's multiplayer vehicle and modification store. Samt Receive a racenet bonus.

Vilket är fel då det var GTR SpecV road car samt 5 banor som skulle föllja med. Då det är svårt att spela MP läget just nu för jag ser många servrar kör med det DLC paketet med Nisstan GTR o dem där 5 extra banorna.

Hejsan,

Jag kan tyvärr inte lösa detta här, ber dig att återigen försöka få kontakt med kundtjänst.

Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Jag har tyvärr inget datum för detta, har försökt att få fram ett utan att lyckas.

Mvh
Andreas

Hejsan,

Jag kan tyvärr inte lösa detta här, ber dig att återigen försöka få kontakt med kundtjänst.

Mvh//Andreas

Tackar för ditt snabba svar har ni lunch stängt med chatten eller nåt får att den inte är tillgänglig för dem senaste gångerna jag har skickat ett support mail så har jag fått vänta upp till 48 timmar på ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero201:

Hej CDON jag kan inte komma åt eran chatt för tillfället på er hemsida. Jag har nämligen fått hem fel utgåva av eran GRiD 2 Limited Edition på er hemsida så stog det att man skulle få med en Nissan GTR SpecV road car som ska vara tillgänglig för multiplayer samt singelplayer skulle även få 5 extra banor med på köpet av denna utgåva. Men när jag aktiverade huvudspelet samt DLCet via steam så fick jag headstart pack vilket innehåller Mercedes Benz SLR McLAREN 722 gt, Cash earned in-game goes further with discounts in GRiD 2's multiplayer vehicle and modification store. Samt Receive a racenet bonus.

Vilket är fel då det var GTR SpecV road car samt 5 banor som skulle föllja med. Då det är svårt att spela MP läget just nu för jag ser många servrar kör med det DLC paketet med Nisstan GTR o dem där 5 extra banorna.

Dubbelkolla din mail, jag har tidigare fått koder etc till DLC via mail från cdon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Jag har tyvärr inget datum för detta, har försökt att få fram ett utan att lyckas.

Mvh
Andreas

okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Det är alltid tråkigt när inte kampanjen motsvarar allas förväntningar men jag hoppas att vi tillgodosätt många. Gällande GTX 670 & 680 så kommer en rabattkodskampanj inom kort, nästa vecka.

Mvh
Andreas

Vet du vilken dag detta kommer igång ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Hedersmedlem

Som den dinosaurie jag är handlar jag fortfarande CD. Tyvärr lämnar er emballering mycket övrigt att önska. Beställde lite skivor för någon vecka sedan. Ni hade då skickat 5st i någon form av standardförpackning som inte alls passar CD utan de ligger löst och skramlar omkring, utan något extra som fyller ut. Det ledde till att 4st fodral var sönderslagna/spruckna. Ingen yttre skada på förpackningen. Skadorna uppstår genom att askarna kastas runt i ytterförpackningen.

Jag chattade då (kort väntetid och jättetrevlig support, kanon!), och påpekade emballeringen samt skadorna. Får då utskickat 4 nya fodral. När de anländer kommer de på samma sätt, vilket ledde till att samtliga var sönderrepade på utsidan. Detsamma för en restorder på 2 skivor som även de kommer i samma, alldeles för stora och utan fyllnadsmaterial, förpackning = sönderrepade askar, men inga spruckna den här gången. Ren tur som jag ser det.

Har inte chattat igen om det som hände, därför tar jag det här istället.

Vill veta om ni tänker fortsätta skicka på ett så undermåligt sätt, för i så fall kommer jag i fortsättningen enbart vända mig till andra konkurrenter som emballerar riktigt, där speciellt en utmärker sig på ett positivt sätt.

När man beställer så mycket att det krävs stor kartong har emballeringen fungerat någorlunda, med extra fyllnadsmaterial.

Tack på förhand för synpunkter!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Som den dinosaurie jag är handlar jag fortfarande CD. Tyvärr lämnar er emballering mycket övrigt att önska. Beställde lite skivor för någon vecka sedan. Ni hade då skickat 5st i någon form av standardförpackning som inte alls passar CD utan de ligger löst och skramlar omkring, utan något extra som fyller ut. Det ledde till att 4st fodral var sönderslagna/spruckna. Ingen yttre skada på förpackningen. Skadorna uppstår genom att askarna kastas runt i ytterförpackningen.

Jag chattade då (kort väntetid och jättetrevlig support, kanon!), och påpekade emballeringen samt skadorna. Får då utskickat 4 nya fodral. När de anländer kommer de på samma sätt, vilket ledde till att samtliga var sönderrepade på utsidan. Detsamma för en restorder på 2 skivor som även de kommer i samma, alldeles för stora och utan fyllnadsmaterial, förpackning = sönderrepade askar, men inga spruckna den här gången. Ren tur som jag ser det.

Har inte chattat igen om det som hände, därför tar jag det här istället.

Vill veta om ni tänker fortsätta skicka på ett så undermåligt sätt, för i så fall kommer jag i fortsättningen enbart vända mig till andra konkurrenter som emballerar riktigt, där speciellt en utmärker sig på ett positivt sätt.

När man beställer så mycket att det krävs stor kartong har emballeringen fungerat någorlunda, med extra fyllnadsmaterial.

Tack på förhand för synpunkter!

CDON kan inte packa CD-skivor, så att de repas?
Det skulle ju vara som att Scan sålde ruttet kött, eller att Beckers sålde torkad färg, eller att GB sålde smält glass....eller att...! Ja, ni hajar...
Verkar ju direkt amatörmässigt, vilket är förvånande för ett företag som CDON.com. Känns som att det är tack vare CD/DVD-skivan som CDON.com blivit till i första taget.

Citat:

Bolaget grundades som en skivbutik på nätet 1999.

-Wikipedia

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MP-Jan:

CDON kan inte packa CD-skivor, så att de repas?
Det skulle ju vara som att Scan sålde ruttet kött, eller att Beckers sålde torkad färg, eller att GB sålde smält glass....eller att...! Ja, ni hajar...
Verkar ju direkt amatörmässigt, vilket är förvånande för ett företag som CDON.com. Känns som att det är tack vare CD/DVD-skivan som CDON.com blivit till i första taget.

-Wikipedia

Mjo, det är lite komiskt.

Jag har legat lågt med skivinköpen några år men startat upp igen nu och blev lite förvånad över detta. Handlat från lite olika håll och CDON tar jumboplatsen emballeringsmässigt när det gäller CD och brevlådeförpackningen. Troligen använder de DVD/Bluray-format som ju inte alls passar. Förpackningarna jag fått är 215x415mm, helt fel för CD. En skiva eller 5 skivor slänger de bara ner utan något extra som fyller ut - allting skramlar runt = trasiga skivor, som ett brev på posten.

Vill mest ha klarlagt om detta är standard numera, för i så fall är det slutköpt från CDON trots de förmånliga priserna.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Även jag har fått spruckna fodral från Cdon, trots att de låg i ett vadderat kuvert. Postens hantering är väl inte den bästa, men tycker även att Cdon kan se över sin paketering. Är det robotar som hos Komplett som tabbar sig eller är det era anställda som jobbar för snabbt?

För övrigt: Ps vita 4GB minneskort för 39 spänn måste väl vara fel pris? http://cdon.se/spel/ps_vita_memory_card_4gb-17565943
Fenomenalt pris om det inte är felsatt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Mjo, det är lite komiskt.

Jag har legat lågt med skivinköpen några år men startat upp igen nu och blev lite förvånad över detta. Handlat från lite olika håll och CDON tar jumboplatsen emballeringsmässigt när det gäller CD och brevlådeförpackningen. Troligen använder de DVD/Bluray-format som ju inte alls passar. Förpackningarna jag fått är 215x415mm, helt fel för CD. En skiva eller 5 skivor slänger de bara ner utan något extra som fyller ut - allting skramlar runt = trasiga skivor, som ett brev på posten.

Vill mest ha klarlagt om detta är standard numera, för i så fall är det slutköpt från CDON trots de förmånliga priserna.

Jag köpte två skivor från cdon för några veckor sen och då var dom packade i något slags platt kartong som till formen påminner om tre dvd-fodral lagda bredvid varandra. Är det en sån kartong du fick med ?

För mina skivor var fulla av smårepor och märken men inget var riktigt trasigt. Orkade dock inte bry mig just då eftersom jag har haft värre skit att bry mig om i livet än repiga skivfodral

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;13569906']Jag köpte två skivor från cdon för några veckor sen och då var dom packade i något slags platt kartong som till formen påminner om tre dvd-fodral lagda bredvid varandra. Är det en sån kartong du fick med ?

För mina skivor var fulla av smårepor och märken men inget var riktigt trasigt. Orkade dock inte bry mig just då eftersom jag har haft värre skit att bry mig om i livet än repiga skivfodral

Det är nog samma emballage vi pratar om, helt olämpligt till CD.

Vill jag har repiga skivor kan jag välja Tradera för 1/10-1/20-del av priset. Köper jag nytt förväntar jag mig repfria skivor och askar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det är nog samma emballage vi pratar om, helt olämpligt till CD.

Vill jag har repiga skivor kan jag välja Tradera för 1/10-1/20-del av priset. Köper jag nytt förväntar jag mig repfria skivor och askar.

Påminner när de skickade mekaniska hårddiskar med brevpost som knappt var vadderat och slängdes ner i brevinkastet. Var inte för mig, men någon annan i denna tråden.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Påminner när de skickade mekaniska hårddiskar med brevpost som knappt var vadderat och slängdes ner i brevinkastet. Var inte för mig, men någon annan i denna tråden.

Får VERKLIGEN hoppas att det är bättre nu, har precis beställt 2 WD Green 3TB, orkar inte med DOA-hantering för att de är dåligt emballerade.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hotcpu6:

Får VERKLIGEN hoppas att det är bättre nu, har precis beställt 2 WD Green 3TB, orkar inte med DOA-hantering för att de är dåligt emballerade.

Jag tror de gått över till DVD-emballering över hela linjen. Det kommer säkert gå bra.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Jag tror de gått över till DVD-emballering över hela linjen. Det kommer säkert gå bra.

Var glad att du får emballage...de kunde ju ha frankerat CD-fodralet:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på ert Windows 8 ( http://cdon.se/hemelektronik/microsoft%C2%AE_windows%C2%AE_8_... )
och alla andras för deras kallas OEM och ert OEI. Är det kanske bara ett stavfel?

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasPC:

Vad är det för skillnad på ert Windows 8 ( http://cdon.se/hemelektronik/microsoft%C2%AE_windows%C2%AE_8_... )
och alla andras för deras kallas OEM och ert OEI. Är det kanske bara ett stavfel?

Självklart är det enbart stavfel.

Finns inget som heter OEI.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonas79:

Självklart är det enbart stavfel.

Finns inget som heter OEI.

Kanske syftar på miljögodkänd digitalicens? http://www2.epa.gov/aboutepa/about-office-environmental-infor...

Annars har vi ju http://sv.wikipedia.org/wiki/OEI "... som ägnar sig åt virtuella karteller och produktiva felläsningar"

Det passar ju rätt bra som beskrivning av Microsoft och Windows.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Hej CDON. Hur har ni tänkt med er prissättning på Team Xtreem Ramminnen?

8GB 1600MHz
- 565kr
8GB 1866MHz - 665kr
8GB 2133MHz - 455kr
8GB 2400MHz - 800kr

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av AndreasPC:

Vad är det för skillnad på ert Windows 8 ( http://cdon.se/hemelektronik/microsoft%C2%AE_windows%C2%AE_8_... )
och alla andras för deras kallas OEM och ert OEI. Är det kanske bara ett stavfel?

Hejsan,

Tack för info, jag skickar detta vidare till ansvarig.
Mvh//Andreas

Skrivet av DavidtheDoom:

Hej CDON. Hur har ni tänkt med er prissättning på Team Xtreem Ramminnen?

8GB 1600MHz
- 565kr
8GB 1866MHz - 665kr
8GB 2133MHz - 455kr
8GB 2400MHz - 800kr

Hej,
Minnespriserna stiger och 2133MHz har vi kvar av i lager sedan innan prisuppgången började. Istället för att försöka tjäna extra mycket pengar på dessa så säljer vi dem till "gamla" priser.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hej CDON. Hur har ni tänkt med er prissättning på Team Xtreem Ramminnen?

8GB 1600MHz
- 565kr
8GB 1866MHz - 665kr
8GB 2133MHz - 455kr
8GB 2400MHz - 800kr

Inget nytt hehe Här är en till pärla

AX860 1785kr
AX860i 1785kr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Minnespriserna stiger och 2133MHz har vi kvar av i lager sedan innan prisuppgången började. Istället för att försöka tjäna extra mycket pengar på dessa så säljer vi dem till "gamla" priser.
Mvh//Andreas

Uppskattas Ett första steg till att försöka bygga en dator till sambon ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

När i Juni kommer den nya serien i Thor att släppas? Kommer det även att inkludera bärbara datorer?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Eqric:

När i Juni kommer den nya serien i Thor att släppas? Kommer det även att inkludera bärbara datorer?

Hej!
Stationärt kommer inom en vecka, bärbart 2-3 veckor.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej!
Stationärt kommer inom en vecka, bärbart 2-3 veckor.
Mvh//Andreas

Kan jag räkna med någon form av svar på min emballeringsfråga?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Kan jag räkna med någon form av svar på min emballeringsfråga?

Förlåt! Jag skickade tidigare vidare informationen till logistikavdelningen. Jag pratade nu även med dem och de lovade att se över packeteringsrutinerna för berörda produktområden. Tack!
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Förlåt! Jag skickade tidigare vidare informationen till logistikavdelningen. Jag pratade nu även med dem och de lovade att se över packeteringsrutinerna för berörda produktområden. Tack!
Mvh//Andreas

Tack för svaret.

Skulle det vara möjligt att få ett mer utförligt svar? Är det standard idag att ni paketerar CD med kartonger avsedda för DVD, eller var det ett misstag? Innebär "att se över" att ni kommer börja använda förpackningar avsedda för CD igen och i så fall när?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro