Hur mycket tror ni min dator är värd? Alienware M17x R3

Permalänk
Medlem

Hur mycket tror ni min dator är värd? Alienware M17x R3

Hej jag har en Alienware M17x R3 här som jag funderar på att sälja. Egentligen behövde jag inte en bärbar alienware men jag fick den här datorn för 8000kr genom min brors kompis i februari iår tror jag. Både de två jobbar på Dell och för snart 2 år sen hade de supertrabatt för anställde att köpa produkter så då köpte han den här datorn för typ 13000 tror jag det var. Den skulle kostat 27tusen men han fick 57% rabatt. Sedan visade det säg efter ett tag att han inte använde den så mycket och ville sälja den. Varför jag skulle vilja sälja den är för att jag också är väldigt sugen på att bygga egen :).
Detta är ingen säljtråd utan priskoll bara

http://fuskbugg.se/dl/YRhE6N/alienware%20specs.png

Den är inte använda så mycket och allt funkar bra. Den har en till hårdiskplats som är tom för tillfället. Jag tror att den där supporten går ut i typ september nästa år.

Varsågod och säg vad ni tycker

Permalänk
Medlem

Var ju en riktigt fin laptop ju Är inte så insatt i just bärbara datorer, men en sådan idag hade ju legat på minst 15k som ny idag. Om jag var i behov av en sådan så hade jag kanske kunnat ge 8000kr för den datorn begagnad
Märket kostar ju också väldigt mycket, men det räknar jag inte med.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

ok tack för svar ja det finns så sjukt mycket mjukvaror med alienware. Den kan blinka i alla färgar, olika spellägen och jag kan och man kan välja teman kring allt och koppla ihop allt med allt. Egentligen massa onödiga saker men ändå roligt att sätta upp datorn exakt som du vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxyyy:

Hej jag har en Alienware M17x R3 här som jag funderar på att sälja. Egentligen behövde jag inte en bärbar alienware men jag fick den här datorn för 8000kr genom min brors kompis i februari iår tror jag. Både de två jobbar på Dell och för snart 2 år sen hade de supertrabatt för anställde att köpa produkter så då köpte han den här datorn för typ 13000 tror jag det var. Den skulle kostat 27tusen men han fick 57% rabatt. Sedan visade det säg efter ett tag att han inte använde den så mycket och ville sälja den. Varför jag skulle vilja sälja den är för att jag också är väldigt sugen på att bygga egen :).
Detta är ingen säljtråd utan priskoll bara

http://fuskbugg.se/dl/YRhE6N/alienware%20specs.png

Den är inte använda så mycket och allt funkar bra. Den har en till hårdiskplats som är tom för tillfället. Jag tror att den där supporten går ut i typ september nästa år.

Varsågod och säg vad ni tycker

Nja då man kan få bätre hårdvara för 8k atm, skulle vara roligt att se bilder på den och exakta spec som skärm upplösning och sådana saker.

Permalänk
Medlem

en liknande dator från pc-konsulten när denna datorn var aktuell runt 2011 gick för runt 13k nya fast detta är ju en alienware som säljer som smör till småkidsen så du kan väl få 7-8000kr iaf

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Visa signatur

Elektronik och microprocessor innovatör :D

Permalänk

5000 är nog mer rimligt.

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Gröngås:

5000 är nog mer rimligt.

Någon som hittat rätt iaf TS ignorera de andra och gå lite efter denna 4-5k på Swec då det är ganska stora uppgraderingar i toppkorten på bärbara för varje GEN men iaf du får nog 4-5k på Swec ev så får du 4-9k på blocket.!

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Du får en kamel, en halv fisk och fritt val från min samling av exotiska kossor.
Gäller ej Holstein eller Ayrshire

Permalänk
Medlem
Skrivet av knatteanka:

Precis, den där är nästan exakt en likadan. Annan hårdisk och Grafik bara tror jag

Permalänk
Medlem

Bara för att klargöra, så är jag bombsäker på att det är en 6990m även om det står på hemsidor och annat att det är en 6970m men jag kollade på hur mycket shaders och gpuklocken och memoryt låg på och det stämde med en 6990m. Jag googlade på det och det visar sig vara fler personer som upplever att datorn säger att det är en 6970m istället för 6990m.
Shaders: 1120
Default GPU clock: 715MHz Memory:900MHz

Permalänk

Någonstans mellan 6-10k, att den fortfarande har garanti är mycket bra. Den är nog t.o.m värd mer än 10k men folk betalar sällan det fulla priset en produkt är värd om den är begagnad just pga risken som man tar.