"Det gick inte att omvandla objekt System.Boolean till typen System.string"

Permalänk
Medlem

Hej! När jag startar Windows 7 (64-bit) får jag sedan en tid tillbaka alltid upp en ruta med följande felmeddelande:

Jag har testat att göra en så kallad ren omstart, där jag gått in på systemkonfiguration och bockat ur alla tjänster som inte är Microsoft-tjänster, precis som Microsoft föreslår, men det hjälper inte heller, så jag har ingen aning om vad mer jag kan göra.

Såvitt jag kan se ställer inte felet till med några problem i övrigt, men det är väldigt irriterande att få upp det här felmeddelandet varje gång jag startar datorn. Någon som har några förslag på vad jag kan göra? Jag har testat systemåterställning till tidigare tidpunkt men det har inte heller hjälpt.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K @ 4 Ghz ~ Asus Z170 Pro Gaming Aura ~ Asus Geforce GTX 1060 6GB ~ 16 GB Corsair Vengeance 2666Mhz
~ Fractal Design Define R5 ~ Windows 10 ~ Dell U2719DC

Permalänk
Medlem

När jag kollade i loggboken såg jag att det rörde sig om två olika fel:

1. Sessionen "Microsoft Security Client OOBE" stoppade på grund av följande fel: 0xC000000D
2. Sessionen "Microsoft-Windows-Setup" stoppade på grund av följande fel: 0xC000000D

Det första lyckades jag lösa med hjälp av denna sida. Svaret längst ner var det som hjälpte mig:

This procedure appears to solve the issue.
It MUST be done Exactly by the Steps.
1. DISABLE the Microsoft Antimalware Service
2. REBOOT the machine
3. DELELETE the EppOobe.etl File
(Reference Path) C:\ProgramData\Microsoft\Microsoft Security Client\Support\EppOobe.etl
4. REBOOT the machine
5. ENABLE the Microsoft Antimalware Service
6. REBOOT the machine
7. Frequently CHECK the Administrative Events Log under Custom Views to ensure the error does not reappear.
NOTE: Just Deleting the EppOobe.etl file and Rebooting will NOT work.

Men fortfarande kvarstår problem nummer två, alltså: "Microsoft-Windows-Setup" stoppade på grund av följande fel: 0xC000000D"

Klickar jag på fliken information i loggboken står det följande:
EventData
SessionName Microsoft-Windows-Setup
FileName C:\Windows\Panther\setup.etl
ErrorCode 3221225485
LoggingMode 5

Visa signatur

Intel Core i7-6700K @ 4 Ghz ~ Asus Z170 Pro Gaming Aura ~ Asus Geforce GTX 1060 6GB ~ 16 GB Corsair Vengeance 2666Mhz
~ Fractal Design Define R5 ~ Windows 10 ~ Dell U2719DC