Filmerna ifrån dxtory laggar. HJÄLP TACK!

Permalänk

Filmerna ifrån dxtory laggar. HJÄLP TACK!

Hej. Jag brukar spela in filmer med Fraps. Men nu har jag bytt till Dxtory. MEN, Filmerna jag får ut från dxtory när jag har renderat dom och redigerat m.m LAGGAR. Det går inte att lägga upp på tuben eftersom att det laggar så otroligt hårt i vissa tillfällen.. Jag laggar ingenting in-game när jag recordar med Dxtory. Jag använder Lagarith lossless codec och alla säger att det funkar fint.. Men inte för mig tyvärr. Jag är ny i Dxtory och jag fattar ingenting om det. Jag har försökt att googla på det men jag hittar ingenting. Hjälp uppskattas.

Visa signatur

Acer 24" 144hz Predator Gigabyte GeForce GTX 770 4GB Evo Intel Core i7 4790K@MSI Z87-G45 Gaming 32GB Ram

Permalänk
Skrivet av Crimsnmonkey:

Hej. Jag brukar spela in filmer med Fraps. Men nu har jag bytt till Dxtory. MEN, Filmerna jag får ut från dxtory när jag har renderat dom och redigerat m.m LAGGAR. Det går inte att lägga upp på tuben eftersom att det laggar så otroligt hårt i vissa tillfällen.. Jag laggar ingenting in-game när jag recordar med Dxtory. Jag använder Lagarith lossless codec och alla säger att det funkar fint.. Men inte för mig tyvärr. Jag är ny i Dxtory och jag fattar ingenting om det. Jag har försökt att googla på det men jag hittar ingenting. Hjälp uppskattas.

Hur snabb är din hårddisk ? Hört en del får problem tack vare det

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crimsnmonkey:

Hej. Jag brukar spela in filmer med Fraps. Men nu har jag bytt till Dxtory. MEN, Filmerna jag får ut från dxtory när jag har renderat dom och redigerat m.m LAGGAR. Det går inte att lägga upp på tuben eftersom att det laggar så otroligt hårt i vissa tillfällen.. Jag laggar ingenting in-game när jag recordar med Dxtory. Jag använder Lagarith lossless codec och alla säger att det funkar fint.. Men inte för mig tyvärr. Jag är ny i Dxtory och jag fattar ingenting om det. Jag har försökt att googla på det men jag hittar ingenting. Hjälp uppskattas.

Testa att filma med MSI Afterburner och se om det laggar då också.

Permalänk
Medlem

Spelar du in på samma hårddisk som spelet sitter på?
Du ger oss inte direkt mycket att gå på, kan du förklara mer i detalj hur du har ställt in i Dxtory?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Skrivet av Crimsnmonkey:

Hej. Jag brukar spela in filmer med Fraps. Men nu har jag bytt till Dxtory. MEN, Filmerna jag får ut från dxtory när jag har renderat dom och redigerat m.m LAGGAR. Det går inte att lägga upp på tuben eftersom att det laggar så otroligt hårt i vissa tillfällen.. Jag laggar ingenting in-game när jag recordar med Dxtory. Jag använder Lagarith lossless codec och alla säger att det funkar fint.. Men inte för mig tyvärr. Jag är ny i Dxtory och jag fattar ingenting om det. Jag har försökt att googla på det men jag hittar ingenting. Hjälp uppskattas.

Det KAN hända att det inte är DxTory som gör det här, utan Sony Vegas (använder du Sony Vegas?) om du kör med GPU-rendering påslagen. Testa slå av den (guider för det finns lite överallt, google är en bra början) och se om det kan ha någon som helst inverkan. Detta gäller i princip vilket program du än använder, förutsatt att du kan styra användningen av GPU vid rendering, givetvis.

Det var mina fem öre, se om det händer något utan GPU-rendering Lycka till.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Är det lagg i form av dålig fps så har du troligtvis för långsam HDD, dxtory kan spela in i annan fps än vad du spelar i och det förklarar varför det flyter på bra i spelet. I hörnet på fps mätaren visas både fps i spelet och fps dxtory skriver till filen, kolla hur skriv fps ser ut där nästa gång du spelar. Jag brukar köra rawcap och skriva till två hårddiskar för att nå 60 fps i filen, så det kan du ju testa om du har två.