Microsoft: "Inget internet? Köp Xbox 360"

Permalänk
Medlem

Snarare "inget internet?" Köp PS4

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11

Permalänk
Medlem

99% av alla i Sverige som har tänkt köpa en next gen konsol har idag en fast internet uppkoppling hemma där konsolen kommer att användas. det är ren och skär fakta. Sen är det även sant att det inte ser ut så i resten av världen men jag förstår inte varför folk här är så upprörda över det? På dom marknaderna så kommer dom att förlora på det. men det är MS beslut och jag tycker de är schysst att dom är väldigt öppna nu med spelreglerna.. Jag har bara så svårt att förstå varför folk här i vårat land i detta forum gör så stor grej av det.

Sen till princip frågan att man inte ska behöva ansluta sin X1 dagligen om man vill spela på den. Där är jag helt lost? När blev det en mänsklig rättighet att alla spel måste funka offline? så är inte läget på PC sidan iaf, kanske inte på alla spel men ändå vissa. När jag läser vissa kommentarer så kan man nästan tro att MS utmanar yttrandefriheten eller något liknande.

Dom är väll less på piratkopiering helt enkelt man vill inte göra om samma misstag som på xbox och 360. Det kanske finns andra förklaringar oxå jag tror inte bara att dom gör såhär för att jävlas er.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av eXeem:

99% av alla i Sverige som har tänkt köpa en next gen konsol har idag en fast internet uppkoppling hemma där konsolen kommer att användas. det är ren och skär fakta. Sen är det även sant att det inte ser ut så i resten av världen men jag förstår inte varför folk här är så upprörda över det? På dom marknaderna så kommer dom att förlora på det. men det är MS beslut och jag tycker de är schysst att dom är väldigt öppna nu med spelreglerna.. Jag har bara så svårt att förstå varför folk här i vårat land i detta forum gör så stor grej av det.

Sen till princip frågan att man inte ska behöva ansluta sin X1 dagligen om man vill spela på den. Där är jag helt lost? När blev det en mänsklig rättighet att alla spel måste funka offline? så är inte läget på PC sidan iaf, kanske inte på alla spel men ändå vissa. När jag läser vissa kommentarer så kan man nästan tro att MS utmanar yttrandefriheten eller något liknande.

Dom är väll less på piratkopiering helt enkelt man vill inte göra om samma misstag som på xbox och 360. Det kanske finns andra förklaringar oxå jag tror inte bara att dom gör såhär för att jävlas er.

För det första, om det är fakta, ge mig en källa.

För det andra, det är i alla fall för mig mer en principfråga, varför ska kravet finnas?
Det tillför ingenting till någon, medans det skapar onödigt krångel för många.

För det tredje, det stoppar inte piratkopiering. De gör det bara jobbigare för alla inblandade parter genom att deras lata utvecklare implementerar en fullösning.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Finns en väldigt bra tråd på reddit om detta, varför det INTE är ok med det Msoft gör
http://www.reddit.com/r/gaming/comments/1g6afz/to_those_of_yo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

99 % av alla gamers här använder nog steam på sina datorer vilket betyder att man måste vara uppkopplad HELA tiden(bortsett från krångliga offline mode) men där är det ingen som klagar utan steam hyllas till skyarna. Nya Xbox kräver bara en gång om dagen men då är det helt absurt.

Men ärligt talat, försök komma på ett tillfälle då det passar att spela och man inte kan få internet på något sätt. Jag måste tänka efter ordentligt och kan inte säga att ett sådant tillfälle någonsin inträffar mig. Täckning för min smartphone finns alltid och den behöver inte ens vara bra eftersom incheckningen lär gå väldigt snabbt.

Dessutom, tror ni inte MS har gjort undersökningar på hur många som verkligen saknar internet helt och hållet och skulle kunna tänkas köpa Xbox One? Uppenbarligen har de kommit fram till att den gruppen är minimal och jag tror verkligen inte att någon i den här tråden tillhör den.

MS har ju hittills visat att dom inte lyssnat nåt vidare så varför skulle dom börja nu? Kolla bara på windows 8 vilket jävla fiasko det var inte en 5 miljoner sålda på 6 månader. Sen visst de flesta har internet 2013 men det är saken att dom KRÄVER det på 24 h basis. Sen inte att glömma DRM dumheterna samt att konsolen är på pappret klenare än ps4 och dyrare. Man får ju nästan vara döv , blind och intelligens befriad för att se nåt övertag hos Xbox mot Ps4.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Hahaha. Vill man inte ha kunder och sälja sina produkter så man kan få en omsättning, så kan man göra som Microsoft.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Windows 2000, ciggen tänds.
Windows Vista, locket tages av.
Windows 8, ciggen rökes till mer än hälften.
Xbox-one, ciggen fimpas i tunna full av nitroglycerin.

Rest In Hell Microsoft.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Sällar mig till den skara som inte ser detta som ett större problem. MS har inte haft särskilt stora problem med att live legat nere under den tid jag ägt xb360 och min isp (Comhem) har heller inte haft avbrott på än 24 timmar under denna period. Som fler nämne, wifi hotspot om man nu måste ta sin maskin till lerhyddan på landet men det är iaf i Sverige ett "i-lands problem". Bara min högst personliga åsikt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Hur svårt kan det vara att dra igång wifishare på telefonen en gång per dag om du är ute och reser...

Hur svårt kan det vara att inte behandla sina betalande kunder som brottslingar som måste övervakas?

Har väl för f*n inget med att göra om övervakningen är tekniskt möjlig eller inte. "Hur svårt är det att använda fotboja egentligen? Är väl inget konstigt för att få använda Xbox Two?"

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Hahaha! Som någon annan skrev i tråden, snarare "köp en PS4". Fy fan vad Microsoft ligger dåligt till just nu med sin Xbox One, överkörda av Sony.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Windows 2000, ciggen tänds.
Windows Vista, locket tages av.
Windows 8, ciggen rökes till mer än hälften.
Xbox-one, ciggen fimpas i tunna full av nitroglycerin.

Rest In Hell Microsoft.

Windows 2000 var nog ett av Microsofts bästa OS. Tog XP 5-6 år innan det blev ens brukbart i jämförelse med Windows 2000.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

För det första, om det är fakta, ge mig en källa.

För det andra, det är i alla fall för mig mer en principfråga, varför ska kravet finnas?
Det tillför ingenting till någon, medans det skapar onödigt krångel för många.

För det tredje, det stoppar inte piratkopiering. De gör det bara jobbigare för alla inblandade parter genom att deras lata utvecklare implementerar en fullösning.

Nä okej my bad det är inte fakta men en uppskattning av mig. men jag tror inte den siffran är så långt ifrån verkligheten. det är inte många spelintresserade svenskar idag som lever utan en fast internet uppkoppling. Det kan inte vara det, jag har bara så svårt att se det.

Så länge Microsoft är öppna och ärliga med 24 timmars regeln så ser jag bara inget problem med det. Det kommer inte att drabba alla inblandade bara en handfull när deras ADSL modem har träffats av blixten. Men dom som känner att dom alltid måste kunna spela får väll då köpa en ps4 samt ett elverk dom gånger när strömmen går.

Hur det blir med piratkopieringen får vi väll se. svårt att säga nu säkert. men jag tror inte att det här kravet kommer att göra det enklare.

Dom tvingar faktiskt inte på någon deras konsol. Som tur är så finns det andra alternativ.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Vilken ISP har du? Jag hadde telia när jag bodde i sverige, och det kan jag rapportera betyder rasslig mottagning i mobilen, över hela sverige (ja, alla dom andra näten är bättre) och deras "fiber" är väl att gämnställa med signalkvaliteten på röksignaler en stormig och mulen natt.

Såå.. Även om jag inte motsäger mig kontentan av ditt inlägg, så är jag mycket skeptisk till att det skulle vara så låg nertid, oavsett operatör/isp osv.

Intressant att du säger det samtidigt som jag sitter i skogen och är helnöjd. Det finns inte en fast bostad inom en mils radie, bara lite baracker.

Jag har haft telia sedan ADSL slog igenom ute i ett samhälle med ca hundra invånare. De senaste fem åren har jag noll sekunder downtime.

Enda gången internet saknas är när det saknas el (fast då har jag fortf 3g i mobilen). Strömavbrott drabbas vi av ofta på landet däremot...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MyZk0:

Ptja, har man ingen ström kan man ju inte spela på sin konsol ändå? Såvida man inte har en egen generator hemma för just det syftet..
='D

Strömmen var tillbaka på någon timme, men ISP:ns utrustning var den som var nere i mer än ett dygn därefter. Så jag hade faktiskt tänkt på att man behöver ha ström för att spela, sådeså!

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

...... När man trodde M$ inte kunde skjuta sig mer i foten.. Så lyckas dom hitta ytterligare en spot dom inte skjutit sönder.. *facepalm*

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

För mig går den automatiskt bort som förstahandsval eftersom den inte kommer fungera i sommarstugan där det varken finns internet eller äns 3G. Knappt gsm. Det är klart, kan den göra sin övervakningsuppkoppling via utdelat gprs så kanske, men bara kanske skulle den funka. Nä, det blir Sony som får mina pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

MS har ju hittills visat att dom inte lyssnat nåt vidare så varför skulle dom börja nu? Kolla bara på windows 8 vilket jävla fiasko det var inte en 5 miljoner sålda på 6 månader. Sen visst de flesta har internet 2013 men det är saken att dom KRÄVER det på 24 h basis. Sen inte att glömma DRM dumheterna samt att konsolen är på pappret klenare än ps4 och dyrare. Man får ju nästan vara döv , blind och intelligens befriad för att se nåt övertag hos Xbox mot Ps4.

jag kommer nog att köpa ps4 sj. men då gör jag det pga priset samt övertaget i prestandan. det som lockar mig med kryssboxen är kinekt samt deras mjukvara som verkar vara bättre om man ska slänga ut HTPCn. men som sagt det lutar ändå åt ps4 just nu men jag tror det som kommer att avgöra saken är vad mina vänner köper. för det är inge roligt att spela själv.

men jag är oförstående över paniken på onlinekravet. let's agree to disagree

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Skrivet av Don_W:

MS har ju hittills visat att dom inte lyssnat nåt vidare så varför skulle dom börja nu? Kolla bara på windows 8 vilket jävla fiasko det var inte en 5 miljoner sålda på 6 månader. Sen visst de flesta har internet 2013 men det är saken att dom KRÄVER det på 24 h basis. Sen inte att glömma DRM dumheterna samt att konsolen är på pappret klenare än ps4 och dyrare. Man får ju nästan vara döv , blind och intelligens befriad för att se nåt övertag hos Xbox mot Ps4.

Jag ser ett: Halo

Nämen spel över huvudtaget är Xboxens fördel enligt mig. Kände att Sonys E3 konferans var väldigt svag medan Microsoft visade flertalet imponerande titlar exklusivt. Det är trots allt detta som jag kommer kolla på om jag köper någon av dem och borde vara vad de flesta andra här borde kolla på innan ni bestämmer er. Det här med uppkoplingen är en petitess i sammanhanget. Dessutom blir det bara 500 kr skillnad på dem i sverige som jag förstått så det blir close call för mig då jag är sugen på att testa på uncharted-serien som lär komma förr eller senare men samtidigt har jag kört alla Halo och vill inte bryta den trenden.

Spelutbudet blir alltså det enda som spelar roll för mitt köp.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Facialspray:

Grattis till årets dummaste kommentar! Det är väl för fan självklart att man ska ha rätt att spela på en konsol man köpt för egna pengar utan några som helst motkrav!? Jösses..vissa människor asså

Men så behöver du inte heller köpa en Xbox
Valet är ju fritt som jag ju skrev.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Känns inte som det kommer påverka så många ur den kundkretsen som kan tänka sig köpa konsolen. För min del tycker jag priset är lite högt. 4500kr = ny high end GPU till min dator, och allvarligt talat kan man leva utan de få exklusiva titlarna som konsolerna får

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

För dom kunde ju inte bara säga "Köp en PS4" ;D

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av evgaftw:

Precis som win 8, TVINGAR MS, kunderna till att vänja sig till en viss teknik vare sig dem vill eller inte och vi såg ju hur det gick. Kunder som blev så pass polariserade att dem antingen älskade eller hatade OS:et, vilket fick pc-försäljningen (föga förvånande) att dyka till bottennivåer (rekordlåg notering på flera år).

Jag fattar bara inte deras marknadsföringsstrategi. Är inte hela poängen att tillfredsställa kunden? Spelar väl fan igen roll vad Ni vill, så länge kunden är nöjd och betalar!

Ser redan en stor bojkott på väg mot X1, för att istället köpa PS4. Förståeligt och bra enligt mig då jag inte finner någon större lust att stödja tvingande, bakåtsträvande och integritetskränkande teknik.

Ingen är tvingad att använda Windows 8, lika lite som att någon skulle vara tvingad att köpa Xbox One. Gillar man det inte så låt bli att köpa. Själv kör jag Arch Linux och så har vi Nintendo Wii.

Permalänk
Skrivet av Chrester:

Men så behöver du inte heller köpa en Xbox
Valet är ju fritt som jag ju skrev.

Det har du rätt i, och jag tänker verkligen inte köpa en X1 men det är irrelevant. Vad jag vill få fram är att man ska visa M$ att de är helt ute o cyklar när det gäller online DRM, oj juste "Cloud gaming" heter det ju visst (yeah right..) Låter vi dem implementera sån här skit utan o säga emot så kommer de ju fortsätta o det vill väl ingen?

Permalänk
Medlem

Sony PS4 75%, Nintendo Wii U 20%, Microsoft Xbox One 5%, så tror jag andelarna på dom nya konsolerna kommer att vara när alla är lanserade.

Permalänk
Medlem

Eller köp PS4. Till och med Wii U har en mycket ljusare framtid än Xbox 360.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Facialspray:

Det har du rätt i, och jag tänker verkligen inte köpa en X1 men det är irrelevant. Vad jag vill få fram är att man ska visa M$ att de är helt ute o cyklar när det gäller online DRM, oj juste "Cloud gaming" heter det ju visst (yeah right..) Låter vi dem implementera sån här skit utan o säga emot så kommer de ju fortsätta o det vill väl ingen?

Själv så kommer jag köpa en och jag bryr mig inte nämnvärt att man måste verifiera konsolen hiskeliga en gång per dygn Snacka om storm i ett vattenglas. Om ett år eller två kommer ingen ens minnas den här hysterin

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Avstängd

Xbox kmr se till att dom går i konkurs..

-Övervakad dygnet runt.
-Internet anslutning varje dag
-inte sälja/låna ut spel..

Att alla har internet, de spelar ingen roll.
en konsol ska kunna vara utan internet.

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Skrivet av Cosby:

Sony PS4 75%, Nintendo Wii U 20%, Microsoft Xbox One 5%, så tror jag andelarna på dom nya konsolerna kommer att vara när alla är lanserade.

Playstation 4
1358 82.2%

Xbox One
100 6.1%

Wii U
39 2.4%

Annat/osäker
155 9.4%

1652 100%

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chrester:

Själv så kommer jag köpa en och jag bryr mig inte nämnvärt att man måste verifiera konsolen hiskeliga en gång per dygn Snacka om storm i ett vattenglas. Om ett år eller två kommer ingen ens minnas den här hysterin

Joddå det kmr man minnas. då ps4 aldrig kmr sjunka så lågt.

Jag är varken xbox / ps fanboy. men skulle ja nångång köpa en konsol (kmr aldrig hända) så hade jag valt ps4

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Skrivet av Chrester:

Själv så kommer jag köpa en och jag bryr mig inte nämnvärt att man måste verifiera konsolen hiskeliga en gång per dygn Snacka om storm i ett vattenglas. Om ett år eller två kommer ingen ens minnas den här hysterin

Om ett år eller två kommer kanske ingen minnas Xbox One heller