Agentväska, fungerande EPROM brännare

Permalänk
Avstängd

Agentväska, fungerande EPROM brännare

Jag har kommit över den coolaste agentväskan någonsin:
Telemecanique PRU 08/C, Ref: SG3 CCP 01 03, Västtyskland

Den verkar vara fullt fungerande, iallafall så tror jag att den läser värden, och UV-lampan under den svarta lådan längst upp till vänster är fullt funktionell.

Frågan är om man kan ha den till något roligt, eller om det faktiskt är någon som fortfarande använder EPROM och kan ha nytta av väskan. Själv programmerade jag några EPROM i gymnasiet, men har inte kommit i kontakt med sådant sedan dess.

Min första tanka var att kanske slakta en laptop för att göra ett coolt cutombygge. Någon som har andra ideer vad man skulle kunna ha den till?

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk

Känns som om den passar bäst till en filminspelning! Antingen som tidsinställd bomb eller som avkodare för några som jagar ett hemligt militärt EPROM på 80-talet.

Permalänk
Inaktiv

Säger som ovanstående, bra till film material!

Permalänk
Medlem

Haha häftig !

Permalänk
Avstängd

Tänkte om man skulle sätta sig på tåget, öppna väskan, trycka på några knappar och fråga: "Är det OK att vi inte stannar vid nästa station."

*Klick*-*Klick*-*Klick*

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Jag tycker: förstör inte interiören.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Jag tycker: förstör inte interiören.

Jag tycker detsamma. Den där är alldeles för fin att slakta.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Lägg undan den och spara den till dina barn.
De kommer att titta på den med stora ögon.
Passa även på att lägga undan: en fast tvål, en telefon från televerket(sladd och nummerskiva), en miniräknare, mp3-spelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Lägg undan den och spara den till dina barn.
De kommer att titta på den med stora ögon.
Passa även på att lägga undan: en fast tvål, en telefon från televerket(sladd och nummerskiva), en miniräknare, mp3-spelare

Glöm inte LP-skiva.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalasis:

Glöm inte LP-skiva.

LP-skivan är allt annat än utdöd! Men handtvålen ska jag nog ta och stoppa undan

Kanske kan väskan vara enuppskattad artikel i framtidens antikrunda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk

Misstänker att du lagt upp den här :
http://www.ebay.com/itm/Telemecanique-PRU-08-C-EPROM-Programm...

OM det är så, så kommer du få en jäkla massa skit om du inte säljer den till den personen som lagt det högsta budet...
Bara en vänlig varning

Permalänk

tror flipperspel använder eprom iaf så du kan ju alltid bränna senaste rommarna till folk med flipper som vill ha senaste programvaran

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aluser:

Tack, nu föll pusselbitarna på plats. Jag har funderat en del över var det stora kretskortet med alla EPROM skulle kunna passa någonstans. Var nästan nära på att tro att kortet var en standard för många år sedan.

Fantastiskt att man tog fram en unik programmeringsenhet för 1st PLC (eller P.C som de kallar den). Idag funkar vilken dator som helst +USB brännare

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Psy_Lover:

Misstänker att du lagt upp den här :
http://www.ebay.com/itm/Telemecanique-PRU-08-C-EPROM-Programm...

OM det är så, så kommer du få en jäkla massa skit om du inte säljer den till den personen som lagt det högsta budet...
Bara en vänlig varning

Guilty! Om någon budar så kommer jag förmodligen att sälja den, just nu tar den bara upp plats och säkerligen har köparen mer nytta av den än vad jag har. Anledningen med "jag bestämmer till vem jag säljer"-klausulen är om köparen kommer att krångla med båtfrakt eller dylikt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna ge en slant för den om det skulle vara rimligt pris, om du inte får den såld.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av som99:

Jag skulle gärna ge en slant för den om det skulle vara rimligt pris, om du inte får den såld.

Har du något spännande projekt på G, eller är du en samlare?

PM:a mig gärna, så får jag se om det är intressant. Jag kommer iallefall inte ha någon användning av den.

Visa signatur

Permalänk

Jag är elektronikintresserad, så om du inte har nytta av den så tycker jag inte att du ska slakta den, utan sälja vidare den! Jag är intressant ifall ovanstånde skulle vara av intresse

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneoff:

Har du något spännande projekt på G, eller är du en samlare?

PM:a mig gärna, så får jag se om det är intressant. Jag kommer iallefall inte ha någon användning av den.

Jag skulle absolut inte göra sönder den utan ha den som samlar objekt men självklart använda den för att bränna lite EEPROMS då jag sysslat en del med det Skulle tycka det var väldigt synd att förstöra den för något projekt :/

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.