Permalänk

Metro 2033 krashar

Halloj!

Körde igenom Metro Last light för ett tag sedan, ett roligt spel. Tänkte köra Metro 2033 efteråt (fel ordning men ja ^^).

Grejen är, hade ett AMD kort då och hade inte physx, men löste de men spelet krashade ändå.

Nu sitter jag på ett nvidia kort och har physx mappen där redan, men spelet krashar oavsett :/.

Någon som har haft samma problem som vet om det går att lösa?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Om du har Physx eller inte har ingen betydelse. Men du får nog vara lite mer specifik när du säger att spelet "kraschar"

EDIT: kan ju börja med att fråga ifall spelet är nedladdat?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Om du har Physx eller inte har ingen betydelse. Men du får nog vara lite mer specifik när du säger att spelet "kraschar"

EDIT: kan ju börja med att fråga ifall spelet är nedladdat?

Jo, står att man måste ha physx förstår du. Ja nerladdat, men funderar på att köpa om inte samma sak händer ändå :S

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Skrivet av drakelito:

Jo, står att man måste ha physx förstår du. Ja nerladdat, men funderar på att köpa om inte samma sak händer ändå :S

Du borde köpa spelet. Det kostar under hundringen och det kan du väl supporta dem med?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Jo, står att man måste ha physx förstår du. Ja nerladdat, men funderar på att köpa om inte samma sak händer ändå :S

Jag körde det på min laptop med HD6770m, så du måste inte ha PhysX. Det bör vara någon annan anledning till att det kraschar (korrupta filer pga pirat?)

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Jag har köpt spelet, kraschar så fort man startar det typ. Vette fan vad det kan vara, googlat som en dåre. Och jag är inte direkt ensam om det heller.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Skrivet av CruiZin:

Jag har köpt spelet, kraschar så fort man startar det typ. Vette fan vad det kan vara, googlat som en dåre. Och jag är inte direkt ensam om det heller.

Ah du ser, även fast man köper det. Låter riktigt skumt, men tänker när man köper ett spel att det ska funka ändå :S

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Halloj!

Körde igenom Metro Last light för ett tag sedan, ett roligt spel. Tänkte köra Metro 2033 efteråt (fel ordning men ja ^^).

Grejen är, hade ett AMD kort då och hade inte physx, men löste de men spelet krashade ändå.

Nu sitter jag på ett nvidia kort och har physx mappen där redan, men spelet krashar oavsett :/.

Någon som har haft samma problem som vet om det går att lösa?

Får du ett felmeddelande relaterat till physx eftersom du talar om det?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Jag har köpt spelet, kraschar så fort man startar det typ. Vette fan vad det kan vara, googlat som en dåre. Och jag är inte direkt ensam om det heller.

Skrivet av drakelito:

Ah du ser, även fast man köper det. Låter riktigt skumt, men tänker när man köper ett spel att det ska funka ändå :S

Har ni något program som ska interagera med spelet, till exempel Fraps eller MSI Afterburner? Jag hade själv det problemet att det inte funkade när spelet skulle starta och fraps var igång.

Visa signatur

5800X3D | RTX 4090 | O11 EVO custom loop | AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Jo, står att man måste ha physx förstår du. Ja nerladdat, men funderar på att köpa om inte samma sak händer ändå :S

Som andra sagt, du behöver inte Physx för att spela Metro. Vi på forumet får inte hänvisa att ladda ned illegalt material. Men testa att "köpa om" spelet Och se om det blir bättre

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

PhysX måste vara installera, du måste ha köpt det!

Att han skriver att han har laddat ned det är ju ingen bekännelse till §7, jag har också laddat ned spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

PhysX måste vara installera, du måste ha köpt det!

Att han skriver att han har laddat ned det är ju ingen bekännelse till §7, jag har också laddat ned spelet.

Vadå "måste ha köpt det" ? Man behöver varken hårdvaru eller mjukvaruaccelererad PhysX. Jag har själv både Metro LL och Metro 2033, som jag skaffat på ett "icke lagligt vis". Spelen funkar och SKA funka hur bra som helst vare sig det är köpt eller inte.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Eftersom du har en piratkopia kan vi tyvärr inte hjälpa dig då tråden bryter mot regeln om piratkopiering. Mer information om varför denna regel existerar finns här.