SweC Emerald Dream - Vanilla WoW Guild

Permalänk
Medlem

SweC Emerald Dream - Vanilla WoW Guild

Hej!
Nu Är vi Horde!
Nu är vi "up and running" guilden skapas i detta ögonblick
/w Tharx eller Teodice för en guildinvite

Pågår just nu en diskussion i en annan tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/121-world-warcraft/1218578-n...

Det handlar om en privat wow server som heter "Emerald Dream" den Sköts just nu utav Feenix och WoW-One och är otroligt bra när det kommer att frambringa den där nostalgin!

Det verkar som att många är intresserade utav att köra, så det kommer skapas en SweC Guild ikväll, på antingen horde eller alliance sidan, därav denna tråd!

Rösta på det valet som ni vill att vi kör, så klockan 21:00 ikväll drar vi igång!

Alla som inte hittade servern kan bara googla, då jag inte vet hur moderatorerna känner för länkar till den siten (även om användarna inte bryter några lagar, så en moderator kanske kan PMa mig om det är så att jag kan få länka)

Servern har i stortsett 100% uptime, och allt verkar fungera precis som i Vanilla. ingen leveling increase eller något.

Här finns instruktioner på hur man gör:
*bort*

Rösta, så ses vi online ikväll runt 21:00 tiden!

Lite guild "regler"
Alla är välkommna att joina, I guildchatten är självklart huvudspråket svenska!
Ingen åldersgräns, detta medför dock att vi förväntar oss fortfarande Moget beteende från alla som är med, (Både unga och äldre)
När du har joinat guilden representerar du Sweclockers och guilden när du pratar i alla kanaler, så uppför dig där med! vill inte ha några Klagomål på våra members!
Lootsystem och sånt kan vi ju ta fram när det är dags!
Många av oss är erfarna från Vanilla, men det kommer komma en del som är helt nya till WoW och Vanilla, så frågor är helt okej att ställa! och jag ser det som självklart att ingen av de mer erfarna kommer att flama någon annan för att de inte vet hur man gör!

dvs, helt vanligt hyffs!

HA ROLIGT NU!

Guilden startas upp ikväll runt 21:00 och jag kommer skriva här vad den heter och vem ni kan whispra för en invite.

Om du PMar mig, på SweC kommer jag också kunna lägga till er!

---------------------

Försöker fortfarande hitta någon VoIP server/programvara som vi kan använda! om det blir många som joinar, kanske jag tar och slantar ut för en egen Mumble/TS/vent server beroende på vad folket vill ha!

Streaming uppmuntras! (Om ni Vill streama så citera gärna mig, så lägger jag upp er i första inlägget!)
Ska försöka Fixa ihop en mumble kanal eller något liknande också (Om ni har tips eller en server Pma gärna!)

Lämna Nick i tråden så fixar vi invites till er senare ikväll!

Jag skriver upp mitt namn såfort jag skapat min karaktär!

Till ev. admin som vill modda detta, så är det ej olagligt att spela på WoW privata servrar, utan det som ligger i en gråzon är att hosta servrarna.

länk borttagen
Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Snabb som satan postar nick när jag skapat gubben

Permalänk

Horde!

Bra jobbat Oskar! Är hemma igen till 21 senast :).

Här är en länk till hur man får det att fungera: *bort*

länk borttagen
Permalänk
Medlem
Skrivet av prOpertyTeodice:

Horde!

Bra jobbat Oskar! Är hemma igen till 21 senast :).

Här är en länk till hur man får det att fungera: *bort*

Super, uppdaterar första inlägget!

Visa signatur

"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Sitter och laddar ned klienten nu, i ca 800kB/s -.- Som tur är så ska vi dra in fiber om någon vecka!

Ser fram emot att hoppa in på servern och lira Vanilla senare

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk

Awesome! Synd att jag redan har 2st level 60 chars på Alliance sidan, Kan dock tänka mig att rerolla horde

Gjorde själv en tråd i februari där jag försökte promota ED för att få dit lite swec folk, Den blev dock redigerad av admin

www.sweclockers.com/forum/121-world-warcraft/1191964-world-wa...

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Hoppas på Alliance! har en 60 där..

Visa signatur

Chassi: R4 Black CPU: Core i7 3770k @ 4,5 GPU: 2x GTX 780 1150/1600 RAM: Corsair 16GB 1866Mhz Dominator
Mobo: Gigabyte Z77 UP7 SDD: Samsung 840 PRO 256GB PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold
CPU Kylare: H80I

Permalänk

Egenntligen måste jag fokusera på min sluttenta men är så jäkla Taggad på detta ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fortsätt gärna sprida ordet om ni har några polare som även gillade vanilla. Blir nog inget bättre tillfälle än detta för att styra upp något sånt här igen :).

Har ett par grabbar jag vet som kommer studsa upp och ner i stolen iaf ^^

Permalänk

Fortsätt gärna sprida ordet om ni har några polare som även gillade vanilla. Blir nog inget bättre tillfälle än detta för att styra upp något sånt här igen :).

Har ett par grabbar jag vet som kommer studsa upp och ner i stolen iaf ^^

Permalänk
Medlem

Hoppas på ally då jag redan har en gubbe där

Permalänk

Kommer guilden heta "Sweclockers" eller? Med en tabard som har sweclockers färgerna, Det vore nice Hoppas det joinar ett gäng dedikerade pve spelare så det blir raids i framtiden

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Verkar som Att det lutar åt horde Många röster nu! om alla som röstar joinar, har vi snart en 40manna grupp!
Deadlinen för röstningen är runt klockan 8 ikväll, så vi har en timma att fixa i ordning guilden och sådant.

Siktar mot att starta runt 9 tiden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan inte spela ikväll. Men har börjat lite smått med en Horde. Troll hunter
Namn. Tbb

Mvh Tobias

Visa signatur

E8400 3.0GHz, Asus Maximus Formula iX38 , 4gb ram. Asus x1950pro. Antec P180 . 950gb space.

Permalänk

Har en 57 på ally, känns inte direkt jätteskönt att byta.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk

Säger samma som i andra tråden, någon med bra dator och upload snälla streama när ni lvlar/spelar ihop med skype! kan inte joina än o hade tyckt det va skitnice o kolla på en svensk swec vanilla stream när ni tjötar o spelar! Är ju mycket world pvp så ett par sweclocker vanilla gankers vore ju kul o se under lvlingen!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av znorlaxvbg:

Säger samma som i andra tråden, någon med bra dator och upload snälla streama när ni lvlar/spelar ihop med skype! kan inte joina än o hade tyckt det va skitnice o kolla på en svensk swec vanilla stream när ni tjötar o spelar! Är ju mycket world pvp så ett par sweclocker vanilla gankers vore ju kul o se under lvlingen!

Kan kanske sätta igång main datorn och powerlevla!

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Skrivet av trisse23:

Kan kanske sätta igång main datorn och powerlevla!

De vore fräsigt som fan! Se till o ha någon mate med dig! Blir väldigt lätt world pvp fighter och då kan nöjjet bli högt på streamen! Tänk dig 5+ sweclockare i barrens/tarren mill som skriker på skype o krigare mot några andra låglvlade i sann vanilla anda!

Styr upp en stream tills imon (när jag kommer hem igen) så ska jag stalka den! haha

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av znorlaxvbg:

De vore fräsigt som fan! Se till o ha någon mate med dig! Blir väldigt lätt world pvp fighter och då kan nöjjet bli högt på streamen! Tänk dig 5+ sweclockare i barrens/tarren mill som skriker på skype o krigare mot några andra låglvlade i sann vanilla anda!

Styr upp en stream tills imon (när jag kommer hem igen) så ska jag stalka den! haha

Fasen vad med sådant intresse! Detta kommer bli riktigt awesome! Har raggat fem irl snubbar som ska med också!

Kul att ni är ombord!

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt att lira vanilla igen, kommer updatera med nick senare

Permalänk
Medlem

Jag har lirat en del på deras andra server Warsong. Men är sugen på Emerald Dream, så jag hoppar gärna på.
Vilken sida spelar ingen roll jag har dock alltid spelat Alliance.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

This will be awesome! eller ja det har möjligheterna till det alla fall! blir att försöka få igång det då jag kommer hem från jobbet

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem

då kommer den stora frågan, vilken klass ska man lira

Permalänk
Medlem

Nu Börjar det se bra ut! 50 pers som röstat! ser ut som att AQ 20 och ZG kommer kunna gå smärtfritt! lite fler och det blir MC runs om någon månad!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon månad? vi måste ju upp till 60 först! det lär ju ta någon månad bara det

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem

Ooo, detta låter roligt! Han ju som aldrig spela vanilla då jag var för ung tur att det finns sweclockare som kan hjälpa en på vägen då det inte är som spelet är idag.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Road:

Sorry, "ett par månader" då xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Road:

Nejdå, vi är lvl 60 slutet av nästa vecka

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag önskar, tog mig ett halvår med min första level 60... Måste erkänna att man spenderade massor med tid att starta om hela tiden ny server, osv samt alts. Men har ju inte i närheten av med likadan tid att spela nu som jag hade då. Då man var liten.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Road:

Jag önskar, tog mig ett halvår med min första level 60... Måste erkänna att man spenderade massor med tid att starta om hela tiden ny server, osv samt alts. Men har ju inte i närheten av med likadan tid att spela nu som jag hade då. Då man var liten.

min första gick på 14 dagar played har jag för mig.

Visa signatur