Permalänk
Medlem

Youtube - Videon tar slut

Hejsan, har haft proplem med youtube ett tag, vissa videos som jag kikar på som kanske är 5 minuter säger vi, sen sitter jag och kollar på vidoen sen stannar videon helt plötsligt så kollar jag hur lång vidoen är då står det 56 sekunder sen refreshar jag sidan så står det att videon ska vara 5 minuter egentligen, har hänt ett antal gånger för mig detta och är riktigt irriterande.

Nån annan som har detta proplemet? Använder senaste Chrome versionen
tacksam för svar
mvh Patric

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

har samma problem, dock ingen lösning :/

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Skrivet av Spajdah:

Hejsan, har haft proplem med youtube ett tag, vissa videos som jag kikar på som kanske är 5 minuter säger vi, sen sitter jag och kollar på vidoen sen stannar videon helt plötsligt så kollar jag hur lång vidoen är då står det 56 sekunder sen refreshar jag sidan så står det att videon ska vara 5 minuter egentligen, har hänt ett antal gånger för mig detta och är riktigt irriterande.

Nån annan som har detta proplemet? Använder senaste Chrome versionen
tacksam för svar
mvh Patric

Prova en annan webläsare och se ifall problemet är kvar.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

har samma problem, dock ingen lösning :/

Usch tråkigt att du också har proplem, skönt dock att höra att det inte bara jag som har det.

Skrivet av apelipell:

Prova en annan webläsare och se ifall problemet är kvar.

Vill helst inte testa annan browser eftersom jag gillar Chrome skarpt, som jag sa att det är helt random ibland kan jag sitta en hel dag utan att ha proplem sen kan det komma hela tiden osv, så orkar inte sitta med firefox tills det börjar hända

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, men det bara försvann helt mystigt bara. Tror jag försökte allt jag kunde komma på och det var grymt irriterande =/

Permalänk

Hade samma problem.. då testade jag byta webbläsare.. sen så fungerade det.. så jag tog bort ALLT från min standard webbläsare och då fungerade det..
(Sorry för flummit skrivit men jobbigt att skriva från mobilen.. )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Hade samma problem, men det bara försvann helt mystigt bara. Tror jag försökte allt jag kunde komma på och det var grymt irriterande =/

Hehe man får hoppas på att man har samma tur som dig då

Skrivet av jakob.ee.:

Hade samma problem.. då testade jag byta webbläsare.. sen så fungerade det.. så jag tog bort ALLT från min standard webbläsare och då fungerade det..
(Sorry för flummit skrivit men jobbigt att skriva från mobilen.. )

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken webbläsare körde du när du hade proplem?

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Hejsan, har haft proplem med youtube ett tag, vissa videos som jag kikar på som kanske är 5 minuter säger vi, sen sitter jag och kollar på vidoen sen stannar videon helt plötsligt så kollar jag hur lång vidoen är då står det 56 sekunder sen refreshar jag sidan så står det att videon ska vara 5 minuter egentligen, har hänt ett antal gånger för mig detta och är riktigt irriterande.

Nån annan som har detta proplemet? Använder senaste Chrome versionen
tacksam för svar
mvh Patric

samma problem händer lite då och då.
youtube har blivit sämre.
det står att den har bufrat fram en viss tid men då man ska skippa dit så måste den ladda igen, samma då man har sett video klipper och vill spola tilbaka så måste den ladda om :/

använder chrome med, känns som googles egna webbläsare borde funka med deras egna sidor

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

Hade samma problem i google chrome. Tog bort Chrome och installerade om. Då försvann problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZerf:

samma problem händer lite då och då.
youtube har blivit sämre.
det står att den har bufrat fram en viss tid men då man ska skippa dit så måste den ladda igen, samma då man har sett video klipper och vill spola tilbaka så måste den ladda om :/

mjo händer så för mig med, dock inget problem som är så störande, inte kul att kika på en video som är 10 minuter lång sen kommer man fram till 7 minuter sen helt plötsligt slutar det´, sen måste man börja om och buffra om allt skit igen

Skrivet av Oliver32:

Hade samma problem i google chrome. Tog bort Chrome och installerade om. Då försvann problemet

Okej ska ta och testa det, fast blir nog lite senare upptagen med en lol turnering på twitch just nu

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Skrivet av Spajdah:

Hehe man får hoppas på att man har samma tur som dig då

Vilken webbläsare körde du när du hade proplem?

Alla kommer skratta när jag säger det.. men men ^^ jag kör internet explorer men tömde den som sagt och sen dess har det fungerat..
Vilken webbläsare kör du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

Alla kommer skratta när jag säger det.. men men ^^ jag kör internet explorer men tömde den som sagt och sen dess har det fungerat..
Vilken webbläsare kör du?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör Chrome för tillfället, blir nog att avinstallera och testa installera om det se om problemet försvinner som Oliver skrev. Annars blir det väl att testa Firefox

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Jag kör Chrome för tillfället, blir nog att avinstallera och testa installera om det se om problemet försvinner som Oliver skrev. Annars blir det väl att testa Firefox

Kan då ta och meddela att samma sak hänt mig med en nästintill ren nyinstallation av Firefox. Beror på YouTube eller flash?

Visa signatur

----

Permalänk
Skrivet av Spajdah:

Jag kör Chrome för tillfället, blir nog att avinstallera och testa installera om det se om problemet försvinner som Oliver skrev. Annars blir det väl att testa Firefox

Hjälper inte att avinstallera.. mapparna finns kvar.. men googla på "tabort allt från chrome"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk

Jag har väldigt svårt och tro att självaste webbläsaren är problemet själv använder jag firefox och samma problem.. Problemet ligger på youtube, youtube har varit helt värdelöst de senaste 2 åren,

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk

Har haft exagt samma problem nu i några veckor på några klipp, men jag laddar om sidan bara så fungerar det oftast.

Jag använder firefox. Jag har provat chrome och IE, samma fel där.

Permalänk
Medlem

Okay tacksam för alla svar, antar att det är Youtubes fel då

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk

jag kan knappt streama 144p ibland O_o får mig bara att skratta

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Avstängd

Ni som har problem har Telia antar jag?

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Ni som har problem har Telia antar jag?

Jag har samma problem, kör Chrome och Telia. Varför skulle Telia vara orsaken?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk

Har också haft lite av dom problemen som ni tar upp, inte så ofta men det händer.
Har nu kört med HTML5 i 2 dagar och det har funkat ganska bra för mig.
Funkar dock inte på alla videoklipp, men på ändå ganska många vad jag har upplevt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Jag hade det här problemet innan, när jag satt med den där Google "övervakar-dig" dyngan förut.
Nu har jag IE10 och kollar videos smärtfritt på YouTube. Jag rekommenderar er att lämna "Google bubblan" ett tag för att testa på webbläsare som fungerar bättre.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Youtube är döende, samtidigt som alla laddar upp allt mer videos och alla är beroende av sidan som enda uppladdningsplats... jag kan inte se på 5 min videos i mer än 240p om jag inte vill att de ska hänga såg åtminstone en gång utöver att näst intill alla videor hänger stannar av 10% in nästan varje gång jag ser. Chrome är möjligtvis skurken. Skulle inte överraska mig om det är hackers som drar all juice dock.

Över 90Mbit/s på Bredbandskollen... till vilken nytta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stylaren:

Jag har samma problem, kör Chrome och Telia. Varför skulle Telia vara orsaken?

Därför att Telia har problem med Youtube som de är medvetna om och jobbar på.
Kollar du i tråden "Youtube är långsamt?" så har majoriteten av alla med problem Telia eller en ISP som använder sig av Telias linor.
Har själv Tele2 och har aldrig haft problem med Youtube.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jakob.ee.:

Alla kommer skratta när jag säger det.. men men ^^ jag kör internet explorer men tömde den som sagt och sen dess har det fungerat..
Vilken webbläsare kör du?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väll inget fel på IE (Internet Explorer) ?
Jag kör också det! Tycker det är riktigt bra, enkelt och smart!
Jag har också haft samma problem med youtube!
Vet inte vad felet är men jag tänker inte byta webbläsare i alla fall!
Har hört att det finns nåt som heter "Chrome frame " (bra alternativ för de som inte vill byta webbläsare(för dem som inte har chrome altså!) så är nog detta ett bra alternativ!), kanske det kan funka?
Annars har jag ingen idé!

Permalänk
Skrivet av anon218624:

Det är väll inget fel på IE (Internet Explorer) ?
Jag kör också det! Tycker det är riktigt bra, enkelt och smart!
Jag har också haft samma problem med youtube!
Vet inte vad felet är men jag tänker inte byta webbläsare i alla fall!
Har hört att det finns nåt som heter "Chrome frame " (bra alternativ för de som inte vill byta webbläsare(för dem som inte har chrome altså!) så är nog detta ett bra alternativ!), kanske det kan funka?
Annars har jag ingen idé!

Hehe okej.. Men alla skrattar när jag säger att jag kör IE. Och alla börjar skratta..
Men mitt y-tube fungerar

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.