Frågor:
1: Hur uppstår en trend?
2: Varför är Android en sån enorm "trend"?
3: Vad kan Nokia och/eller Microsoft göra för att "trendifiera" Windows Phone OS?
Mina vilda gissningar:
1: En liten grupp människor ser fördelarna med något, och folk runtomkring hör och följer efter. Sedan om det är rätt för den enskillde eller inte spelar ingen roll. Det man hör gott om måste vara bra. Så är det bara.
Trenden uppstår. Människor följer likt blinda får.
2: En liten grupp teknikintresserade såg genast fördelarna med ett öppen system på smartphones, och all "tinkering" som möjliggörs. Script, hacks, modifieringar...
Andra människor ser och hör hur denna lilla grupp teknikspecialiserade människor lyfter Android till skyarna, men de hör inte varför.
De hakar på. Android MÅSTE ju vara bra, då dessa teknikexperter lovordar det. Sedan om de passar den aktuella individen eller inte spelar ingen roll.
Trenden uppstår. Människor följer likt blinda får.
3: För att "Trendifiera" Windows Phone OS, och windows-baserade smartphones, måste de få en specialiserad grupp människor att använda och lovorda systemet ifråga. Kort därefter följer de blinda fåren.
Microsoft måste lyfta fram Windows Phone OS som "överlägset allt annat", och Nokia måste presentera/forcera in sina enheter till folket som startar trender.
Frågan uppstår: Vilka är dessa människor och hur når man ut till just den gruppen?
Just nu verkar det som om Microsoft helt litar på att Nokia sköter marknadsföringen, för jag kan se Nokias reklam överallt, men inget från Microsoft. Jag tror detta är käppen i hjulet.
Visserligen gjorde Google samma sak. De lät telefonmakarna stå för marknadsföringen, för jag minns ingen Google-reklam någonstans på våra reklampelare runtom i landet. Fråga: Varför lyckas inte Nokia / Microsoft med bedriften, när Google gjorde det?
Apple däremot, ja. Apple sköter ju både hårdvara och mjukvara, så där finns det inte direkt någon som de behöver lita sig till.
-"BäääÄäh" *skutt* *skutt* *DuNk* ... -"BäÄäeeh?"