Är den här disken prisvärd???

Permalänk
Medlem

Är den här disken prisvärd???

Tjenare.

Jag hade tänkt göra en liten beställning från webbhallen.com och undrar om ni tycker den här disken är prisvärd eller om ni har ngt annat gbra förslag.

http://www.webhallen.com/page.php?_id=11259&

Visa signatur

oo=II=oo

"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna"

Permalänk
Medlem

låter inte så prisvärt... priset på dom stora diskarna med den rpm:en ligger ju på det priset.. om inte lite mindre på en del..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Jamen då kan man ju tänka att frakten bara kostar 68:- Men det kanske ändå är dyrt jag vet inte.

Visa signatur

oo=II=oo

Permalänk

eller så tar man en barracuda V från komplett på 120Gb för ~1600
http://www.komplett.se/k/k.asp?action=weekly

Permalänk
Medlem

Ok men nu är det så att priset hat gått upp på komplett så det skiljer bara några kronor. Men snälla mer synpunkter!!!

Visa signatur

oo=II=oo

Permalänk
Medlem

Jämnför de olika hårddisk alternativen du har i en "head-to-head" jämnförelse i storagereviews databas (www.storagereview.com).

Personligen trycker jag att IBMs GXP180 serie med fluidbearing ser lockande ut, de har nästan lika låg ljudnivå som Seagates Barracuda IV/V och är samtidigt bra mycket snabbare.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

havoc, känner två killar på olika företag som båda har sagt att alla dom diskarna lämnas tillbaka för att dom går sönder, en efter en som på band. Jag skulle inte rekommendera dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hula
havoc, känner två killar på olika företag som båda har sagt att alla dom diskarna lämnas tillbaka för att dom går sönder, en efter en som på band. Jag skulle inte rekommendera dom.

skulle gärna vilja se nått med lite bättre kött på benen än "två killar"..
du tänker inte 75GXP eller?
För hitills så är det ingen som klagat om sin trasiga 180GXp på detta forum.

Permalänk
Medlem

hula: Jag har 8 st 45GBs 75gxp diskar (ja problemdisken nr1), hade 9st förut men en gick sönder (mest troligt pga hög temp). De övriga 8 diskarna är nu strax över 2 år gamla och tuffar på utan problem.

Är pga av att jag så pass lite problem med mina IBM diskar ruggigt tveksam till de flesta rykten som cirkulerar gällande IBM.

Tror många av de trasiga diskarna beror på skit bakom spakarna hos slutkunden, överklockning samt allmänt taskig kylning.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Nja, tänkte inte på 75GXP, har hört att det ska vara mycket problem med dom nya 180GXP. Men, det är sant att man inte sett nåt här på Swec om trasiga sådana, så jag kanske hört fel. Ville dock bara varna för vad jag hört, säger inte att du inte ska köpa dem.

Permalänk
Medlem

Vill du ha prisjämförelser så använd www.pricerunner.se