Asus P8P67 Deluxe B3, vilka drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Asus P8P67 Deluxe B3, vilka drivrutiner?

Har köpt ett beg P6P87 Deluxe B3 och fick inte med några drivrutiner. Har fått reda på att jag ska installera chipset, sata, usb, LAN och audio. Men vilken version av dessa, finns ju mängder, ingen är den andra lik, hade de hetat samma så hade det ju bara varit att ta den senaste, men så är nu inte fallet. Under tex chipset så finns det fyra olika, det är bara de två sista (Intel management) som heter samma, de andra två är inte samma, ska jag ladda ner bägge?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk

Ta de senast utgivna, det kommer fungera bra =)!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem

Men gå in på w7 64-bit och kolla under LAN. Ska jag ha alla eller bara den översta?

http://www.asus.se/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8P67_DELUX...

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av svalle:

Har köpt ett beg P6P87 Deluxe B3 och fick inte med några drivrutiner. Har fått reda på att jag ska installera chipset, sata, usb, LAN och audio. Men vilken version av dessa, finns ju mängder, ingen är den andra lik, hade de hetat samma så hade det ju bara varit att ta den senaste, men så är nu inte fallet. Under tex chipset så finns det fyra olika, det är bara de två sista (Intel management) som heter samma, de andra två är inte samma, ska jag ladda ner bägge?

Skrivet av svalle:

Men gå in på w7 64-bit och kolla under LAN. Ska jag ha alla eller bara den översta?

http://www.asus.se/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8P67_DELUX...

Moderkortet kan komma med olika nätverkskort (Intel eller Realtek) så man får gå in på Kontrollpanelen->Enhetshanterare och kolla vilken som sitter på just ditt moderkort. Där kan du också se varningstrianglar för hårdvara som saknar drivrutiner, och sedan är det bara att välja senaste versionen av varje drivrutin.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ah ok, lite svårt att ladda ner de som saknas om man inte har rätt drivrutin till nätverket då
Tack för bra och snabbt svar, fler företag borde ta efter er.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Likadant när det gäller SATA. Finns ju en hel del att välja på, bla Intel och Marvell, vad ska man ta här?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av svalle:

Likadant när det gäller SATA. Finns ju en hel del att välja på, bla Intel och Marvell, vad ska man ta här?

Det ska gå att se i Enhetshanteraren vilken SATA-kontroll man har, och för alla andra komponenter också. Så här ser det ut i min Enhetshanterare:

Och jag ser att min SATA-kontroller är Intel. Kolla i din Enhetshanterare så ska du se vilken tillverkare komponenterna på ditt moderkort har.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har samma moderkort, om du vill ha det nyaste får du gå in på Realtek/Intels hemsida och ladda ner drivrutiner. ASUS egna sida är långt efter.