Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Vilket är mest värt och stabilast ADSL

Permalänk
Medlem

Vilket är mest värt och stabilast ADSL

Hejsan har just nu BBB adsl och haft problem sen inkopplingen för 3v sen (har ärende igång hos dom, men är på väg att överklaga och kanske få avsluta mitt abonnemang)
Jag kan ha någon utav dessa leverantörer http://abonnemang.pricerunner.se/pr/bredband/jamfor.php#fs
Vilken skulle ni rekommendera?
Tele2 Telia eller vara kvar hos BBB?

Permalänk
Medlem

Jag anser att Telia är stabilast och har bäst service dock är de ofta lite dyrare än sina konkurenter

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Vilka problem har du?

Oavsett vilken ADSL-leverantör du väljer,
så kommer de att använda samma kopparledningar och samma telefonstation.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

ADSL är ju skräp oavsett.. Funderar starkt på att skaffa ett 4G-modem istället. Tror det skulle funka bättre för mig iallafall.

EDIT: Har själv BBB, är extremt missnöjd. Får ut max 7 ner på en 12-24 lina.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5 4670K | Gigabyte Geforce GTX 760 rev 2.0 | Crucial 8GB Ballistix Sport | be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär | Kingston SSD V300 120GB | WDC 750GB | ASUS Z87-A ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Vilka problem har du?

Oavsett vilken ADSL-leverantör du väljer,
så kommer de att använda samma kopparledningar och samma telefonstation.

Fo3

Har ostabil ping och får loss.
Har varit i kontakt med supporten sen dag 2 och fortfarande samma sak.. Är väll ledningarna i detta jävla skithus säkert, så det knappt gör nån skillnad och byta leverantör =S.. men hade varit bra om man fått testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelssonen:

ADSL är ju skräp oavsett.. Funderar starkt på att skaffa ett 4G-modem istället. Tror det skulle funka bättre för mig iallafall.

EDIT: Har själv BBB, är extremt missnöjd. Får ut max 7 ner på en 12-24 lina.

Hmm du ska ju minst få ut 12 annars får du bryta abonnemanget för dom inte kan leverera det dom lovar =p..
Vet inte ifall jag kan ha nått mobilt bredband här.
Har Telenor på mobilen och här är ingen täckning typ, ringde in till deras support och vi bor tydligen i en skugga där inte 3g nätet funkar så bra =s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Hejsan har just nu BBB adsl och haft problem sen inkopplingen för 3v sen (har ärende igång hos dom, men är på väg att överklaga och kanske få avsluta mitt abonnemang)
Jag kan ha någon utav dessa leverantörer http://abonnemang.pricerunner.se/pr/bredband/jamfor.php#fs
Vilken skulle ni rekommendera?
Tele2 Telia eller vara kvar hos BBB?

Skrivet av Ahlen:

Jag anser att Telia är stabilast och har bäst service dock är de ofta lite dyrare än sina konkurenter

Skrivet av Gh0sTy^:

Har ostabil ping och får loss.
Har varit i kontakt med supporten sen dag 2 och fortfarande samma sak.. Är väll ledningarna i detta jävla skithus säkert, så det knappt gör nån skillnad och byta leverantör =S.. men hade varit bra om man fått testa.

Nu vet jag inte hur det är där du bor, men säger bara: akta dig för telia's ADSL.
Bor själv på landet/~ och har massa vänner som hade telia adsl innan, de har haft sjukt mycket trassel, extremt ostabilt och sjukt dålig support.
Hade själv Tele2, tror internet var nere typ 3 dagar på ett par år.

Finns säkert folk som har haft liknande problem med tele2, men jag har iaf varit väldigt nöjd med dem.

Nu sitter jag dock på telia's fiber, 100/100 och alla bekymmer med internet är som bortblåsta

// WoG

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Hejsan har just nu BBB adsl och haft problem sen inkopplingen för 3v sen (har ärende igång hos dom, men är på väg att överklaga och kanske få avsluta mitt abonnemang)
Jag kan ha någon utav dessa leverantörer http://abonnemang.pricerunner.se/pr/bredband/jamfor.php#fs
Vilken skulle ni rekommendera?
Tele2 Telia eller vara kvar hos BBB?

Jag har testat både BBB och Telia. Tycker BBB är något stabilare och snabbare iaf för mig. Dock usel kundservice och otroligt dåliga på att följa upp ärenden. Men orkar man med det så skulle jag iaf säga BBB.

Jag kör nu med BBB adsl samt ett 4g abonemang från Telia som backup när BBB ligger nere eller strular...

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelssonen:

ADSL är ju skräp oavsett.. Funderar starkt på att skaffa ett 4G-modem istället. Tror det skulle funka bättre för mig iallafall.

EDIT: Har själv BBB, är extremt missnöjd. Får ut max 7 ner på en 12-24 lina.

Kolla hur mycket data du gör av med först isåfall för all 4G har tak. Annars varför inte nöja dig med 7-8 och betala för den nivån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Nu vet jag inte hur det är där du bor, men säger bara: akta dig för telia's ADSL.
Bor själv på landet/~ och har massa vänner som hade telia adsl innan, de har haft sjukt mycket trassel, extremt ostabilt och sjukt dålig support.
Hade själv Tele2, tror internet var nere typ 3 dagar på ett par år.

Finns säkert folk som har haft liknande problem med tele2, men jag har iaf varit väldigt nöjd med dem.

Nu sitter jag dock på telia's fiber, 100/100 och alla bekymmer med internet är som bortblåsta

// WoG

Bor typ 1450m från telemasten, när jag har BBB så var dom själva inte inkopplad på denna masten utan dom har nån underleverantör som sköter den... Kan det göra att pingen blir ostabil, säg om jag skaffar telia eller tele2 och dom själva har tillgång till masten hade det kunnat ge bättre resultat?

Skrivet av kex:

Jag har testat både BBB och Telia. Tycker BBB är något stabilare och snabbare iaf för mig. Dock usel kundservice och otroligt dåliga på att följa upp ärenden. Men orkar man med det så skulle jag iaf säga BBB.

Jag kör nu med BBB adsl samt ett 4g abonemang från Telia som backup när BBB ligger nere eller strular...

Lycka till!

Ja precis extremt usel service.. blivit lovad att bli uppringd 4ggr men det har slutat med att jag själv har fått ringa tillbaka och fråga hur o vad dom vill

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på är att alla operatörer har missnöjda kunder; att döma en operatör på grund av att någon på forumet uttrycker missnöje med dem säger inget om hur operatören skulle fungera för dig. Se efter istället vad för omdömen operatören får i stort, på sidor såsom fairshopping.se till exempel. Men inte heller det ger egentligen något hum om hur det kommer fungera för dig, bara hur trevlig operatören är att ha att göra med i stort.

Kika hellre runt med grannar i samma område som dig, som förhoppningsvis delar en stor del av kabelvägen med dig, hur en viss operatör fungerar för dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

Värt att tänka på är att alla operatörer har missnöjda kunder; att döma en operatör på grund av att någon på forumet uttrycker missnöje med dem säger inget om hur operatören skulle fungera för dig. Se efter istället vad för omdömen operatören får i stort, på sidor såsom fairshopping.se till exempel. Men inte heller det ger egentligen något hum om hur det kommer fungera för dig, bara hur trevlig operatören är att ha att göra med i stort.

Kika hellre runt med grannar i samma område som dig, som förhoppningsvis delar en stor del av kabelvägen med dig, hur en viss operatör fungerar för dem.

Bor i område med mest äldre eller folk som inte är så spel intresserade, så tror inte det ger mig något att fråga dom om vilken operatör dom har.
Deras syften skiljer sig nog rätt mycket från mitt.

Kollar operatörer upp ledningen till hus och dyligt? eller vart får man reda på hur gamla ledningar i huset man har, ifall det är dags att dom byter ut dom

Permalänk
Avstängd

Telia helt klart ingen ide att vara snål. Man får det man betalar för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oseriöstnamn:

Telia helt klart ingen ide att vara snål. Man får det man betalar för.

Många här på forumet som verkar tycka att dom är bäst.
Får se i eftermiddag om jag blir av med detta avtalet eller hur det blir.
Men testar nog Telia sen ifall jag kan komma loss

Permalänk
Medlem

Jag hade 12-24 genom BBB och det va inte ofta jag va nöjd med det. Flyttade för några månader sen och då halverade jag avståndet till stationen å dom sa att det skulle bli jättebra, men det tog ca: 7 veckor sen ringde dom å sa att dom inte kunde koppla in det åt mig pga platsbrist i stationen.

Fick då teckna ett 4g+ istället då mitt fiber ska vara färdigt i oktober så ville jag ju inte byta ips innan å dra på mig en bindningstid och detta skulle ju vara kostnadsfritt då detta va en ersättningsprodukt. Jag fick betala fakturorna under tiden jag inte hade något internet och dom sa att det dras av automatiskt när jag har fått internet igen men icke.
Jag sa upp det i tisdags när jag fick en faktura som jag inte skulle få och sen igår fick jag en till fast på över 1600 spänn och det va alla tre månader som är kvar under uppsägning, fraktavgift och startavgift så min tanke va ju att dom ville mjölka ut vartända öre från mig nu när jag har sagt upp det hos dom.
Förbannad som man blir så ringde jag igen å frågade va fan de håller på med å som alltid så säger dom att deras system inte har hunnit med å sånt ska inte hända å dom beklagar sig men det blir ju aldrig bättre.
Slutade med att mina sista tre månader kostar mig ca 270 spänn istället vilket är en jäkla skillnad.

När jag fick min router så va den begagnad och det strulade som fan å när jag frågade dom varför dom skickar ut begagnade saker till sina kunder så sa hon att dom skickar ut sånt som fungerar men det gjorde ju inte den som den skulle då det va ett fabriksfel på den då det är två antenner på den och dom kan störa ut varandra och ändå skickar dom ut skiten till sina kunder och likadant där så säger dom att det har blitt fel i distrubitionen men det är inte första gången dom skickar ut begagnad skit till mig som inte funkar.

Jag har varit kund hos minst 7 år och jag skulle aldrig rekomendera BBB till någon någonsin, då det är nog bara tur om dom får sina tjänster att funka. Gå in på deras sida på facebook och kolla där på allt negativt folk skriver till dom, och som vanligt så får alla samma svar av dom där inne.

Jag har hur många sjuka historier men jag kan inte sitta å skriva ner allt här för då får jag la skrivkramp å ni kommer läsa er blinda.

Tänk inte ens tanken om å välja BBB för eran egen skull

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meckley:

Jag hade 12-24 genom BBB och det va inte ofta jag va nöjd med det. Flyttade för några månader sen och då halverade jag avståndet till stationen å dom sa att det skulle bli jättebra, men det tog ca: 7 veckor sen ringde dom å sa att dom inte kunde koppla in det åt mig pga platsbrist i stationen.

Fick då teckna ett 4g+ istället då mitt fiber ska vara färdigt i oktober så ville jag ju inte byta ips innan å dra på mig en bindningstid och detta skulle ju vara kostnadsfritt då detta va en ersättningsprodukt. Jag fick betala fakturorna under tiden jag inte hade något internet och dom sa att det dras av automatiskt när jag har fått internet igen men icke.
Jag sa upp det i tisdags när jag fick en faktura som jag inte skulle få och sen igår fick jag en till fast på över 1600 spänn och det va alla tre månader som är kvar under uppsägning, fraktavgift och startavgift så min tanke va ju att dom ville mjölka ut vartända öre från mig nu när jag har sagt upp det hos dom.
Förbannad som man blir så ringde jag igen å frågade va fan de håller på med å som alltid så säger dom att deras system inte har hunnit med å sånt ska inte hända å dom beklagar sig men det blir ju aldrig bättre.
Slutade med att mina sista tre månader kostar mig ca 270 spänn istället vilket är en jäkla skillnad.

När jag fick min router så va den begagnad och det strulade som fan å när jag frågade dom varför dom skickar ut begagnade saker till sina kunder så sa hon att dom skickar ut sånt som fungerar men det gjorde ju inte den som den skulle då det va ett fabriksfel på den då det är två antenner på den och dom kan störa ut varandra och ändå skickar dom ut skiten till sina kunder och likadant där så säger dom att det har blitt fel i distrubitionen men det är inte första gången dom skickar ut begagnad skit till mig som inte funkar.

Jag har varit kund hos minst 7 år och jag skulle aldrig rekomendera BBB till någon någonsin, då det är nog bara tur om dom får sina tjänster att funka. Gå in på deras sida på facebook och kolla där på allt negativt folk skriver till dom, och som vanligt så får alla samma svar av dom där inne.

Jag har hur många sjuka historier men jag kan inte sitta å skriva ner allt här för då får jag la skrivkramp å ni kommer läsa er blinda.

Tänk inte ens tanken om å välja BBB för eran egen skull

Man förstår allas missnöje med dom.
Som sagt haft mitt adsl inkopplat 2-3v och ringt in x antal gånger och påpekat att nått är fel.. väntar fortfarande på chef samtalet.
Har varit i kontakt med Telekom rådgivarna så kommer begära uppsägning av avtalet annars gå vidare med dom.