Bästa grafik inställningar för LoL

Permalänk
Medlem

Bästa grafik inställningar för LoL

Hejsan! Ibland när jag kollar på streams så märker jag att grafiken ser mycket bättre än på min dator. Jag har ett xfx Radeon 6780 och undrar vilka inställningar på Cataclysy control center man ska göra? Tack på förhand !

EDIT: Har redan högsta inställningar i spelet :/

Permalänk
Medlem

Har du ultra/max ingame? Kan faktiskt vara så att folk har bättre datorer och kör högre inställningar.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har allt på max med mitt kort som du ser i sign. I catalyst har jag inte speciella inställningar förutom att jag ha Vsync avstängt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av hammark9:

Hejsan! Ibland när jag kollar på streams så märker jag att grafiken ser mycket bättre än på min dator. Jag har ett xfx Radeon 6780 och undrar vilka inställningar på Cataclysy control center man ska göra? Tack på förhand !

Du bara ändrar dina grafikinställningar ingame till max, dom streams du kollar på kanske har högre upplösning på sin skärm så att lol ser bättre ut.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Om du kollar mycket på dyrus så har han lägsta inställningarna och det är det kör med också..det bästa är ju det högsta om man ska prata generellt , sen vad det gäller preferens är det olika.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Du bara ändrar dina grafikinställningar ingame till max, dom streams du kollar på kanske har högre upplösning på sin skärm så att lol ser bättre ut.

Fast streamen lär väl knappast vara högre upplösning och kvalité än vad hans egen skärm är, och eftersom hans skärm inte klarar högre upplösning än den redan kör skulle ju inte material i högre upplösning se bättre ut.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Det kan ju även vara så att du lurar dig lite eftersom det inte är lika skarpt när man tittar på en video som när du sitter och spelar själv, Den oskärpan som blir i videon gör att du inte ser skarpa kanter osv

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Jag tror att han helt enkelt måste höja inställningarna i spelet.

Permalänk
Medlem

Har redan högsta inställnigar i spelet :/

Permalänk
Medlem

läs denna sidan. borde gå att forcera vissa lägen i ccc. går i nvidias kontrollpanel iallafall.

EDIT: Kolla här också

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.