Permalänk
Medlem

Akut, ny mobil!

Hej!

Min iPhone har gett upp så jag måste skaffa ny lur.

Kravet är att den finns i butik i Stockholm och kör android.

Är det dumt att köpa en nexus 4 nu?

Tack för tips!

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elev10:

Hej!
Min iPhone har gett upp så jag måste skaffa ny lur.
Kravet är att den finns i butik i Stockholm och kör android.
Är det dumt att köpa en nexus 4 nu?
Tack för tips!

Skriv gärna lite mer... så kan nog folk här hjälpa dig!

* Hur mycket kan du tänka dig att lägga?
* Vad gillar du och inte?
* Något speciellt märke?
* Klara spel?
* Endast surf?
* m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Hej!

Min iPhone har gett upp så jag måste skaffa ny lur.

Kravet är att den finns i butik i Stockholm och kör android.

Är det dumt att köpa en nexus 4 nu?

Tack för tips!

Som ovanstående skrev, ge oss fler krav.
Om din budget är på 3k så finns inget annat alternativ än Nexus 4. Det är inget fel på hårdvaran även om den är ett år gammal.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

Som föregående sagt så är Nexus 4 svårslagen för 3k.
Har den själv och den är otroligt välbyggd, kraftfull och snygg.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Nexus 4 är rätt svårslagen än idag faktiskt. Vill du ha helt ren android som det är tänkt att vara så är det Nexus 4 hands down. Annars är Xperia Z en trevlig lur, eller den jag har, en HTC One.

Undvik Samsung. Jävla skittelefoner från ett arrogant skitföretag. Detta från en S3-ägare i ett år och en S4-ägare i en månad. Aldrig mer Samsung!

Permalänk
Skrivet av Theshawty:

Nexus 4 är rätt svårslagen än idag faktiskt. Vill du ha helt ren android som det är tänkt att vara så är det Nexus 4 hands down. Annars är Xperia Z en trevlig lur, eller den jag har, en HTC One.

Undvik Samsung. Jävla skittelefoner från ett arrogant skitföretag. Detta från en S3-ägare i ett år och en S4-ägare i en månad. Aldrig mer Samsung!

Nu blev jag orolig, beställde just en s4, vad är det som gör den till en skittelefon?

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentaSås:

Nu blev jag orolig, beställde just en s4, vad är det som gör den till en skittelefon?

TouchWiz och deras j*vla menyknapp

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentaSås:

Nu blev jag orolig, beställde just en s4, vad är det som gör den till en skittelefon?

Många gillar inte Exynos. Men om du köpt en svensk S4 är ju det inget problem

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentaSås:

Nu blev jag orolig, beställde just en s4, vad är det som gör den till en skittelefon?

Inge bra stöd för cutom ROMs etc, det löser ju dock sig själv om du får en svensk s4 som ovanstående sa.
Har en S3 Mini, toppen mobil i hårdvara etc men samsungs mjukvara är väl ingen höjdare tyvärr.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av KentaSås:

Nu blev jag orolig, beställde just en s4, vad är det som gör den till en skittelefon?

TouchWiz, Samsungs hemska jävla gränssnitt. Det är fult, det är laggigt och så in i helvete packat med skräp. Mesta av skiten kan du heller inte ta bort utan att behöva mixtra med luren.

Snart kommer Samsungfanboysen och säger "S4 laggar inte" "den flyter på med senaste uppdateringen", men det är att ljuga eller att man valt att inte bry sig/märka något. Mest märkbart är lagget/oflytet när man scrollar eller växlar mellan hemskärm. Man undkommer inte lagget av att bara byta hemskärm till säg Nova Launcher.

Sen är S4an otroligt ful också, och kör fysisk hemknapp.

Jag tycker ärligt talat du ska avbeställa den och istället se dig om efter något annat. En Xperia Z, kanske? Vad fan som helst i stort sett bara det inte är en Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theshawty:

TouchWiz, Samsungs hemska jävla gränssnitt. Det är fult, det är laggigt och så in i helvete packat med skräp. Mesta av skiten kan du heller inte ta bort utan att behöva mixtra med luren.

Snart kommer Samsungfanboysen och säger "S4 laggar inte" "den flyter på med senaste uppdateringen", men det är att ljuga eller att man valt att inte bry sig/märka något. Mest märkbart är lagget/oflytet när man scrollar eller växlar mellan hemskärm. Man undkommer inte lagget av att bara byta hemskärm till säg Nova Launcher.

Sen är S4an otroligt ful också, och kör fysisk hemknapp.

Jag tycker ärligt talat du ska avbeställa den och istället se dig om efter något annat. En Xperia Z, kanske? Vad fan som helst i stort sett bara det inte är en Samsung.

Xperia Z har ju hårdvaruproblem och dålig skärm.

http://www.swedroid.se/rapporter-om-att-bakstycket-glappar-pa...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Skriv gärna lite mer... så kan nog folk här hjälpa dig!

* Hur mycket kan du tänka dig att lägga?
* Vad gillar du och inte?
* Något speciellt märke?
* Klara spel?
* Endast surf?
* m.m.

* 3-5000kr
* Jag gillar inte samsung, vill inte ha större än 4.7" skärm
* Inte samsung
* Spelar inga spel, surfar mest

Använder mest luren för sms, ringa och surf på bussen.

Skrivet av bjajjull:

Som ovanstående skrev, ge oss fler krav.
Om din budget är på 3k så finns inget annat alternativ än Nexus 4. Det är inget fel på hårdvaran även om den är ett år gammal.

Skrivet av Slaktardej:

Som föregående sagt så är Nexus 4 svårslagen för 3k.
Har den själv och den är otroligt välbyggd, kraftfull och snygg.

Känner detsamma, men att den är ett år gammal och det snart kommer än ny tar lite.

Skrivet av Theshawty:

Nexus 4 är rätt svårslagen än idag faktiskt. Vill du ha helt ren android som det är tänkt att vara så är det Nexus 4 hands down. Annars är Xperia Z en trevlig lur, eller den jag har, en HTC One.

Undvik Samsung. Jävla skittelefoner från ett arrogant skitföretag. Detta från en S3-ägare i ett år och en S4-ägare i en månad. Aldrig mer Samsung!

Samsung har jag dissat redan vid galaxy s. Sämre telefoner får man leta efter!

Skrivet av KentaSås:

Nu blev jag orolig, beställde just en s4, vad är det som gör den till en skittelefon?

Skrivet av mfm:

Tack! Ingen Xperia Z.

Nexus 4 eller Htc One?

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Skrivet av mfm:

Och Samsung har inte dålig skärm, menar du? Tidigare är Samsung okända för strulande NAND-chip, och jag tror inte de lärt sig läxan med S4. Sen skärmen smearar ju, och det är inte löst då det inte är ett mjukvaruproblem. Samsung fuckade upp med S4an. Rushad produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:
Skrivet av Theshawty:

TouchWiz, Samsungs hemska jävla gränssnitt. Det är fult, det är laggigt och så in i helvete packat med skräp. Mesta av skiten kan du heller inte ta bort utan att behöva mixtra med luren.

Snart kommer Samsungfanboysen och säger "S4 laggar inte" "den flyter på med senaste uppdateringen", men det är att ljuga eller att man valt att inte bry sig/märka något. Mest märkbart är lagget/oflytet när man scrollar eller växlar mellan hemskärm. Man undkommer inte lagget av att bara byta hemskärm till säg Nova Launcher.

Sen är S4an otroligt ful också, och kör fysisk hemknapp.

Jag tycker ärligt talat du ska avbeställa den och istället se dig om efter något annat. En Xperia Z, kanske? Vad fan som helst i stort sett bara det inte är en Samsung.

HTC One eller Nexus 4 är det som gäller Eller vänta på Nexus 5.

Skrivet av elev10:

Nexus 4 eller Htc One?

Vad är viktigast, hårdvaran eller mjukvara med snabba uppdateringar?

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

HTC One eller Nexus 4 är det som gäller Eller vänta på Nexus 5.

Schysst. Blir en Nexus 4 eller htc one som jag säljer när N5 kommer!

Är HTC One värd 2k mer än Nexus 4?

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Skrivet av elev10:

Samsung har jag dissat redan vid galaxy s. Sämre telefoner får man leta efter!

Skrivet av elev10:

Nexus 4 eller Htc One?

Beror på vad du är ute efter.

Sense 5 är väldigt stilrent och laggar inte det minsta. Jag har försökt få det att lagga, men det går inte. Alls. Sense 5, alltså hela gränssnittet så du inte tror jag pratar om launchern (som f.ö. heter Prism i Sense 5).

HTC One är en väldigt trevlig lur med frontfacing stereohögtalare som producerar väldigt bra ljud, och den spelar in bra ljud också (något hög bas kanske?). Dock är den inte utan problem heller. Kvalitetskontrollproblem som heter duga. Skavanker har i stort sett allas exemplar, och kameran är väl inte för alla heller. För mig som fotar nån gång då och då och tar väldigt kvicka bilder (upp med mobil, och fota en bild i stort sett, inga landscape-vyer här inte) så duger kameran.

Angående om den är värd 2000 mer än Nexus 4. Ja, jag tycker det, men det är ju som sagt min åsikt och många kan tycka annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theshawty:

Beror på vad du är ute efter.

Sense 5 är väldigt stilrent och laggar inte det minsta. Jag har försökt få det att lagga, men det går inte. Alls. Sense 5, alltså hela gränssnittet så du inte tror jag pratar om launchern (som f.ö. heter Prism i Sense 5).

HTC One är en väldigt trevlig lur med frontfacing stereohögtalare som producerar väldigt bra ljud, och den spelar in bra ljud också (något hög bas kanske?). Dock är den inte utan problem heller. Kvalitetskontrollproblem som heter duga. Skavanker har i stort sett allas exemplar, och kameran är väl inte för alla heller. För mig som fotar nån gång då och då och tar väldigt kvicka bilder (upp med mobil, och fota en bild i stort sett, inga landscape-vyer här inte) så duger kameran.

Angående om den är värd 2000 mer än Nexus 4. Ja, jag tycker det, men det är ju som sagt min åsikt och många kan tycka annat.

Okej, jag kommer köra custom-rom ändå, vill ha så cleant som möjligt.. svårt val det här!

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Schysst. Blir en Nexus 4 eller htc one som jag säljer när N5 kommer!

Är HTC One värd 2k mer än Nexus 4?

Enligt mig, nej.

Åk till butik och testa HTC One, tror tyvärr det är svårt att hitta N4 i butik dock. Jag hade hellre velat ha en One men jag är extremt nöjd med min N4a.

Skrivet av elev10:

Okej, jag kommer köra custom-rom ändå, vill ha så cleant som möjligt.. svårt val det här!

Då ryker HTC One direkt, finns galet mycket till Nexusen.

Rekommenderar CyanogenMod oavsett. Paranoid Android är också mysigt med hybrid properties men är tyvärr något långsammare än CM.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theshawty:

Och Samsung har inte dålig skärm, menar du? Tidigare är Samsung okända för strulande NAND-chip, och jag tror inte de lärt sig läxan med S4. Sen skärmen smearar ju, och det är inte löst då det inte är ett mjukvaruproblem. Samsung fuckade upp med S4an. Rushad produkt.

Skärmen är ju inte lika ful som på Xperia Z i alla fall. Sen sa jag inte att han måste köpa Galaxy S4.

Om man inte måste köra en massa customroms är nog Optimus G bästa köpet.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Enligt mig, nej.

Åk till butik och testa HTC One, tror tyvärr det är svårt att hitta N4 i butik dock. Jag hade hellre velat ha en One men jag är extremt nöjd med min N4a.

Då ryker HTC One direkt, finns galet mycket till Nexusen.

Rekommenderar CyanogenMod oavsett. Paranoid Android är också mysigt med hybrid properties men är tyvärr något långsammare än CM.

Okej, jag måste tyvvär köpa telefonen idag så ska gå och leta i täby c vad som finns i lager.

Är bara rädd att telefonen ska kännas gammal redan när jag köpt den, men HTC One är ju lite nyare och den lär jag ju klara mig på i ett år?

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem

Kör på Nexus 4, en bra telefon till ett bra pris.
2k extra för en HTC One är inte värt..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Kör på Nexus 4, en bra telefon till ett bra pris.
2k extra för en HTC One är inte värt..

Tack.. Tror ni Nexus 4 finns i lager på tex Phone House?

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Skrivet av elev10:

Okej, jag kommer köra custom-rom ändå, vill ha så cleant som möjligt.. svårt val det här!

Då är Nexus 4 för dig. Tonvis med custom roms och kernels osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Tack.. Tror ni Nexus 4 finns i lager på tex Phone House?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1484309
Bazula verkar ha den inne.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theshawty:

Då är Nexus 4 för dig. Tonvis med custom roms och kernels osv.

Den finns inte i lager :'(

Skrivet av bjajjull:
Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theshawty:

TouchWiz, Samsungs hemska jävla gränssnitt. Det är fult, det är laggigt och så in i helvete packat med skräp. Mesta av skiten kan du heller inte ta bort utan att behöva mixtra med luren.

Snart kommer Samsungfanboysen och säger "S4 laggar inte" "den flyter på med senaste uppdateringen", men det är att ljuga eller att man valt att inte bry sig/märka något. Mest märkbart är lagget/oflytet när man scrollar eller växlar mellan hemskärm. Man undkommer inte lagget av att bara byta hemskärm till säg Nova Launcher.

Sen är S4an otroligt ful också, och kör fysisk hemknapp.

Jag tycker ärligt talat du ska avbeställa den och istället se dig om efter något annat. En Xperia Z, kanske? Vad fan som helst i stort sett bara det inte är en Samsung.

Jag håller med, mina vänner har bytt Samsung´s som dom bytt kläder, laggar inte skiten sönder, så pajjar laddningen eller någon annan viktig funktion.
Samsungs kundsupport och bemötande när skiten pajjar, är ju lika attraktivt som att kasta sig rakt ut i ingemansland.

Nej ska jag köpa någon mer "pompa&ståt" telefon, så blir det antingen Nokia´s lumia eller Sony´s experia.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Den finns inte i lager :'(

Jo då, "Beräknad utleverans 2013-08-14" står det.

Edit: Den vita finns inte i lager men den svarta gör det.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Jag håller med, mina vänner har bytt Samsung´s som dom bytt kläder, laggar inte skiten sönder, så pajjar laddningen eller någon annan viktig funktion.
Samsungs kundsupport och bemötande när skiten pajjar, är ju lika attraktivt som att kasta sig rakt ut i ingemansland.

Nej ska jag köpa någon mer "pompa&ståt" telefon, så blir det antingen Nokia´s lumia eller Sony´s experia.

Samsung är arroganta as, och kundsupporten är värre. Jag har gjort många misstag i mitt liv, men de värsta är väl att jag förlitat mig på Samsung. HTC One är första HTC'n jag haft efter Nexus One så vi får se hur upplevelsen är med dem. Good so far

Permalänk
Medlem

Det blev en HTC One. Shit vilken grym telefon!

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Skrivet av elev10:

Det blev en HTC One. Shit vilken grym telefon!

Härligt!