Xbox One till Sverige först 2014

Permalänk
Medlem

Jaha, det var ju lite lustigt när dom sa att det skulle lanseras worldwide i november eller när det nu va. Antar att Sverige och andra "mindre" länder inte tillhör världen.

Permalänk
Medlem

Jag boka Xbox One endast för Day One edition, får väl avboka då.

Permalänk
Medlem

nu blir jag fan förbannad! va i helvete? alltid dessa jävl..... Fet...Amerikanare som skall få det först...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Microsoft... De har miljarders miljarder att röra sig med, men väljer medvetet att ge Sony försprång på punkt efter punkt efter punkt. Vad fan har Steve Balmer aktier i Sony eller vad är det här?

OM sony nu lanserar sin PS¤ i år så lär ju inte en jävel köpa Xbox sedan.

Xbox One kanske inte ens finns på riktigt? Det kan vara så att det är ett experiment för att se hur mycket skit deras mest lojala fanboys klarar av, för att sedan anställa de ihärdigaste som astroturfers på heltid.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Vilken konsol man skaffar i höst blev just nu självklart, med tanke på att det endast är en som släpps. Kommer bli första gången på väldigt länge jag sätter Sonys konsol före Microsofts. Jag hoppas inte att den gör mig besviken.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

nu blir jag fan förbannad! va i helvete? alltid dessa jävl..... Fet...Amerikanare som skall få det först...

Ja, USA är det bästa landet på jorden. Allt bra kommer från USA. Men Xbox One suger, så det gör inte så mycket. PS4 är bättre.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Skrivet av nitroid:

Ja, USA är det bästa landet på jorden. Allt bra kommer från USA. Xbox One suger dock ganska mycket, så det gör inte så mycket. PS4 är bättre.

Jag trodde det var Tyskland som gjorde alla bra saker? Shamwow t ex. ^^

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Ja vi kan vänta...

Ja de förstår man ju, inte lätt med alla språk som finns, så inga problem vi kan vänta, spela ju ingen roll.

Anledningen sägs vara att saker som översättningar och samarbeten tar olika tid i olika länder.

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

nu blir jag fan förbannad! va i helvete? alltid dessa jävl..... Fet...Amerikanare som skall få det först...

Ja det är fan lite sjukt.
Jag är i USA just nu och såg nyligen filmen 2 Guns (rekommenderas btw). Tydligen kommer den ut 18 oktober i Sverige >.>

Permalänk
Medlem

Hahahah. Microsoft verkar ju göra sitt bästa för att folk inte ska vilja köpa XBox One... Hahah

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Citat:

This includes work to localize the Xbox One dash, incorporate additional voice and languages, and build partnerships to bring apps and meaningful local content to each country.

Det är väl för fan bara att releasa och sedan släppa en languagepack i efterhand.

Permalänk
Medlem

RIP in peace Xbox One
Bara otroligt stora fanboys nu som kommer köpa den glorifierade skolådan.

Permalänk
Medlem

fett besviken asså ps4 istället vem pallar vänta.

Permalänk
Medlem

Suger, men om man inte kan täcka efterfrågan world-wide så är det smarta att fokusera på viktigare marknader. Inget konstigt med det, ur ett företagsperspektiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Det är väl för fan bara att releasa och sedan släppa en languagepack i efterhand.

Jao, håller med dig helt.
Nästan alla andra konsoller genom tiderna har klarat sig bra med endast engelska.
Samt i Sverige har vi en väldigt hög procentandel av befolkningen som talar engelska.

Permalänk

Troligtvis problem vid produktionen, där det mycket väl kan vara att produktionsstarten har förskjutits p.g.a sen utveckling. Och då väljer ms att hålla ner marknaderna.

Det är dock tråkigt för det är bara vid jul och sommarsemesterna som jag och många har tid att spela. Så det blir väl en xbox one till nästa sommar.

Men ändå, så vill jag helst inte köpa saker förhastade. När xbox one finns i sverige, då har man fått en skaplig överblick om vad för och nackdelarna med denna är jämtemot en ps3. Bara det som jag nämnde innan att julledigheten är en tid på året som man kan ha tid att spela på.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Aj aj! Känns som att sony kommer dominera i Sverige igen.

Permalänk
Medlem

Detta är humor på hög nivå, men jag kommer importera oavsett, och kommer spara pengar på det dessutom

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Jao, håller med dig helt.
Nästan alla andra konsoller genom tiderna har klarat sig bra med endast engelska.
Samt i Sverige har vi en väldigt hög procentandel av befolkningen som talar engelska.

Och även om det fanns Svenska så skulle jag köra Engelska, bullshit ursäkt av MS som vanligt.

Skrivet av zhrooms:

Detta är humor på hög nivå, men jag kommer importera oavsett, och kommer spara pengar på det dessutom

Skulle jag också vilja göra men jag har sån otur att allt jag importerar är trasigt eller har en tendens att gå sönder väldigt snabbt.

Permalänk
Medlem

Nu ska ni inte vara ledsna. De säljer fortfarande VHS-spelare på Elgiganten! http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/dvd-spelare-och-bl...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Let the Microsoft-hating begin!

Började några kommentarer ovanför dig redan.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Detta är humor på hög nivå, men jag kommer importera oavsett, och kommer spara pengar på det dessutom

Vart importerar du ifrån?
Något tips på vettigt ställe eller är det via privat?

Permalänk
Medlem

nu ska j ainte köpa någon konsol förrän det går köra med riktig mus o tangentbord(får vi väl aldrig se) MEN är det inte så att microsoft nu snart skjutit sig själv inte bara i foten, utan rakt in genom pannan haha ser ju inte ljust ut.. ska banne mig köpa ett ps4 bara för skojs skull

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av zauii89:

Vart importerar du ifrån?
Något tips på vettigt ställe eller är det via privat?

Amazon funkar men det är fullbokat.

Permalänk
Avstängd

Hur många köper egentligen en konsol på release? Kommer vänta minst ett år innan (om) jag köper en ny konsol. Dels pga priset och dels pga spelutbudet.

Permalänk
Medlem

Äsch oroa er inte, MS kommer ändra sig på den här punkten också. Självklart vill man inte missa julhandeln med tanke på allt vad det skulle betyda för PS4s försprång även om Svergie/Norden inte är ngn gigantisk marknad, är det ju ändå kännbart. Kommer ändras alltså. Var så säkra.

Permalänk
Medlem

Dags och dra en South Park... RABBLE RABBLE RABBLE RABBLE!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Spelar väl ingen roll, har nån verkligen tänkt köpa en X1 överhuvudtaget?

Permalänk

Helt OK!

Då är den fm både chippad och hackad när den kommer till Sverige.

Och för alla hardcore Xbox fans så borde MS släppa den engelska varianten här vid premiären

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Själv ser jag inte riktigt problemet med detta, många företag gör såhär, varför ska Microsoft särbehandla sina kunder? Verkar ju som att folk vill klaga.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator