Permalänk
Medlem

Tab 3 eller note 10.1

Hej på er !

Jag tänkte att nu är det dags att bli med platta jag också

Jag har en iphone men är mycket trött på apple så tänker att det är dags att gå över till annat nu.

De jag har tittat mest på nu är galaxy note 10.1 och tab 3.

Note 10.1 är ju äldre men efter forskning på nätet så uppfattar jag det som att den ändå är bättre/snabbare än tab 3?

Gillar att en photoshop version följer med note 10.1

Vill gärna ha möjligheten att kunna skriva lite skolarbeten på plattan om man köper till ett tangentbord. Annars är det mest surf i sängen och framför teven som den kommer användas till.

Kollade även in nexus 7 men har kommit fram till att formatet är för litet.

Hoppas ni har några tips:)

Permalänk
Moderator
Forumledare

Nexusen är riktigt bra, tror den är väldigt omtyckt här.
Det hade blivit mitt val bland androiderna

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Mm jag har förstått det:p

Nexus 10 är det asus som gör den med?

Permalänk

Det finns ju även en Nexus 10

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

Nexus 10 verkar svårare att få tag på

Permalänk
Medlem

Vänta tills hösten när plattorna med Snapdragon 800 kommer ut.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Plommaux:

Nexus 10 verkar svårare att få tag på

Bazula vad jag har förståt det importerar sina telefoner och plattor.
http://www.bazula.se/Google/Google-Nexus-10/Google-Nexus-10--...

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

Ja man kanske ska göra det, samtidigt så kan man ju isåfall vänta till jul för då kommer nästa och sen i vår då kommer nästa nästa osv hehe

Tycker dock det är rimliga priser på tab 3 och note 10.1

Kan tänka mig att när nästa versioner kommer så kommer de också kosta betydligt mer

Permalänk
Medlem

Jag var i liknande sits nyligen, fast i mitt fall stod det mellan 8"-varianterna. Det är ju inte mycket som skiljer dom åt , men jag valde Note. Den kostade 200 spänn mer men på de få punkter de skiljer sig så är ju Noten bättre på samtliga. Den enda nackdelen som jag såg det med Note gentemot Tab var att den är bredare vilket kan göra att den är något jobbigare att hålla i en hand, men jag har ganska stora händer.

Men du tittar ju på 10-tummarna och då ser jag egentligen ingen anledning alls att välja Tab framför Note. Förutsatt att det är samma skillnader mellan 10-tummarna som det är mellan 8-tummarna, men det antar jag. Med den lilla prisskillnad som är mellan modellerna så har jag svårt att öht se att Tab 3 10" skulle ha något existensberättigande. Ironiskt nog är det säkert den som kommer sälja mest av de två bara för det.

Har bara haft min ett par dagar så det kanske är nyhetens behag, men faktisk så använder jag pennan en hel del. Skrev detta inlägget med den.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren

Sitter nu på jobbet och skriver på min nya note10.1

Än så länge så är jag mer än nöjd:)

Passar på att ställa en fråga här:
Jag har testat att skriva med pennan i det där antecknings programmet och det funkar fint. Mina "kråkor" lyckas paddan förvandla till text. Men är det bara där man kan skriva med pennan? Kan man inte skriva t.ex i web läsaren osv. Detta skriver jag ju genom att knacka på bokstäver istället för med pennan?

Permalänk
Medlem

Gott! Bra val

Nu har jag inte min Note tillgänglig, men en av knapparna i övre vänstra hörnet av tangentbordet har några punkter i överkanten, håll in den så får du upp en liten meny där en av ikonerna föreställer en penna.

Det går också att i inställningarna ställa in så att den byter automatiskt till rit-fält istf tangentbord när man tar ut pennan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, är det lönt att köpa en platta att surfa med hemma när jag har en Samsung Note 2 som ju redan har hyffsat stor skärm? ("5,5)

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Plommaux:

Tack för svaren

Sitter nu på jobbet och skriver på min nya note10.1

Än så länge så är jag mer än nöjd:)

Passar på att ställa en fråga här:
Jag har testat att skriva med pennan i det där antecknings programmet och det funkar fint. Mina "kråkor" lyckas paddan förvandla till text. Men är det bara där man kan skriva med pennan? Kan man inte skriva t.ex i web läsaren osv. Detta skriver jag ju genom att knacka på bokstäver istället för med pennan?

Självklart? Öppna t.ex webbläsaren och ssedanadressfältet. Tryck sist på det stora T; et....

Permalänk
Medlem

Haha jag måste vara dum i huvudet!! Vilket jäkla "T" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plommaux:

Haha jag måste vara dum i huvudet!! Vilket jäkla "T" ?

http://www.youtube.com/watch?v=DrM8RPGGUJo ca 50 sekunder in

Permalänk
Medlem

Ahh .. äntligen tack för hjälpen!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 100mbit:

Lånar tråden lite, är det lönt att köpa en platta att surfa med hemma när jag har en Samsung Note 2 som ju redan har hyffsat stor skärm? ("5,5)

Jag har en Galaxy S4 som iofs. bara har en 5" skärm, men desto högre upplösning. Jag surfar inte gärna på den om jag har en surfplatta eller en dator i närheten. Avskyr att skriva inlägg på en mobil, surfplatta är klart bättre att skriva på. Kravet är dock en högupplöst platta annars får det vara.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kent:

Jag har en Galaxy S4 som iofs. bara har en 4" skärm, men desto högre upplösning. Jag surfar inte gärna på den om jag har en surfplatta eller en dator i närheten. Avskyr att skriva inlägg på en mobil, surfplatta är klart bättre att skriva på. Kravet är dock en högupplöst platta annars får det vara.

5"
Jo skärmen är lite liten för det ändamålet men det fungerar ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

Lånar tråden lite, är det lönt att köpa en platta att surfa med hemma när jag har en Samsung Note 2 som ju redan har hyffsat stor skärm? ("5,5)

Jag kan ju bara tala för mig själv men telefonen har jag alltid på mig, surfplattorna måste jag gå och hämta (har en note 10.1 och nexus 7). Detta gör att jag oftast använder telefonen till att spontanslösurfa. Ska jag ändå ställa mig upp och hämta något så blir det istället att jag går och sätter mig vid datorn.

Surfplattorna anvnäder jag mest när jag är ute och reser (till stugan exempelvis) eller så att ungarna kan underhålla sig i bilen ett tag.

Däremot så har vi inte rört laptopen alls sedan vi skaffade plattorna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

5"
Jo skärmen är lite liten för det ändamålet men det fungerar ju.

Skrev fel, givetvis är det en 5"

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...