Bilder på ditt senaste inköp (2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Den skulle jag inte skämmas för att ha hängade hemma. Brukar gilla dina grejer men det var nog det coolaste hittills!

Roligt att du tyckte om den.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

En liten grill, och ja, jag är är inte så vidare originell. Det är en Weber One Touch Premium. Men för 995 tyckte jag den kunde gå an

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Mitt senaste inköp är ett kök som ser ut så här:

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

CV.Heljestrand, Eskilstuna, MK No 30 i hyfsad skick till samlingen.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

CV.Heljestrand, Eskilstuna, MK No 30 i hyfsad skick till samlingen.
http://s23.postimg.org/gurfs8n17/F6_R3lk_Oee_HJCKo1k6l98m0k_J...

Är den till för användning, eller samlar du bara på rakknivar ?

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Fällkniven A1.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

8Kg Whey-100 (funkar bra för mig med laktosproblem).

2kg Kreatin monohydrat.

Ny bordsskiva.

Ett par benbockar till bordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av bAkewelle:

Är den till för användning, eller samlar du bara på rakknivar ?

Jag slipar upp dom och rakar mig med dom nästan dagligen sedan några år tillbaks. Gillar mest originalknivar där det finns en historia bakom, helst ska dom vara nya vilket nu tyvärr inte denna var.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Kollektion växer sakta men säkert fram. Hur nöjd som helst.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året

Permalänk
Medlem

frugan och jag inhandlade en DJI FW450 med Naza-M Lite här om fredagen.
har monterat på fpv-systemet på den, samt testade att göra en enkel kamerastabilisering.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Skrivet av ¤Reason¤:

frugan och jag inhandlade en DJI FW450 med Naza-M Lite här om fredagen.
har monterat på fpv-systemet på den, samt testade att göra en enkel kamerastabilisering.

http://i247.photobucket.com/albums/gg149/Dennan24/2013-08-211...

Vad får man ge för en sådan leksak?

/mojfen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_Trenne:

Vad får man ge för en sådan leksak?

/mojfen

leksaken kostar: Ram + styrsystem med gps 3900:-. sen om man inte har rc-sändare och videolänk + kamera, så blir det ca (beroende helt på vad man vill ha) ~1500kr för rc-sändare, ~1800kr för videolänk och kamera allt från 400kr och uppåt.

bara kika hos www.mikrokopter.nu

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Två små billiga chassin!

Ursäkta röran

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Vet att detta är SweC och Apple brukar ju gå hem här

MBA mid 2013 11.6"

Permalänk
Medlem

Det blev en Apple TV, i och med Mavericks så blir det kul att smidigt kunna få ett extra skrivbord på TVn. Att man sen kan se på film, spela spel, surfa, kolla på Twitch, YouTube och även spela musik med TVn avstängd är riktigt användbart.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Massa mat

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Semestern blev lite långrandig, så jag åkte iväg och köpte mig en bil för vinter och eventuella framtida långresor.

http://i.imgur.com/ZQ81NYW.jpg

Låter som att det var ett impulsköp när du skriver sådär

"äh du bärra vi hade så tråkigt så vi tänkte att vi åkte iväg och köpte en bil"

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Bakgrund:

Låter som att det var ett impulsköp när du skriver sådär

"äh du bärra vi hade så tråkigt så vi tänkte att vi åkte iväg och köpte en bil"

Det var det väl egentligen också. Visst, jag har ju länge tänkt på en Vel Satis, men när det dök upp en för 1250€ var jag tvungen att ringa ett samtal och höra mer. Allt lät okej, så det var bara att boka flyg, och jag tänkte att jag åtminstone får en resa ut ur det, även om jag inte köper bilen. Ringde på tisdagen och bokade flyg på onsdagen, åkte iväg med bilen på torsdag vid lunchtid.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Semestern blev lite långrandig, så jag åkte iväg och köpte mig en bil för vinter och eventuella framtida långresor.

http://i.imgur.com/ZQ81NYW.jpg

Ritat reg. skylten själv eller?

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem

Lät trycka upp ett litet tidsfördriv för inramning. Mest för att stilla min nyfikenhet.
Tyvärr så blev det på fel papper den här gången såg jag. Men jag tror det funkar ändå.Peppar,peppar.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Liv&helvete:

http://img401.imageshack.us/img401/4718/95yt.jpg

Lät trycka upp ett litet tidsfördriv för inramning. Mest för att stilla min nyfikenhet.
Tyvärr så blev det på fel papper den här gången såg jag. Men jag tror det funkar ändå.Peppar,peppar.

Hur kvalificerar detta sig som ett nyinköp? Tycker det börjar bli lite tjatigt varje gång du har "köpt en ny, likadan ram". Givetvis vet jag om att du vill visa upp dina ritningar men det är väl inte syftet med denna tråden? Skapa ett galleri och håll det uppdaterad, finns säkert folk som kommer följa det. Tycker detta är ren och skär marknadsföring och borde inte förekomma i forumet.

Är inte menat som ett påhopp och jag uppskattar en del av dina ritningar, tycker bara inte det hör hemma här.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Hur kvalificerar detta sig som ett nyinköp? Tycker det börjar bli lite tjatigt varje gång du har "köpt en ny, likadan ram". Givetvis vet jag om att du vill visa upp dina ritningar men det är väl inte syftet med denna tråden? Skapa ett galleri och håll det uppdaterad, finns säkert folk som kommer följa det. Tycker detta är ren och skär marknadsföring och borde inte förekomma i forumet.

Är inte menat som ett påhopp och jag uppskattar en del av dina ritningar, tycker bara inte det hör hemma här.

Hur kvalificerar detta sig som ett nyinköp?
Men det är ju just det är. Varje sak som jag lägger upp, det är just ett nyköp. Okej att det lätt kan bli samm samma med tryck och ramar. Det kan jag hålla med om. Men det är nyinköp det är frågan om. Vad det nu än är.

Tycker detta är ren och skär marknadsföring och borde inte förekomma i forumet.
Hur kan det vara en marknadsföring när jag inte har något att marknadsföra ? Jag bedriver inget företag. Jag har inte ens en webshop. Jag gör allt det här på ren hobbybasic. Mest för att jag tycker det är roligt, och att jag gör det för min egen skull. Så hur kan jag då marknadsföra någonting ?

Jaha, så gå ska heller inte köp på bilar, knivar, proteinpulver, bordsskivor, hus, tv spel och gud vet vad läggas upp i tråden höra hemma här. Är det så du resonerar. Vart går gränsen ?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Liv&helvete:

Hur kvalificerar detta sig som ett nyinköp?
Men det är ju just det är. Varje sak som jag lägger upp, det är just ett nyköp. Okej att det lätt kan bli samm samma med tryck och ramar. Det kan jag hålla med om. Men det är nyinköp det är frågan om. Vad det nu än är.

Tycker detta är ren och skär marknadsföring och borde inte förekomma i forumet.
Hur kan det vara en marknadsföring när jag inte har något att marknadsföra ? Jag bedriver inget företag. Jag har inte ens en webshop. Jag gör allt det här på ren hobbybasic. Mest för att jag tycker det är roligt, och att jag gör det för min egen skull. Så hur kan jag då marknadsföra någonting ?

Jaha, så gå ska heller inte köp på bilar, knivar, proteinpulver, bordsskivor, hus, tv spel och gud vad vad läggas upp i tråden höra hemma här. Är det så du resonerar. Vart går gränsen ?

Nyinköp: Jo men det är ju i princip samma sak varje gång. En ny ram och ett tryck som du själv har gjort. Både du och jag vet att syftet med dina inlägg är att visa upp dina ritningar och inte nån sketen ram.

Marknadsföring: Citerar dig:

Skrivet av Liv&helvete:

I dagsläget så gör jag det här på hobbybasis. Mest för att jag tycker det är roligt.

http://img23.imageshack.us/img23/3921/glwe.jpg

Men jag håller på att jobba upp en liten kollektion, som jag sen funderar på att lägga ut i någon form utav en webshop ( eller ännu roligare hade ju varit med en fysisk butik ). När det blir, det vet jag inte i dagsläget............

Skrivet av Liv&helvete:

Tack så mycket. Och jo då, jag säljer i den mån det är någon som är intresserad att köpa.

Innehåll: Yepp, bilar, proteinpulver, whisky datordelar osv. finns i denna tråden, dock inte många som gång på gång lägger upp bilder av samma bil, samma proteinpulver, samma whisky eller samma cpu. Hade du gått ut och köpt en tavla, ritning eller whatever hade det självklart platsat här, men detta är faktiskt något du själv har skapat.

Tror faktiskt du skulle få mycket mer respons i ett eget galleri där man kan se alla dina ritningar (vet inte om swec tillåter det dock). Jag skulle iaf. droppa in då och då och ta en titt (även om du inte tror det )

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Nyinköp: Jo men det är ju i princip samma sak varje gång. En ny ram och ett tryck som du själv har gjort. Både du och jag vet att syftet med dina inlägg är att visa upp dina ritningar och inte nån sketen ram.

Marknadsföring: Citerar dig:

Innehåll: Yepp, bilar, proteinpulver, whisky datordelar osv. finns i denna tråden, dock inte många som gång på gång lägger upp bilder av samma bil, samma proteinpulver, samma whisky eller samma cpu. Hade du gått ut och köpt en tavla, ritning eller whatever hade det självklart platsat här, men detta är faktiskt något du själv har skapat.

Tror faktiskt du skulle få mycket mer respons i ett eget galleri där man kan se alla dina ritningar (vet inte om swec tillåter det dock). Jag skulle iaf. droppa in då och då och ta en titt (även om du inte tror det )

Du har säkert rätt i det du säger. Eget galleri det har jag, i vanliga fall. Men då sidan som jag har, inte har varit uppe på ett tag pga en och annan orsak. Och det inte är alla som har Facebook så blev det som det har blivit här i tråden. Och det här med marknadsföring, så har det då inte varit min mening att det skulle vara det. Om det nu är det vill säga.

Men du har nog rätt i det du säger. Det är väl bara jag som inte har tänkt i dom banorna. Jag menar ju inte illa med mina inlägg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En egen tråd skulle troligen vara uppskattat ur många perspektiv.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Hur man än ser det är det marknadsföring, bara för man i nuläget inte har produkter till salu (vilket du iofs har via kontakt) så är det marknadsföring om tankar finns att öppna upp försäljning.

Och ja alla vet ju att ramarna är inte syftet med visningarna av det, är ju bilderna som visas upp, vilket inte är ett inköp direkt.
Isåfall borde ju bara ramarna visas upp, och det hade nog inte du heller velat visa upp

Det sagt så bryr jag mig personligen inte, tycker bilderna är kul att se

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte mig en till kamera. Dags att lära sig ta bilder lite mer på riktigt. Tycker vanliga systemkameror är för stora och den här är ju ganska bra ändå.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Köpte mig en till kamera. Dags att lära sig ta bilder lite mer på riktigt. Tycker vanliga systemkameror är för stora och den här är ju ganska bra ändå.

http://uglybob.df.lth.se/bilder/sinkop/IMG_1741.JPG

NEX-5? Jag har en sådan sen något år tillbaks, fantastiskt smidig kamera.
Tar riktigt bra bilder även i Auto-läget, vilket passar mig som är gammal och obildbar.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av BrutalSwede:

Ritat reg. skylten själv eller?

Holländska exportplåtar.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.