Nästan pinsamt till vilken längd vissa fanboys går för att blunda för det uppenbara
Men, men, det är bara ni själva som kommer bli mer besvikna när det börjar bli pinsamt uppenbart att CIG omöjligtvis kan leverera ens en bråkdel av allt de lovat. Vi får väl se vem som har rätt!
Spelet är redan försenat med cirka ett halvår från ursprungliga löftet och mer lär det bli.
Det lilla de hunnit med hitils ser förståss galet snyggt ut, men betänk att de redan har brännt mer än hälften av sin utvecklingstid och inte hunnit längre än till hangarer + några få skepp. Resten av spelet finns endast i Chris huvud och som concept art.
(Enligt Chris började de jobba på spelet över ett år innan crowdfunding startade för ett år sedan, och ursprungligen utlovad leverans var Nov 2014)
När jag en gång skulle registrera mitt spel jag gjorde i skolan, så trodde administratören jag blev hänvisad till på IndieDB att gameplay videon var CGI och effekter redigerat i efterhand, så jag fick inte in mitt spel i första hand, trots att jag gav honom en hel gameplay trailer.
Det spelet är ju knappast i samma nivå som Star Citizen, men det är samma visa. Klart att de bara visar det som fungerar, och självaste mmo delarna kommer långt efter dogfights och hangar demos. De har tre stycken studior i tre olika delar av Nord Amerika som arbetar på spelet, jag tror de klarar att göra ett space sim.
De har gjort mer än vad du tror, Squadron 42 gjordes först av allting, alltså singleplayern, där förbereddes motorn och alla skepp, allting slängdes in där och sen började man fokusera på att få färdigt delar av spelet som användarna kan ta del av, hangarmoduler och dogfights. Något som inte har gamebreaking buggar.
Chris Robert har själv sagt att spelet inte är klart förrens om 10 år, men det kommer släppas lite innan det..
Det är viktigt att vara kritisk till saker och ting, men du överdriver inte lite? Klart att detta blir ett bra spel, och det kommer de hinna också.