Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Nästan pinsamt till vilken längd vissa fanboys går för att blunda för det uppenbara

Men, men, det är bara ni själva som kommer bli mer besvikna när det börjar bli pinsamt uppenbart att CIG omöjligtvis kan leverera ens en bråkdel av allt de lovat. Vi får väl se vem som har rätt!

Spelet är redan försenat med cirka ett halvår från ursprungliga löftet och mer lär det bli.

Det lilla de hunnit med hitils ser förståss galet snyggt ut, men betänk att de redan har brännt mer än hälften av sin utvecklingstid och inte hunnit längre än till hangarer + några få skepp. Resten av spelet finns endast i Chris huvud och som concept art.

(Enligt Chris började de jobba på spelet över ett år innan crowdfunding startade för ett år sedan, och ursprungligen utlovad leverans var Nov 2014)

När jag en gång skulle registrera mitt spel jag gjorde i skolan, så trodde administratören jag blev hänvisad till på IndieDB att gameplay videon var CGI och effekter redigerat i efterhand, så jag fick inte in mitt spel i första hand, trots att jag gav honom en hel gameplay trailer.

Det spelet är ju knappast i samma nivå som Star Citizen, men det är samma visa. Klart att de bara visar det som fungerar, och självaste mmo delarna kommer långt efter dogfights och hangar demos. De har tre stycken studior i tre olika delar av Nord Amerika som arbetar på spelet, jag tror de klarar att göra ett space sim.

De har gjort mer än vad du tror, Squadron 42 gjordes först av allting, alltså singleplayern, där förbereddes motorn och alla skepp, allting slängdes in där och sen började man fokusera på att få färdigt delar av spelet som användarna kan ta del av, hangarmoduler och dogfights. Något som inte har gamebreaking buggar.

Chris Robert har själv sagt att spelet inte är klart förrens om 10 år, men det kommer släppas lite innan det..

Det är viktigt att vara kritisk till saker och ting, men du överdriver inte lite? Klart att detta blir ett bra spel, och det kommer de hinna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Jag antar att det är för sent att beställa ett nu? Backade 20 oktober 2012. Känns lite fånigt men kanske blir kul att spara om spelet slår...

Jag backade Digital Scout först, och uppgraderade sedan (innan 16 februari) till en fysisk version. Först då fick jag möjlighet att fylla i adress och vad som skulle stå på kortet och sånt. Om du inte har kunnat göra det tror jag att det kan vara för sent för ett Citizen Card.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Skrivet av superapan:

Jag antar att det är för sent att beställa ett nu? Backade 20 oktober 2012. Känns lite fånigt men kanske blir kul att spara om spelet slår...

Är inte säker, men jag tror att det beror på. Är det ett digital package, som folk säger, så får du inga fysiska prylar alls. Är det däremot ett vanligt/fysiskt package så borde ett kort vara med. Om du missade när de skickades ut nu tidigt i våras så har jag för mig att det innebär att du, när spelet (samlarbox, soundtrack-CD, USB-minne, inbundna böcker, stjärnkarta...) levereras, får med ett blankt kort motsvarande din pledge level, alltså utan personligt namn/nick. Har du exempelvis pledgat för en Hornet (ej digital package) och får med stjärnkarta, soundtrack och allt annat tjofräs, så borde du också få ett bronsfärgat citizen card med blank rad där ditt namn skulle stå.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Man beställde egentligen inte ett kort utan man får det kort man är berättigad till.
Om man kollar på de olika alternativen som finns på Kickstarter sidan så står det vilket kort man får, och som någon sade, om man valde att pledga ett alternativ med enbart digital reward så får man inget kort
F.ö. så har jag fått mitt kort nu ...

Fick mitt Real Admiral kort för några månader sedan.

Permalänk
Avstängd

Då har man också backat, en Origin 315p Explorer står och väntar i hangaren

Kommer säkert bli ännu fler!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

High Admiral rapporterar härmed in! Kommer ni köra i någon fleet eller hur skall ni göra?

Har sjukt stora förhoppningar på detta spel och är väldigt säker på att det kommer bli riktigt jvla bra! Längtar till 24e Augusti så man kan gå runt i hangaren och sukta efter att få flyga något av sina skepp..

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

För de som inte har sett de senaste nyheterna på sidan så har en ny del av sidan, Ship specs, just lanserats, för de som vill jämföra officiella lite siffror smidigare.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB

Permalänk
Skrivet av Dr.Dante:

För de som inte har sett de senaste nyheterna på sidan så har en ny del av sidan, Ship specs, just lanserats, för de som vill jämföra officiella lite siffror smidigare.

Mycket bra resurs! Bytte ut det fangjorda kalkylbladet mot länk till denna i första post.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem

Vilket av alla paket måste man köpa för att få tillgång till alphan?

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Dante:

Tack för den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zn1tch:

Vilket av alla paket måste man köpa för att få tillgång till alphan?

Digital Bounty Hunter eller högre verkar det som.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Dante:

Digital Bounty Hunter eller högre verkar det som.

Nu är jag kanske lite petig men Digital Mercenary verkar ha alpha och beta access, å andra sidan kanske ett 300i är roligare att börja med

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Nu är jag kanske lite petig men Digital Mercenary verkar ha alpha och beta access, å andra sidan kanske ett 300i är roligare att börja med

Ah, se där, det missade jag!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Någon som vet vad vi kommer behöva för dröm-datorer för att ens starta spelet när det släpps?

CryEngine 3, dvs en åtta kärnig processor med 7970 grafikkort
=D

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

CryEngine 3, dvs en åtta kärnig processor med 7970 grafikkort
=D

Efter att ha tittat på klippen.... Quad SLI Titan....

Min "skitrigg" kommer palla i 640x480 minimum med 10 fps...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Efter att ha tittat på klippen.... Quad SLI Titan....

Min "skitrigg" kommer palla i 640x480 minimum med 10 fps...

förstår inte varför folk hypar systemkraven så mycket. Visst, det kommer säkert krävas mycket för att maxa allt, men för att spela på typ medium/high? Det stämmer att skeppen är väldigt detaljerade, men det finns å andra sidan ingen terräng som drar massa kraft. inget gräs eller träd som skall simulera vind, och reflektioner i vatten mm. De vinner kraft på att allt utspelar sig i mer eller mindre tomma rymden, och kan därför lägga mer detaljer på skeppen. Tycker inte det är så konstigt.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

förstår inte varför folk hypar systemkraven så mycket. Visst, det kommer säkert krävas mycket för att maxa allt, men för att spela på typ medium/high? Det stämmer att skeppen är väldigt detaljerade, men det finns å andra sidan ingen terräng som drar massa kraft. inget gräs eller träd som skall simulera vind, och reflektioner i vatten mm. De vinner kraft på att allt utspelar sig i mer eller mindre tomma rymden, och kan därför lägga mer detaljer på skeppen. Tycker inte det är så konstigt.

Exakt. Space sims har i övrigt har alltid varit lite före andra spel i ren detalj rikedom på skepp och effekter, mycket tack vare att det utspelar sig i rymden, och man kan kräma på effekterna och polygonerna.

Och tror knappast dom kommer rendera interiören på alla skeppen, som dom visat i tidiga demos. Iallafall inte i medium/high inställningar.
Om jag skulle tippa. Så lär dom nog designa interiörerna så att det stream laddas in vid behov. Ifall man tänker boarda ett skepp t.ex.
Lär bli intressant hur dom väljer att optimera detta.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Varför? Star Wars The Old Republic, därför. Värre skit har aldrig skådats. Efter SWTORs optimeringsfiasko är de flesta av oss lite pessimistiska och rundar uppåt än neråt.

Sen om du inte märkte ironin in inlägget så borde du sluta med internet. Hopplöst.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

High Admiral rapporterar härmed in! Kommer ni köra i någon fleet eller hur skall ni göra?

Har sjukt stora förhoppningar på detta spel och är väldigt säker på att det kommer bli riktigt jvla bra! Längtar till 24e Augusti så man kan gå runt i hangaren och sukta efter att få flyga något av sina skepp..

Det blev ingen corvette alltså?
Tog bara digital mercenary först för att få veteran backer, kommer nog uppgradera till freelancer iaf innan hösten är slut.
Angående fleet så har jag inte direkt kollat på det, är väl nice för community men tror inte jag kommer satsa på att åka runt i stora grupper

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Varför? Star Wars The Old Republic, därför. Värre skit har aldrig skådats. Efter SWTORs optimeringsfiasko är de flesta av oss lite pessimistiska och rundar uppåt än neråt.

Sen om du inte märkte ironin in inlägget så borde du sluta med internet. Hopplöst.

Jämför du verkligen SC med SWTOR? *facepalm*
Du har tydligen ingen aning om vad som är flaskhalsen i SWTOR... Ditt tidigare inlägg om Quad Titans är lite skrattretande.
SWTORs primära flaskhals var CPUn. Och det berodde mycket på att det är dåligt optimerat för att utnyttja flera kärnor. Samt att MMORPG i regel är väldigt CPU intensiva.

CGI bygger inte en ny motor från scratch som SWTOR gjorde. Faktumet att dom väljer köra med Cryengine sparar dom inte endast en massa tid i utveckling. Men det kommer även med mycket multi kärnigt stöd. Förutsatt CGI väljer att utnyttja dessa funktioner. Och jag är rätt övertygad om att dom kommer optimera för att utnyttja upp till 8 kärnor.
Vi lär inte se en full optimerad version förrns det närmar sig release. Och hangar modulen lär nog prestera som skit initialt.

Overall så är Cryengine en väldigt flexibel och skalbar motor. Så även om man inte har en super dator. Så lär man kunna köra det i mellan inställningar på flesta system.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Tror att ironin duggar tätt mellan bänkraderna nu...

In other news, en ny FAQ-avdelning kan nog bli riktigt trevligt, och den nya strech goals-översikten är guld värd! https://robertsspaceindustries.com/funding-goals

När det gäller hangarmodulen så är jag rätt säker på att saker kommer att gå sönder för många, är rätt nöjd om jag lyckas få igång det själv. Frågan är om de har något vettigt sätt på redan det här stadiet att sammanställa felinformation från alla som installerar den.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av nikwid:

Att maxa kommer säkerligen kräva mycket, då det kommer vara tesselering med i bilden.
Men, det lär vara härligt optimerat så att du kan sänka grafikinställningarna och samtidigt ha det riktigt snyggt med ändå bra flyt, beroende på vad för rigg du sitter på! :')

2500K och GTX 670 är helt klart dugligt för att kunna spela detta spelet i 1920 x 1080 och samtidigt ha flyt och snyggt.
Maxa är inte allt ;P

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd

Sitter och funderar på om det är värt att beställa en MISC Freelancer också, utöver Origin 315p som jag redan äger.

Kommer antagligen utforska och fokusera på handel majoriteten av tiden. Eller ska man avvakta och se vad som dyker upp?

Sen ytterliggare en fråga angående skeppen som finns att tillgå nu.
Är det backer-exklusiva eller skepp som går att köpa i spelet senare? Ber om ursäkt om detta har blivit besvarat innan.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Det blev ingen corvette alltså?
Tog bara digital mercenary först för att få veteran backer, kommer nog uppgradera till freelancer iaf innan hösten är slut.
Angående fleet så har jag inte direkt kollat på det, är väl nice för community men tror inte jag kommer satsa på att åka runt i stora grupper

Haha nä.. Har lagt 1200 dolares redan, vill inte lägga så mycket mer. Än. Nu är det dock den 25e... Får la se Är sugen att utöka med en Hornet, Freelancer och Cutlass. Är väldigt sugen att få tag på en 350R som jag inte hade cash för då när den fanns! :C

Skrivet av SeF.Typh00n:

Sitter och funderar på om det är värt att beställa en MISC Freelancer också, utöver Origin 315p som jag redan äger.

Kommer antagligen utforska och fokusera på handel majoriteten av tiden. Eller ska man avvakta och se vad som dyker upp?

Är det backer-exklusiva eller skepp som går att köpa i spelet senare? Ber om ursäkt om detta har blivit besvarat innan.

Du borde definitivt skaffa en freelancer! Kommer vara en riktigt bra exploration skepp med alien technology! Pewpew!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stacks:

Du borde definitivt skaffa en freelancer! Kommer vara en riktigt bra exploration skepp med alien technology! Pewpew!

Hehe ja, det är det som lockar

Tror 315p får vara mitt utforskarskepp så får Freelancern vara trade-skeppet. Nu ska man bara mentalt förebereda sig för att betala 110 dollar för det...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Sonnergard:

Tror att ironin duggar tätt mellan bänkraderna nu...

In other news, en ny FAQ-avdelning kan nog bli riktigt trevligt, och den nya strech goals-översikten är guld värd! https://robertsspaceindustries.com/funding-goals

När det gäller hangarmodulen så är jag rätt säker på att saker kommer att gå sönder för många, är rätt nöjd om jag lyckas få igång det själv. Frågan är om de har något vettigt sätt på redan det här stadiet att sammanställa felinformation från alla som installerar den.

Tycker att $17,000,000 är värd ännu mer guld...
Star Citizen will feature an additional flyable ship class, the battlecruiser.

My god! A battlecruiser!

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Alla skepp som går att pledge:a på kommer att finnas tillgängliga att skaffa i spelet sedan, även om vissa kan vara svårare att få tag på än andra (Vanduul Fighter som fanns tillgänglig i begränsat antal för ett tag sedan kommer exempelvis vara svår att skaffa in-game). Så känn dig inte tvungen att skaffa Freelancer nu, om du inte absolut vill stödja utvecklingen mer än vad du redan har gjort.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sonnergard:

Alla skepp som går att pledge:a på kommer att finnas tillgängliga att skaffa i spelet sedan, även om vissa kan vara svårare att få tag på än andra (Vanduul Fighter som fanns tillgänglig i begränsat antal för ett tag sedan kommer exempelvis vara svår att skaffa in-game). Så känn dig inte tvungen att skaffa Freelancer nu, om du inte absolut vill stödja utvecklingen mer än vad du redan har gjort.

Uppfattat, tack för förklaringen!

Som du säger så tänker jag stötta dem ytterliggare på någon vänster, fast jag kanske inte behöver ta i med en Freelancer.
Men jag är oerhört sugen på att utforska/handel så det kanske blir en sådan ändå..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Info om hangarmodulen!

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/132...

Rätt nice systemkrav

Citat:
  • Windows 7 or 8 64-bit

• Dual Core CPU Intel: Core2 Duo 2.4Ghz AMD: Phenom X2

• 8GB of RAM

• NVidia Geforce 460GTX AMD Radeon HD5850 DirectX 11

Keep in mind that these are estimated system requirements and may change for the final release of the game.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Uppfattat, tack för förklaringen!

Som du säger så tänker jag stötta dem ytterliggare på någon vänster, fast jag kanske inte behöver ta i med en Freelancer.
Men jag är oerhört sugen på att utforska/handel så det kanske blir en sådan ändå..

Vad du skulle kunna göra är smälta ditt nuvarande 315p paket och uppgradera till ett Freelancer paket istället . Då får du med en boxad Deluxe kopia samt massa andra goodies som t.ex en glossy stjärn karta, Skepp format USB minne.
https://robertsspaceindustries.com/pledge/74-freelancer

315p kan man som sagt alltid köpa in-game istället. Och allt extra swag man får med i boxen är rätt kul att ha däremot

EDIT: Ifall du inte redan vet så är att smälta (melt) ett paket är en term man har på forumet där man löser ut ett paket man köpt. Och får värdet av det i kredit. Som man kan använda för att köpa andra paketet. I huvud sak syfte att uppgradera ett existerande paket.

Visa signatur