Pioneer cdj-1000 eller cdj-850?

Permalänk
Medlem

Pioneer cdj-1000 eller cdj-850?

Höll på med dj´ande för massa herrans år sen och har kvar mixerbordet. Men sålde av mina vinylspelare då det ändå inte är så roligt att köra vinyl.
Har alltid gått o suktat efter cdj-1000 spelarna med äkta vinylscratch men de var ju så snuskigt dyra att det inte var lönt o köpa. men nu tänkte jag slå till på ett par såna.
Nu har ju cdj-1000 slutats tillverkas o säljas nya antar jag eftersom de inte finns att tillgå i butiker längre.

Så frågan är om man skall slå till på ett par cdj-1000 begagnade som har 4-5 år på nacken (eller mer?) eller köpa nya cdj-850 med tillverkningsår från 2012. 850an har ju stöd för mp3, wav osv. Det har väl inte cdj-1000 om jag inte missminner mig?

Eller om det finns nån annan ny cdj modell som kan vara intressant?

Tacksam för tips/synpunkter.

Permalänk
Medlem

Köp de nya 850, utan tvekan bättre spelare. Men det beror ju på din budget, du kan få ett par 1000 spelare billigare. Men du får ju annat gott som försäkring och garanti om du köper nytt.

Permalänk
Medlem

Jag förstår verkligen inte varför man skulle vilja ha 850 eller 350-spelare över 1000 och 400. Waveformen på 850 är helt efterbliven och du betalar för en display som egentligen inte visar mer. Om 1000-spelarna är servade rätt så är det inget problem med att köpa dem.

Permalänk
Medlem

Jag är inget dj ess och kommer säkert inte "slå igenom" som nån pro dj på stora klubbar heller. Så spelar det roll för mig som bara ska dj´a, spela in mixar, spela för de som jag får tillfället att spela för osv?

Vad är det för problem med waveformen om du beskriver mer i detalj? Hur påverkar det vanlig casual dj´ing?