Svåraste spelet någonsin ?

Permalänk
Skrivet av Fabbeee:

Hur långt har du kommit ?

Klarat hela spelet.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem

spyro till ps1 (mins inte vad det hetter mer) var ju omöjligt (bokstavligen)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Svårast är ju egentligen strategispel och då tänker jag främst på när man spelar ett och samma scenerio om och om igen, bara för att se om man inte kan klara att "erövra världen" liiiite snabbare och smartare nästa gång. Med sådant tankesätt så går det ju nämligen inte att vinna - bara att bli bättre.

Därför utser jag Civilization till det svåraste spelet någonsin

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuk00:

StarCraft 2

Starcraft brood war

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

Svårast är ju egentligen strategispel och då tänker jag främst på när man spelar ett och samma scenerio om och om igen, bara för att se om man inte kan klara att "erövra världen" liiiite snabbare och smartare nästa gång. Med sådant tankesätt så går det ju nämligen inte att vinna - bara att bli bättre.

Därför utser jag Civilization till det svåraste spelet någonsin

.

Fast med det tankesättet så kan man väl inte "vinna" något spel? Man kan alltid köra snabbare i racingspel. Man kan alltid få en bättre tid i plattformspel. Man kan alltid..

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Skrivet av Dracc:

Var det? Det är ju bokstavligen bara att följa tåget? xD

jo, tog mej extremt många försök dock då Smoke siktade så fruktansvärt dåligt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Vad tycker ni är det svåraste spelet ? Enligt mig är det Rayman på Sega Saturn

QUOP, done.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Annars så är ju faktiskt WOW ganska svårt om man försöker göra någon form av organiserad attack mot ens en stolpe. Du kommer garanterat att ha minst fem personer som inte vet hur dem ska spela sin klass, tre andra som sitter och tjuter på mumble och en till två ljushuvuden som bara MÅSTE göra helt tvärtemot.

Visa signatur

Futureproofing explained
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

spyro till ps1 (mins inte vad det hetter mer) var ju omöjligt (bokstavligen)

Spyro the Dragon? Där man skulle ''väcka'' förstenade drakar till liv?
Om det var det spelet du menade så klarade jag i alla fall det när jag var 7-8 år gammal. Vad tyckte du var svårt?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Notpron är ju riktigt, riktigt svårt. Kommit till bana 90 eller liknande.

Men det spelet som egentligen brukas rankas som det svåraste genom alla tider är det japanska Takeshi's Challenge som släpptes till NES men det är egentligen nästan bara löjligt omöjligt. Det är så skruvad omöjligt att klara att det fått kultstatus, http://en.wikipedia.org/wiki/Takeshi_no_Ch%C5%8Dsenj%C5%8D

Håller annars med om att Little Big Adventure 1 var sinnessjukt svårt. Kollade igenom en walkthrough på YouTube för ett tag sedan och spelet var ju helt galet omöjligt. Det är skönt att vi slipper se spel med lika totalt ologiska problem som det spelet var fullt av.

Ett annat spel som var rätt jävligt var gamla Riven, dock med förhållandevis logiska problem, bara jävligt svåra. Dock helt utan handling så man hade ingen aning om vart man skulle gå för att hitta nästa pussel. haha

Sist men inte minst så minns man ju även gamla Déjà Vu som knappt gick att klara om man så läste hur fasen man skulle göra.

Permalänk
Medlem

Minns också vad som kan kallas för världens lättaste spel.

World Cup '90 som jag klarade direkt första gången jag spelade spelet 8 år gammal, och Terminator, ett sidscrollande shoot-em-up spel i stil med Operation Wolf, som jag också klarade allra första gången jag ens prövade spelet. Döm till min förvåning jag strax efter läste en recension i en tidning där spelet fick minus för att det var omöjligt... Det stod dock inte i recensionen om personen hade spelat med joystick eller mus. Med joystick kunde man nämligen inte röra styrkorset snabbt nog och det gick då, verkligen helt omöjligt, att klara. Men med mus gick det nästan inte att misslyckas. Ville man kunde man även spela två samtidigt och då fick man inte skjuta mer Terminators än när man spelade ensam så då var den än mindre möjligt att inte klara spelet! haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Spyro the Dragon? Där man skulle ''väcka'' förstenade drakar till liv?
Om det var det spelet du menade så klarade jag i alla fall det när jag var 7-8 år gammal. Vad tyckte du var svårt?

http://static.giantbomb.com/uploads/original/0/3509/647363-sp...

Var också runt 8 när jag spelade det, hursom så var det i slutet (?) av spelet
Hade hittat alla diamanter/juveler(eller vad det nu var) j varje värld, sen så skulle man döda någon som sprang runt och kastade ut diamanter (eller tappade dom kanske?) hur som så tror jag att jag dödade honom för fort för jag kunde inte komma vidare efter det, men det var rätt länge sedan så jag kommer inte ihåg så mycket

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Lineage 2 spela legit tar ditt liv och du blir troligen inte max lvl ens... eller bästa möjliga gear

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Medlem

Ninja Gaiden på NES har jag fortfarande mardrömmar om.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Beavis & Butthead till SNES var helt galet svårt.

Körde det på en polares arkadmaskin med emulator och man klarar knappt första banan
Sen om man dör så är det bara att köra om från första början...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Beavis & Butthead till SNES var helt galet svårt.

Körde det på en polares arkadmaskin med emulator och man klarar knappt första banan
Sen om man dör så är det bara att köra om från första början...

Haha, hade helt glömt det spelet.
Var det inte det där man, bland annat, stod uppe på skoltaket och skulle spotta på rektorn eller vem det nu var som stod nere på marken? Kanske var Beavis & Butthead till PC, jag minns inte helt.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Haha, hade helt glömt det spelet.
Var det inte det där man, bland annat, stod uppe på skoltaket och skulle spotta på rektorn eller vem det nu var som stod nere på marken? Kanske var Beavis & Butthead till PC, jag minns inte helt.

Det kan nog mycket väl stämma. Var ett tag sen man lirade det "på riktigt".

Spelade på fyllan och då var det svårt att klara första banan
Det började iallafall med att man går i korridoren på skolan och ska komma förbi diverse hinder.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Rush'n Attack till NES, lyckades ta oss till tredje banan en gång tror jag och det på den första svårighetsgraden.

Permalänk
Medlem

Battletoads till NES var också ett ruskigt svårt spel, speciellt med två spelare då det ofta slutade med att man råkade förstöra för sin polare av misstag.

Permalänk
Medlem

Prince of Persia och Dragons Lair till nes.

Förbannade jävla skit spel, när nissen i dragons lair ska hoppa, ser ut som om han fått en stock upp i röven, så gör man lite fel...hua.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Eftersom man inte spelat alla spel i världen så får jag bara ta det svåraste, eller ja på den tiden mest utmanande spelen.
När jag var liten så tyckte jag att Soulblazer var ruskigt svårt, kunde inte engelska och bossarna är ganska utmanande än idag men efter mycket nötande så klarade man spelet till slut.
Lite kul är att ofta fick mamma sitta brevid och översätta texter och på så sätt lärde jag mig engelska vid en tidigt ålder, GO GAMES!

Annars kommer jag ihåg Young Merlin och det spelets j*vla spårvagnssystem nede i gruvurna, blev halvt som halvt galen! :D:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

"All we had to do was to follow the damn train CJ"

spelet var kanske inte så svårt, men detta uppdraget va!
tror jag har några som håller med mej här.

Så jäkla svårt var det väl inte kanske jäkligt frustrerande men inte så svårt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

QUOP, done.

Kan man verkligen kalla det för ett spel ?

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Dragon's Quest - NES
Ghost's & Goblins - NES

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Dragon's Lair till NES var ganska muppigt också.
Jag och min kompis satt hemma hos henne för att försöka ta oss igenom detta spel. Massor med saker som kändes som att de hände helt slumpmässigt. Exempelvis kunde man ibland bli träffad/biten av en fladdermus (eller vad det nu skulle föreställa) två eller tre gånger innan man säckade ihop, andra gånger trillade man av stapeln efter ett bett. Sedan dök monstren sällan upp på samma ställen de olika försöken, vilket nödvändigtvis inte behöver vara något dåligt men det gör spelet svårare. Vi turades om vartannat liv i närmare en timma och vi kom inte nämnvärt långt. Tog oss nog en tio minuter att bara komma över bron på första skärmen i spelet, haha. Vi har ändå ganska regelbundet spelat massvis med NES-spel sedan början av 90-talet så man tycker ju att vi borde ha en viss vana.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Super Mario Långben Bros
Inte att leka med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Kan man verkligen kalla det för ett spel ?

Yes det kan man tydligen. Det finns, eller fanns, en hel fanbase till det spelet

Visa signatur

Futureproofing explained

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Yes det kan man tydligen. Det finns, eller fanns, en hel fanbase till det spelet

Det var det värsta !

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem