Asus Z87-WS kompatibel med EK BRIDGE?

Permalänk

Asus Z87-WS kompatibel med EK BRIDGE?

Hej!

Jag undrar om ert moderkort Asus Z87-WS är kompatibelt med EK-FC Bridge DUAL Serial 3-Slot CSQ. För att det ska vara det krävs det att det är 60,9mm (2.4") mellan de två PCI-E slotsen man använder för sina grafikkort i SLI. Jag vet att det är så på Sabertooth P67 som jag för tillfället använder men kan ej hitta information om det stämmer även på Z87-WS. Har varit i kontakt med kundtjänst för Asus i flera olika länder men de har ej kunnat svara på min fråga angående avståndet mellan dessa portar.

http://www.ekwb.com/shop/ek-fc-bridge-dual-serial-3-slot-csq....

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fredrikstorm:

Hej!

Jag undrar om ert moderkort Asus Z87-WS är kompatibelt med EK-FC Bridge DUAL Serial 3-Slot CSQ. För att det ska vara det krävs det att det är 60,9mm (2.4") mellan de två PCI-E slotsen man använder för sina grafikkort i SLI. Jag vet att det är så på Sabertooth P67 som jag för tillfället använder men kan ej hitta information om det stämmer även på Z87-WS. Har varit i kontakt med kundtjänst för Asus i flera olika länder men de har ej kunnat svara på min fråga angående avståndet mellan dessa portar.

http://www.ekwb.com/shop/ek-fc-bridge-dual-serial-3-slot-csq....

Hej,

Här är bilder på Z87-WS och Sabertooth P67 tagna i samma skala och de båda röda rutorna är identiska i storlek. Det ser tyvärr ut som att EK-FC Bridge DUAL Serial 3-Slot CSQ inte är kompatibelt med Z87-WS. Det finns inget PCIe X16-par på Z87-WS som har samma avstånd mellan sig som de på Sabertooth P67.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skicka en fråga till EK annars med din moderkortsbenämning. Jag gjorde det när jag var osäker och fick ganska snabbt svar.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster