Permalänk
Medlem

Massbeställning av LCD

Denna omröstning kommer jag använda som en fingervisning i mitt mail till EIO för att kunna förhandla om bästa möjliga pris och även så att vi kan vara säkra på att de har tillräckligt många displayer tillgängliga.

Mailet kommer jag skicka om några dagar då tillräckligt många har fått en chans att visa sitt deltagande.

LCD displayen i fråga är en Seiko G242C. På sidan länker pekar mot står det "cable attached". Vad det är för kabel kommer jag att fråga i mailet.

Enligt uppgift ska programmen på http://gfxlcd.schijf.org/ fungera till displayen. Efter vad jag har kunnat urskilja så har programmen funktioner för att "visa" Winamp MSN bmp-bilder o.s.v.

Storlek: Aktiv yta är 122x65(mm).

EDIT: Priset förväntas ligga mellan 35-50 USD.

Visa signatur

Senast redigerad av Coach, klockan 13:37

Permalänk

Jag kan vara intresserad, men det beror helt på pris och beställningsdatum.

Permalänk
Medlem

Jag är klart intresserad

/Daniel

Permalänk
Avstängd

Mycket Intresserad, Vill bara få lite mer info

Permalänk
Medlem

Jag är oxå intresserad. men det beror på pris och hur man kopplar in dom.

Permalänk

Kanske... men jag är newbie på området...
hur kopplar man in den ?
behöver man göra kretskort? (har inte en blekaste aning)

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad ....beror på vad priset och koppling sätte -----__----

Visa signatur

-._.-

Permalänk

Finns det ingen med blå backlight?

Visa signatur

|Amd Athlon XP 2000+ |Soltek SL-75DRV-4 | 256mb pc2100 | IBM Deskstar 120gxp 120gb | 3com 10/100 | Gf4 MX440 | Hercules Prophetview 720 15" TFT | 22mbits trådlöst nätverk|

Permalänk

Intresserad...

Priset kommer landa på typ 400 då eller?
jag menar.. ca 350 för displayen + (frakt / "beställare") = ca 400

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Intresserad

Permalänk
Medlem

jag är intresserad!

Permalänk

om d funkar så e jag på..

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag som en liten partydödare, men rätta mig om jag har fel.

Displayen som är länkad här ovan, Seiko G242C har ingen inbyggd kontroller-krets. Detta innebär att LCD:n måste kompletteras med en sådan. Kontrollerkretsen är för att ge en liknelse t.ex HD44780 som diskuteras flitigt häromkring ( denna bara för typ 2x24 matriser osv).
Mao displayen kommer alltså inte bara låta sig kopplas in till LPT, utan det behövs en SED1330 eller T6963C.

Tacksam för tankar kring detta...
// Eran

Visa signatur

| Barton2500+@12.5x166 | Asus A7N8Xdeluxe | 1024 MB PC3200 | GF6800 | 80 + 80 GB Maxtor |

Permalänk
Medlem

jo, det kan vara intressant

beror på pris och när man får hem det.

och sen vad den stödjer osv. och sen om den finns med backlight.

men helt klart intressant och bra inseativ Coach

Visa signatur

- Macbook Pro -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eran
Nu kommer jag som en liten partydödare, men rätta mig om jag har fel.

Displayen som är länkad här ovan, Seiko G242C har ingen inbyggd kontroller-krets. Detta innebär att LCD:n måste kompletteras med en sådan. Kontrollerkretsen är för att ge en liknelse t.ex HD44780 som diskuteras flitigt häromkring ( denna bara för typ 2x24 matriser osv).
Mao displayen kommer alltså inte bara låta sig kopplas in till LPT, utan det behövs en SED1330 eller T6963C.

Tacksam för tankar kring detta...
// Eran

står på sidan "Part Number #G242CX5E1 Rev. 2. This LCD uses the SED 1330 controller chip"

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eran
Nu kommer jag som en liten partydödare, men rätta mig om jag har fel.

Displayen som är länkad här ovan, Seiko G242C har ingen inbyggd kontroller-krets. Detta innebär att LCD:n måste kompletteras med en sådan. Kontrollerkretsen är för att ge en liknelse t.ex HD44780 som diskuteras flitigt häromkring ( denna bara för typ 2x24 matriser osv).
Mao displayen kommer alltså inte bara låta sig kopplas in till LPT, utan det behövs en SED1330 eller T6963C.

Tacksam för tankar kring detta...
// Eran

Såvitt jag förstår det så har den en SED1330 inbyggd. Men det finns precis som du påpekar ingen direkt text som säger att en SED1330 är inkluderad. Dock står det "Controller Board LCDC-1330-32A" på http://www.seiko-usa-ecd.com/lcd/products/graphic_mods/g242cx...

Det är definitivt något jag kommer ta upp i mailet. Ska även kolla vad det står i databladet.

Visa signatur

Senast redigerad av Coach, klockan 13:37

Permalänk
Medlem

Coach??!! ICQ# så kan vi prata....

Visa signatur

| Barton2500+@12.5x166 | Asus A7N8Xdeluxe | 1024 MB PC3200 | GF6800 | 80 + 80 GB Maxtor |

Permalänk
Medlem

du vet att jag är lätt på Coach!!

Visa signatur

copyright toffie, citera mig om du vill ha ett svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eran
Coach??!! ICQ# så kan vi prata....

har msn, om nån mer vill adda är den broken_sword3@hotmail.com

Visa signatur

Senast redigerad av Coach, klockan 13:37

Permalänk

Klart man ställer up nene skoja fett intreserad... kommer bli as bra...

Funkade inte detta programet eller??

Visa signatur

Ursäkta min smått nationalistiska avatar jag menar inget illa mot någon jag bara gillar skåne...
Jag är certificierad dyslektike (stavning?? :) ) och jag kan fixxa papper på det :)

Permalänk
Medlem

Jo Tomtepojken det funkar. Det finns länkat till på den sidan jag angav men länken är död. Det finns säkert andra program också.

Visa signatur

Senast redigerad av Coach, klockan 13:37

Permalänk
Medlem

Coach, det finns däremot en text som säger att SED1330 inte finns med, vidare är länken till
databladet hänvisar till en annan version av samma display, en med inbyggd kontroller.
Kontrollera part.nr så upptäcker du skillnaden, kolla själv, de skriver att kontrollern inte är med: http://www.eio.com/lcdprodt.htm#graphic

Visa signatur

| Barton2500+@12.5x166 | Asus A7N8Xdeluxe | 1024 MB PC3200 | GF6800 | 80 + 80 GB Maxtor |

Permalänk
Medlem

Hmm, olyckligt. Underligt att jag och flera andra lyckats missa texten. Hur som helst tycker jag att vi låter den här tråden löpa och se hur stort intresset är så försöker jag lösa det med dem. Möjligtvis har de SED1330 chippet. Annars kanske man får vända sig till en annan LCD-återförsäljare (för LCD inte kontroller). Jag ska även kolla vidare och se om jag hittar några andra likvärdiga LCD:er till lockande pris. Naturligtvis med kontrollerchip.

Visa signatur

Senast redigerad av Coach, klockan 13:37

Permalänk
El-nisse

Så var det dags igen

Visa signatur

Imagine a place where every horror comes to life Where every torture is real and time stands still "tar av mössan för dina någorlunda knepiga kunskaper iaf.. ;) och det är fan inte varje dag jag gör det, känn dig utvald eller något ;) :D" - nidas

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är intresserad av en färgig LCD, som man bara kan koppla in, kan betala relativt mycket för den också. Vad jag har förstått är denna som ni snackar om inte det?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Den som var/är aktuell är den jag länkade till även i första inlägget. www.eio.com/g242cap.htm Den är gråskalig. Men jag ska kolla närmare på en del färgdisplayer framöver.

Visa signatur

Senast redigerad av Coach, klockan 13:37

Permalänk
Medlem

Jag är klart på

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Förutsatt att det är säkert att den fungerar och det finns ett bra kopplingschema att följa så är jag definitivt intresserad.

Visa signatur

Micael Ehn
ICQ: 2450221 Mail: micke(at-tecken)ehn.nu

Permalänk
Medlem

Varför betala runt 320:- för en LCD som man kan få för halva priset?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marwin
Varför betala runt 320:- för en LCD som man kan få för halva priset?

Med det menar du?

Visa signatur

Senast redigerad av Coach, klockan 13:37