Min nybyggda dator har blackscreen någon som kan hjälpa?

Permalänk
Medlem

Min nybyggda dator har blackscreen någon som kan hjälpa?

Hej jag har just byggt min första dator och men det går inte så bra, det låter som att datorn startar men jag får ingen bild på skärmen. Jag har testat olika skärmar som funkar. Jag har ingen aning vad som är fel och hoppas på att nån av ni kan hjälpa mig.

Chassi: BitFenix Merc Alpha - Svart (Ej PSU)
Processor: Intel Core i5-4430 - 4 trådar / 3,0GHz (3,2GHz Turbo) / 6MB / Socket 1150
Moderkort: MSI Z87M-G43 - M-ATX / Intel Z87
Minne: Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3 PC-12800 1600MHz (2x4GB)
Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 760 OC 2GB
Hårddisk: Seagate Intern Hårddisk Barracuda 1TB (Cache 64MB / 7200RPM / Sata 6Gb/s)
Nätaggregat: XFX 550W Core Edition PSU
Övriga komponenter: ASUS DVD±RW 24X SATA Bulk Svart

Permalänk
Medlem

Moderkortsdistanser, hur många har du monterat? Har du anslutit alla kablar till både moderkort och grafikkort, vilka isåfall?

Har precis läst din andra tråd, har du inte bytt ditt nätagg?

Permalänk
Medlem

till grafikkortet har jag 2 kablar från nätagget och jag har 7 distanser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manzar99:

Hej jag har just byggt min första dator och men det går inte så bra, det låter som att datorn startar men jag får ingen bild på skärmen. Jag har testat olika skärmar som funkar. Jag har ingen aning vad som är fel och hoppas på att nån av ni kan hjälpa mig.

Chassi: BitFenix Merc Alpha - Svart (Ej PSU)
Processor: Intel Core i5-4430 - 4 trådar / 3,0GHz (3,2GHz Turbo) / 6MB / Socket 1150
Moderkort: MSI Z87M-G43 - M-ATX / Intel Z87
Minne: Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3 PC-12800 1600MHz (2x4GB)
Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 760 OC 2GB
Hårddisk: Seagate Intern Hårddisk Barracuda 1TB (Cache 64MB / 7200RPM / Sata 6Gb/s)
Nätaggregat: XFX 550W Core Edition PSU
Övriga komponenter: ASUS DVD±RW 24X SATA Bulk Svart

Har du skärmen kopplad till moderkortet? Sätt den i grafikkortet.
Har du den kopplad till grafikkortet? Sätt den i moderkortet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Sitter 4-pins kontakten i på moderkortet? Verkar vara positionerad längst upp till vänster på ditt moderkort.

Permalänk
Medlem

nej jag har inte bytt nätagg jag har tänkt att beställa det men ville först försöka få skärmen att funka och sen stänga av c6/c7

Permalänk
Medlem

4 pins kontakten från nätagget sitter i

Permalänk
Medlem

Jag har testat både att koppla till moderkortet och grafikkortet... Det står bara no signal