Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Najsman:

Vad är Death of a Spaceman? Om man förlorar en dogfight blir man av med skeppet man köpt för riktiga pengar om man inte köpt en försäkring för riktiga pengar?

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/128...

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Najsman:

Förstår inte riktigt. Lägger ni massa pengar på skepp i ett spel som inte är i alpha, som ingen har provat och som kanske har usel känsla i flygningen?

Själv har jag lagt ca $200, främst pga två saker:

1. Det är Chris Roberts som står bakom spelet och med honom så följer hans visioner, erfarenhet och stamtavla (wing commander, privateer, freelancer).

2. Detta eliminerar "corporate commander", den snuskiga varelsen som vill konsolifiera, multiplattformsanpassa, Day 1 DLC:ea och ge spelet en 5-årsgräns så att så många konsumenter ska hosta upp pengar som möjligt. Det här är mitt långfinger till Activision, EA, Bobby Kotick och John Riccitello, well worth it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Vid första anblicken så ser den ju okej ut.
Det första jag tänkte på som inte kändes riktigt bra var den stora blå hängande saken 0:32 där det står Central Mass, som kändes helt fel på något sätt.

Sen dök den här tråden upp:
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/50810/se...
OP i sig var lite för negativ utan att framföra kreativ feedback, men fick faktiskt svar från utvecklarna.
På sidan 3 framför Kotoko väldigt bra åsikter som sen fortsätter på sidan 9, med skärmbilder och frågor på hur de tänkt.
Så även om det ser bra ut nu och är pre alpha, så känns inte grunden bra alls, och har man bra ideer och lösningar så tycker jag det är bra att framföra åsikter nu istället för sen när spelet är färdigt, det ska ju ändå föreställa Jordens framsida till resten av världen
Till ett mer utvecklat spel, början på Killzone: Shadow Fall känns mer välkomnande, även om det mest är utsidan man ser.

Står Center Mass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al3xswe:

Står Center Mass

Ok, mindes fel. Men själva poängen var att om det hade varit Dead Space eller liknande hade jag inte brytt mig så mycket om interiören. Många nämner även swtor som referens, eller får en bunkerkänsla av designen.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Ok, mindes fel. Men själva poängen var att om det hade varit Dead Space eller liknande hade jag inte brytt mig så mycket om interiören. Många nämner även swtor som referens, eller får en bunkerkänsla av designen.

Mja likt Dead Space tycker jag inte det var men Swtor nääää.. Bunkerkänsla jao håller jag med om men de kommer nog bli många ändringar tills spelet är helt klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al3xswe:

Mja likt Dead Space tycker jag inte det var men Swtor nääää.. Bunkerkänsla jao håller jag med om men de kommer nog bli många ändringar tills spelet är helt klart

Ja det kanske var lite dumt att referera till Dead Space men tänk rymdstation då, fluffiga väggar och konstiga utbuktningar från golv och väggar. Har inte spelat Halo men en koncept bild här.
Det fungerar ju på rymdstationer/rymdskepp men vill man inte ha en Jordnära känsla men ändå futuristisk stil när man kommer tillbaka från några veckor i rymden, samtidigt som det ska pressa pc grafiken frammåt, som Chris säger i en bra intervju

Det med swtor är nog att personen i videon sprang och sprang ännu mer och mindes hur det kan vara i ett tomt mmo, vilket många vill slippa då själva action bör vara i rymden. Och varför inte någon sorts Travelators samtidigt som det inte än så länge finns någon Star Trek teleporterings teknik, och kanske aldrig kommer.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.

Permalänk
Medlem

Det från Halo var snyggt, men ändå dem är ju inte helt färdiga med det där stället så vi kan ju inte kommentera så mycket än om det tycker jag Ja klart man vill ha en jordnära känsla med, grafiken är så fet att jag måste köpa mig en stationär dator igen hehe xD ska vänta tills dem släpper dem nya grafikkorten snart kommer ju även vara action på planeter så fort dem når 20miljoner haha Travelators för lata gubbar Nä det kommer nog inte komma men man vet ju aldrig Its' the future!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al3xswe:

Travelators för lata gubbar Nä det kommer nog inte komma men man vet ju aldrig Its' the future!!

I mitt första mmorpg, DAOC var det låsta häst rutter som kunde ta upp till 30 minuter om man färdades över hela kartan till dit man skulle, till slut kändes det inte lika kul, ett jäkla klapprande från hovarna.
Folk betalar guld i wow till mage's för att spara 5 min flygtur. Så ja de flesta idag vill att saker händer på en gång. Flertalet som var med från början med SC, de som hade spelat CR tidigare spel ville inte ens ha möjligheten att gå ut ur rymdskeppen, i SC skulle man ju bara vara en pilot
Utvecklarna, eller en "concept artist" svarade när en frågade:
"Yeah. I've mentioned travel systems such as these before when talking with other devs. I would also imagine at some point, for larger cities you can visit, there would be some kind of quick-travel teleport maybe. I dunno. " Så då kanske vi till och med får teleport för att den stora massan vill det.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av cfwin:

1. Det är Chris Roberts som står bakom spelet och med honom så följer hans visioner, erfarenhet och stamtavla (wing commander, privateer, freelancer).

2. Detta eliminerar "corporate commander", den snuskiga varelsen som vill konsolifiera, multiplattformsanpassa, Day 1 DLC:ea och ge spelet en 5-årsgräns så att så många konsumenter ska hosta upp pengar som möjligt. Det här är mitt långfinger till Activision, EA, Bobby Kotick och John Riccitello, well worth it.

Känner precis samma sak som du skriver cfwin har själv lagt ungefär 700$ på spelet. Men det är ändå inte det spelet jag har lagt mest pengar på utan det är faktiskt WOW, men är nog inte långt ifrån att komma ikapp snart

Visa signatur

Chassi Obsidian 650D , Corsair RM1000I, Processorer AMD Ryzen 7 2700X, ROG STRIX B450-F GAMING, Ram G.Skill 8GB*4 3200, Radeon RX Vega 64, Hårddisk 1 Samsung 850 EVO 256gb Hårddisk 2 Samsung 860 EVO 1TB, Tangentbord Corsair k68, Mus Corsair Sabre RGB, Bildskärm AOC2790 & S24E650

Permalänk
Medlem

Såg spelet när det var ute på kickstarter. Oh vart taggad över det. Men senare glömde bort det, har nu för någon dag sen hittat det igen Köpte ett paket igår som gav mig hangar grejen, alpha oh beta samt spelet m.m. verkligen taggad för detta spel (Y)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

255 dollar jag har donerat. Det gjorde jag för att äntligen få mitt drömspel realiserat. Att jag sen får en massa grejjer för de där 255 är bara plus i kanten. Håller med dig i allt du skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Håller med också, själv ligger jag någonstans efter 500$, synd nu när de tagit bort sammanställningen där man kunde se vad man var uppe i.
Har dock fått investera i lite saker till FV så hon inte ska bli så fundersam vart mina pengar tagit vägen, och dragit in på annat såklart :-P.

Permalänk
Medlem

Jag ångrar att jag inte köpte en Idris. Det vore kul om de ger en till möjlighet att köpa skeppet. ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cardigor:

Håller med också, själv ligger jag någonstans efter 500$, synd nu när de tagit bort sammanställningen där man kunde se vad man var uppe i.

Kolla längst ner på Billing & Subscription, ovanför "TOTAL SPENT"
---------------------
Edit. Fredag kväll/natt.
Wingmans Hangar blir ju som bättre och bättre för varje gång (Det bästa är ju att se hela, men mina favoriter i kvällens WH) ->
I kvällens show bjöd inte minst Logante(27:04) på en kul video men även, Kinshadow med en annorlunda dikt 41:48. Och sen att de uppmuntrar(30:28) att man moddar det lilla vi har nu och tänker till som jag skrev om i post #675 gör ju att man bara gillar CIG ännu mer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hittade en intressant video på Star citizens forum, bra spel man kan spela i väntan på Star citizen ...

http://agIEKdD77J4#t

Fast snart släpps ju X Rebirth och den bör man kunna roa sig med ganska länge ... iaf om den liknar Egosofts äldre spel i serien

Permalänk
Medlem

Ni som pulat med spelet:

Verkar det lovande? Kan man fortfarande pledga? Är det ett MMO eller singleplayer?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Ni som pulat med spelet:

Verkar det lovande? Kan man fortfarande pledga? Är det ett MMO eller singleplayer?

Det enda man kan göra än så länge är gå omkring i sin hangar och kolla på sina skepp, eller köra sin buggy, om man köpt någon. Och ja, man kan pledga tills november: https://robertsspaceindustries.com/pledge

Du kan ju kolla på någon av de postade videorna ett par sidor bak hurdan hangaren ser ut.
Det är ett spel liknande Battlefield 4, skulle jag personligen vilja likna det med. Det innehåller en singleplayer kampanj, sqadron 42, som planeras bli klar kring augusti nästa år, samt en multiplayer del där man kan spela med/ mot andra spelare, liksom BF 4

Permalänk
Medlem

Kan ju tilllägga att de finns 3 olika hangarer, discount (den enklaste), business samt deluxe. Deluxe versionen är den största hangaren. Det finns även möjlighet att uppgradera sin hangar, så om man tex väljer att pledga för ett alternativ med en discount hangar så kan man, om man vill, uppgradera den till en business eller deluxe hangar. Väljer man att pledga för ett alternativ där alpha access ingår så får man tillgång till dogfight modulen som planeras släppas i december. Där skall man kunna testa sitt skepp mot andra spelare i dogfights, eller mot ai spelare (har jag för mig)

Läs mera om hur det planerade tidsschemat ser ut på: http://starcitizen.wikia.com/wiki/Anticipated_release_schedule

Permalänk
Avstängd

Glöm inte att Star Citizen kan spelas som singleplayer, multiplayer med bara vänner samt multiplayer med andra (och vänner då såklart).

Inte bara Squadron 42 som är SP.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Glöm inte att Star Citizen kan spelas som singleplayer, multiplayer med bara vänner samt multiplayer med andra (och vänner då såklart).

Inte bara Squadron 42 som är SP.

Ja, det borde jag ha nämnt. Man kan spela på en egen server, antingen ensam, eller med vänner, så precis som äldre multiplayer spel som tillät egna servrar så gör även SC det, och de kommer även att se till så man kan uppdatera det med alla planerade fria uppdateringar, som går. Det är dessutom sagt att SC skall ha 100 solsystem när det släpps, så det är hyffsat stort.

Och om du nu inte sett trailern, så kolla på den:

(Den är gammal, från början när de startade sin crowdfunding kampanj, fast den är val värd att ses igen)

Detta är också en gammal video, men den är klart sevärd, även oma man sett den förrut:

Permalänk

När det gäller den första videon i JMickes senaste inlägg så finns det sedan några veckor en uppdaterad version på Vimeo. Eftersom den första spelades in och sammanställdes innan crowdfundingen i slutet av förra året så är den rätt luddig och beskriver mest Chris Roberts vision för spelet. Den uppdaterade innehåller mer exempel på vad de redan har gjort och vad de jobbar på just nu, men samtidigt en allmän överblick över spelets scope.

Så fort den dyker upp på YouTube så lägger jag in den i mitt första inlägg.

http://vimeo.com/73365240

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonnergard:

Den uppdaterade innehåller mer exempel på vad de redan har gjort och vad de jobbar på just nu, men samtidigt en allmän överblick över spelets scope.

http://vimeo.com/73365240

Jag gillar koncept bilderna vid 5:56
Och ännu en miljon, $ 19 miljoner nu, på +254,080 Star Citizens

Visa signatur

Permalänk

Över $20,000,000.
Spännande att följa det här projektet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MathNinja:

Över $20,000,000.
Spännande att följa det här projektet.

Vet inte om det är 20 än...
Funds Raised: 19,003,149
NEXT STRETCHGOAL: $20,000,000

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni vet väl att det kan gå att få tag i skepp som inte säljs längre?
Om det finns något skepp, tex 350R eller starfarer, så kan man ställa sig i kö för dem. Om någon ägare till ett sådant skepp smälter ner sitt skepp så får den som är längst fram i kön möjlighet att köpa skeppet, se detta inlägg på RSI's forum. Personligen så har jag ställt mig i kö för att få en möjlighet att köpa en Idris.

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

Vet inte om det är 20 än...
Funds Raised: 19,003,149
NEXT STRETCHGOAL: $20,000,000

Läste fel, men över $19,000,000 är inte så dåligt det heller.

Permalänk
Skrivet av MathNinja:

Läste fel, men över $19,000,000 är inte så dåligt det heller.

Det plus ditt användarnamn fick mig att småskratta denna måndagskväll.

Tack för tipset, JMicke! Överväger att ställa mig i kö för en 350r.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Många polygoner högre immersion?
Haha, i ett rymdspel. Säg mig hur ofta du är i närheten av ett annat skepp? Mycket sällan då man alltid är på distans för att undvika bli träffad.
Därav polygoner är nästan totalt onödiga i ett rymdspel på småsaker som i detta fallet är pytte skeppen som säkerligen kommer ses mer som en röd ikon än något annat. Polygoner kan vara kul att ha på större objekt. Eller räknar du höga polygoner som 2d bakgrunden med alla stjärnor, nebulas osv? Det vi kommer se mest utav.

Besatthet? Jadu, inte är det så kul att bara flyga runt i småskepp. När man tänker Scifi så förväntar man sig Battlestar, Star Wars, Star Trek, Stargate osv med stora skepp i alla möjliga storlekar tillsammans med mindre skepp och drones. Varför skulle det förstöra erat spel ifall man kunde styra ett större skepp ensam? En NPC beter sig inte på samma sätt som en person, men nog fan kan man säkert klara sig bra ensam i en. Och jag tror inte att ni i slutändan skulle bry er.

Ni drar hela tiden upp simulering, hallå, spelet är scifi.. och det finns många spel som anser sig vara simuleringar, t.ex. Arma spelen eller Gran Turismo, men det är måååååååååååååååååååååååååååååååååååånga element som saknas som ingår i "simulering" och de är alla även mer arkadiga än simulation. Precis som detta spelet kommer vara i slutändan. Ingen kommer vilja sitta och läsa manualer för hur man ska spela detta. Isåfall hade X3 spelen varit sjukt populära, vilket de inte är. Galet niche, och de är "simuleringar" trots det kan du ha kontrollen över enorma skepp, flera hundra meter i storlek, ensam. Tror i slutändan att CR vill att spelet ska vara lättillgängligt dvs "simuleringen" blir något mindre och arkad framkommer allt mer, man kan ju t.o.m köpa sina skepp för riktiga cash osv, att fler folk köper det = mer pengar till CR.

Hur ofta? Antagligen ofta med tanke på att det är fokus på dogfights, precis vad de till stor del ägnade sig åt i Battlestar (som du drog referenser till) uppbackade av "capital ships" som då hade hundratals i besättning. Som jag tänker mig det och har förstått av info som framgått så kommer det bli detaljerade skademodeller, att åka förbi i närstrid när man kan se syre (eller motsvarande) läcka ut, delar av skepp som gått sönder och liknande saker kommer vara helläckert.
Testa t.ex Independence Wars II och vara på avstånd, glöm ens idén. Dogfights sker nära, nu liksom i framtiden. Missiler och liknande fungerar på avstånd men även där gäller att ju längre avstånd ju större chans att "skaka av sig" låset.

Permalänk
Avstängd

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/132...

Nästa strechgoal avslöjat Står även mycket intressanta grejer.

Citat:

Salvage Mechanic: Salvage isn’t an aside: it’s a career, with its own mechanic, story tie-ins and universe-shaping endgames. Search the galaxy for a host of valuable and interesting secrets using both the flight and FPS components. Discover the secrets of the ancient Hadesians, locate valuable components and cargo… or go down in history the first to make contact an entirely new alien race!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB