Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Justja...instanserade strider, kommer tröttna innan man ens startat spelet.

Varför ha så extremt många polygoner? Känns onödigt, hur ofta tittar du på ett skepp på mycket nära håll? Sällan om nånsin. Kanske i sin hangar..

Gällande "Simulerings" argumentet så är det bara fånigt.. bara instance-strider förstör ju hela simuleringen

Det är inte att du ser polygonerna när du zoomar in, utan att du kan ha mer detaljer på skeppet fler detaljerade kanoner motorer luftintag etc... Som du ser lika bra på nära som långt håll.

Förstår inte heller varför allt måste vara så stort. Till skillnad från eve är det en annan lore de kanske är opraktiskt att bygga större skep?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Att bygga skepp är inte billigt precis. Att bygga ett nytt skepp kostar mellan 35 000 och 150 000 dollar, där 150 000 är för de största skeppen (källa: Strategyinformer )

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Att bygga skepp är inte billigt precis. Att bygga ett nytt skepp kostar mellan 35 000 och 150 000 dollar, där 150 000 är för de största skeppen (källa: Strategyinformer )

Läste de någon stans tidigare, ska bli intressant när de släpper moddverktyg där vemsomhelst kan bidra med modeller och funktioner. Minns att de har nämnt att de kanske kommer använda "bidrag" i form av moddar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Fast de där skeppen är väl inte flygbara? Och är väl snarare "capture points" som de snackar om? Du kan inte logga ut med det osv.

Ge mig X3 fast med cryengine och multiplayer. Där finns det enorma skepp.
Vill ju flyga runt i ett Galactica eller dylikt och sedan släppa ut en massa drones/fighters.

100 meter? Vad är detta för spel XD
När man pratar stora skepp så ska de vara åtminstone en kilometer långa!

Tänk dig att stöta på ett sådant här när du flaxar omkring i rymden.

Du kommer att kunna flyga de skeppen med. Idris kommer du kunna docka på planeter, men Bengals kommer alltid att finnas ute i rymden om man tillfångatar ett, så nej, du kan inte logga ut med det, men du (tillsammans med en stor grupp folk) kan definitivt flyga runt i dem). Loggar man ut får man antingen ha folk som vaktar den i skift eller riskera att någon annan tar skeppet.

Skrivet av Dwightschrute:

Vad har polygoner att göra med något?
55m är ett pytte skepp.. Det är som att vi flyger boeings i rymden

Och då det är CryEngine, kommer folk ens kunna spela spelet?

Skrivet av Dwightschrute:

Ja i EVE online flyger du runt i skepp flera hundra/tusentals meter långa och inte fan är det mer än en person i dom

Måste förövrigt bli riktigt tråkigt i längden att ha flera person i de "större" (fortf pytte skepp) skeppen hela tiden.
Vad ska de göra? Sitta i en turret 24/7? Snark!

Halva EVE communityn dreglar ju över Star Citizen, men när de väl får reda på att man bara flyger runt i mini-frigates så kommer de nog tappa intresset efter ett tag. Man vill ju avancera och ha ett eget, stort skepp.

Jag förstår inte din besatthet med stora skepp. Det är som att man endast skulle gilla FPS med stora vapen, eller endast gilla RTS där man bara spelar med officerare. Det kanske finns miljoner enorma skepp i EVE, men Star Citizen kommer att vara aningen mer verklighetsförankrat än så. Stora skepp är dyra, och om du är själv, ganska onödiga. I Star Citizen kommer skeppet att kosta i drift (bränsle, etc.), lite som i verkliga livet. Personligen tycker jag att det skulle vara en ganska stor immersion breaker att folk skulle kunna köra runt i kilometerlånga skepp för varje liten grej de gör, eller ha pengar till att göra det. Det här utspelar sig ändå bara drygt 900 år framåt i tiden, det är fortfarande användbarhet som är den största faktorn för de flesta skeppsmakare.

Skrivet av Dwightschrute:

Justja...instanserade strider, kommer tröttna innan man ens startat spelet.

Varför ha så extremt många polygoner? Känns onödigt, hur ofta tittar du på ett skepp på mycket nära håll? Sällan om nånsin. Kanske i sin hangar..

Gällande "Simulerings" argumentet så är det bara fånigt.. bara instance-strider förstör ju hela simuleringen

Många polygoner -> högre immersion. Instansade strider kommer bara att ske om man är för många på samma ställe. Tänk dig att du är i en stor fight. Du behöver i ett spel som Star Citizen inte se varje litet skepp, det räcker med att du ser att det finns en hel del. När skeppen blir färre och färre slås instanserna gradvis ihop. Självklart vore det trevligt att kunna ha allt i samma instans, men jag tycker att det är en vettig trade off med hur hög detalj allt kommer att ha. Men det är ingen här som tvingar dig att spela Star Citizen. Du verkar ju ändå från början vara inställd till att spelet kommer att vara skit, och det låter som att du efterkonstruerar anledningar för att uppfylla den inställningen.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Dante:

Du verkar ju ändå från början vara inställd till att spelet kommer att vara skit, och det låter som att du efterkonstruerar anledningar för att uppfylla den inställningen.

Det är väl en generell sammanfattning av det mesta som den filuren skriver här på forumet. Visst kan det finnas en poäng i att måla upp världen i svart, men det blir ju lite trist efter ett tag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Dante:

Jag förstår inte din besatthet med stora skepp. Det är som att man endast skulle gilla FPS med stora vapen, eller endast gilla RTS där man bara spelar med officerare. Det kanske finns miljoner enorma skepp i EVE, men Star Citizen kommer att vara aningen mer verklighetsförankrat än så. Stora skepp är dyra, och om du är själv, ganska onödiga. I Star Citizen kommer skeppet att kosta i drift (bränsle, etc.), lite som i verkliga livet. Personligen tycker jag att det skulle vara en ganska stor immersion breaker att folk skulle kunna köra runt i kilometerlånga skepp för varje liten grej de gör, eller ha pengar till att göra det. Det här utspelar sig ändå bara drygt 900 år framåt i tiden, det är fortfarande användbarhet som är den största faktorn för de flesta skeppsmakare.

Många polygoner -> högre immersion. Instansade strider kommer bara att ske om man är för många på samma ställe. Tänk dig att du är i en stor fight. Du behöver i ett spel som Star Citizen inte se varje litet skepp, det räcker med att du ser att det finns en hel del. När skeppen blir färre och färre slås instanserna gradvis ihop. Självklart vore det trevligt att kunna ha allt i samma instans, men jag tycker att det är en vettig trade off med hur hög detalj allt kommer att ha. Men det är ingen här som tvingar dig att spela Star Citizen. Du verkar ju ändå från början vara inställd till att spelet kommer att vara skit, och det låter som att du efterkonstruerar anledningar för att uppfylla den inställningen.

Många polygoner högre immersion?
Haha, i ett rymdspel. Säg mig hur ofta du är i närheten av ett annat skepp? Mycket sällan då man alltid är på distans för att undvika bli träffad.
Därav polygoner är nästan totalt onödiga i ett rymdspel på småsaker som i detta fallet är pytte skeppen som säkerligen kommer ses mer som en röd ikon än något annat. Polygoner kan vara kul att ha på större objekt. Eller räknar du höga polygoner som 2d bakgrunden med alla stjärnor, nebulas osv? Det vi kommer se mest utav.

Besatthet? Jadu, inte är det så kul att bara flyga runt i småskepp. När man tänker Scifi så förväntar man sig Battlestar, Star Wars, Star Trek, Stargate osv med stora skepp i alla möjliga storlekar tillsammans med mindre skepp och drones. Varför skulle det förstöra erat spel ifall man kunde styra ett större skepp ensam? En NPC beter sig inte på samma sätt som en person, men nog fan kan man säkert klara sig bra ensam i en. Och jag tror inte att ni i slutändan skulle bry er.

Ni drar hela tiden upp simulering, hallå, spelet är scifi.. och det finns många spel som anser sig vara simuleringar, t.ex. Arma spelen eller Gran Turismo, men det är måååååååååååååååååååååååååååååååååååånga element som saknas som ingår i "simulering" och de är alla även mer arkadiga än simulation. Precis som detta spelet kommer vara i slutändan. Ingen kommer vilja sitta och läsa manualer för hur man ska spela detta. Isåfall hade X3 spelen varit sjukt populära, vilket de inte är. Galet niche, och de är "simuleringar" trots det kan du ha kontrollen över enorma skepp, flera hundra meter i storlek, ensam. Tror i slutändan att CR vill att spelet ska vara lättillgängligt dvs "simuleringen" blir något mindre och arkad framkommer allt mer, man kan ju t.o.m köpa sina skepp för riktiga cash osv, att fler folk köper det = mer pengar till CR.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

CR har alltid framhävt att han är inte ute efter att skapa en rymd simulator. Det som är A och O för honom är att spelet är kul att spela.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JMicke:

CR har alltid framhävt att han är inte ute efter att skapa en rymd simulator. Det som är A och O för honom är att spelet är kul att spela.

Ja då kan ju alla sluta babbla om simulering...

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Justja...instanserade strider, kommer tröttna innan man ens startat spelet.

Varför ha så extremt många polygoner? Känns onödigt, hur ofta tittar du på ett skepp på mycket nära håll? Sällan om nånsin. Kanske i sin hangar..

Gällande "Simulerings" argumentet så är det bara fånigt.. bara instance-strider förstör ju hela simuleringen

Du var fan och med en rolig jäkel. Extremt många polygoner är coolt, det är flashigt och underbart. Vem lider inte av hög pixelfetish.
Detta kommer bli grymt. Tycker du ska sluta larva dig och investera i spelet bums.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Många polygoner högre immersion?
Haha, i ett rymdspel. Säg mig hur ofta du är i närheten av ett annat skepp? Mycket sällan då man alltid är på distans för att undvika bli träffad.
Därav polygoner är nästan totalt onödiga i ett rymdspel på småsaker som i detta fallet är pytte skeppen som säkerligen kommer ses mer som en röd ikon än något annat. Polygoner kan vara kul att ha på större objekt. Eller räknar du höga polygoner som 2d bakgrunden med alla stjärnor, nebulas osv? Det vi kommer se mest utav.

Tänk på att denna höga polycount även gäller ditt eget skepp, samt när du bordar ett annat skepp för att ta över det i FPS-strid.
Tänk dig att du sitter i cockpit med en oculus rift, du kan se allt piloten i spelet hade kunnat se, bara att vrida huvudet.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Många polygoner högre immersion?
Haha, i ett rymdspel. Säg mig hur ofta du är i närheten av ett annat skepp? Mycket sällan då man alltid är på distans för att undvika bli träffad.
Därav polygoner är nästan totalt onödiga i ett rymdspel på småsaker som i detta fallet är pytte skeppen som säkerligen kommer ses mer som en röd ikon än något annat. Polygoner kan vara kul att ha på större objekt. Eller räknar du höga polygoner som 2d bakgrunden med alla stjärnor, nebulas osv? Det vi kommer se mest utav.

Besatthet? Jadu, inte är det så kul att bara flyga runt i småskepp. När man tänker Scifi så förväntar man sig Battlestar, Star Wars, Star Trek, Stargate osv med stora skepp i alla möjliga storlekar tillsammans med mindre skepp och drones. Varför skulle det förstöra erat spel ifall man kunde styra ett större skepp ensam? En NPC beter sig inte på samma sätt som en person, men nog fan kan man säkert klara sig bra ensam i en. Och jag tror inte att ni i slutändan skulle bry er.

Svårt och ha dogfights med stora skepp, vilket är en av huvud poängen med spelet. Och i dogfights är man rätt nära varandras skepp, speciellt om det är en 20+ samtidigt som slåss. Så man lär se en hel del detaljer på fiendernas skepp.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Många polygoner högre immersion?
Haha, i ett rymdspel. Säg mig hur ofta du är i närheten av ett annat skepp? Mycket sällan då man alltid är på distans för att undvika bli träffad.

Halva poängen med SC är att det inte skall vara som andra rymdspel.

I Eve ser du ditt skepp på 500m håll och markerar fiende/asteroid samt trycker på autofire tills du vinner, där har du rätt i att fler Polygoner sällan ger något.

I SC kommer din karaktär resa sig från stolen, gå igenom skeppet, öppna dörrar och airlocks genom att trycka på rätt knapp, klättra ned för stegen osv när du landat på en planet eller rymdbas. Samma påväg tillbaka, komma gåendes mot skeppet och se det på nära håll. I lite större skepp kommer du behöva gå till en annan station inne i skeppet för att faktiskt sätta dig i motsvarande turret.

Striderna kommer vara ganska mycket star wars stil action arkad och sikta själv på rätt nära håll, det är utlovat att man skall kunna slå ut specifika system på sin fiende, knappast några realistiska "beyond visual range" strider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Många polygoner högre immersion?
Haha, i ett rymdspel. Säg mig hur ofta du är i närheten av ett annat skepp? Mycket sällan då man alltid är på distans för att undvika bli träffad.
Därav polygoner är nästan totalt onödiga i ett rymdspel på småsaker som i detta fallet är pytte skeppen som säkerligen kommer ses mer som en röd ikon än något annat. Polygoner kan vara kul att ha på större objekt. Eller räknar du höga polygoner som 2d bakgrunden med alla stjärnor, nebulas osv? Det vi kommer se mest utav.

Besatthet? Jadu, inte är det så kul att bara flyga runt i småskepp. När man tänker Scifi så förväntar man sig Battlestar, Star Wars, Star Trek, Stargate osv med stora skepp i alla möjliga storlekar tillsammans med mindre skepp och drones. Varför skulle det förstöra erat spel ifall man kunde styra ett större skepp ensam? En NPC beter sig inte på samma sätt som en person, men nog fan kan man säkert klara sig bra ensam i en. Och jag tror inte att ni i slutändan skulle bry er.

Ni drar hela tiden upp simulering, hallå, spelet är scifi.. och det finns många spel som anser sig vara simuleringar, t.ex. Arma spelen eller Gran Turismo, men det är måååååååååååååååååååååååååååååååååååånga element som saknas som ingår i "simulering" och de är alla även mer arkadiga än simulation. Precis som detta spelet kommer vara i slutändan. Ingen kommer vilja sitta och läsa manualer för hur man ska spela detta. Isåfall hade X3 spelen varit sjukt populära, vilket de inte är. Galet niche, och de är "simuleringar" trots det kan du ha kontrollen över enorma skepp, flera hundra meter i storlek, ensam. Tror i slutändan att CR vill att spelet ska vara lättillgängligt dvs "simuleringen" blir något mindre och arkad framkommer allt mer, man kan ju t.o.m köpa sina skepp för riktiga cash osv, att fler folk köper det = mer pengar till CR.

Som tydligt framgår från videor, vad CIG har sagt, och vad som står i tråden kommer en stor del av strider i rymden vara dogfighting på "nära håll" (jag är inte helt säker på hur du konstant missar det här), varför de har valt att prioritera högre visuell detalj. Spelet gör en del orealistiska saker som vi ändå har vant oss vid (ljud i rymden, konstant gas->konstant fart, dogfighting i rymden när man egentligen skulle skjuta ner folk några kilometer bortifrån) av gameplayanledningar, men i det stora hela är målet med spelet inte att göra en superspacead EVE-kopia, utan ett rymdspel som ska vara lite mer i den realistiska andan.

Du kanske inte tycker att det är kul med mindre skepp, men det betyder inte att alla delar din uppfattning. Problemet med scifi är att man ofta tar väldigt många hopp över vissa fysiska lagar. Om man bortser från att de flesta nog kan hålla med om att skeppsstorlekar är relativa (har man ett stort skepp som är sämre måste de bättre skeppen vara ännu större, oavsett hur stora de första är, osv.) finns det en stor mängd problem med stora skepp. Ett av de problemen är masströghet (inertia). Ju större föremål desto svårare är det att flytta det från ett givet läge. I SC kommer skepp att styras genom att kontrollerna översätts till gas med styrraketmotorer, som i sig har olika mycket kraft. Det kommer då att märkas om man kör ett större skepp att det är väldigt segt. Det är klart att man kan ge fan i det här, men det är en space sim, inte ett rent scifi-spel.

Det här spelet försöker simulera hur det skulle fungera om man 900 år fram i tiden skulle ha gjort vissa vetenskapliga upptäckter och tagit sig ut i rymden, samtidigt som det gör några få hopp över fysikens lagar för att hålla gameplay kul, till skillnad från vad du pratar om (EVE) där allt uppenbarligen är mycket bättre ju större och fysikaliskt ohållbarare det är, där man har uppfyllt en bild av man tycker är coolt, med några få realistiska inslag (ekonomin). Självklart kan man inte vara lika verklighetstrogen som exempelvis Arma, men det man då istället gör är att inte anta saker som man vet inte går/är hållbart såvida man har gjort väldigt många banbrytande upptäckter. För övrigt kan du ju inte använda skeppet som är flera hundra meter långt som man styr själv som exempel då det enbart är du som pratar om det. Bengal i spelet kommer dels att vara väldigt sällsynt (eftersom det är dyrt/svårt att göra så stora skepp och fortfarande få dem att hålla ihop), men också väldigt seg, och de kräver en besättning på flera hundra för att kunna styra. Du verkar ju ta skepp från EVE och argumentera varför de inte skulle fungera i SC med dess s.k. realism, och det håller jag med dig till hundra på! Osäker dock på om det var poängen du ville få fram.

Skrivet av Dwightschrute:

Ja då kan ju alla sluta babbla om simulering...

Du kan sluta babbla om att du uppenbarligen vet bättre vad alla vill och exakt vad det här spelet kommer att bli när du hela tiden jämför det med EVE och säger att det eftersom det inte är EVE kommer att floppa totalt. Du verka mindre som ett troll om du framförde DIN åsikt, och vad DU gillar i ett rymdspel, istället för att påstå dig veta vad "alla" vill ha. Du måste inte spela SC. Jag misstänker att du inte kommer att göra det, och då jag normalt sett bara skulle se något positivt av att se någon ansluta sig till SC-skaran och göra dess värld bättre är jag inte alltför ledsen för att just du antagligen kommer att hålla dig utanför den.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem

börjar nästan spåra här XD. Det är väl bara att säga "Jag skulle föredra spelet så här... Men det levererar inte spelet så jag kommer nog att avstå att köpa det" sen lämna det så. Alla har olika förväntningar av spelet men alla kan inte ha som de vill.

Själv hade jag tyckt att de hade varit jätte coolt med flygande drakar i rymden men så kommer det inte att bli,dock är det ingen selling point för mig :D.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av olle360:

börjar nästan spåra här XD. Det är väl bara att säga "Jag skulle föredra spelet så här... Men det levererar inte spelet så jag kommer nog att avstå att köpa det" sen lämna det så. Alla har olika förväntningar av spelet men alla kan inte ha som de vill.

Själv hade jag tyckt att de hade varit jätte coolt med flygande drakar i rymden men så kommer det inte att bli,dock är det ingen selling point för mig :D.

Hoppas bara att det har någorlunda djup. Och en distinkt "feel" samt att man kan ta det i sin egen pace. Inte bli stressad igenom hela skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Hoppas bara att det har någorlunda djup. Och en distinkt "feel" samt att man kan ta det i sin egen pace. Inte bli stressad igenom hela skiten.

antar att du pratar om spelet och inte drakarna XD, för då håller jag med 100%. EVE kändes lite överväldigande när jag först pröva det. Tror SC kommer få en bra balans på djup/utmaning och takt.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Hoppas bara att det har någorlunda djup. Och en distinkt "feel" samt att man kan ta det i sin egen pace. Inte bli stressad igenom hela skiten.

Om jag förstått det rätt har de medvetat struntat i att inkludera levels, klasser eller abilities just för den sakens skull. Det är du, ditt skepp och ett universum att utforska.

De marknadsför inte spelet som ett MMO eftersom de inte vill förknippa sig med grinding/xp som MMORPGs normalt är styrda av.

Fokus för progression kommer att ligga på bättre skeppsdelar och pengar.

Permalänk
Medlem

Min egna plan är att först spela ut Squadron 42 och därefter gå över till Star Citizen. Just för att kanske slippa den där känslan när allt känns helt främmande.
Men känner jag mig själv så kommer jag inte kunna hålla mig från att kika in i SC lite då och då för att flyga min Connie (som skall köpas) eller mitt 325a (har redan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

Min egna plan är att först spela ut Squadron 42 och därefter gå över till Star Citizen. Just för att kanske slippa den där känslan när allt känns helt främmande.
Men känner jag mig själv så kommer jag inte kunna hålla mig från att kika in i SC lite då och då för att flyga min Connie (som skall köpas) eller mitt 325a (har redan)

Enligt deras plan kommer väl SQ42 släppas 6 månader före Star Citizen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Enligt deras plan kommer väl SQ42 släppas 6 månader före Star Citizen?

Nah det tror jag inte. Enligt Star citizen Wiki är det som följande:

Citat:

Release dates

Hangar ModuleEdit
Approximate date: August 2013

Dogfighting ModuleEdit
Approximate date: December 2013

Social / Planetside ModuleEdit
Approximate date: March-April 2014

Squadron 42 / Singleplayer Alpha
Approximate date: August 2014

Persistent Universe Module / Beta
Approximate date: End of 2014

Star Citizen & Squadron 42
Approximate date: Early 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av six_dice:

Nah det tror jag inte. Enligt Star citizen Wiki är det som följande:

Ok då gällde det kanske bara Alfan/Betan då som kommer ca ett halvår tidigare för SQ42 än för SC (persistent universe).

Troligtvis är det samma sak, eftersom såvitt jag förstått kommer de flesta som köpt hitils få tillgång till test versionerna, och de kommer även sälja early access.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Dante:

Som tydligt framgår från videor, vad CIG har sagt, och vad som står i tråden kommer en stor del av strider i rymden vara dogfighting på "nära håll" (jag är inte helt säker på hur du konstant missar det här), varför de har valt att prioritera högre visuell detalj. Spelet gör en del orealistiska saker som vi ändå har vant oss vid (ljud i rymden, konstant gas->konstant fart, dogfighting i rymden när man egentligen skulle skjuta ner folk några kilometer bortifrån) av gameplayanledningar, men i det stora hela är målet med spelet inte att göra en superspacead EVE-kopia, utan ett rymdspel som ska vara lite mer i den realistiska andan.

Du kanske inte tycker att det är kul med mindre skepp, men det betyder inte att alla delar din uppfattning. Problemet med scifi är att man ofta tar väldigt många hopp över vissa fysiska lagar. Om man bortser från att de flesta nog kan hålla med om att skeppsstorlekar är relativa (har man ett stort skepp som är sämre måste de bättre skeppen vara ännu större, oavsett hur stora de första är, osv.) finns det en stor mängd problem med stora skepp. Ett av de problemen är masströghet (inertia). Ju större föremål desto svårare är det att flytta det från ett givet läge. I SC kommer skepp att styras genom att kontrollerna översätts till gas med styrraketmotorer, som i sig har olika mycket kraft. Det kommer då att märkas om man kör ett större skepp att det är väldigt segt. Det är klart att man kan ge fan i det här, men det är en space sim, inte ett rent scifi-spel.

Det här spelet försöker simulera hur det skulle fungera om man 900 år fram i tiden skulle ha gjort vissa vetenskapliga upptäckter och tagit sig ut i rymden, samtidigt som det gör några få hopp över fysikens lagar för att hålla gameplay kul, till skillnad från vad du pratar om (EVE) där allt uppenbarligen är mycket bättre ju större och fysikaliskt ohållbarare det är, där man har uppfyllt en bild av man tycker är coolt, med några få realistiska inslag (ekonomin). Självklart kan man inte vara lika verklighetstrogen som exempelvis Arma, men det man då istället gör är att inte anta saker som man vet inte går/är hållbart såvida man har gjort väldigt många banbrytande upptäckter. För övrigt kan du ju inte använda skeppet som är flera hundra meter långt som man styr själv som exempel då det enbart är du som pratar om det. Bengal i spelet kommer dels att vara väldigt sällsynt (eftersom det är dyrt/svårt att göra så stora skepp och fortfarande få dem att hålla ihop), men också väldigt seg, och de kräver en besättning på flera hundra för att kunna styra. Du verkar ju ta skepp från EVE och argumentera varför de inte skulle fungera i SC med dess s.k. realism, och det håller jag med dig till hundra på! Osäker dock på om det var poängen du ville få fram.

Du kan sluta babbla om att du uppenbarligen vet bättre vad alla vill och exakt vad det här spelet kommer att bli när du hela tiden jämför det med EVE och säger att det eftersom det inte är EVE kommer att floppa totalt. Du verka mindre som ett troll om du framförde DIN åsikt, och vad DU gillar i ett rymdspel, istället för att påstå dig veta vad "alla" vill ha. Du måste inte spela SC. Jag misstänker att du inte kommer att göra det, och då jag normalt sett bara skulle se något positivt av att se någon ansluta sig till SC-skaran och göra dess värld bättre är jag inte alltför ledsen för att just du antagligen kommer att hålla dig utanför den.

Du kan ju tydligen mest av alla, du är ju självutlåten expert

Ena stunden är det orealistiskt, den andra stunden är det realistiskt... bestäm er herregud.

Och varför skulle det inte fungera att flyga ett större skepp ensam med AI? Skulle fungera utmärkt.
Man kanske t.o.m kan göra AIn's jobb genom commands, mer utmaning men fan så mycket roligare än att dela på ett skepp med massa annat folk. Och de flesta KOMMER GARANTERAT tröttna på att sitta i samma skepp 24/7 i en kanon eller vad de nu gör för något.

Kan man hosta egen server? Isåfall är ju problemet löst. Då kan man bestämma själv hur man vill göra.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Kan man hosta egen server? Isåfall är ju problemet löst. Då kan man bestämma själv hur man vill göra.

Vad jag läst så kan man hosta egna servrar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Vad jag läst så kan man hosta egna servrar.

japp, man skall kunna hosta en egen server, det har även jag läst , och där kan man spela för sig själv om man bara vill spela sp, eller spela med kompisar ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Och varför skulle det inte fungera att flyga ett större skepp ensam med AI? Skulle fungera utmärkt.

Enligt spelvärldens lore är AI generellt opålitliga och låta dem styra för mycket slutar garranterat i katastrof.

Skrivet av Dwightschrute:

Man kanske t.o.m kan göra AIn's jobb genom commands, mer utmaning men fan så mycket roligare än att dela på ett skepp med massa annat folk. Och de flesta KOMMER GARANTERAT tröttna på att sitta i samma skepp 24/7 i en kanon eller vad de nu gör för något.

Det är valfritt att spela flera spelare i samma skepp, som jag förstått det kan du ha NPCs som gör precis allt förutom att styra åt dig om du vill, vilket bör fungera ganska exakt som att överlåta funktionerna åt en kompetent AI. Poängen med att sammarbeta var väl att man kan teleportera in och hjälpa sin kompis ifrån hans turret om han blir anfallen.

Ett av de senaste strechgoalen var ju "the Command and Control Center. Found as an optional seat on larger ships, the C&C lets you coordinate the battle between multiple ships: let your friends or NPCs who are flying escort know where to go and what to do"

Så du kan möjligtvis till och med spela spelet som ett RTS om du vill.

Skrivet av Dwightschrute:

Kan man hosta egen server? Isåfall är ju problemet löst. Då kan man bestämma själv hur man vill göra.

Jepp, det har de lovat (dock kan man ju aldrig veta säkert då de verkar lovat mer än vad som är teoretiskt möjligt att leverera).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ena stunden är det orealistiskt, den andra stunden är det realistiskt... bestäm er herregud.

Jag vet inte vems kommentar du läste, men killen du citerade var väldigt specifik med vad som va orealistiskt och vad som var mer realistiskt.

Permalänk
Medlem

Rise of the Indies - Star Citizen
En dagsfärsk(eller nattfärsk) dokumentär, finns även länkat i Comm-Link.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Punnisher:

Rise of the Indies - Star Citizen
En dagsfärsk(eller nattfärsk) dokumentär, finns även länkat i Comm-Link.

Älskar att de har 15 fps i editorn, som är helt öde bortsett från det där Constellation skeppet. XD

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Värst vad skadeglad man kan vara.......

Permalänk
Medlem

Ignorera trollet.