Permalänk
Medlem

Köpråd!

Hejsan!
Jag har bestämt mig att inför oktober-november månad köpa en ny dator, främst för spel. Då jag inte har någon kunskap om vad som gör en dator bra, vänder jag mig till er!

Jag söker som sagt främst en dator för att kunna spela på. Min nuvarande dator klarar av spel som Skyrim på lägsta grafik och trots min 27 tum skärm, så måste jag ha en 900x600 (tror det var måtten.. det lägsta iallafall), för att kunna spela utan lagg. Mitt mål är att kunna spela spel som Skyrim och annat nytt på högsta grafik och med bra skärmproportioner utan lagg eller buggar.

Min budget ligger på omkring 15 000 :- för dator, skärm och högtalare.

Är ytterst tacksam för all hjälp jag kan få :)!
Ha det gött!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hjälpsam

Kan du bygga själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Kan du bygga själv?

Aldrig gjort det innan!

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna förklara korgen lite :)? Vad är vad, vad som gör vad etc?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Severan:

Aldrig gjort det innan!

Ok, men vill du göra det nu eller skall datorn vara färdig?

Sen står det i första posten att du har en 27" skärm men sen att skärm skall ingå för dom 15k, vad för typ av skärm skall ingå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Ok, men vill du göra det nu eller skall datorn vara färdig?

Sen står det i första posten att du har en 27" skärm men sen att skärm skall ingå för dom 15k, vad för typ av skärm skall ingå?

Det spelar faktiskt ingen roll om den är färdig sen innan eller inte. Men, som sagt, jag kan inget om byggande, så förlitar mig på er.

Kanske borde förtydligat att jag inte kommer ha tillgång till datorn/skärmen etc som jag har för tillfället, efter köpet.

Permalänk
Hjälpsam

Ok ett förslag med 24" skärm o 2.1 högtalare http://www.inet.se/kundvagn/visa/3857082/2013-09-08