QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av sivan:

Har en Qnix skärm som jag beställde från säljaren accessorieswhole med pixel perfect eftersom jag läste i en review att de flesta säljare bara lägger till pixel perfect för o dra in mer pengar men att denna säljare verkligen håller det han lovar. Jag testade iallafall och det tog sammanlagt 3 dagar från Sydkorea till min dörr i Stockholm med fedex så leveransen var sjuk. Nu har det gått 1 månad och kan inte tänka mig ha en annan skärm än denna, har höjt Hz till 96 och det är verkligen vacker skärm utan några döda pixlar eller bleeding.

Jag har inte fått min skärm än, men börjar ångra att jag snålade in när det gäller Perfect Pixel-delen...

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Fixar skärmarna andra upplösningar förutom 2560x1440 när de inte har någon inbyggd scaler? Vid exempelvis BOOT, BIOS, nyinstallerad burk utan korrekta gfx drivrutiner där man kan aktivera scalern på gpu'n, eller exempelvis vid byte av drivers? (avinstallera/installera).

Jag har inte hittils stött på en situation där skärmen inte funkat, har gjort precis allt det du nämnde, samt lirat gamla spel som AOEII/CS.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Skrivet av evoke:

Du kan inte ha beställt från accesorieswhole för han skickade min idag och FedEx säger att den ska komma senast onsdag.

Jag beställde från accessorieswhole men leveranstiden stämde inte. Enligt FedEx är försändelsen i Sthlm nu, tar väl någon dag till upp till Norrland men vi pratar 5-6 arbetsdagar..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av psychopatrick:

Jag beställde från accessorieswhole men leveranstiden stämde inte. Enligt FedEx är försändelsen i Sthlm nu, tar väl någon dag till upp till Norrland men vi pratar 5-6 arbetsdagar..

Skickades från m.sweclockers.com

Det tog 7 dagar för min att nå Örebro..

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Nu säger dem att deras pixel perfect glossy version är slut, fast de listar den fortfarande på ebay. Dock igen till ett högre pris, uppe i 419$ nu, 399$ igår och ännu lägre innan helgen. :/ Så nu vågar man ju inte beställa om det ska ta veckor/månader innan de får in skärmar igen.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Glossy verkar vara slut. Tempered glass finns det fortfarande. Jag köpte en sådan. Får se hur det blir med speglingar. Får min skärm imorgon verkar det som. Fyra arbetsdagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Jag har inte fått min skärm än, men börjar ångra att jag snålade in när det gäller Perfect Pixel-delen...

Jag har kopplat in min skärm nu (anlände precis) och h*lvete vilken bild!! Inga döda pixlar eller BLB alls! Satan vad nöjd jag är

EDIT: Hittat en död pixel i nedre högra hörnet. Inget man märker utan att undersöka noggrannt, men ett irritationsmoment om man är medveten om att den finns där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde en Qnix QX2710 Matte från red-cap i söndags. Estimated delivery: Tues 9/17/2013 6:00 pm, ONSALA SE. Skärmen är just nu i Japan, så jag tvivlar på att den kan vara här imorgon.

Ska bli riktigt skönt att byta upp sig från 1360x768 snart.

Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Medlem

Ett tipps för alla som kör Windows 8 och har denna skärm , för att använda Färgprofilen så måste ni köra igenom guiden innan ni kan sätta eran egen profil som default. Se bild! tog ett tag innan jag lyckades fatta varför inget ändrades när jag la in min kalibrerade profil.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av spinxen:

Det tog 7 dagar för min att nå Örebro..

Jag genomförde betalningen via paypal 4e september och jag beräknas få skärmen 12 september. Så 6 arbetsdagar är inte fy skam från Korea

EDIT: Sambon ringde och sa att ett paket har kommit hem som är jättestort, skärmen står hemma på golvet och väntar på mig Nu kliar det i fingrarna.. Återkommer med lite bilder ikväll.. Har även en ny processor som ligger och väntar!

Permalänk
Medlem

Om skärmen inte är billigare eller ytterst lite billigare hade ni då köpt denna framför t ex Asus PB278Q? Alltså hur tror ni kvalitén är jämfört med andra märken? Skulle skärmen vara köpvärd ändå?

Tydligen har priset gått upp lite och skall man ha med DP så är det snart inte lika billigt längre?

Tycker designen är grymt snygg och visst väldigt sugen men lite tveksam är jag allt. Är skärmen "plastig" eller utstrålar den kvalitet?

Visa signatur

Chassi : Node 304 Moderkort : Asrock Z890I Nova CPU : Intel Core Ultra 7 265K RAM : Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 M.2 (1) System Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB M.2 (2) Lagring Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Om skärmen inte är billigare eller ytterst lite billigare hade ni då köpt denna framför t ex Asus PB278Q? Alltså hur tror ni kvalitén är jämfört med andra märken? Skulle skärmen vara köpvärd ändå?

Tydligen har priset gått upp lite och skall man ha med DP så är det snart inte lika billigt längre?

Tycker designen är grymt snygg och visst väldigt sugen men lite tveksam är jag allt. Är skärmen "plastig" eller utstrålar den kvalitet?

den största anledningen till att man köper dessa förutom priset är att man kan överklocka.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av shogun-r:

Den är lite plastig, men det är fel att säga "Skärmen är plastig".
Panelen, som är Samsung QuadHD 27" PLS är fantastisk. - Men höljet / ramen är kanske inte den bästa kvaliteten, men helt klart ok, 6.5/10 kanske.
Foten däremot är skit, 2/10 - men byter man foten upplevs skärmen stabilare, bättre och mer kvalitativ.
Därav är det en 9'a i mitt tycke!

Något gula färger, men detta går att fixa med färgprofil.
Vissa har backlight bleed, men detta går att fixa också. Mitt ex hade minimalt med BLB - fixade detta dock med eltejp. Det är egentligen först då, när man öppnar skärmen, som man ser vad som är vad och vart det snålats och inte.

Skrivet av Gilgamesh:

den största anledningen till att man köper dessa förutom priset är att man kan överklocka.

My point, just detta kan folk tänka sig att tom. betala extra för - och får man då en något plastigare skärm, för ett grymt pris - som kan köras i 96hz+ - är det inte mycket snack.

Lycka till en PB278Q och överklocka / använda 110hz på den

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Den är lite plastig. Höljet / ramen är kanske inte den bästa kvaliteten, men helt klart ok, 6.5/10 kanske.
Foten däremot är skit, 2/10 - men byter man foten upplevs skärmen stabilare, bättre och mer kvalitativ.

Förstår inte på vilket sätt det är negativt att höljet/ramen/foten är plastig osv, den kunde lika gärna vara gjord av frigolit, jag bryr mig inte för den står där den står. Så länge skärmen inte välter så är jag nöjd.

Permalänk

Ni som har fått er leverans med fedex hur lång tid efter har er "momsfaktura" kommit?

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av bobonolla:

Ni som har fått er leverans med fedex hur lång tid efter har er "momsfaktura" kommit?

Min tog 2-2,5 veckor.
Priset på min skärm var nedskrivet till 200$ (vilket de flesta verkar ha fått den skriven till)

Detta baseras momsen på och sedan en handläggningsavgift / admin avgift för tull hantering à 100kr.

Så för mig slutade allt på 400kr
(300kr för skärmen + 100kr admin)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Min tog 2-2,5 veckor.
Priset på min skärm var nedskrivet till 200$ (vilket de flesta verkar ha fått den skriven till)

Detta baseras momsen på och sedan en handläggningsavgift / admin avgift för tull hantering à 100kr.

Så för mig slutade allt på 400kr
(300kr för skärmen + 100kr admin)

Blev exakt så för mig med.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Jag har nu överklockat skärmen. Fick upp den till 120 Hz och verkade stabilt ett tag, men sen började jag se artifakter i form av vertikala linjer. I 110 Hz är dock allt kanon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser ut som jag får min i morgon.

Priset har gått upp med $30 på nästan en vecka sen jag köpte min...

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av evoke:

Ser ut som jag får min i morgon.

Priset har gått upp med $30 på nästan en vecka sen jag köpte min...

Tur man var tidigt ute..
Hade varit roligt att ta en liten chatt med tex. accessorieswhole och fråga hur mycket deras försäljning av just dessa skärmar ökat sedan ett par månader tillbaka..

Lär vara en jävla spike rakt upp känns det som, speciellt till Sverige
Hade även varit kul att länka honom / de andra säljarna denna tråden och lägga ned Google Translate så de kan läsa vad du tycker och sådär

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Den är lite plastig, men det är fel att säga "Skärmen är plastig".
Panelen, som är Samsung QuadHD 27" PLS är fantastisk. - Men höljet / ramen är kanske inte den bästa kvaliteten, men helt klart ok, 6.5/10 kanske.

Något gula färger, men detta går att fixa med färgprofil.
Vissa har backlight bleed, men detta går att fixa också. Mitt ex hade minimalt med BLB - fixade detta dock med eltejp. Det är egentligen först då, när man öppnar skärmen, som man ser vad som är vad och vart det snålats och inte.

My point, just detta kan folk tänka sig att tom. betala extra för - och får man då en något plastigare skärm, för ett grymt pris - som kan köras i 96hz+ - är det inte mycket snack.

Lycka till en PB278Q och överklocka / använda 110hz på den

Ok då är den nog inget för mig då. Tyckte att foten såg snygg ut men om den inte har prima kvalitet så, spelar typ aldrig och mest Fifa i så fall. Har datorn mest för surfning, word, excel och har diverse olika sidor och program inom trading och sysslar med investeringar. Kollar givetvis på videoklipp, play och film ibland.

Så känns som jag inte har någon nytta av mer än 60 Hz

Visa signatur

Chassi : Node 304 Moderkort : Asrock Z890I Nova CPU : Intel Core Ultra 7 265K RAM : Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 M.2 (1) System Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB M.2 (2) Lagring Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB

Permalänk

Nu har jag mottagit skärmen. 5 arbetsdagars leverans, top notch. Inga defekter, inga döda pixlar och minimalt med BLB (lite i nedre högra hörnet). Jag är supernöjd med skärmen. Har inte hunnit överklocka ännu, ska prova det ikväll..

Levererades såhär..

Kartongen..

Urplockad ur kartong..

Var tvungen att öppna upp lite..

Tre skruvar sedan var det bara att lossa på ramen.. (inte den bästa kvalitén som någon tidigare sagt men det är väl inte riktigt det man är ute efter)

Foten sitter fast med två skruvar på insidan skärmen..

En till tydligare bild..

Här är den på plats och precis startad och upphängd..

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av psychopatrick:

Nu har jag mottagit skärmen. 5 arbetsdagars leverans, top notch. Inga defekter, inga döda pixlar och minimalt med BLB (lite i nedre högra hörnet). Jag är supernöjd med skärmen. Har inte hunnit överklocka ännu, ska prova det ikväll..

http://i.imgur.com/hwqFmAX.jpg

Levererades såhär..

http://i.imgur.com/3QG97bm.jpg

Kartongen..

http://i.imgur.com/k6aTXkP.jpg

Urplockad ur kartong..

http://i.imgur.com/umKDlwc.jpg

Var tvungen att öppna upp lite..

http://i.imgur.com/nX3ZuYu.jpg

Tre skruvar sedan var det bara att lossa på ramen.. (inte den bästa kvalitén som någon tidigare sagt men det är väl inte riktigt det man är ute efter)

http://i.imgur.com/zDUkkqr.jpg

Foten sitter fast med två skruvar på insidan skärmen..

http://i.imgur.com/2bN6tg6.jpg

En till tydligare bild..

http://i.imgur.com/SNaTqxk.jpg

Här är den på plats och precis startad och upphängd..

http://i.imgur.com/vwXH1eq.jpg

http://i.imgur.com/GUtQPlE.jpg

Bra bilder, speciellt att du visar en öppnad ram och hur kan monterar bort foten.
Gjorde detta själv härom veckan, med hjälp av engelsmannens skakiga youtube video... detta var "något" skarpare bild

*thumbs up!*

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Tur man var tidigt ute..
Hade varit roligt att ta en liten chatt med tex. accessorieswhole och fråga hur mycket deras försäljning av just dessa skärmar ökat sedan ett par månader tillbaka..

Lär vara en jävla spike rakt upp känns det som, speciellt till Sverige
Hade även varit kul att länka honom / de andra säljarna denna tråden och lägga ned Google Translate så de kan läsa vad du tycker och sådär

Skulle vara med en massa negativa kommentarer då så de sänker priset igen Hade tänkt att beställa, men då paypal tog år på sig så gick priset upp ganska mycket och så tog skärmarna slut (pixel perfect, glossy). Så väntar tills nya kommer och hoppas att priset går ner.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Verkar som att många har BLB nere i högra hörnet , jag har också börjat fått det ,någon som har en bra guide på hur man kan fixa det?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

man ska inte räkna med att BLB försvinner helt och hållet även om man öppnar upp den och trixar, har kört tejp modden runt hela panelen i flera lager osv, visst det hjälper en del men allt försvinner inte, har lite BLB vid högra nedre hörnet men inget som stör alls, syns bara när det är mörkt i rummet samt vid svart bakgrund.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

man ska inte räkna med att BLB försvinner helt och hållet även om man öppnar upp den och trixar, har kört tejp modden runt hela panelen i flera lager osv, visst det hjälper en del men allt försvinner inte, har lite BLB vid högra nedre hörnet men inget som stör alls, syns bara när det är mörkt i rummet samt vid svart bakgrund.

Håller med dig fullkomligt.. Jag tycker inte det stör i huvudtaget.. Man ska väl vara glad att man inte fick massa döda pixlar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvantum:

Beställde en Qnix QX2710 Matte från red-cap i söndags. Estimated delivery: Tues 9/17/2013 6:00 pm, ONSALA SE. Skärmen är just nu i Japan, så jag tvivlar på att den kan vara här imorgon.

Ska bli riktigt skönt att byta upp sig från 1360x768 snart.

Om det råkar finnas en wormhole i närheten i japan kan den ju alltid ta en kvant-um rutt

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Medlem

tog en bild på hur min BLB ser ut, OBS att det ser värre ut på bild än IRL. Det går säkert att få ner högre hörnet lite till men eftersom det inte stör mig så har jag inte orkat lägga ner mer tid på det.

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem

Fick min skärm igår. Enormt nöjd så här långt. Inga döda pixlar som jag har upptäckt. Väldigt lite blb nere i vänstra hörnet. Orkar nog inte försöka åtgärda det. Ska klocka den ikväll hade jag tänkt. Väldigt mycket skärm för pengarna.