QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem

Haha!

Fick just min tull/moms faktura från DHL för min skärm. 358:- inklusive administrativ avgift.

Det roliga är att skärmen fick jag den 28:e maj. Snabbt jobbat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Haha!

Fick just min tull/moms faktura från DHL för min skärm. 358:- inklusive administrativ avgift.

Det roliga är att skärmen fick jag den 28:e maj. Snabbt jobbat.

Inte så pass förvånad, åtminstone inte när det kommer till DHL.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvantum:

Fick skärmen idag och är sjukt nöjd! Inga döda pixlar eller något BLB (vad jag kan se).

Köpte du från red-cap? när beställde du?

Jag funderar på accessorieswhole då den är 30 USD billigare där men frågan är ju om red-cap och hans pixelgaranti är något att hurra för?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_coolboy1:

Jag funderar på accessorieswhole då den är 30 USD billigare där men frågan är ju om red-cap och hans pixelgaranti är något att hurra för?

Tydligen är "Pixel Perfect" bara en gimmick, ska vara ett rent lotteri om du får det eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo det är klart, är det någon mer som beställt från Red-Cap och fått skrämen felfri utan döda pixlar, bleed osv?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_coolboy1:

Jag beställde från red-cap, men jag antar att jag bara fick en bra batch.

Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvantum:

Jag beställde från red-cap, men jag antar att jag bara fick en bra batch.

Fint! Vad betalade du?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_coolboy1:

Fint! Vad betalade du?

Har betalat 2000 kronor än så länge. Sedan tillkommer väl moms också.

Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Medlem

Okej! hur är det med bleeding på din?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_coolboy1:

Okej! hur är det med bleeding på din?

Skrev innan att jag inte hade något BLB eller döda pixlar, men nu när jag tittar närmare på en svart bakgrund så ser jag en vit pixel och lite BLB i toppen och i botten av skärmen. Som sagt så är det bara vid en svart bakgrund jag kan se minimalt med BLB och en vit pixel, ingenting jag jag varken märker eller störs av vid "normal användning".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej men det är ju lugnt då! bara jag slipper frukatsvärd BLB så är jag lugn,..

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en skärm innan sommaren som kom via DHL, bör alltså räkna med obehagliga överraskningar bland posten då.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem

varför kör så många i just 96 Hz och inte typ 100?
har en X-star. fungerar perfekt. kan inte använda TN paneler mer...

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Armada:

varför kör så många i just 96 Hz och inte typ 100?
har en X-star. fungerar perfekt. kan inte använda TN paneler mer...

filmer är väl på 24 fps; 24*4=96. Troligen därför ?

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Medlem

Blev orolig igår kan jag säga!

Haft min skärm nu ett par veckor, kör den på 96Hz.

Datorn stod på ca 10mins innan skärmsläckaren gick på och när jag kommer tillbaka till datorn så var det inbränningar över högra hörnet, inte så mycket men man såg vilken sida Chrome hade varit inne på under dessa 10mins...

Jag bytte bakgrundsbild?! så försvann detta...Men man blir orolig endå! någon som upplevt samma fenomen?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Svårt att hitta ett bra bordsfäste, någon som har ett förslag ? Vill helst ha ett stöd och men om ni tycker ett bords- eller vägfäste är värt det så får ni gärna förslå en.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med svenska eluttag? Frågan har säkert besvarats en antal gånger i tråden och jag ber om ursäkt för det men jag har för tillfället inte tid att läsa igenom alla 25 sidor.

Visa signatur

NZXT Phantom 530 | Corsair AX 760W | MSI Z87-S02 INET EDITION | Corsair 16GB 1600MHz | I7 4770k @ 4,5GHz | Corsair H110 (2x Akasa viper) | Samsung SSD EVO 250GB | 1TB WesternDigital Green | Qnix QX2710 @ 120Hz | EVGA 780 TI SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jando:

Hur funkar det med svenska eluttag? Frågan har säkert besvarats en antal gånger i tråden och jag ber om ursäkt för det men jag har för tillfället inte tid att läsa igenom alla 25 sidor.

Det är väll bara att sticka in kontakten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Om man har bra placering på ljuskällor (fönster & lampor) vilket gör att reflektoner inte är något problem, finns det några argument för att fortfarande ta en "Matte" skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Om man har bra placering på ljuskällor (fönster & lampor) vilket gör att reflektoner inte är något problem, finns det några argument för att fortfarande ta en "Matte" skärm?

Är du helt säker, nja. Så länge du inte har något emot ditt ansikte...

Har dock hört att matte på dom här är bara semi-matte och inte är så pass hämmande.

Visa signatur

Permalänk

Funderar på denna: http://www.ebay.com/itm/321108401545?ssPageName=STRK:MEWAX:IT...

Har ett GTX Titan så te.x Skyrim borde väl flyta på okej? Ni som kör i denna ganska extrema upplösning; behövs ens Anti-aliasing då? Tycker ni det är stor skillnad från 1920x1080/1200? Så jävla ruttet att man inte kan få AA att fungera i Skyrim, provat allt tror jag, innan jag fick mitt Titan funkade det (eller ja, ibland funkade det iaf), kanske är senaste drivrutinerna från Nvidia som är kass.. Hursomhelst, vore skönt att slippa krångla med AA eftersom många spel inte har bra stöd för det.

Vad är det för strömkabel till dessa koreanska skärmar föresten, funkar dom i sverige?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Vilken ska man välja egentligen? Alla med denna panel verkar ju vara mer eller mindre exakt likadana. Vill ha en matt. Red Cap verkar väl mest lovande, tycker Qnixen är mindre ful också.

Är villig att betala lite extra för garanti för att slippa döda pixlar, men det var ju snack om att det inte fanns/inte spelade någon roll?

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridebird:

Vilken ska man välja egentligen? Alla med denna panel verkar ju vara mer eller mindre exakt likadana. Vill ha en matt. Red Cap verkar väl mest lovande, tycker Qnixen är mindre ful också.

Är villig att betala lite extra för garanti för att slippa döda pixlar, men det var ju snack om att det inte fanns/inte spelade någon roll?

Alla ÄR likadana. Sen skulle jag undvika de "minsta" säljarna, men det betyder ändå att du har ett tvåsiffrigt antal att välja mellan. Från listan på overclock.net verkar inte pixel perfect ha gjort det minsta skillnad nej.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Hur menar du med att Qnixen är mindre ful? Den är ju i princip identisk med X-star..

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_coolboy1:

Hur menar du med att Qnixen är mindre ful? Den är ju i princip identisk med X-star..

Notera din egen signatur:

Citat:

Citera för svar.

-_-

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridebird:

tycker Qnixen är mindre ful också.

Det är exakt samma modell, så dom ser exakt likadan ut. Enda skillnaden är namnen, X-Star och Qnix.

Dock finns det flertal olika modeller angående vad för uttag dom har, ska ni överklocka så är DVI-DL modellen den ni vill ha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Alla ÄR likadana. Sen skulle jag undvika de "minsta" säljarna, men det betyder ändå att du har ett tvåsiffrigt antal att välja mellan. Från listan på overclock.net verkar inte pixel perfect ha gjort det minsta skillnad nej.

Då vet jag, tackar för svar.

Tyckte att Qnixen inte hade den gråa linjen längst ned som X-star har, men det kanske bara såg ut så.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem

Nu är Koreanska thanksgiving över och jag sitter ivrigt och väntar på att min skärm ska anlända, allting blir så bra time-at. AMD släpper ny grafikkortsserie om några dagar, BF4 betan släpps om några dagar och min 1440p skärm anländer om några dagar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

Nu är Koreanska thanksgiving över och jag sitter ivrigt och väntar på att min skärm ska anlända, allting blir så bra time-at. AMD släpper ny grafikkortsserie om några dagar, BF4 betan släpps om några dagar och min 1440p skärm anländer om några dagar!

Kan bli ett tag innan AMD's nya serie kommer ut, 25 September är ju bara en presskonferens angående den kommande serien.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Kan bli ett tag innan AMD's nya serie kommer ut, 25 September är ju bara en presskonferens angående den kommande serien.

Vet men förhoppningsvis släpps dem snarligen alternativt att gamla serien åker ner ytterligare i pris.