Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Jag är mer insatt för att jag är mer insatt; jag bryr mig generellt mer om ämnet och har därmed läst mer om det än den typiska människan. Som vilket specialintresse som helst. Det handlar inte om att ha "bättre" information, utan om att ha mycket mer information, likaså från NBC och Fox som från InfoWars och Ron Paul.

Hrhr nej du är inte mer insatt för att du är mer insatt eller för att du bryr dig, du säger att du är mer insatt men allt tyder på att du är insnöad.

Skrivet av Robin2:

Inte för att verka spydig, men vilka "tusentals" demoleringsexperter som säger att det inte var en kontrollerad demolering? Tror du verkligen att varenda expert som INTE är med i 9/11 Truth Movement istället är FÖR regeringens officiella story? Känner du någon? Har du sett intervjuer med några? Kan du nämna en enda person? Bara för att vi inte hör något från de experter som INTE tror att 9/11 var ett inside-job (vilka jag inte tror existerar eftersom man knappast kan kalla sig expert på byggnads-demolering om man tror att en skyskrapa i stål kan falla ihop som en pannkaka på sju sekunder pga eldsvådor) så betyder det inte att det finns många fler utav dem än vad det finns motsatsen. Presentera gärna de tusentals andra demoleringsexperter som du talar om. Jag är helt säker på att varenda en som du frågar skulle visa sig kritiska till regerings förklaring till 9/11.

Jag gillar att vara spydig och arrogant, du svarar dig själv och det är kul att du inte ser det: Om tusentals X säger A så vet vi inte hur många tusen X som säger A. Vi vet däremot att alla X inte säger A.

Vill du driva tesen att alla X säger A så gör det, men om du inte gör det så ska du heller inte fråga efter de X som driver tesen B eftersom de inryms i ditt uttalande.

Skrivet av Robin2:

Det har jag redan gjort. Hon fick reda på det utav en vän vid namn Richard som fick reda på det utav Aaron Russo, en person som kände Nick Rockefeller som är den insider som förklarade för honom.. ja, varför inte låta honom förklara det: https://www.youtube.com/watch?v=FuinaIm-kd4 . Detta är en intervju som gjordes EFTER 9/11, så ni som inte trott på mig hittills kommer att kalla Aaron för en lika stor lögnare som ni kallat mig. Grejen för mig här är alltså att Aaron berättade för vänner om det Nick hade talat om för honom många månader innan 9/11, varav min flickvän är en utav de som fick höra det i ett andra led. Även om ni inte tror på mig om detta, vilket jag och självfallet min flickvän dock självfallet vet är sanning, kan ni tänka er hur hemskt det är att få reda på något som detta som sedan faktiskt sker? Varför skulle Nick Rockefeller känna till detta så långt som elva månader i förväg, när han talade om det för Aaron? När man hört konspirationen from the horse's mouth så ändrar det på saker ting redan där. Det var efter att min flickvän berättade detta för mig som jag började forska om 9/11. Hon trodde inte själv på något utav detta innan det hände och är själv den mest vettiga person ni skulle kunna träffa. Säga vad ni vill om varför WTC tornen demolerades med explosioner och inte eldsvådor, men Nick Rockefeller kände till om attentatet i förväg. Och Rockefeller familjen har varit ledare åt Bilderberg-gruppen i åratal. Kolla upp det själva. Det är fakta och inget annat.

Nej det är namn och gamla familjer och en röd penna som du drar streck med.

Skrivet av Robin2:

Ja. Det är en relation med en kvinna som fick vetskap om 9/11 i förväg från en insider vid namn Nick Rockefeller. Vad man nu ska kalla det i ett ord vete fan.

Dom pökade och han sa att han skulle spränga WTC?

Skrivet av Robin2:

Återigen; vilka experter som inte håller med?

Det kan du svara på, jag har redan förklarat varför

Skrivet av Robin2:

DING DING DING! Den första vettiga frågan! Det som experterna anser mest troligt är att det användes en speciell explosiv form utav thermite. På de få foton som finns utav WTC-skrotet har det hittats vita fläckar, ser ut som mjöl, precis där bjälkarna bränts och böjts. Det räcker med ett penseldrag utav thermite för att skapa en över 3000C låga som är tillräckligt för att genast smälta stål och det lämnar inga andra spår än vita fläckar. Dock går det som sagt att skapa även explosiva sorter. Jag tror att de pratar om det i Truth Movement filmen (var ett bra tag sedan jag såg den), och i den filmen får du även reda på hur haverikommissionen gjorde sig av med allt skrot så fort som möjligt och skickade det för nedsmältning till Kina innan det kunde analyseras utav NIST (utredarna).

Var är spåren av Sprängmedlet, du säger att det inte fanns något sprängmedel och då undrar jag var spåren är efter sprängmedlet som inte fanns.

Skrivet av Robin2:

Som jag förklarat så har jag väldigt bra anledningar till att tro på det jag tror. Om jag aldrig hade träffat en tjej som fick reda på vad Nick Rockefeller avslöjade för Aaron Russo så skulle jag förmodligen varit lika ointresserad i att forska om detta som MBY.

MM men grabben oavsett det så har du inte förklarat koppling till USAs president.

Skrivet av Robin2:

Selektiv med mina källor är jag för att A) de källor som motsäger det jag försöker berätta har alla redan tagit del utav (main-stream media) och B) om jag skulle ge er allt material jag har skulle det ta månader av fulltids-läsning varje dag för att ens nå halvvägs. Med andra ord måste man vara selektiv när man försöker göra det jag gör i den här tråden. Annars kommer ingen att ens börja läsa dina inlägg.

Så du saknar helt enkelt relevant källkritik.

Skrivet av Robin2:

Jag förstår vad du menar med att fakta inte är demokratiskt. Anledningen till varför jag ville få fram hur många mycket mer insatta i demolering än vad jag är som likaså inte litar på den Amerikanska regeringens officiella story var för att få de personer som faktiskt TROR att fakta är demokratiskt, vilka det finns gott om, inte skulle komma med det gamla vanliga "Du måste ha fel eftersom du är den enda personen som tror på det här". Och som sagt; om ni anser mig ha fel, då säger ni samtidigt emot tusentals personer med hundra gånger mer erfarenhet vid dessa frågor än vad ni har.

Återigen tusentals är inte alla.

Skrivet av Robin2:

Samtidigt så tror ju faktiskt även du att eftersom allmänheten tror på något så måste det vara sant. Det du lär dig i skolan är det som är allmänt accepterat som faktum. Det behöver inte betyda att det som jag får reda på är fel. Så med andra ord är så att säga den sida som du står på helt beroende utav demokratisk fakta; "majoriteten tror på det och har accepterat det, därför måste det vara sant".

Du vet inte vad mina åsikter kommer ifrån, nu gör du ett anat konspirationsteoretiskt misstag; förutsätter att majoriteten styrs av majoriteten, att vi är ansiktslösa individer.

Skrivet av Robin2:

Och problematiken med den officiella storyn är att den kommission som blev tillsatt att utreda 9/11 gjorde sig av med bevismaterial illa kvickt (se Truth Movement filmen). Varför fasen skulle de göra det om det inte fanns något att dölja? Det är detta tillsammans med de cyniska experter som säger att WTC absolut inte kunnat falla ihop som pannkakor utan explosioner, vilket kommissionen på något magiskt vis kom fram till, som borde få folk att tänka till.

Inte ens i de mest grundläggande källkritiska kriterierna duger ovanstående resonemang.

Skrivet av Robin2:

Jag har inget annat att säga om min så kallade brist på källkritik än att även de mest källkritiska och cyniska personer fortfarande kommer att välja att tro på olika saker, även om de får läsa exakt samma material. Bara för att jag litar på källor som andra inte litar på så betyder det inte att mina källor är skit, och att era källor är bra.

Du saknar källkritik

Skrivet av Robin2:

Jag har som sagt inga problem med att du inte tror på det jag skriver. Det är ledsamt eftersom jag har varit med om det jag varit med om och bara menar väl. Men jag respekterar andras åsikter så länge som de respekterar mina utan att behandla mig som en mentalpatient.

Börja här.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Men problemet kvarstår ju att det ni tror på, den officiella storyn, inte kan bevisas. Jag har erkänt att jag kan ha fel, eftersom det jag tror på inte heller kan bevisas. Och det är just därför som vetenskapliga bevis inte duger här. Om det inte finns bevis för varken den ena eller den andra sidan, utan helt enkelt ett gäng på ena sidan som säger en sak och ett gäng på andra sidan som säger en annan, hur kan man då tro 100% på vad ena sidan säger? Hur är det bra källkritik när den sidan lika dåligt som den andra kan bevisa vad som hände?

Föreställ er man som besöker sin mor. Modern ligger död på golvet i en pöl av blod med ett knivsår i ryggen. Polisen tillkallas och de utför en utredning. Tillräckliga vetenskapliga bevis för att styrka ett mord kan ej hittas. Därför kan polisen inte säga att det är mord, utredningen avslutas, och inget mer med det. Men samtidigt är mannen säker på att det absolut inte skulle kunna vara självmord eftersom han kände sin mor väl och eftersom knivsåret är i ryggen (vilken är svår att nå) snarare än i t.ex. hjärtat eller strupen samt att kniven som hittades blev förstörd utav utredningen. Denna man skulle knappast känna trygghet i att bara släppa detta enbart pga bristande vetenskapliga bevis. Flera saker är suspekta och är därmed värda att lägga på minnet; mannen kommer förmodligen för evigt att tro att hans mor blev mördad eftersom det fanns suspekta detaljer både i själva händelsen och i utredningen. Bara för att han inte kan bevisa detta så betyder det inte att det omöjligtvis kan vara sant. Hon KAN ha blivit mördad. Hon KAN också helt enkelt ha halkat och fallit på kniven, samtidigt som utredarna sålt kniven till en Kines för att kniven inte anses viktig i utredningen och poliserna behöver extra pengar till donuts. Det ni säger är att mord är fullständigt uteslutet eftersom utredningen inte visar på mord.

Jag menar att knivsåret i ryggen är lika suspekt som att tre byggnader föll till marken i gravitationens hastighet efter bara några timmar (som om en skyskrapa i Stockholm skulle göra det samma om det började brinna på några utav våningarna), samt att utredningen som sålde kniven till en Kines är lika suspekt som en utredning som säljer allt skrot både från byggnaderna och från flygplanen (inklusive de svarta lådorna) till Kina för nedsmältning samt förstörde flera terabyte med data om utredningen innan det kunde visas för allmänheten. Det är inga bevis för en konspiration. Men det är suspekt. Så visst, jag kan ha fel. Men att ni genast tänker tanken att en konspiration absolut inte skulle kunna existera här ö.h.t. är minst lika löjligt som jag anklagas för att vara. Och sedan när har något suspekt som inte är helt logiskt blivit något som man totalt ska strunta i när tusentals människors död är inblandade?

Det jag menar är att det är fel att tro helt och hållet på ena sidan (som ni gör) när det finns suspekta detaljer i både själva händelsen och i utredningen. Bara för att vissa utav er ser dessa som banala så betyder det inte att de inte skulle kunna hjälpa till att faktiskt hitta bevis. Hade utredningen varit ordentlig och inte dolts för allmänheten så skulle konspirationsteoristerna inte kunna säga mycket om det. Men eftersom det finns suspekta motiv som skulle kunna peka på konspiration så är detta fortfarande en möjlighet även om en konspiration inte kan bevisas.

Och det är oron för detta som jag tror konspirationsteoristerna fastnar i och möjligtvis aldrig kommer ur eftersom ingen sida kan bevisa vare sig det stämmer eller inte. Om ni inte tycker att det är en big deal så ska ni väl vara glada över det. Men tydligen så är alla inte lika lyckligt lottade. Till skillnad från er så tror jag inte att Truthers är dumma eller outbildade. De har helt enkelt greppat sig fast vid det oförklarade. Och när de vill diskutera om det får de antingen propaganda från andra Truthers eller propaganda från människor som er. För det ni säger är inget annat än tro, det också. Ni har lika lite bevis för att tro på den officiella storyn som jag har för att tro på konspirationen. Det är det jag försökt förklara i de senaste inläggen.

I en värld där endast vetenskapliga bevis räknas så finns det inga konspirationer ö.h.t. Alla som hittas döda i en pol av sitt egna blod med ett knivsår i ryggen kommer att gång på gång antas vara självmord eller olycka hur otroligt det än verkar eftersom inga bevis för motsatsen kan hittas. Självfallet så betyder inte detta att alla som hittats faktiskt har mördats. Men det är knappast bra detektivarbeta att aldrig ana onåd när en utredning gör sig av med bevis. Det är snarare när det saknas bevis som det hela blir än mer suspekt, eftersom alla bevisen borde finnas där om ett dödsfall är en olycka. Och bevis är något som NIST verkligen inte var hajare på under 9/11 utredningen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robin2:

Men problemet kvarstår ju att det ni tror på, den officiella storyn, inte kan bevisas.

Den "officiella" storyn är falsifierbar, goddammit! Den är redan bevisad och jag tror inte att du är rätt person att problematisera kring "bevis".

Jag har erkänt att jag kan ha fel, eftersom det jag tror på inte heller kan bevisas. Och det är just därför som vetenskapliga bevis inte duger här. Om det inte finns bevis för varken den ena eller den andra sidan, utan helt enkelt ett gäng på ena sidan som säger en sak och ett gäng på andra sidan som säger en annan, hur kan man då tro 100% på vad ena sidan säger? Hur är det bra källkritik när den sidan lika dåligt som den andra kan bevisa vad som hände?

Skrivet av Robin2:

Föreställ er man som besöker sin mor. Modern ligger död på golvet i en pöl av blod med ett knivsår i ryggen. Polisen tillkallas och de utför en utredning. Tillräckliga vetenskapliga bevis för att styrka ett mord kan ej hittas. Därför kan polisen inte säga att det är mord, utredningen avslutas, och inget mer med det. Men samtidigt är mannen säker på att det absolut inte skulle kunna vara självmord eftersom han kände sin mor väl och eftersom knivsåret är i ryggen (vilken är svår att nå) snarare än i t.ex. hjärtat eller strupen samt att kniven som hittades blev förstörd utav utredningen. Denna man skulle knappast känna trygghet i att bara släppa detta enbart pga bristande vetenskapliga bevis. Flera saker är suspekta och är därmed värda att lägga på minnet; mannen kommer förmodligen för evigt att tro att hans mor blev mördad eftersom det fanns suspekta detaljer både i själva händelsen och i utredningen. Bara för att han inte kan bevisa detta så betyder det inte att det omöjligtvis kan vara sant. Hon KAN ha blivit mördad. Hon KAN också helt enkelt ha halkat och fallit på kniven, samtidigt som utredarna sålt kniven till en Kines för att kniven inte anses viktig i utredningen och poliserna behöver extra pengar till donuts. Det ni säger är att mord är fullständigt uteslutet eftersom utredningen inte visar på mord.

Varför hittar du på en komplett icke-plausibel saga som "exempel"? "Tänk dig en konspirationsteoretiker som..."? Du har verkligen noll koll. Vidare, en kniv är någon dm lång och väger några tiotals eller hundratals gram. Skrotet efter WTC vägde tusentals ton och tar upp volymer om miljontals kubikmeter. Dina (komplett påhittade) jämförelser saknar varje form av proportion. Dessutom är utgångspunkten handplockad och idiotisk i din saga. Du hittar på en story där polisen kommer till en otrovärdig slutsats. WTC-kommisionen har å andra sidan kommit till en mycket trovärdig slutsats.

Skrivet av Robin2:

Jag menar att knivsåret i ryggen är lika suspekt som att tre byggnader föll till marken i gravitationens hastighet efter bara några timmar (som om en skyskrapa i Stockholm skulle göra det samma om det började brinna på några utav våningarna)

Men för i helvete! Du har ju noll koll. "Gravitationens hastighet"? Vad tusan talar du om? Gravitationens hastighet är ljushastigheten. Ja, jag förstår vad du försöker säga men poängen är att du så uppenbarligen saknar all teknisk och naturvetenskaplig förståelse och begreppsvärld att du helt enkelt inte förstår hur fel ute du är. Dunning-Kruger.

Skrivet av Robin2:

Det är inga bevis för en konspiration.

Så länge du inte har några bevis på en konspiration så har du inget att säga. Som jag påtalat tidigare, och som du fortfarande inte begriper, har luckor i WTC-kommisionens undersökningar ingen relevans eftersom din konspiration behöver bevisas med positiv evidens. Precis som att inga hypotetiska felaktigheter i världen inom evolutionsbiologi skulle "bevisa" kreationisternas version.

Skrivet av Robin2:

Men det är suspekt.

Nej, det är du som saknar känsla för vad som är rimligt. Ungefär som att vissa sägs ha "tummen mitt i handen" och kan knappt byta en glödlampa.

Resten av svamlet hoppar jag över för tillfället. I stället vill jag ställa en fråga.

Vad anser du hade varit den förväntade effekten av flygplanen och storbranden?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Men problemet kvarstår ju att det ni tror på, den officiella storyn, inte kan bevisas. Jag har erkänt att jag kan ha fel, eftersom det jag tror på inte heller kan bevisas. Och det är just därför som vetenskapliga bevis inte duger här. Om det inte finns bevis för varken den ena eller den andra sidan, utan helt enkelt ett gäng på ena sidan som säger en sak och ett gäng på andra sidan som säger en annan, hur kan man då tro 100% på vad ena sidan säger? Hur är det bra källkritik när den sidan lika dåligt som den andra kan bevisa vad som hände?

Ett bra akademiskt argument går att falsifiera och en teori stärks vanligen genom försök till falsifikation och inte genom att ad-hoc'a fler och fler "trovärdiga" förklaringar/expertutlåtanden. Dessa tusentals experter som håller med om att något är skumt borde snarare söka bevisa att inget är skumt för det är först när det inträffar som anledning till oro finns.

Skrivet av Robin2:

Föreställ er man som besöker sin mor. Modern ligger död på golvet i en pöl av blod med ett knivsår i ryggen. Polisen tillkallas och de utför en utredning.

Premisserna är alltså att en person ligger död i en pöl av blod på golvet samt att polisen gör en utredning?

Skrivet av Robin2:

Tillräckliga vetenskapliga bevis för att styrka ett mord kan ej hittas. Därför kan polisen inte säga att det är mord, utredningen avslutas, och inget mer med det. Men samtidigt är mannen säker på att det absolut inte skulle kunna vara självmord eftersom han kände sin mor väl och eftersom knivsåret är i ryggen (vilken är svår att nå) snarare än i t.ex. hjärtat eller strupen samt att kniven som hittades blev förstörd utav utredningen.

Utredningen förstörde bevismaterial?! I premisserna nämndes förresten ingen kniv, men den fanns alltså tillgänglig? Sen ska det väl även sägas att "svårt att nå" != "omöjligt att nå".

Skrivet av Robin2:

Denna man skulle knappast känna trygghet i att bara släppa detta enbart pga bristande vetenskapliga bevis. Flera saker är suspekta och är därmed värda att lägga på minnet; mannen kommer förmodligen för evigt att tro att hans mor blev mördad eftersom det fanns suspekta detaljer både i själva händelsen och i utredningen.

Vänta nu, vilka suspekta detaljer? Allt vi fått veta är ju att en utredning gjordes och ingenting alls om hur den gjordes, vilka tester som genomfördes eller för den delen något alls mer än att modern blev funnen i en pöl blod med ett knivsår i ryggen. Varför lades utredningen ner? Ska jag bara rakt av acceptera ditt ord på att det fanns suspekta detaljer i händelseförloppet och utredningen?

Skrivet av Robin2:

Bara för att han inte kan bevisa detta så betyder det inte att det omöjligtvis kan vara sant. Hon KAN ha blivit mördad. Hon KAN också helt enkelt ha halkat och fallit på kniven, samtidigt som utredarna sålt kniven till en Kines för att kniven inte anses viktig i utredningen och poliserna behöver extra pengar till donuts. Det ni säger är att mord är fullständigt uteslutet eftersom utredningen inte visar på mord.

Sålt kniven till en kines?! Men den var ju förstörd alldeles nyss och vad har donuts med det hela att göra? Tjänstefel rakt av och de kan knappast kalla sig poliser längre då en sådan sak torde göra att de förlorar jobbet snarast möjligt.

Jag har aldrig sagt att mord är fullständigt uteslutet, hur skulle jag kunna göra det eftersom jag aldrig ens sett fallet. Det verkar som att du försöker applicera utgången från händelse A på händelse B och därmed begår ett tankefel av typen Om A så B alltså om B så A. Ponera lite snabbt att A är att det regnar och B är att gräset är blött. Bara för att B inträffar betyder det inte att det regnar, kanske gick det förbi en trädgårdsmästare med vattenslang eller kanske stod det en hund och kissade just där?

Jag misstänker att fler än jag aldrig ens hört det här, väldigt konstiga, exemplet förut och jag har svårt att se framför mig hur det på något sätt är ett argument i frågan som behandlas ö.h.t.

Skrivet av Robin2:

Jag menar att knivsåret i ryggen är lika suspekt som att tre byggnader föll till marken i gravitationens hastighet efter bara några timmar (som om en skyskrapa i Stockholm skulle göra det samma om det började brinna på några utav våningarna), samt att utredningen som sålde kniven till en Kines är lika suspekt som en utredning som säljer allt skrot både från byggnaderna och från flygplanen (inklusive de svarta lådorna) till Kina för nedsmältning samt förstörde flera terabyte med data om utredningen innan det kunde visas för allmänheten. Det är inga bevis för en konspiration. Men det är suspekt. Så visst, jag kan ha fel. Men att ni genast tänker tanken att en konspiration absolut inte skulle kunna existera här ö.h.t. är minst lika löjligt som jag anklagas för att vara. Och sedan när har något suspekt som inte är helt logiskt blivit något som man totalt ska strunta i när tusentals människors död är inblandade?

Jag kan säga att hade de fallit i något annat än gravitationens hastighet hade jag, och troligen världens alla fysiker, varit abnormt intresserade.

Hur kan du säga att en brand är att jämföra med att ett passagerarflygplan i full fart åker rakt in i en byggnad?

Skrivet av Robin2:

Det jag menar är att det är fel att tro helt och hållet på ena sidan (som ni gör) när det finns suspekta detaljer i både själva händelsen och i utredningen. Bara för att vissa utav er ser dessa som banala så betyder det inte att de inte skulle kunna hjälpa till att faktiskt hitta bevis. Hade utredningen varit ordentlig och inte dolts för allmänheten så skulle konspirationsteoristerna inte kunna säga mycket om det. Men eftersom det finns suspekta motiv som skulle kunna peka på konspiration så är detta fortfarande en möjlighet även om en konspiration inte kan bevisas.

Menar du mordexemplet eller 9/11 nu?

Skrivet av Robin2:

Och det är oron för detta som jag tror konspirationsteoristerna fastnar i och möjligtvis aldrig kommer ur eftersom ingen sida kan bevisa vare sig det stämmer eller inte. Om ni inte tycker att det är en big deal så ska ni väl vara glada över det. Men tydligen så är alla inte lika lyckligt lottade. Till skillnad från er så tror jag inte att Truthers är dumma eller outbildade. De har helt enkelt greppat sig fast vid det oförklarade. Och när de vill diskutera om det får de antingen propaganda från andra Truthers eller propaganda från människor som er. För det ni säger är inget annat än tro, det också. Ni har lika lite bevis för att tro på den officiella storyn som jag har för att tro på konspirationen. Det är det jag försökt förklara i de senaste inläggen.

I en värld där endast vetenskapliga bevis räknas så finns det inga konspirationer ö.h.t. Alla som hittas döda i en pol av sitt egna blod med ett knivsår i ryggen kommer att gång på gång antas vara självmord eller olycka hur otroligt det än verkar eftersom inga bevis för motsatsen kan hittas. Självfallet så betyder inte detta att alla som hittats faktiskt har mördats. Men det är knappast bra detektivarbeta att aldrig ana onåd när en utredning gör sig av med bevis. Det är snarare när det saknas bevis som det hela blir än mer suspekt, eftersom alla bevisen borde finnas där om ett dödsfall är en olycka. Och bevis är något som NIST verkligen inte var hajare på under 9/11 utredningen.

Vänta nu... extrapolerade du just ETT hypotetiskt exempel, som i övrigt verkar synnerligen inkomplett, till att gälla ALLA liknande hypotetiska exempel? MBY eller någon annan med bättre minne än mig kan säkert ge dig den latinska termen för det tankefelet men jag nöjer mig med att säga att det är fel.

Då detta lär bli utbrutet till en egen tråd väljer jag att svara på saker om NSA i ett annat inlägg för att göra moderatorarbetet enklare

EDIT:

Skrivet av MBY:

Men för i helvete! Du har ju noll koll. "Gravitationens hastighet"? Vad tusan talar du om? Gravitationens hastighet är ljushastigheten. Ja, jag förstår vad du försöker säga men poängen är att du så uppenbarligen saknar all teknisk och naturvetenskaplig förståelse och begreppsvärld att du helt enkelt inte förstår hur fel ute du är.

Jag känner mig någorlunda positiv till att Robin2 avser konstanten g, dvs ~9.8m/s^2 (http://sv.wikipedia.org/wiki/Tyngdacceleration) och därmed inte pratar om någon slags ljushastighet. Det känns mer logiskt så. Om byggnaderna föll i ljusets hastighet tror jag väldigt många fysiker fortfarande hade varit på plats och sökt förklaringar.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Willhelm:

Jag känner mig någorlunda positiv till att Robin2 avser konstanten g, dvs ~9.8m/s^2 (http://sv.wikipedia.org/wiki/Tyngdacceleration) och därmed inte pratar om någon slags ljushastighet. Det känns mer logiskt så. Om byggnaderna föll i ljusets hastighet tror jag väldigt många fysiker fortfarande hade varit på plats och sökt förklaringar.

Det är inte för inte som jag skrev "jag förstår vad du försöker säga"!

Men poängen är just den, att någon som uttrycker sig så här helt klart saknar så mycket förståelse för ämnet att det inte blir något kvar.

Visa signatur

"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett denna videon måste jag säga att jag också har blivit en sk. truther!

http://www.youtube.com/watch?v=_xGNA7U54Qw

Fick länken av en kompis vars faster snackat med en ryss de hittat halv ihjälfrusten i sibirien som hade kommit över några gamla pappar skrivna av någon ur Rothschild-familjen. Suspekt också att alfabet-indexet (förskjutet med (2-i) där i börjar på 1) ) av de två första versala bokstäverna i länken till youtubeklippet blir exakta tiden som Flight 11 hade sin sista kontakt med kontrolltornet. Ska nog spendera några år att forska på detta, du kanske vill med robin2?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Om man tänker efter lite så märker man rätt snabbt att de flesta WTC konspirationer inte är förenliga med Brons eller Järnåldern. Jag tänker då inte förklara mig, får då lär jag bli mördad.

Visa signatur

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Det jag undrar är varför inte CIA eller vilket det nu var, inte helt enkelt planterade bomberna i byggnaderna och smällde av de. Varför ens blanda in flygplan, varav ett dom failade att krascha i en byggnad, när det bara komplicerar det hela.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Swiifty:

Det jag undrar är varför inte CIA eller vilket det nu var, inte helt enkelt planterade bomberna i byggnaderna och smällde av de. Varför ens blanda in flygplan, varav ett dom failade att krascha i en byggnad, när det bara komplicerar det hela.

För att det är för enkelt för konspirationsteoretikerna. Hade jag jobbat på CIA, NSA eller för illuminati-jude-rymdödlorna hade jag återupprepat attentatet från 1993 och planterat en stor bomb i garaget under husen. Det hade varit oändligt mycket lättare. Där kan du enkelt flytta in enorma mängder sprängämnen utan att det syns och det skulle inte bli mycket till bevis kvar i botten så det är enkelt att peka ut valfri skyldig. Där hade man till och med kunnat göra en kontrollerad explosion så att tornen verkligen hade rasat in i varandra.

Men konspirationsteoretiker tycker inte om saker som är enkla. Det ska vara komplicerat. Ju mer komplicerat det är desto mer trolig anses teorin att vara.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

För att det är för enkelt för konspirationsteoretikerna. Hade jag jobbat på CIA, NSA eller för illuminati-jude-rymdödlorna hade jag återupprepat attentatet från 1993 och planterat en stor bomb i garaget under husen. Det hade varit oändligt mycket lättare. Där kan du enkelt flytta in enorma mängder sprängämnen utan att det syns och det skulle inte bli mycket till bevis kvar i botten så det är enkelt att peka ut valfri skyldig. Där hade man till och med kunnat göra en kontrollerad explosion så att tornen verkligen hade rasat in i varandra.

Men konspirationsteoretiker tycker inte om saker som är enkla. Det ska vara komplicerat. Ju mer komplicerat det är desto mer trolig anses teorin att vara.

Man ska givetvis inte ge sig in i leken på det sättet med foliehattar, det är deras område att utan några som helst bevis(förutom givetvis, dåvarande presidenten gynnades av elfte september som de anser är bevis) föra en tes. Dock är det alltid roligt att ifrågasätta deras logik, likt kreationister, och sedan se de förklara sig ur situationen med de en bisarr förklaringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Jag har spenderat fyra år för att ta reda på mycket om 9/11 och mycket annat som händer och har hänt i USA. Jag har spenderat tre utav de åren för att samla på mig material för att lägga till i inlägg.

Vad har du för utbildning i övrigt? Ja, det är relevant. Om du saknar förmåga att avgöra ett arguments rimlighet så finns det risk att du köper vilken skit som helst. Vilket ju verkar ha skett här. Om jag får lov så skulle jag även vilja fråga om du tror på andra konspirationsteorier också? Som regel kommer de i klump nämligen. Chemtrails, månlandningen, Estonia?

Skrivet av MBY:

Hade du ägnat en promille av den tid (dina tre-fyra totalt orealistiska år igen) att studera saken hade du märkt hur dina trutherkompisar hela tiden justerar "teorierna", hur de flyttar fram målstolparna allteftersom deras skit blir debunkat. Snart finns det inget kvar att ta till, vad gör ni då?

"Inga byggnader på lower Manhattan med en höjd av 400 meter eller högre har någonsin rasat pga brand." <- Vattentätt! Yuo lose! :up::up::up:

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Robin2:

(Emfaser mina). Problemet är i stor utsträckning att "truthers" inte förstår vad dessa fetstilade ord betyder i sammanhanget. Återkopplas till nedan.

Skrivet av Robin2:

Och det är oron för detta som jag tror konspirationsteoristerna fastnar i och möjligtvis aldrig kommer ur eftersom ingen sida kan bevisa vare sig det stämmer eller inte. Om ni inte tycker att det är en big deal så ska ni väl vara glada över det. Men tydligen så är alla inte lika lyckligt lottade.

Du kom tidigare i tråden med argumentet "men innan trodde man jorden var platt, alltså kan man inte veta någonting!". Men, utöver att mänsklighetens tro på jordens platthet är kraftigt överdriven, med detta som rimlig argumentationsteknik så kan man ju bara lägga ner alla resonemang som någonsin hållits. Med detta som argument följer absurditet. Jag skrev långt om detta på forumet en annan gång, så det finns ingen anledning att slösa på mer databasutrymme här.

Tvivel är bra, tom nödvändigt, men det måste ske konstruktivt och systematiskt, för annars skulle man inte kunna bevisa sig ur en olåst garderob, utan bara famla för evigt i mörker.

Skrivet av Robin2:

Till skillnad från er så tror jag inte att Truthers är dumma eller outbildade.

Outbildade: i väldigt stor utsträckning, åtminstone inom de ämnen om vilka de uttalar sig, och åtminstone till den grad de verkar anse sig förstå saker. MBY skriver "Dunning-Kruger" om och om igen i tråden, och det applicerar väldigt väl. De förstår inte själva att de inte är bildade nog att kunna förstå vad de pratar om. Man hittar personer som aldrig löst en differentialekvation och bara sett Hookes lag på Wikipedia prata om balkverks stabilitet; personer som inte vet vad "varians" är som uttalar sig om urvalsstorlek och mätdata. Alla måste inte kunna detta, men samtidigt måste man kunna (åtminstone göra en ansats till att) förstå vad man kan och inte kan, och det är ett problem bland många konspirationister. Att vara så respektlös inför ämnena agerar ju också rakt emot deras egen sak, men återigen: de förstår inte att de är respektlösa.

Dumma: nej, inte nödvändigtvis (men ordets definition är vag), men många (← OBS, ordval) är paranoida, i dess faktiska bemärkelse. Paranoia är ett sjukligt tillstånd som ofta följer av andra psykiska sjukdomar eller neurologiska störningar. Jag ser inte dessa människor som nödvändigen "dumma", men jag kan inte sällan se dem som "sjuka". Jag har väldigt nära relationer med personer som jag känt mycket väl både före och efter utbrott av paranoida tendenser, och det är glasklart hur det är ett sammanbrott av att konstruktivt kunna bedöma orsak och verkan. Att läsa konspirationsteoretikers utläggningar på internet är som att kalkera resonemang från paranoida personer — personer som helt ärligt kan argumentera för att brevbäraren stjäl deras kaffekoppar när de sover och annat. Det är ofta samma brist på "A ger B"-tänkande. Allt går att "motivera" om man tillåter inkonsekventa argument.

Skrivet av Robin2:

De har helt enkelt greppat sig fast vid det oförklarade. Och när de vill diskutera om det får de antingen propaganda från andra Truthers eller propaganda från människor som er. För det ni säger är inget annat än tro, det också. Ni har lika lite bevis för att tro på den officiella storyn som jag har för att tro på konspirationen.

De förstår inte vad "förklara" innebär. De förstår inte vad "bevis" innebär. De förstår inte vad "teori" innebär. De förstår inte vad "rätt" eller "fel" innebär i sammanhanget, och de ändrar definitioner av alla dessa termer efter behag. Då är det inga konstigheter att "argumentera" för vad som helst. Ändå vill de vara med i diskussioner som bygger på dessa koncept. Däri ligger ett stort problem, men de förstår inte denna problematik.

Anekdot: jag rör mig på en avdelning som får korrespondens från en hel del paranoida personer pga vår ställning. Det inkommer brev med totala nonsens"teorier" om kärnkraft, ämnens sammansättning, tyska konspirationer som försöker hemlighålla evighetsbatterier, hur vallonsläktet gömmer kärnvapen i Grängesbergsgruvan, att pentagrammet är nyckeln till fusionskraft (OBS: alla faktiska exempel på "teorier" som inkommit — kom ihåg var ni läste om vallonerna först! ). Dessa uttalanden är löjeväckande (sjuka), men de är omöjliga att bemöta på ett sätt som skulle övertyga författarna, för de lyder inte under konsekventa tankegångar. Det är Russels tekanna om igen, och det är samma grunder som konspirationsteorier i regel vilar på.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Hedersmedlem

Diskussion om rimligheten i att en konspiration låg bakom 9/11

*** inlägg flyttade ***

Jag har flyttat ett flertal inlägg till en separat tråd.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Jag menar att knivsåret i ryggen är lika suspekt som att tre byggnader föll till marken i gravitationens hastighet efter bara några timmar

Här har du fel i sak. Fritt fall (vilket verkar vara termen du söker) är inget som tornen kom i närheten av.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Här har du fel i sak. Fritt fall (vilket verkar vara termen du söker) är inget som tornen kom i närheten av.

Kan man ett dyft om hållfasthetslära och om hur skyskrapor är byggda finns det ingenting konstigt öht med hur tornen rasade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Kan man ett dyft om hållfasthetslära och om hur skyskrapor är byggda finns det ingenting konstigt öht med hur tornen rasade.

Nej, jag menar det. Foliehattarna verkar inte ha läst en enda fysikkurs sen de lämnade högstadiet.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Nej, jag menar det. Foliehattarna verkar inte ha läst en enda fysikkurs sen de lämnade högstadiet.

Det är så fascinerande, tror dom att varenda byggnadsingenjör i hela världen är delaktiga i konspirationen?
Eller tror dom sig veta bättre än alla dessa som faktiskt har detta som expertområde?

Här vill jag göra en liknelse med kreationister igen, man använder sin egen okunskap som argument emot dom experter som faktiskt vet vad dom pratar om.

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg flyttade ***

Jag har flyttat inlägg till av medlem rekommenderade tråden: Tror du på evolutionsteorin.

/KimTjik

---

Tillägg men inte i rollen som moderator:

Jag ber om ursäkt att tråden skenade igen, och istället för att skriva något som kunde resultera i en sidodiskussion som jag dessutom egentligen inte hade tid och främst inte intresse av att delta i, skulle jag undvikit att kommentera. Nu låter jag mycket stå oklart och obesvarat, men det är bäst så.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Robin2:

Det är bra att fler öppnar upp ögonen och accepterar den hemska sanningen. Men det finns otroligt mycket mer för er foliehatt-hånare att lära er om och oroa er över än bara NSA's övervakning.

Det stora och mest skrämmande problemet ligger inte i själva insamlingen, utan för vem och varför som datan samlas in; USA's regering och alla dessa hemska säkerhetsbyråer. Ett av Edward Snowdens läckta dokument har visat att NSA av någon anledning är väldigt intresserade utav vad filantroper, frihetskämpar, aktivister och Obama-kritiker håller på med samtidigt som Obama själv och alla dessa byråer ljuget om det under hela tiden. Det har inget som helst med folkets säkerhet att göra, utan endast om sin egen säkerhet FRÅN folket. Flera av de personer som sagt att de har bevis som kan störta Obama har blivit jagade av dessa lögnare och hittats döda i "hjärtattacker" och bilkrascher snart efter. CIA har för flera decennier sedan visat att de har ett vapen med vilket de kan döda vem som helst med en hjärt-attack som inte lämnar några spår.

T.o.m. Obamas egna Kenyanska familjemedlemmar som i intervjuer sagt att han föddes i Kenya (och därmed inte får vara USA's president ö.h.t) har dött under mystiska förhållanden. Faktum är att Obamas födelseattest är en så dålig förfalskning att han inte ens skulle kunna skaffa ett ID-kort med det.

Vita huset och alla dess underställda är endast intresserade utav en sak: total makt. Och de gör precis vad som helst för att behålla den, medan de förstör både sitt egna folk [1][2][3][4][5][6] och andra länder som på räls. Som en aktivist själv med stora planer för framtiden så har jag all anledning i världen att vara orolig för vad världs-hjältar som Edward Snowden har visat sig vara sant.

Här är förresten en käck lista som summerar de aktiviteter och tankesätt som USA's regering har visat att de ogillar och håller extra koll på: http://www.infowars.com/you-know-you-are-a-conspiracy-theoris... . Enligt Obama är jag både konspirationsteorist och terrorist.

Agenda 21, mina damer och herrar. Har ni sett filmen "The Thaw", tro? Antagonisten som i slutet försöker sprida parasiten vidare eftersom han anser att människan är för lat för att fixa den globala uppvärmningen och därför måste uppleva en nästan total utrotning för att vakna upp och börja jobba, han har samma grundläggande ideologi som världens ledare idag har, fast om mycket mer än bara global uppvärmning. Ni har kanske hört talas om Bilderberg-gruppen, a.k.a. den nya världsordningen? Ledarna för denna grupp, som bjuder in ledarna för länder och organisationer, varav flera tillsammans med Carl Bildt är Svenska politiker(!), har själva erkänt att de tycker det bästa för människan vore om vi minskade populationen med 80%. Jag tror personligen att denna grupp antingen har fått det som uppgift utav politikerna under mötet som skapade Agenda 21-förordningen att utföra den under alla omständigheter, eller att de helt enkelt tagit sig an denna uppgift på eget bevåg.

Foliehatt-hånarna får säga vad de vill; Agenda 21 är på riktigt, och USA är det hittils största och mest explosiva experimentet för denna agenda. Och för så mycket hemskheter som måste ske för att befolkningen ska acceptera Agenda 21 så krävs det extremt mycket spaning, så att alla uppstickare kan stoppas. Det är en hemsk tanke, men det är absolut inte orealistiskt med tanke på allt som hänt med USA sedan GWB tog makten. Och det är ju alltid lätt att släppa bomber och förgifta när man alltid kan skylla det på Al-Qaida!

Jag gör honnör åt er som vågar. Knowledge is power. I detta fall kraften att överleva den hemska framtid som planeras för oss och som foliehatt-hånare kommer gå rakt in i och inte förstå vad som händer förren det är för sent. Det tar åratal av forskning för att lära sig om det som jag från Matrix kallar att ta det röda pillret, och det är därför det är så få som känner till allt detta. Ni ska vara jävligt glada för dagens tjänster där ni kan lera er och hålla koll på allt det här genom att bara besöka några hemsidor varje dag. Natural News och InfoWars är två av de mest aktiva, största och mest respekterade självständiga nyhetscentrumen. Foliehatt-hånarna har för lite intresse för att spendera tiden det krävs, och därför kommer de aldrig att förstå. Tack och lov har tydligen Snowden's läckor åtminstone gett några av er intresse nog att läsa mer. Det är ett hårt arbete som förstör den värld som samhället målat upp. Men ärligt talat tycker jag att man måste ta reda på allt man kan för att kunna skydda sina barn mot framtidens utmaningar.

Dold text

*Trådar sammanfogade*

Det fanns en större konspirationsteoritråd här redan. Tack till (heders)medlemmen som uppmärksammade detta.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Avstängd

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2420783/Global-warmin...
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2415191/Global-coolin...
http://www.prweb.com/releases/PeterSullivan/PunchDrunkonCO2/p...

Kärva tider stundar för klimathotarna. Isminimum är nu definitivt passerat i Arktis, det har inte varit så mycket is sedan 2006.

Förnuftets röster släpps fram i alltfler media Washington Post, Financial Times, Daily Mail och tom Aftonbladet har publicerat sansade artiklar.

Nya NIPCC-rapporten är nu ute och det som läckt ur IPCC-rapporten visar att det bara är tomt prat.

Klimathotarna blir alltmer desperata nu när deras världsbild är i gungning, det skall bli mycket kul att följa detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dannepanne:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2420783/Global-warmin...
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2415191/Global-coolin...
http://www.prweb.com/releases/PeterSullivan/PunchDrunkonCO2/p...

Kärva tider stundar för klimathotarna. Isminimum är nu definitivt passerat i Arktis, det har inte varit så mycket is sedan 2006.

Förnuftets röster släpps fram i alltfler media Washington Post, Financial Times, Daily Mail och tom Aftonbladet har publicerat sansade artiklar.

Nya NIPCC-rapporten är nu ute och det som läckt ur IPCC-rapporten visar att det bara är tomt prat.

Klimathotarna blir alltmer desperata nu när deras världsbild är i gungning, det skall bli mycket kul att följa detta.

Herp derp...

Vad vill du ha sagt? Vad är konspirationen? Det är då självaste fan att ni stollepannor aldrig kan tala om vilka slutsatser ni vill att vi andra ska dra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En kul grej är att i google söka på arctic ice melting
Så hittar man otal larmrapporter och artiklar om hur fort och mycket isen smälter, även färska rapporter.

Om man istället söker på, arctic ice growing.
Så hittar man lika mycket rapporter och artiklar om hur mycket isen har vuxit till sig under åren och i synnerhet sista året.

Man tycker väl att kunna konstatera om det smälter eller ökar borde vara en ganska lätt sak med den bevakning, mätningar och ständiga satellitfoton osv.

konspirationen som sådan skulle vara att genom att ständigt mata folk och företag med global warming är att dom ska tro på detta så man kan införa restriktioner och ta ut stora miljöavgifter vilket ytterst drabbar vanligt folk, och mindre företag, i form av att man kan höja skatter och avgifter osv.
när inte detta fungerar lägre vilket är ungefär nu, så hittas det på nått nytt som Global cooling kanske

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ggustavsson:

Så hittar man otal larmrapporter och artiklar om hur fort och mycket isen smälter, även färska rapporter.

Så hittar man lika mycket rapporter och artiklar om hur mycket isen har vuxit till sig under åren och i synnerhet sista året.

Man tycker väl att kunna konstatera om det smälter eller ökar borde vara en ganska lätt sak med den bevakning, mätningar och ständiga satellitfoton osv.

konspirationen som sådan skulle vara att genom att ständigt mata folk och företag med global warming är att dom ska tro på detta så man kan införa restriktioner och ta ut stora miljöavgifter vilket ytterst drabbar vanligt folk, och mindre företag, i form av att man kan höja skatter och avgifter osv.
när inte detta fungerar lägre vilket är ungefär nu, så hittas det på nått nytt som Global cooling kanske

Det beror generellt på att de pratar om två olika saker. Istäcket över Arktis ändrar storlek rätt kraftigt över året då det fryser över vintern för att sedan tina över sommaren. Det är naturligt och så har alltid skett. Det vi ser är dock en tydlig trend där den genomsnittliga ytan som fryser minskar mer och mer. Självklart kan det då frysa till extra mycket ett år men trenden är fortfarande nedåtgående.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Vilka är de som matar?

Hur totalt okunnig om forskningsvärlden får man vara för att tro på sådant strunt?
Konspirationsteorin att CERN bara till ytan bedriver forskning som ändå ingen människa begriper, för att egentligen vara en jätteanläggning för bordellverksamhet och evigt supande för skattemedel är åtminstone lite rolig, men detta är bara dumt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vi som undertecknat detta brev vänder oss mot den politisering som
finns i IPCCs arbete. De obefogade larmen vilseleder en bred allmänhet
och föranleder katastrofala politiska beslut. Det började i fel ände när
FN-organet IPCC fick till uppgift att söka spår av mänsklig påverkan på
klimatet. Redan då blev det politik i stället för vetenskap.
http://www.tjust.com/2013/larmentystnar.pdf

Här har ni lite opolitiserade grafer som visar isen i Antarktis med den största utbredningen på 26 år: http://sunshinehours.wordpress.com/2013/09/16/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannepanne:

Vi som undertecknat detta brev vänder oss mot den politisering som
finns i IPCCs arbete. De obefogade larmen vilseleder en bred allmänhet
och föranleder katastrofala politiska beslut. Det började i fel ände när
FN-organet IPCC fick till uppgift att söka spår av mänsklig påverkan på
klimatet. Redan då blev det politik i stället för vetenskap.
http://www.tjust.com/2013/larmentystnar.pdf

Här har ni lite opolitiserade grafer som visar isen i Antarktis med den största utbredningen på 26 år: http://sunshinehours.wordpress.com/2013/09/16/

Vänta nu, de försöker alltså motbevisa en hel teori med en mätpunkt som dessutom är ett undantag.
Lysande!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MBY:

Herp derp...

Vad vill du ha sagt? Vad är konspirationen? Det är då självaste fan att ni stollepannor aldrig kan tala om vilka slutsatser ni vill att vi andra ska dra!

Men snälla rara lilla troende foliehatt, du har suttit och spottat dumheter till alla som hade mage att ifrågasätta "konsensus" då fler hjärnor per automatik får rätt en mindre antal sådana...
Jag skulle kunna citera flera inlägg där du tror att du briljerar medan omvärlden såg det som monotont rabblande av invektiv mot klimatskeptiker, däribland mig.

Om "forskare" (läs IPCC) får i uppdrag att hitta något
och misslyckas med detta så borde man rapportera detta och därmed vore historien om CAGW slut.
men istället fabricerar man data och skriver modelleringsprogram som spår framtiden i bästa medium anda och går ut med domedagsprofetior om världens undergång. Dom konspirerade helt enkelt, CAWG var en gyllene kalv för "forskarna" och en hel del politiker hoppade på tåget efter sina egna agendor.
Du som troende är naturligtvis svår att övertyga men kan rekommendera dig att läsa:
http://www.ros.org.se/index.php?STARTSIDA

Permalänk
Avstängd

Värt att komma ihåg i sammanhanget är att med ett isfritt Arktis menar "experterna" att det finns mindre än en miljon kvadratkilometer is kvar.

Den senast fallerade prediktionen var att isen skulle varit borta förra året.
http://news.nationalgeographic.com/n...ctic-melt.html
Bakom honom står (stod) en rad andra NASA-forskare.

Hansen har ytterligare några år på sig, men det ser inte bra ut:
http://usatoday30.usatoday.com/tech/...42922053_x.htm
Givet hans track record kan man sätta pengar på att han kommer att ha fel igen.

Samma sak för Wadhams,

Utöver detta finns en rad prediktioner 2020, 2054, 2058 före 2100 som alla har det gemensamt att de bygger på de bevisligen felaktiga klimatmodellerna.

Spådomar om att den arktiska sommarisen skall försvinna har f ö förekommit under hela 1900-talet så fort temperaturen stigit något.
Värsta isförhållandena på tio år i Nordvästpassagen:
http://canadianarcticexpedition.com/cae-blog

Detta är en av två expeditioner som blivit lurade av snacket om att isen i Arktis snart är borta. Den andra består iofs av klimatskojare så de kan gått ha det. Ett minnesvärt yttrande från deras dagbok:
“Holy shit!!, I shout, “It’s ice!!”

http://mainstreamlastfirst.com/

En märklig omständighet med denna expedition är att vid varje tillfälle de har rört sig nämnvärt har deras GPS-tracker varit avstängd.

På andra sidan jordklotet fick en expedition syftande till att påvisa den globala uppvärmningen för allmänheten ställas in förra antarktiska sommaren eftersom det var för kallt.

Jag kan inte sticka under stol med att jag uppskattar den lyteskomik som uppstår när CAGW-fantaster kraschlandar i verkligen. Det är dock beklagligt att konsekvenserna huvudsakligen drabbar oskyldiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannepanne:

Men snälla rara lilla troende foliehatt, du har suttit och spottat dumheter till alla som hade mage att ifrågasätta "konsensus" då fler hjärnor per automatik får rätt en mindre antal sådana...
Jag skulle kunna citera flera inlägg där du tror att du briljerar medan omvärlden såg det som monotont rabblande av invektiv mot klimatskeptiker, däribland mig.

Om "forskare" (läs IPCC) får i uppdrag att hitta något
och misslyckas med detta så borde man rapportera detta och därmed vore historien om CAGW slut.
men istället fabricerar man data och skriver modelleringsprogram som spår framtiden i bästa medium anda och går ut med domedagsprofetior om världens undergång. Dom konspirerade helt enkelt, CAWG var en gyllene kalv för "forskarna" och en hel del politiker hoppade på tåget efter sina egna agendor.
Du som troende är naturligtvis svår att övertyga men kan rekommendera dig att läsa:
http://www.ros.org.se/index.php?STARTSIDA

Om man verkligen ville tjäna på att anta en viss extrem ståndpunkt i klimatdebatten som forskare så skulle man snarare ha allt att tjäna på att framföra rakt motsatt teori, dvs att våra utsläpp inte alls påverkar miljön. Alla pengastinna oljebolag i världen skulle stå på kö för att få finansiera den forskningen (dessvärre är det nog tragiskt nog också vad som sker i viss utsträckning).

Och angående utsläpp av koldioxid så är koldioxid en växthuseffektsdrivande gas. Det kan vilken kemist som helst verifiera i laboratoriet.
Hur mycket våra utsläpp påverkar globalt är naturligtvis svårt att sia om, men huruvida koldioxid är växthusdrivande är inte ens en öppen fråga. Det vet vi.
Koldioxidhalten i atmosfären har gått upp mycket stadigt i takt med människans utsläpp. Det är också helt ställt bortom alla tvivel.
När det blivit så mycket att det börjar få rejäla effekter på vårt klimat kan man ju sia om, men bättre är att helt enkelt försöka motverka processen innan klimatet blir wastat totalt och det blir mycket svårt att vända utvecklingen.

Pissar en person i en pool kanske inte så många märker det, men sätter alla badande igång och pissar regelbundet så kommer man till slut till en punkt där ingen längre vill bada. Bara för att pisset är väldigt utspätt till en början så betyder det inte att det inte finns där och tills sist kommer man till en punkt då det på allvar märks rejält.
Detta är mer än en analogi, utan faktiskt exakt samma sak som sker med koldioxid i atmosfären. Vi vet att halten ökar stadigt ("=ett gäng personer som står och pissar"). Vi är inte säkra på när det börjar få extrema effekter("=när poolen blir gul av allt piss"). Men att processen pågår är ett faktum.

Att vissa kommer med överdrivna teorier i ena eller andra riktningen är en sak, men att det är svårt för forskare att precis säga hur mycket våra utsläpp påverkar globalt betyder inte att utsläppsprocessen inte existerar.
Jämför gärna med forskningen på vilket annat område som helst, tex den om gravitation i fysiken. Genom århundradena har forskare haft olika teorier om vad gravitation egentligen är. Det har varit svårt att modellera gravitationens inverkan, olika modeller har gett lite olika resultat (Einsten vs Newtons modell tex).
Bara för att ingen forskare kunnat komma fram till den absoluta sanningen (ett begrepp ingen seriös forskare skulle ta i sin mun för övrigt) så innebär inte det att allt är en bluff och att gravitation därför inte existerar.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperT:

Om man verkligen ville tjäna på att anta en viss extrem ståndpunkt i klimatdebatten som forskare så skulle man snarare ha allt att tjäna på att framföra rakt motsatt teori, dvs att våra utsläpp inte alls påverkar miljön. Alla pengastinna oljebolag i världen skulle stå på kö för att få finansiera den forskningen (dessvärre är det nog tragiskt nog också vad som sker i viss utsträckning).

Och angående utsläpp av koldioxid så är koldioxid en växthuseffektsdrivande gas. Det kan vilken kemist som helst verifiera i laboratoriet.
Hur mycket våra utsläpp påverkar globalt är naturligtvis svårt att sia om, men huruvida koldioxid är växthusdrivande är inte ens en öppen fråga. Det vet vi.
Koldioxidhalten i atmosfären har gått upp mycket stadigt i takt med människans utsläpp. Det är också helt ställt bortom alla tvivel.
När det blivit så mycket att det börjar få rejäla effekter på vårt klimat kan man ju sia om, men bättre är att helt enkelt försöka motverka processen innan klimatet blir wastat totalt och det blir mycket svårt att vända utvecklingen.
Pissar en person i en pool kanske inte så många märker det, men sätter alla badande igång och pissar regelbundet så kommer man till slut till en punkt där ingen längre vill bada. Bara för att pisset är väldigt utspätt till en början så betyder det inte att det inte finns där och tills sist kommer man till en punkt då det på allvar märks rejält.
Detta är mer än en analogi, utan faktiskt exakt samma sak som sker med koldioxid i atmosfären. Vi vet att halten ökar stadigt ("=ett gäng personer som står och pissar"). Vi är inte säkra på när det börjar få extrema effekter("=när poolen blir gul av allt piss"). Men att processen pågår är ett faktum.

Att vissa kommer med överdrivna teorier i ena eller andra riktningen är en sak, men att det är svårt för forskare att precis säga hur mycket våra utsläpp påverkar globalt betyder inte att utsläppsprocessen inte existerar.

Finns ingen skeptiker som ifrågasätter koldioxid som växthusdrivande gas. Och vi är inte säkra på någonting!! Det har varit fyra gånger så mycket koldioxid innan "utsläppsprocessen" utan att alla dog eller drunknade