Permalänk

iPhone Backup!!

Hejsan!! Det är så här att min kompis sa att han tog en backup av sin mobil när han hade ios 6 och jb, och jag frågade han sen varför han inte lägger in backup filerna efter han hade lagt in ios 7 och han svarade att om han hade lagt in sin backup fil så sa han att hans mobil gick över till ios 6 och jag sa att när man tar backup så tar inte den backup av ios bara sms, kontakter, inställningar och sånt, men har jag fel om det här för jag testade det här men min gick inte över till ios 6.

Permalänk
Hedersmedlem

Det stämmer. Backupen innehåller inte själva OS'et.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

ok!!! men om man har sin iPhone Jailbreakad och man tar backup tar den då backup av ios eller gör det den inte??

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av manskiller:

ok!!! men om man har sin iPhone Jailbreakad och man tar backup tar den då backup av ios eller gör det den inte??

Inte.

Permalänk
Hedersmedlem

Den tar ingen backup av OS'et, för från Apples horisont så är det aldrig något problem att få in ett fungerande OS. Det är bara till att plugga in telefonen till en dator med iTunes och ladda ner senaste från deras websida. Därmed är det onödigt att lägga samma info i backupfilen. För man vill ju alltid köra senaste versionen, eller hur!?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

ok tack!!! näää för det var konstigt. För min kompis sa, att när han gjorde en backup av sin JB iPhone ios 6, och när han var klar med backupen. Så ladda han ner ios 7, därefter så förde han över sin backup till ios 7, han sa till mig sen att det gick över till ios 6 på nåt konstigt sätt när han gjorde den här backupen in i ios 7 tycker det var konstigt.

så gjorde en edit hoppas det blev bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av manskiller:

Snälla, skriv kompletta meningar och använd PUNKT. Det blir så mycket lättare för oss att hjälpa dig då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av manskiller:

ok tack!!! näää för det var konstigt för mig kompis att när han gjorde en backup av sin JB iPhone ios 6 och sen därefter så ladda han ner ios 7 och sen så förde han över sin backup i ios 7 och han sa till mig att det gick över till ios 6 på nåt konstigt sätt när han gjorde den här backupen in i ios 7 tycker det var konstigt.