Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nätbutiken Inwarehouse uppgår i Komplett

Permalänk
Melding Plague

Nätbutiken Inwarehouse uppgår i Komplett

Trots att Komplett sedan flera år tillbaka äger Inwarehouse har webbutiken framstått som en fristående aktör. Från och med årsskiftet kommer verksamheten att uppgå i Komplett.se.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Moderator

Förhoppningsvis leder det till effektivisering och i slutändan en ännu bättre upplevelse för oss kunder, men trots det känns det lite trist att vi antagligen kan räkna med mer eller mindre halverad frekvens på deras sköna kampanjer som tidigare rullat separat. :X

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Aldrig handlat från Inwarehouse faktiskt men det här var inte oväntat IMO. Däremot hoppas man att Webhallen inte går samma öde till mötes inom en tio års period.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Det var på tiden. Har bara framstått som förvirrande.

Permalänk
Entusiast

Ja inte gjorde de reklam för sig i alla fall.
Har inte sett någon här på Swec prata om butiken någon gång alls och de har aldrig haft någon reklam varken på Swec eller IRL, det enda sättet jag ens fått reda på deras existens är genom Prisjakt.nu.

Tur att de har Komplett att luta sig tillbaka emot.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv

Dom har ju ändå haft samma lager och nästan exakt samma hemsida så det spelar väl ändå ingen roll.

Permalänk
Medlem

Exakt samma lager, samma priser, och samma design på hemsidan. Den reella skillnaden är inte särskilt stor

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Avstängd

Har aldrig köpt från dem. Och inga jag känner har gjort det heller.

Visa signatur

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Permalänk
Geeks
SweClockers

Då är det bara att ge Webhallen cirka fem år innan de blir Komplett.se

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hemskt, hoppas det inte sker, komplett's hemsida går ju inte använda längre, är fullständigt värdelös... finns ju inga specificationer att söka på då man tittar på komponenter. Skoj på moderkort AMD eller Intel som enda som går att lista efter...

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Road:

Hemskt, hoppas det inte sker, komplett's hemsida går ju inte använda längre, är fullständigt värdelös... finns ju inga specificationer att söka på då man tittar på komponenter. Skoj på moderkort AMD eller Intel som enda som går att lista efter...

När du valt AMD eller Intel så kan du välja bland annat socket specifikt en liten bit ner tillsammans med tillverkare, formfaktor, kretstyp med mera.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ja inte gjorde de reklam för sig i alla fall.
Har inte sett någon här på Swec prata om butiken någon gång alls och de har aldrig haft någon reklam varken på Swec eller IRL, det enda sättet jag ens fått reda på deras existens är genom Prisjakt.nu.

Tur att de har Komplett att luta sig tillbaka emot.

De har en egen tråd bland Butiker och tillverkare med blandade mottagande från oss medlemmar http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/7....

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

När du valt AMD eller Intel så kan du välja bland annat socket specifikt en liten bit ner tillsammans med tillverkare, formfaktor, kretstyp med mera.

Jag kanske borde gå och lägga mig igen då istället för att prata i nattmössan, kan svära på att den knappen inte fanns där för någon vecka sen då jag satt och försökta använda deras hemsida.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem

Jag ha varit inne på den sidan nån gång faktiskt, ja tyckte allt att Inwarehouse liknade Komplett mycket. Jaja de bli nog bra, komplett kommer förmodligen till inet och netonnet också, men där kommer min fot emellan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Daemon:

Förhoppningsvis leder det till effektivisering och i slutändan en ännu bättre upplevelse för oss kunder, men trots det känns det lite trist att vi antagligen kan räkna med mer eller mindre halverad frekvens på deras sköna kampanjer som tidigare rullat separat. :X

Jag kan hålla med om risken för minskad mängd erbjudanden. Köpte en produkt i en speciell färg som reades på Inwarehouse först och ett antal månader senare hade Komplett samma produkt i en annan färg till lågpris. Fick båda färgerna jag ville ha och sparade runt 600kr samtidigt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Enda skillnaden butikerna emellan vad jag sett är den röda tonen på sidan gentemot kompletts banangula.
Annars är dom ju identiska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Andreas D:

Då är det bara att ge Webhallen cirka fem år innan de blir Komplett.se

Det får absolut inte hända!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Då är det bara att ge Webhallen cirka fem år innan de blir Komplett.se

Nu var du elak (mot oss som vill ha kvar Webhallen)

Permalänk
Medlem

Handlar inte på komplett särskilt ofta pga av höga fraktpriser och allmänt dyrare då man inte kan nyttja några rabatter likt inet och cdon. Inwarehouse har ju ändå inte spelat något roll då de troligen haft samma lager som komplett och priserna varit samma på kronan som komplett när jag kikat på prylar.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Kanske Komplett kan ta pengarna de sparar o bygga en vettig hemsida.
Var nästan lite väl länge de vänta innan de plockade bort inwarehouse. De har levererat grejer till mig ett par ggr o gjort det lika bra som inet o webbhallen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KTL:

Aldrig handlat från Inwarehouse faktiskt men det här var inte oväntat IMO. Däremot hoppas man att Webhallen inte går samma öde till mötes inom en tio års period.

Haha. Webhallen kommer sluta existera om 3-5 år. Mark my words!

Skrivet av tcntad:

Det får absolut inte hända!

Jag är ledsen men du verkar inte särskilt insatt i marknadsstrategier. Webhallen finns ej snart, så är det bara. Jag kan förklara varför men jag orkar inte, inte just nu.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Klappa:

Haha. Webhallen kommer sluta existera om 3-5 år. Mark my words!

Men inget skulle ju hända webhallen!

*Jo tjena Kerstin*

Permalänk
Medlem

Märks på deras utbud sedan länge... Tycker företag/enterprise utbudet har blivit sämre och sämre för varje år som har gått sedan uppköpet.

Permalänk
Medlem

På tiden.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Webhallen
Skrivet av tcntad:

Det får absolut inte hända!

Utan att skriva en hel novell om ämnet så kan vi iaf säga att under rådande omständigheter finns det över huvud taget inte ens på radarn. Däremot har vår koncernchef uttalat sig tydligt i media om vad planerna är:

Om Webhallen:
”Bolaget har en ung, kunskapsrik och entusiastisk organisation med 145 medarbetare. Vi förväntar att de fortsätter sin ambitiösa satsning framåt och vi kommer att organisera dem som en självständig division i Komplett Group där de även fortsatt har sitt huvudkontor i Stockholm.”

Och om Inwarehouse:
"Vi har tagit lärdom av den affären och har en helt annan strategi nu. Vi kommer inte att integrera in Webhallen i Komplett, utan det blir en egen division som fortsätter att utvecklas av Webhallens team i Stockholm."

Även Webhallens COO har uttalat sig officiellt i ämnet:
"För trogna kunder som följt oss genom åren kan jag meddela att vi givetvis kommer att fortsätta med framgångskonceptet som tagit oss dit vi är idag, men med bättre förutsättningar än tidigare för att förverkliga våra mål."

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Webhallen:

Utan att skriva en hel novell om ämnet så kan vi iaf säga att under rådande omständigheter finns det över huvud taget inte ens på radarn. Däremot har vår koncernchef uttalat sig tydligt i media om vad planerna är:

Om Webhallen:
”Bolaget har en ung, kunskapsrik och entusiastisk organisation med 145 medarbetare. Vi förväntar att de fortsätter sin ambitiösa satsning framåt och vi kommer att organisera dem som en självständig division i Komplett Group där de även fortsatt har sitt huvudkontor i Stockholm.”

Och om Inwarehouse:
"Vi har tagit lärdom av den affären och har en helt annan strategi nu. Vi kommer inte att integrera in Webhallen i Komplett, utan det blir en egen division som fortsätter att utvecklas av Webhallens team i Stockholm."

Även Webhallens COO har uttalat sig officiellt i ämnet:
"För trogna kunder som följt oss genom åren kan jag meddela att vi givetvis kommer att fortsätta med framgångskonceptet som tagit oss dit vi är idag, men med bättre förutsättningar än tidigare för att förverkliga våra mål."

Tack för att ni finns!

Permalänk
Medlem

Komplett och Inwarehouse har haft så gott som identiskt utbud de senaste åren, så detta gör knappast någon skillnad. Men jag hoppas innerligt att samma sak inte kommer att hända Webhallen. Vill inte behöva kolla utomlands för t.ex. Ducky tangentbord med cherry clear switches.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av a4magkar:

Komplett och Inwarehouse har haft så gott som identiskt utbud de senaste åren, så detta gör knappast någon skillnad. Men jag hoppas innerligt att samma sak inte kommer att hända Webhallen. Vill inte behöva kolla utomlands för t.ex. Ducky tangentbord med cherry clear switches.

Ja, lite kul när man köpte den sista av något på Komplett och den helt magiskt tog slut på InWarehouse samtidigt.

Tror att de kommer göra med Webhallen som Pixmania gjorde, d.v.s. låta dem köra sitt eget koncept eftersom att det ju faktiskt går riktigt bra.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Är inte Inwarehouse och Komplett i princip samma redan sen innan. Hämtar man ut varorna i deras s.k "pickup" ställen så ligger komplett och inwarehouse på samma ställe så något samarbete måste dom haft redan innan.

Tycker för övrigt att priser och annat varit nästintill identiskt.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Inwarehouse

Skrivet av KTL:

Aldrig handlat från Inwarehouse faktiskt men det här var inte oväntat IMO. Däremot hoppas man att Webhallen inte går samma öde till mötes inom en tio års period.

Inwarehouse hette väl PC-Express engång itden

Visa signatur

R-SON