Vad är det med Half-Life 3?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hulle:

Ja... varför hypar alla det så mycket egentligen? Det känns lite också som att många som tjatar om HL3 knappt är gamla nog att ha spelat ettan...

Jasså, var kanske äldre än vad du är nu då jag spelade hl1 för första gången. Ett revolutionerande spel och att unreal och vad du nu nämnde för andra spel hade lika involverande story stämmer absolut inte.
HL2 var en liten besvikelse för mig. Levde absolut inte upp till förväntningarna. Älskar fortfarande hl serien och vill ha en fortsättning även om det enda spelet hitills som har varit riktigt revolutionerande är ettan. Inte till vilket pris som helst dock. Om det nu kommer så är mina förväntningar otroligt höga. Ser hellre inget spel alls än ett skitspel som svärtar ner minnet av HL1. Ett besked av VALVE vore mer än välkommet dock. Efter att de lovade att episoderna skulle ramla ut i snabb takt och det tog slut efter episode 2 utan någon förklaring så tycker jag de är skyldiga fanbasen en bättre förklaring än att hålla käften. Dock håller jag med om att episodidén var fruktansvärd och tydligen insåg Valve det också.

Permalänk

Det är något speciellt med Half-Life som inga andra spel lyckats få fram. Personligen tycker jag till och med grafiken och fysiken i HL2 överträffa många av dagens större spel samtidigt som HL1 känns mer levande och har en kvalitet som följer med från början till slut, jämfört med många nyare spel.

Är dessvärre rädd för att Half-Life 3 blir samma sak som Colonial Marines och Duke Nukem Forever om det någonsin kommer.

Permalänk
Medlem

Jag tror vi alla håller med om att det praktiskt taget är omöjligt att skapa ett nytt spel idag med samma revolutionerande "klass" som HL1 och 2 hade när dom kom, eller hur? Spelindustrin har ju kommer så sjukt långt på senare tid, titta bara på t.ex frostbite 2 om vi pratar grafik. Bra gameplay och story är också standard i nya spel idag.

Så min poäng är att det skulle definitivt krävas något mer än dom punkterna för att ge HL3 lika stort revolutionerande steg i spelindustrin som HL1/2 gjorde, eller hur?

Då fick jag en intressant idé. Tänk om Valve skulle vara det första spelföretaget som gjorde en stortitel(HL3) i spelindustrin med Occulus Rift "tekniken"...? Jag menar, de flesta som testat Occulus Rift håller ju med om att det ÄR framtiden inom spel. Men än så länge(vad jag vet) så har ju inte något stort spelföretag satsat på det än. Kanske beror på att det fortfarande är under utveckling eller nått. Men om Valve skulle vara det första stora spelföretaget som släppte t.ex HL3 tillsammans med ett Occulus Rift, så tror jag verkligen att det skulle kunna stå i samma "revolutionerande" klass som HL1/2 gjorde på den tiden när de kom, om inte större.. Än så länge finns det ju inte någon tillräckligt stor anledning att köpa Occulus Rift eftersom det bara finns typ små indie-spel som fungerar på det. Men om folk skulle testa Occulus Rift för första gången i kombination med HL3 så tror jag verkligen att det kommer vara en succe i spelindustrin. Det är ju ändå bara en tidsfråga innan "riktiga" spel kommer till Occulus Rift ändå. Jag tycker det är en väldigt intressant tanke. Vad tror ni om det?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Entusiast

Varför HL3 är så efterlängtat, beror mest troligt på den "cliffhanger" som den sista episoden lämnade oss i.
Half life 2 episoderna är ju kända att lämna sina spelare hängandes mitt i storyn, och väntandes på att nästa del skall släppas.

Egentligen är det väl Half life 2, episode 3 som är den mest efterlängtade delen i half life serien, då det är en fortsättning på storyn som aldrig blev avslutad. Men det ryktas om att Valve skrotar Episode 3, och integrerar den delen direkt i Half life 3 istället.

För mig personligen har half life -serien något som få/inga andra har:
Låter aldrig spelaren förlora kontrollen genom storyns gång. Valve ser istället till att anpassa scenerna så att spelaren bibehåller friheten och kontrollen, men förmedlar fortfarande nyckelscener/detaljer. Det gör att spelaren får en mycket bättre känsla av att de faktiskt är en del av storyn, och inte enbart en åskådare.
Likaså att Valve aldrig "scriptar" karaktären Gordon Freeman (som spelaren kontrollerar). Det förstärker ännu mer känslan av att spelaren är själv med i storyn.

Om ni spelar igenom Half life -serien igen, fast med läget "utvecklar-kommentarer" aktiverad (Commentary Mode), så avslöjar Valve vad de är vad de gör annorlunda gentemot andra spelbolag, och vilka svårigheter de har för att fånga spelarens intresse utan att "stjäla kontrollen". Jag rekommenderar detta starkt.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Tycker själv väldigt mycket om halflife 1 och 2. Spelade nyss remaken black mesa. Jag skulle gärna sätta tänderna i Halflife 3. Men det jag absolut vill ha är ett Portal 3 med MASSOR av banor. Då skulle jag ta ut semester för att spela, .precis som jag gjorde med EU VI

Edit: snarare IV

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

de finns många anledningar till hypen hl 2 har den bästa leveldesignen/riktigt bra story och grym multiplayer. Och på den tiden va hl 2 riktigt snyggt så hl 3 lär va byggt på valves nya sourcemotor

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

HL3 kommer vara launch title med Steam Box

Om detta skulle inträffa kommer det säljas många SteamBoxar...

Jag skulle nog vara en typisk köpare. 35 år, spelat unreal på rätt högnivå när de begav sig, med i <xi>, kört quake, HL serien och CS. Även testat WoW. Spelar inget nu.

Jag har en Xbox 360 men som barnen/jag sällan spelar på. Om HL3 släpps med SteamBox köper jag en direkt. Oavsett pris eller bra/dålig recension. Det handlar om nostalgi och lite "fanboy" mentalitet.

Spelet kan vara dåligt, men jag kommer köpa det.

Visa signatur

Lill-server(2010): SFF NAS Zotac H55ITX-C-E, Lian Li PC-Q08B, Intel Core i3 540
Stor-server(2014): SuperMicro X10SL7-F, 20GB ECC RAM, 4x2TB WD Green, E3-1230v3, 2xIntel Dual Gigabit Nic

Permalänk
Medlem

En steambox kommer jag förmodligen köpa undar alla omständigheter

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Half-Life serien innebär inte bara en bra single player kampanj utan också motorn de släpps med. Nytt HL innebär ny motor som senare innebär massa nya mods under de kommande åren

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

HL3 eller Half-Life Episode 3 som det nog kommer heta blir säkert en repris på Duke Nukem...

Det är ändå nästan 6 år sedan PRICK (10:e Oktober 2007) som Episode 2 kom till steam
Valve är nog företaget som idag har tummen längst upp i röven av alla när det gäller att komma till skott med det ALLA vill ha...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

HL3 eller Half-Life Episode 3 som det nog kommer heta blir säkert en repris på Duke Nukem...

Det är ändå nästan 6 år sedan PRICK (10:e Oktober 2007) som Episode 2 kom till steam
Valve är nog företaget som idag har tummen längst upp i röven av alla när det gäller att komma till skott med det ALLA vill ha...

/Homer_S

Episodekonceptet slopades för länge sedan, det kommer nog heta half-life 3.
Speciellt om de lanserar det med en ny motor.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Episodekonceptet slopades för länge sedan, det kommer nog heta half-life 3.
Speciellt om de lanserar det med en ny motor.

Source 2 är iofs under utveckling i ganska färdigt stadium om man skall tro Gabe.

Som tidigare så är det sättet Valve har sin story. Inte minst slutet på Ep 2 där man väntar på en fortsättning. Personligen väntar jag på ett bra HL3 än något snabbt hopkok. Mina förväntingar kommer också nog uppnås så länge Valve är valve och inte gör en EA eller liknande.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad folk snackar om.

Valve har ett vansinnigt stort tryck på sig att göra uppföljaren utav Half Life 2 (med episoder) inte bara bra, utan så bra att resten utav industrin ser direkt pinsam ut. Det är ju det varumärket Valve byggt upp med Half-Life. Att slänga ut ett spel bara för att få ut ett spel och tjäna pengar på en storlansering skulle skada hela bolaget då den uppskattade kvaliteten bolaget representerat skulle devalvera.

Andra spelserier såsom Call of Duty är lågvattenmärke som säljer till samma unga demografi varje år trots att alla egentligen vet att det är trist copy-paste varje år. Samma sak gäller andra serier som startar bra men sedan sänks till botten på grund av utgivare som är mer intresserade att bredda sina spel till att konkurrera med alla andra populära spel för stunden. Jag anser även allting modernt från Blizzard faller inom denna kategori, även om jag vet att Blizzard-Activision av någon anledning fortfarande är en helig ko bland många.

Jag tror att Valve gör rätt att dra ut på tiden. Antingen får de en produkt som slår rätt, varpå deras varumärke förblir starkt - eller så släpper de en produkt som inte når de gigantiska förväntningarna och alla blir besvikna. Att som konsument kräva att ens favoritspel-serie har nya lanseringar ett stup i kvarten är ett resultat av den rasande takten industrin jobbar i idag - där ingenting meningsfullt blir gjort, utan man tillfredsställer den allt mer korkade konsumenten med ännu fler vapen att låsa upp i diverse halvtaskiga skjutarspel.

Permalänk
Skrivet av Potrovski:

Är dessvärre rädd för att Half-Life 3 blir samma sak som Colonial Marines och Duke Nukem Forever om det någonsin kommer.

Skrivet av Homer_S1:

HL3 eller Half-Life Episode 3 som det nog kommer heta blir säkert en repris på Duke Nukem...

/Homer_S

Vad det än blir kommer det inte bli en repris på Duke Nukem.
DN var inte banbrytande på något annat än den hårdkokta karaktären och lite bajskorvar och poledance. Det var småfräckt då, men utan story eller något annat så blir det inte bättre än så. Duke Nukem forever är såvitt jag vet (jag har inte spelat det) en så bra uppföljare det går utifrån förutsättningarna, det är bara det att konceptet är hopplöst förlegat och inte längre roligt och det som var lite fräckt på sin tid känns bara billigt och pubertalt nu.

Om HL3 alls blir av kommer det garanterat ha en tillräckligt bra story. Det kanske inte kommer att vara banbrytande som 1:an och 2:an men det kommer säkerligen tillfredställa alla oss som följt Gordon Freemans äventyr hittills.

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Ja... varför hypar alla det så mycket egentligen? --- Klart att det blir ett bra och påkostat spel eftersom Valve är duktiga och löjligt rika.

Jag sätter en hundring på att "alla" kommer att bli besvikna på HL3. Förväntningarna nu börjar närma sig Jesus Återkomst, och när spelet väl släpps och visar sig vara Ytterligare En Korridor-shooter På Räls (vad Yahtzee kallar "spunkgargleweewee") och ha en del buggar, så blir besvikelsen enorm.

Den som minns de enorma förväntningarna inför Doom3 kan nog gissa ungefär hur det hela kommer att gå.

Och det blir nog inte bättre av att HL3 säkert först släpps till Steambox, medan PC & övriga konsoller får vänta >6 månader.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Jag spelade bara Half-Life 2 när det kom för jag tyckte det var skit coolt att man kunde lyfta upp kartonger etc och kasta. Då är jag mer intresserad av en Source 2 motor.

Aldrig spelat igenom HL1 eller HL2, gillar inte SP spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Jag tror vi alla håller med om att det praktiskt taget är omöjligt att skapa ett nytt spel idag med samma revolutionerande "klass" som HL1 och 2 hade när dom kom, eller hur? Spelindustrin har ju kommer så sjukt långt på senare tid, titta bara på t.ex frostbite 2 om vi pratar grafik. Bra gameplay och story är också standard i nya spel idag.

Så min poäng är att det skulle definitivt krävas något mer än dom punkterna för att ge HL3 lika stort revolutionerande steg i spelindustrin som HL1/2 gjorde, eller hur?

Då fick jag en intressant idé. Tänk om Valve skulle vara det första spelföretaget som gjorde en stortitel(HL3) i spelindustrin med Occulus Rift "tekniken"...? Jag menar, de flesta som testat Occulus Rift håller ju med om att det ÄR framtiden inom spel. Men än så länge(vad jag vet) så har ju inte något stort spelföretag satsat på det än. Kanske beror på att det fortfarande är under utveckling eller nått. Men om Valve skulle vara det första stora spelföretaget som släppte t.ex HL3 tillsammans med ett Occulus Rift, så tror jag verkligen att det skulle kunna stå i samma "revolutionerande" klass som HL1/2 gjorde på den tiden när de kom, om inte större.. Än så länge finns det ju inte någon tillräckligt stor anledning att köpa Occulus Rift eftersom det bara finns typ små indie-spel som fungerar på det. Men om folk skulle testa Occulus Rift för första gången i kombination med HL3 så tror jag verkligen att det kommer vara en succe i spelindustrin. Det är ju ändå bara en tidsfråga innan "riktiga" spel kommer till Occulus Rift ändå. Jag tycker det är en väldigt intressant tanke. Vad tror ni om det?

F.övr är du ju inte den första att tänka eller nämna detta. Cirkulerar ju ryktet att de inte tänker arbeta på HL3 förrän de kan kombinera deras nya handkontroll med Occulus Rift.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

F.övr är du ju inte den första att tänka eller nämna detta. Cirkulerar ju ryktet att de inte tänker arbeta på HL3 förrän de kan kombinera deras nya handkontroll med Occulus Rift.

Va? Det hade jag ingen aning om. Finns det någon källa/link om detta rykte?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Jag håller inte med om att HL inte har bra story, det är en linjär story, men rolig och på något sätt episk i min mening. Jag älskar HL spelen och jag hoppas verkligen att vi får se en EP.3 innan vi ser ett nytt spel. EP.3 får gärna komma 2014-2015.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Va? Det hade jag ingen aning om. Finns det någon källa/link om detta rykte?

Läste en snubbe som hade skapat en tråd om detta, ska kolla om jag hittar den igen

Hoppas ju att ni har rätt, det hade varit fantastiskt om Source 2 skulle ha 100% stöd för Occulus och att deras nya handkontroller + Source 2 + Occulus ska marknadsföras med HL3....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Läste en snubbe som hade skapat en tråd om detta, ska kolla om jag hittar den igen

Hoppas ju att ni har rätt, det hade varit fantastiskt om Source 2 skulle ha 100% stöd för Occulus och att deras nya handkontroller + Source 2 + Occulus ska marknadsföras med HL3....

Det hade faktiskt varit guld värt. Riften är enormt cool och om konsumentversionen har bättre upplösning (check) och ger mindre illamående (positionstracking, check) och bundlas med ett storspel som HL3, då är saken biff.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Det hade faktiskt varit guld värt. Riften är enormt cool och om konsumentversionen har bättre upplösning (check) och ger mindre illamående (positionstracking, check) och bundlas med ett storspel som HL3, då är saken biff.

/hulle.

Vette fan om den ens behöver vara bundlad..... bara den är "ready for Rift" så är det lungan

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bananas2thebeat:

Jag sätter en hundring på att "alla" kommer att bli besvikna på HL3. Förväntningarna nu börjar närma sig Jesus Återkomst, och när spelet väl släpps och visar sig vara Ytterligare En Korridor-shooter På Räls (vad Yahtzee kallar "spunkgargleweewee") och ha en del buggar, så blir besvikelsen enorm.

Den som minns de enorma förväntningarna inför Doom3 kan nog gissa ungefär hur det hela kommer att gå.

Och det blir nog inte bättre av att HL3 säkert först släpps till Steambox, medan PC & övriga konsoller får vänta >6 månader.

Diablo III är ännu ett exempel, där folk blåste upp förväntningarna till så extremt löjliga nivåer att världsfred, Jesus återkomst och kolonisering av Mars bleknade. ( Diablo III är ju ett bra spel, om man ser det som en ren uppföljare med fortsättning på storyn, och inget mer )
Den här typen av "extrem-hyping" är inget annat än folks eget fel. Det är knappast spelbolagen som blåser upp det. ( ja... förutom Blizzard då )
Visst. Spelbolagen gör ju reklam för sina produkter. Gärna med en nypa "episkt" med i receptet (Typiskt Blizzard). Men folk eggar ju upp sig så att man undrar om det står rätt till där uppe.

Valve, till skillnad mot Blizzard, spär däremot inte på extrem-hypingen med episka videor och annat i förväg. De låter helt enkelt spelen tala för sig själva.
Jag tror inte HL3 kommer att få Diablo III syndromet.
Okej. Vissa extrem-fans kommer att se det så, då det redan "eggat upp" sig bortom sans och vett. Samma människor skulle egga upp sig över Tetris 3 också.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Det hade faktiskt varit guld värt. Riften är enormt cool och om konsumentversionen har bättre upplösning (check) och ger mindre illamående (positionstracking, check) och bundlas med ett storspel som HL3, då är saken biff.

/hulle.

"Occulus Rift: Limited Half Life Edition"

Den ser ut som en combine hjälm eller nått Och handkontrollen som en mini gravity gun

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Diablo III är ännu ett exempel, där folk blåste upp förväntningarna till så extremt löjliga nivåer att världsfred, Jesus återkomst och kolonisering av Mars bleknade. ( Diablo III är ju ett bra spel, om man ser det som en ren uppföljare med fortsättning på storyn, och inget mer )
Den här typen av "extrem-hyping" är inget annat än folks eget fel. Det är knappast spelbolagen som blåser upp det. ( ja... förutom Blizzard då )
Visst. Spelbolagen gör ju reklam för sina produkter. Gärna med en nypa "episkt" med i receptet (Typiskt Blizzard). Men folk eggar ju upp sig så att man undrar om det står rätt till där uppe.

Valve, till skillnad mot Blizzard, spär däremot inte på extrem-hypingen med episka videor och annat i förväg. De låter helt enkelt spelen tala för sig själva.
Jag tror inte HL3 kommer att få Diablo III syndromet.
Okej. Vissa extrem-fans kommer att se det så, då det redan "eggat upp" sig bortom sans och vett. Samma människor skulle egga upp sig över Tetris 3 också.

Ja, fast med diablo3 har många snedsteg gjorts.
Det erkänner ju blizzard själva.

Finns ju en anledning till att jag just nu sitter och lirar diablo 2.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Vi som gillar hl lärde oss inte pc med Mulle mek

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Half-Life 3 verkar ju vara mer eller mindre bekräftat
Neograf forum

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xorlon:

Half-Life 3 verkar ju vara mer eller mindre bekräftat
Neograf forum

Det enda det där bekräftar är att Valve planerar Half-life 3. Det visste vi redan sedan länge.
Så jag ser inte vad det är som "är mer eller mindre bekräftat" här, utöver det som redan bekräftats för länge sedan.

Däremot är jag förvånad över att Valve inte har lämnat in dessa "varumärkes"-ansökningar långt mycket tidigare.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Nu börjar den riktiga hypen!

De har trademarkat Half-life 3, samt internet har lyckats gräva fram att 46 personer inom valve jobbar med spelet!

HL3 confirmed!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xorlon:

Half-Life 3 verkar ju vara mer eller mindre bekräftat
Neograf forum

Även om det kan betyda lite, det är i alla fall ett livstecken. Sen hitta jag det här på reddit (om man kan lita på reddit är jag själv tveksam till dock).

Citat:

It is just the trademark application. It means they have 3 months(+ extensions) to start using the name in trade, but that could just be ads. How long was it from HL2 announce until release? I seem to remember it being several years.

Har inte kunnat söka mig fram till bekräftelse på detta men om det stämmer kanske något är i görningen verkligen Hoppas

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro