Battlefield 4 Open Beta öppnar för alla

Permalänk

Har nu installerat spelet men när man kommer in i det excellenta battlelog så säger den att jag måste installera origin, vilket jag såklart har........

EDIT: Installerade om origin och det fungerade

Permalänk

Nu har jag laddat ner betan men när jag trycker spela kommer jag in till battlelog där det står you dont have access yet? varför?

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

Kan vara den sämsta betan EVER!
kom in på en server kunde skjuta och döda hej vilt. blev dissad då mappen var klar/över.
joinade en ny, men då funkar det inte att skjuta. scrollar jag till pistol så skjuter han iväg ett skott själv, scrollar jag tillbaka till primary weapon så händer inget. men hur kul är det att spela ett skjutar spel, när man inte kan skjuta??
som sagt, troligtvis den absolut sämsta betan ever. borde ju knappt få ha titeln beta. fortfarande i ALPHA stadiet imo.

Visa signatur

Intel 4670K @ 4.6Ghz 1.2Vcore - 2x4GB Corsair Vengance 1600mhz - 2x GTX 760 EVGA´s SC -
Samsung 840 evo 256GB - Western Digital Green 1TB - Silverstone Argon AR02 - Fractal Design R4 Arctic White - ASUS VG248QE

Better a dead hero, then a livin´ faliure

Permalänk
Medlem

Vad pratar ni om? Den finns visst uppe för PC

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Flyter på fint med allt på max för mig, men jag blev inte imponerad över grafiken för 5 öre. Såg exakt ut som BF3. Höjdpunkten var väl när skyskrapan kollapsade och kartan täcktes av en dimma av betong. Blev inte övertygad att köpa det i alla fall. Kanske köper det på nån rea vid ett senare tillfälle för att lira igenom SP.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av spazmodic:

Kan vara den sämsta betan EVER!
kom in på en server kunde skjuta och döda hej vilt. blev dissad då mappen var klar/över.
joinade en ny, men då funkar det inte att skjuta. scrollar jag till pistol så skjuter han iväg ett skott själv, scrollar jag tillbaka till primary weapon så händer inget. men hur kul är det att spela ett skjutar spel, när man inte kan skjuta??
som sagt, troligtvis den absolut sämsta betan ever. borde ju knappt få ha titeln beta. fortfarande i ALPHA stadiet imo.

Sämsta betan ever?
Du lirade aldrig Arma 2 i tidigt stadium va?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304. Moderkort: Asus P8Z77-I Deluxe. CPU: i5 3570K 4,6 GHz. RAM: Corsair Vengeance 2x4GB. Grafikkort: Asus GTX 660Ti DirectCUII. Hårddisk: 2x500 GB Seagate Barracuda 7200 rpm. PSU: FSP 650-80EGN 80+ Gold. CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO.

Permalänk

Går inte särskilt bra med mitt GTX 580, ingen överaskning, men känns inte som att jag kommer missa mycket i BF4. Inte tillräckligt stort hopp från BF3 för att locka mig precis. Jag väntar ett par månader efter release för att ser hur det är då antagligen.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Nu har jag laddat ner betan men när jag trycker spela kommer jag in till battlelog där det står you dont have access yet? varför?

Logga ut och sen in igen, kom igen nu!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Drager:

Logga ut och sen in igen, kom igen nu!

Har samma problem och jag kan inte logga ut via sidan(http://battlelog.battlefield.com/bf4/getaccess/) men via origin går, men det löser inte problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spazmodic:

Kan vara den sämsta betan EVER!
kom in på en server kunde skjuta och döda hej vilt. blev dissad då mappen var klar/över.
joinade en ny, men då funkar det inte att skjuta. scrollar jag till pistol så skjuter han iväg ett skott själv, scrollar jag tillbaka till primary weapon så händer inget. men hur kul är det att spela ett skjutar spel, när man inte kan skjuta??
som sagt, troligtvis den absolut sämsta betan ever. borde ju knappt få ha titeln beta. fortfarande i ALPHA stadiet imo.

Det är en beta, har själv inte upplevt dom problemen du beskriver. Har fått krash ett par gånger, men det kan lika gärna bero på betadrivers.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av Predator8389:

Har samma problem och jag kan inte logga ut via sidan(http://battlelog.battlefield.com/bf4/getaccess/) men via origin går, men det löser inte problemet.

Löste det själv genom att byta länken till en annan som typ http://battlelog.battlefield.com/bf3/ sen trycka logga ut sen log in.

Permalänk

Vad gör man om dll filen fattas? Installera om battlelog fungerar inte.

Visa signatur

| CPU: 3570K | GPU: GTX 580 | Chassi: Fractal Desig Arc | PSU: TX650 | RAM: Vengeance 8GB | Mobo: MSI Z77A-G45 SLI/CF | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: 2TB |

Frakt Fritt: https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

Själv pallar jag inte en till B F beta. Jag fick nog av att vara försökskanin i 3:an

Så glöm inte det alla ni som klagar på siktet, servrar o lagg etc etc

Ni är bara försökskaniner i spel som kommer att bli bättre.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av spazmodic:

Kan vara den sämsta betan EVER!
kom in på en server kunde skjuta och döda hej vilt. blev dissad då mappen var klar/över.
joinade en ny, men då funkar det inte att skjuta. scrollar jag till pistol så skjuter han iväg ett skott själv, scrollar jag tillbaka till primary weapon så händer inget. men hur kul är det att spela ett skjutar spel, när man inte kan skjuta??
som sagt, troligtvis den absolut sämsta betan ever. borde ju knappt få ha titeln beta. fortfarande i ALPHA stadiet imo.

Men varför använder du scrollen för att byta vapen?
Kör 1 - 9 tangenterna istället med vänsterhanden. Du behöver ju inte, men du kommer att tacka dig själv i framtiden om du kör så

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Nu har jag laddat ner betan men när jag trycker spela kommer jag in till battlelog där det står you dont have access yet? varför?

har samma problem, testat att logga in och ut, fungerade inte!

bah, fortsätter väl spela skyrim då =]

Permalänk
Medlem

Visst ser betan vid en snabb titt ut som BF3. Men mycket har förbättrats också, t.ex. rörelsemönstret på andra spelare och känslan då man själv rör sig. Vapenmodellerna är också mycket snyggare än i BF3. Enligt Dice själva är betan heller inte representativ för hur grafiken ska se ut i den slutgiltiga produkten om man kan tro på dem.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tja inte vidare långt man kom in i denna beta.... DirectX problem med något om CreateSwapChain.... aja

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drager:

Battlefield 3 Premium?

Det stämmer däremot! Tackar för upplysningen

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Medlem

fick igång det, spelade i 10 minuter, inte imponerad :<

Permalänk

Jag fick igång spelet till slut och bland de bästa jag spelat hittils, laggar inget på ultra med min rigg, visst finns lite buggar men de ordnar sig dä till slut så att!

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Fan vad irriterande, finns ingen lösning hittills som har fungerat. Antingen får man direct x error eller så är man fast i laddningskärmen...

Permalänk

någon som laddat ner på ps3?

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk

CPU'n användes till 90% för mig.. Dock ändå bara runt 40 FPS när man spelar.. GPU usage på 30-40%..
Antar att det är för att jag inte kör senaste beta drivarna till för just BF 4.

Får väl testa, BF 3 flöt ju attans så mycket bättre än detta så antar att denna beta inte kan vara representativ för hur slutprodukten blir?!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Jag hade problem att komma in först då spelet slutade svara, men jag bytte ut mappen "pb" (punkbuster) mot den jag hade i bf3-mappen och det löste problemet.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte dykt upp i min Origin

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Har fortfarande inte dykt upp i min Origin

Om du går in i "store" så finns det en bild där det står "Battlefield 4 - Spela betan gratis nu!".

Permalänk
Medlem

Testade lite snabbt nu, runt 25-35fps på tom server med high-inställningar
GTX460 1gig ram, 4.2Ghz 2700k
Får nog bli en framtvingad uppgradering när amd släpper lite nya leksaker och priskriget är i full gång.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Vet inte riktigt vad jag hade för förväntningar här, men det var avinstallerat igen inom en halvtimme. 64-bit i all ära, men särskilt snyggt var det då inte. Antar att SP-delen är lite mer pimpad, så jag kanske ger mig på det istället någon gång i framtiden.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hej,
Nu har jag också lite Testat och måste säja att Spelet är allt för dyrt-vad de bjuda på. Alt är so grofärgat som Betong och Betong.Färg finns svag antydert.Tänk dig Far Cry,Crysis där fans Färg.Allt för stora Brocken jaga omkring efter en Explosion-Mycket överdriven.Det här Spelet so omkring 200,-Kr.-högst 250,-Kr.Jag vänta,köpte just Crysis 3 för 140,-Kr
det var bra.och det go mycket bra med min bärbara Dator där näre beskriven.Men vist go Spelet snabb också hos mig,men jag har tyvärr ensolänge ingen Intresse för den Pris. Finns bättre. Mvh........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Sötast

Tänkte prova betan för skojs skull, men fick black loading screen typ 5 gånger sen gav jag upp och avinstallerade det.

Tydligen så var det svårt att göra ett par nya banor till BF3 och döpa om klienten