massor av fel jag har i Windows 8

Permalänk

massor av fel jag har i Windows 8

Hej!
för två dagar sen så skaffade jag Windows 8 pro och sen dess har min dator krånglat.

Problem 1: När jag ska logga in på datorn så blinkar skärmen varje gång jag skriver och ingenting händer. Det händer 5 gånger av 10 gånger jag försöker logga in.

Problem 2: När jag har loggat in så ser jag bara muspekaren och mitt anvanced system care som startas automatiskt resten av skärmen är svart och då måste jag starta om datorn tills det funkar som vanligt. Det händer 8/10 gånger

Problem 3: När jag tex ska kolla mail eller gå in i inställningar i metro så går inte det. Om jag söker på tex ändra lösenord och så trycker jag så kommer jag bara tillbaks till metro. Det här händer varje gång men det funkade första dagen jag använde W8.

Problem 4: Om jag försöker gå in i aktivitetshanteraren så kommer aktivitetshanteraren fram men det stängs ner direkt av sig själv.

Jag har använt två olika program för att få tillbaks start menyn men jag har testat att avinstallera dom så det är inte det som är fel.

Är det någon som vet vad som orsakar alla dom här felen så snälla svara!
Tack för hjälpen i förhand.

Permalänk
Medlem

Låter som korrupta drivrutiner kan vara en del av problemet. Jag hade formaterat om hårddisken och installerat Windows på nytt. Annars kan du ju testa att återställa till fabriksinställningarna.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara Advanced System Care som förstört något, eftersom du skriver att det fungerade första dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lukas bf3:

Problem 1: När jag ska logga in på datorn så blinkar skärmen varje gång jag skriver och ingenting händer. Det händer 5 gånger av 10 gånger jag försöker logga in.

Problem 2: När jag har loggat in så ser jag bara muspekaren och mitt anvanced system care som startas automatiskt resten av skärmen är svart och då måste jag starta om datorn tills det funkar som vanligt. Det händer 8/10 gånger

Jag har använt två olika program för att få tillbaks start menyn men jag har testat att avinstallera dom så det är inte det som är fel.

Är det någon som vet vad som orsakar alla dom här felen så snälla svara!
Tack för hjälpen i förhand.

1) 1/2
2) 4/5

Även om du av programmen för startmeny kan de redan ha förstört något. Alternativt att de inte togs bort helt.

Skulle också rekommendera att ominstallera Windows.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

misstänker att ditt w8 inte kommer från en helt laglig källa. Skulle rekommendera dig att köpa en Windows 8 licens och ladda ner iso filen från Microsoft.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

Hej igen och tack för svaren.
Jag uppdaterad lite saker i Windows update så funkade allt tills datorn logga ut sig själv och då kom alla fel tillbaks.
När skärmen blir svart så kan jag gå in på internet och tryck ctrl allt del så allt värkar funk bara att skrivbordet och allt är svart/borta.