Logitech G35 knastrande ljud

Permalänk
Medlem

Logitech G35 knastrande ljud

Hej.

Köpte ett par G35 för några dagar sen. Ljudet "knastrar" eller brusar som fan när jag bla flyger jet i bf3. Trodde det var fel på hörlurarna så gick tillbaka till affären och tänkte byta dom. Snubben i service kassan prövade dom och fan inget fel. Jag gick sedan till en polare och prövade dom där. Flög jet och ljudet var helt fel fritt. Så vad fan är det som ställer till det för mig? någon som har någon idé?
Mitt ljudkort är intergrerat på mitt modekort som är MSI Z77A-GD65 GAMING.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min G35 några månader sen. Hade dem i 1 år innan problemet uppstod. Ditt problem är att Basen på hörlurarna har slitits ut eller pajat på något sätt.

Testa att sänka basen på G35`s equalizer och se om det fixar sig. Anledningen till att det inte lät något hos din kompis kan vara att han inte hade en kraftig bas på.

Annars är det bara att lämna tillbaka headsetet som jag gjorde.

Lycka till.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem

G35 är väl ett USB headset dvs ditt inbyggda ljudkort är irrelevant för hörlurarnas ljud. En fråga: har du installerat drivrutiner? Jag får dessutom starta logitechs programvara för att ljudet ska fungera korrekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Hade samma problem med min G35 några månader sen. Hade dem i 1 år innan problemet uppstod. Ditt problem är att Basen på hörlurarna har slitits ut eller pajat på något sätt.

Testa att sänka basen på G35`s equalizer och se om det fixar sig. Anledningen till att det inte lät något hos din kompis kan vara att han inte hade en kraftig bas på.

Annars är det bara att lämna tillbaka headsetet som jag gjorde.

Lycka till.

Var i affären och dom ville inte ha tillbax dom. Dom kunde skicka dom på lagning men ifall de inte fann något fel så skulle jag bli tvungen att betala en avgift på 500-1000 vilket nästan är så mycket som de kostade. Nej är inget fel på basen måste vara något annat.

Skrivet av yttox:

G35 är väl ett USB headset dvs ditt inbyggda ljudkort är irrelevant för hörlurarnas ljud. En fråga: har du installerat drivrutiner? Jag får dessutom starta logitechs programvara för att ljudet ska fungera korrekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hittar inga drivrutiner från deras hemsida. Men kan gå in på kontrollpanelen och sen egenskaper och söka efterdrivrutiner till dom med hjälp av windows men då säger den att jag har de nyaste. Fick inte med någon skiva eller något. Har softwaren installerad men ingen skillnad.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av oxindor:

Hittar inga drivrutiner från deras hemsida. Men kan gå in på kontrollpanelen och sen egenskaper och söka efterdrivrutiner till dom med hjälp av windows men då säger den att jag har de nyaste. Fick inte med någon skiva eller något. Har softwaren installerad men ingen skillnad.

Score;
http://www.logitech.com/sv-se/support/g35-surround-sound-head...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Softwaren där ja

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd upplåst igen efter korrigering av stötande rubrik i strid med § 1.*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.