Permalänk

Javascript, submit login

Håller på att mest för skojs skull göra en mobil app till itslearning för ios (https://lunds.itslearning.com/ , Vi använder det i skolan). Jag har fått hemsidan i appen, och med hjälp av javascript så den skriver in användarnamn och lösenord automatiskt, men sen till problemet. Hur får jag med hjälp av javascript kod den att skicka formuläret? Det närmsta jag kom var:

theForm.submit();

Då laddade den om sidan men man blev inte inloggad...
Men problemet är att jag vet inte vad "formen" heter.

För att fylla in fälten använder jag:

document.getElementById('ctl03_Login_Username_input').value='användarnamn';

Tacksam för all hjälp!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Permalänk

Tack för länken, men tyvärr vet jag inte vad namnet på form är... :/

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleipner42:

Tack för länken, men tyvärr vet jag inte vad namnet på form är... :/

Kolla i källkoden för din HTML-kod.
Kolla ifall formuläret har något id.

Annars tror jag document.forms[0] ska fungera för första formuläret som dyker upp på sidan.
1 för andra osv osv.

Permalänk
Skrivet av BuruZ:

Kolla i källkoden för din HTML-kod.
Kolla ifall formuläret har något id.

Annars tror jag document.forms[0] ska fungera för första formuläret som dyker upp på sidan.
1 för andra osv osv.

document.form[0] verkar fungerar för skriver jag ingenting kommer det upp små asterix, men skriver jag in rätt så laddas bara sidan om... :S

Visa signatur

Intel Core i5-3570K | Gigabyte Geforce GTX 670 | ASRock Z77 Extreme4 | Corsair Vengeance LP 4x4gb | Intel 330 120GB SSD | Western Digital 2TB 5200rpm | Fractal Design Define R4 | Corsair 650W HX

Permalänk
Avstängd

Lägg upp all din källkod så blir det lättare att hjälpa till.

Visa signatur