Nvidia släpper Geforce Drivers 331.58 WHQL för Battlefield 4 och Batman: Arkham Origins

Permalänk

Problem!

Hej, jag installerade den här drivrutinen igår, när jag startade om datorn så visade den mitt skrivbord i ca 1 min sedan fick jag upp en grön skärm som täckte hela rutan. Startade sedan upp datorn i felsäkert läge och avinstallerade mina drivrutiner för att testa installera andra versioner. Nu får jag tyvärr samma problem på alla och vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken? Jag har ett Asus GTX 780.
Oerhört besviken just nu:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThulsaDoom:

Hej, jag installerade den här drivrutinen igår, när jag startade om datorn så visade den mitt skrivbord i ca 1 min sedan fick jag upp en grön skärm som täckte hela rutan. Startade sedan upp datorn i felsäkert läge och avinstallerade mina drivrutiner för att testa installera andra versioner. Nu får jag tyvärr samma problem på alla och vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken? Jag har ett Asus GTX 780.
Oerhört besviken just nu:/

Du har väl fortfarande garanti på kortet så då borde du få ett nytt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Du har väl fortfarande garanti på kortet så då borde du få ett nytt.

Ja det har jag ju allt med det känns mer som att detta borde vara ett mjukvarufel och inget med mitt grafikkort? Som förövrigt fungerat galant utan några som helst problem innan. Inte kan väl en drivrutin förstöra ens kort? :s

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ThulsaDoom:

Ja det har jag ju allt med det känns mer som att detta borde vara ett mjukvarufel och inget med mitt grafikkort? Som förövrigt fungerat galant utan några som helst problem innan. Inte kan väl en drivrutin förstöra ens kort? :s

Testa att installera någon standard VGA-drivare, får du igång datorn med denna, kanske en äldre fungerande Nvidiadrivare går att köra in.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Testa att installera någon standard VGA-drivare, får du igång datorn med denna, kanske en äldre fungerande Nvidiadrivare går att köra in.

Detta är gjort och det fungerar utan problem med VGA-drivern. Har provat att installera två st olika versioner och ändå får jag samma problem. Väldigt konstigt det här.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ThulsaDoom:

Detta är gjort och det fungerar utan problem med VGA-drivern. Har provat att installera två st olika versioner och ändå får jag samma problem. Väldigt konstigt det här.

Kanske går att köra in en återställningspunkt, jag är dock ingen expert på hur man gör.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Kanske går att köra in en återställningspunkt, jag är dock ingen expert på hur man gör.

Jag hade också tankarna åt det hållet så jag pluggade i usb stickan och gjorde en återställning. Nu funkar allt som det ska med den gamla drivrutinen men tycker fortfarande att det är konstigt att man inte ska kunna hålla sig uppdaterad! Jaja Tack så mycket för snabba svar iafall

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ThulsaDoom:

Jag hade också tankarna åt det hållet så jag pluggade i usb stickan och gjorde en återställning. Nu funkar allt som det ska med den gamla drivrutinen men tycker fortfarande att det är konstigt att man inte ska kunna hålla sig uppdaterad! Jaja Tack så mycket för snabba svar iafall

Skönt att det löste sig i alla fall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Testpilot

Jag har också haft problemet med låsningar på mitt/mina 560 ti medan man bara surfar i Firefox men det försvann vad jag minns med en uppdatering och har inte återkommit, skumt att andra upplever att det funkat innan och sen fått problem med nyare drivrutiner.

Ser fram emot att spela Arkham Origins med både PhysX och i 3D, trevligt när det kommer spel som har lite extra lull-lull så man får ut nått av sin dator

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThulsaDoom:

Hej, jag installerade den här drivrutinen igår, när jag startade om datorn så visade den mitt skrivbord i ca 1 min sedan fick jag upp en grön skärm som täckte hela rutan. Startade sedan upp datorn i felsäkert läge och avinstallerade mina drivrutiner för att testa installera andra versioner. Nu får jag tyvärr samma problem på alla och vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken? Jag har ett Asus GTX 780.
Oerhört besviken just nu:/

jag fick också samma problem med mitt gtx 780 och det löste sig efter en återställning. ska testa lite och se vad det kan vara för fel

Visa signatur

/// Vattenkyld 750D \\\

Permalänk
Medlem

Fungerar klockrent ihop med mitt Titan

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av wrogad:

jag fick också samma problem med mitt gtx 780 och det löste sig efter en återställning. ska testa lite och se vad det kan vara för fel

Tur en inte är själv om det iallafall! Låter bra, återkom gärna med eventuella lösningar!

Permalänk
Medlem

Forsokte installera updaten igar kvall eftersom det dingade till i hornet och blev tillsagd att nu minnsan ar det dags att uppdatera. Jaha ja, lika bra att gora det; klickar pa update, valjer clean install.

Vill du starta om datorn nu? Ja varfor inte. Och nar datorn har botat, sa har Experience inte installerat de nya drivrutinerna. Det har istallet avinstallerat drivrutinerna, inte bara for GPUn men ocksa PCIexpress och nagon annan port.

Vad i hela helvete? Ar det nagon som har varit med om nagot likande? (PCI och den andra porten kan ha varit jag, inte saker, men de var installerade innan Nvidia updaten)

Fick helt enkelt installera de gamla drivrutinerna.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThulsaDoom:

Tur en inte är själv om det iallafall! Låter bra, återkom gärna med eventuella lösningar!

Jag gjorde en delvis återställning (alla installerade program raderas men inte mina filer) och sedan installerade jag gamla drivrutinen och allt funkade. nu har jag kört in den senaste och startat om x antal ggr men ingen grön skärm blev det. Tror att nvidia och evga precision x inte lirade ihop i mitt fall (EVGA GTX 780) för direkt efter installation innan grön skärm så uppförde sig precision x väldigt konstigt.

Visa signatur

/// Vattenkyld 750D \\\

Permalänk
Medlem

Nån 300serie drivrutin paja mitt GTX 570 men fick ett nytt men har man 600 serien är det inget problem Men blev ett 660 ti för pengarna ska bli spännande nu .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av GambitSWE:

Samma problem här med ett 560 Ti kort...har inte testat alla drivisar efter 314.22, men 3-4 stycken, och har problem med alla. Har testat i båda burkar i signaturen, och båda får samma problem med "clean & legit" windows installation (win 7 ultimate). Sedan kanske @tvelander har rätt i mångt och mycket att många kan ha bidragit till diverse fel själva, men tror ej det gäller såpass många. Vidare så sitter det väl inte så många "Svenssons" med mid till high end grafikkort? Vanliga "Svenssons" köper väl färdiga burkar, och de brukar väl inte drivas med den typen av grafikkort, såvida man inte letar upp specifika datorer, vilket innebär betydligt dyrare burkar. Så de flesta vet nog/känner på sig om de skulle ha orsakat felet själva. Finns säkert en och en annan Nisse med sådana grafikkort, men inte merparten.

Installera BIOS? Chipsetet?

Permalänk
Medlem

Wow, vilken skillnad! Undrar hur det gått för er andra med andra kort, och som spelar Grid2?
Jag ska testa att köra en benchmark, återkommer med resultat om en stund.

Citat:

total frames: 17.592
average fps: 130.94
minimum fps: 105.90
max.fps: 177.68
327.23
total frames: 18.221
average fps 132.07
minimum fps 106.55
max fps: 173.69
331.58

Kör på custominställningar i spelet men man ser ju en liten förbätting iaf. Har ett 670 windforce.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag får hälften i PPD med denna 331.58 likaså med betan innan, är tvungen att gå ner till 327.23 för att få full PPD när jag foldar.

Någon annan som upplever samma sak?

Visa signatur

W8.1 64bit, Office 2013+, SSD C300 256GB, Agg Enermax (Platimax) 1500w, Moderkort ASUS Premium, Delided CPU I7 3770K (4436,3 MHz), MINNE 32 GB,
GPU, EVGA GeForce TITAN X SC, EVGA GeForce GTX 680 Classified 4096MB, Chassi FT02 och Noctua NH-U12S (NH-D15). RTAC87U

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns SLI-profiler till Arkham Origins? Funderar på att köra dubbla 670.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Någon som vet om det finns SLI-profiler till Arkham Origins? Funderar på att köra dubbla 670.

Står ju att det finns det på nVidias egna hemsida.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThulsaDoom:

Detta är gjort och det fungerar utan problem med VGA-drivern. Har provat att installera två st olika versioner och ändå får jag samma problem. Väldigt konstigt det här.

Du måste verkar göra rent hus när det gäller att få bort en drivrutin som orsakat problem. Man får köra nån driver sweeper eller liknande. När du använde en återställningspunkt så blev ju PC'n tillbaka till läget innan du började feppla så det är ju alltid ett bra alternativ. När du lägger på ny drivrutin nästa gång så kör väl de läget när man rensar bort den gamla helt först (kommer inte ihåg vad det heter i installationen), då bör du inte få några problem.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Nån 300serie drivrutin paja mitt GTX 570 men fick ett nytt men har man 600 serien är det inget problem Men blev ett 660 ti för pengarna ska bli spännande nu .

Har svårt att tro att en driver skulle förstöra ett helt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackss:

Har själv ett 560ti och har inte kunnat uppdatera sen 314.22 utan att få problem. Och det är inte "fel bakom spakarna" det ÄR nått fel på Drivrutinerna för dessa kort. Drygt att Nvidia inte fixar skiten. Men då jag knappt spelar spel längre så rör det inte mig så mycket. Tråkigt för alla som drabbas bara.

Har själv 560Ti. Enda problemrt NÅNSIN var då jag drog upp memoryclock till typ 1100Mhz. Då en crash i Skyrim. Drivarna har däremot ALDRIG krånglat. Vad är det som gör så det krånglar för dig men inte för mig ??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Hardstyler:

Nja... tror nog du får uppgradera din dator lite va...:P

Tänkte väll det xD Har väntat på denna drivern, nu är jag redo

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Har svårt att tro att en driver skulle förstöra ett helt grafikkort.

Nvidia har väl erkänt själva att det kan förstöra kortet. Minns inte riktigt vad som gjorde det men det var något som gjorde att korten överhettades eller något sånt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Så det faktum att flera har klankat ner på Nvidias drivrutiner i denna tråd har totalt undgått dig då eller?

För att han läst att AMD någon gång haft problem med drivrutiner och får för sig att det gäller alla?

Jag är hur nöjd som helst med Nvidias drivrutiner Speciellt nu när man kör SLI med

Läste för 1v sen att folk gnällde...

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Frysningar i Windows med denna, webbläsaren låser sig och starta ett spel tog åratal. För att inte tala om tiden att aktivera SLi.
Clean install + rensning i registret hjälpte föga.
Tillbaka med 320.49 och allt flyter så det vette fan varför denna nya drivare sölar ner min dator så.
Kör Windows 7.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk

Vågar man uppdatera? 327.23 var ju katastrof i och med att jag fick BSOD var och varannan dag i Dota2 som gjorde att jag gick tillbaka till 320.49 igen...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av rubbeezy:

Installera BIOS? Chipsetet?

Har redan nyaste BIOS/UEFI till båda burkarna , samt alla drivisar är nya. Båda burkarna ominstallerades ganska nyligen, mindre än en månad sedan. Vidare så finns det inget Bios för grafikkortet heller, så man är liksom "stuck"

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av GambitSWE:

Har redan nyaste BIOS/UEFI till båda burkarna , samt alla drivisar är nya. Båda burkarna ominstallerades ganska nyligen, mindre än en månad sedan. Vidare så finns det inget Bios för grafikkortet heller, så man är liksom "stuck"

Tror att det är 320,49 som mänga säger funkar bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |