[BF4]BattleRecorder, bra eller dålig idé?

Permalänk
Medlem

[BF4]BattleRecorder, bra eller dålig idé?

Tjenare folket!

Ta och checka denna video: http://www.youtube.com/watch?v=X9_zeGPH35A
Lite kort information om det hela:

Citat:

BattleRecorder in Battlefield 4 would be a fantastic addition to the game for all parties involved. Different groups of people would benefit immensely:

- Average gamers
- Movie Makers
- Competitive Gamers
- DICE / EA

As well as this, It would help anti cheat measures and it would also promote the game for EA/DICE therefore selling more copies and increasing the player base.

If you would like to support this motion and you would also like to see BattleRecorder implemented in BF4 you can let your voice be heard by signing this online petition.

The more signatures we can get the better, the more likely DICE and EA are to take notice, so please share the video and petition around on twitter, facebook, forums, hopefully you guys are as passionate about this as I am.

Här kan ni signa:
http://www.change.org/en-GB/petitions/dice-ea-please-add-batt...

Personligen tycker jag detta skulle vara en riktigt bra funktion, speciellt då det kommer boosta spelet overall med enbart moviemaking.
Vem har inte kollat en gammal CS-rulle och blivit astaggad på att lira liksom?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Tänk hur många "Only in Battlefield" moments det finns uppe på Youtube, tänk då hur många som har gått förlorade då man inte har spelat in/kunnat spela in det ögonblicket.

Önskar en sådan funktion över allt annat i stort sett.

Permalänk
Medlem

Alla har vi gjort något asgrymt när fraps inte var på..

Permalänk
Medlem

Kommer inte Nvidia med något framöver? Kollegan på jobbet pratade om shadow-någonting, att den spelade in de senate xx minuterna eller något sånt? Kan ha fel dock, hörde bara över axeln. Men att ha en sådan funktion inbyggt i själva spelet vore ju kanon!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Precis. Även om man skulle sitta med Fraps/Dxtory/annat 3rd party program för att spela in varje match så skulle det ta upp alldeles för mycket plats på hårddisken, samt att leta genom alla recordings...

Galet mycket jobb för ett 10-20sec långt klipp.

Skrivet av MiLeS:

Kommer inte Nvidia med något framöver? Kollegan på jobbet pratade om shadow-någonting, att den spelade in de senate xx minuterna eller något sånt? Kan ha fel dock, hörde bara över axeln. Men att ha en sådan funktion inbyggt i själva spelet vore ju kanon!

Geforce Experience kommer ha en livestreaming funktion vet jag i alla fall.
Hörde något om Shadow också men kan inte säga något om det riktigt.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Glöm inte att dela videon till era vänner om detta är en bra idé enligt er.
Alla signs hjälper.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Hade varit gött, användes flitigt i bf2

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag tror battlerecorder kommer vara BF5's "stora" nyhet.

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

Kommer inte Nvidia med något framöver? Kollegan på jobbet pratade om shadow-någonting, att den spelade in de senate xx minuterna eller något sånt? Kan ha fel dock, hörde bara över axeln. Men att ha en sådan funktion inbyggt i själva spelet vore ju kanon!

Jo, Nvidia har visat deras Shadowplay och det funkar så att den spelar in 20 minuter av ditt spelande, sedan kan du gå in och välja vilka frekvenser som ska sparas. Men du kan självklart välja att spela in hela tiden också.

Tycker själv att BattleRecorder skulle vara ett steg framåt för Battlefield 4. Skulle gärna vilja se en större e-sport scen än dom tidigare spelen.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Ni som trycker "Spelar ingen roll" på pollen; Tycker ni kan ta och skriva en kommentar också så vi som vill ha funktionen får se vad ni tycker om denna idé.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt grejen, vem tycker det är en dålig idé? Den har ju som sagts funnits i tidigare i Battlefield serien så det är ju ingen "Nyhet" precis.. men får hoppas att dem inkluderar den IGEN.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Varför skulle någon svara "dåligt" (om man inte fuskar, och därmed lättare blir upptäckt)? Onödig poll imo.

Permalänk
Medlem

Detta är en av anledningarna varför jag kommer älska BF4 till PS4, aldrig behöva gå miste om "det dära ögonblicket".

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Varför skulle någon svara "dåligt" (om man inte fuskar, och därmed lättare blir upptäckt)? Onödig poll imo.

Folk kan tycka det är dåligt för många olika anledningar, varav "lättare hitta fuskare" är en av dem.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Folk kan tycka det är dåligt för många olika anledningar, varav "lättare hitta fuskare" är en av dem.

Det var ju det jag sa? Men det är väl bra för de som inte fuskar?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra men jag bryr mej inte jättemycket. Nvidia shadowplay verkar göra samma sak utan att kräva allt förmycket.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Det var ju det jag sa? Men det är väl bra för de som inte fuskar?

Du tyckte det var en onödig poll. Och ja, det är absolut bra för de personer som inte fuskar, men vilket som finns det folk som fortfarande tycker det är dåligt(BattleRecord) för andra anledningar vilket jag i så fall skulle vilja höra varför.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå att det är många som frågar efter battlerecorder, men på samma gång så ser jag inte någon anledning att lägga ner tid på att göra en publikversion ännu. För oavsett om en battlerecorder finns eller inte så kommer folk att fortsätta publicera content.

Men missförstå mig rätt, jag vill också att det skall komma en battlerecorder, men de får gärna ordna upp funktionalitet och liknande först. Exempel på det skulle vara ett matchmaking system, jag menar kolla på all statistik som finns där men inte nyttjas alls till dess fulla potential. Eller ändra spectator till den grad att du kan göra det via webbläsaren (men med fördröjning), detta skulle inte bara göra det enklare att hitta fuskare, utan även uppmana till en större e-sportsscen.

Så jag vet inte, battlerecorder står högt upp på listan över nice-to-have funktioner, men jag tror (som sagt) att det finns så mycket annat de skulle kunna göra innan vi når dit.

Permalänk
Medlem

Trevligt att så många tycker det skulle vara bra med denna funktion.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Trevligt att så många tycker det skulle vara bra med denna funktion.

Jag tycker hela denna tråden känns 100% onödig. Du hade kunnat skriva om vad som är bra med battlerecorder och uppmärksamma det. Rätt många som inte vet att det har funnits eller hur det fungerar.

Onödigt att göra en poll när alla är på samma sida.

Eller hade du någon annan tanke bakom detta?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Jag tycker hela denna tråden känns 100% onödig. Du hade kunnat skriva om vad som är bra med battlerecorder och uppmärksamma det. Rätt många som inte vet att det har funnits eller hur det fungerar.

Onödigt att göra en poll när alla är på samma sida.

Eller hade du någon annan tanke bakom detta?

Mestadels göra så folk blir medvetna om det hela.
Jack, han i videon förklarar det hela vilket som så

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Inaktiv

Edit: Ett idiotiskt inlägg av en sur pöjk. Sorry!

Permalänk
Medlem

Riktigt bra tycker jag! Slipper ha ett program i bakgrundenn som tar på datorn

Fix it Dice XD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Avstängd

Det är fan på tiden att de fixar BattleRecorder! De har tjatat om det sen innan BF2 släpptes utan att det hänt nåt!

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

16112 personer som har skrivit på! Om Battlefield 4 ska få en stor e-sport scen behövs battlerecorder. Stort e-sport spel = mer spelare.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

16112 personer som har skrivit på! Om Battlefield 4 ska få en stor e-sport scen behövs battlerecorder. Stort e-sport spel = mer spelare.

Jupp.
Själv hade jag grymt gärna velat haft denna funktion, så man kan ta upp sin gamla hobby att göra klanfilmer.
Men det hade varit bra också för att kunna ligga spectate och glo på proffsmatcher osv också.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marwin88:

Jag tror battlerecorder kommer vara BF5's "stora" nyhet.

Battlefield 5, now with more destruction seen in Battle Recorder!