Permalänk
Medlem

Största skillnaden vid 9mins

sådär ska det va, silky smooth! nice !

http://www.youtube.com/watch?v=KZyhCKH8IbQ

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Finns det input lagg utan v-sync? Och jag har aldrig i mitt liv upplevt tearing även fast jag har en 60 hz skärm.

Nej, men du sa att input lagget inte var ett problem med en 120-144Hz skärm, då antog jag att du menade med Vsync på, snackar man om Vsync avstängt är input lagg inte ett problem vid 60Hz heller. Har du aldrig upplevt tearing tror jag mer att det handlar om att du inte tänker på det, och därmed inte störs av det, eller så har du alltid Vsync på.

Precis som det finns folk som inte märker av input lagget från Vsync finns det folk som inte märker av tearing, själv märker jag av båda, med input lagg stör mig 10 gånger mer än tearing, därför låter jag Vsync vara avstängt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Personligen är jag emot det mesta som inte är öppna standarder, dvs tekniker som PhysX och i princip allt som Apple håller på med, då det hindrar konkurrens och utveckling och i slutänden är det konsumenterna som får lida, inte minst ekonomiskt.

Det är lite synd om tillverkarna gör skärmar som har teknik som bara fungerar för hälften av användarna.. Asus tillverkar ju både AMD- och NVidia-baserade grafikkort, borde dom inte ha något att säga till om? T.ex. "Jo vi monterar gärna in eran g-sync-krets, men bara om vi får nyttja tekniken för våra andra produkter"..

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ Asus TUF GAMING RX 9070 XT OC ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]