spelar ingen här SWTOR?

Permalänk

spelar ingen här SWTOR?

Hej ja frågan är som så att är har ni alla lagt ner SWTOR helt?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Legopappa:

Hej ja frågan är som så att är har ni alla lagt ner SWTOR helt?

Absolut inte.

Vårt SWTOR gille är fortfarande aktivt i allra högsta grad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trudgelmer:

Absolut inte.

Vårt SWTOR gille är fortfarande aktivt i allra högsta grad.

Finns det nån pvp nu?, förutom det där bollspelet?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Lade ner efter ca en månads spelande. Kunde inte leva mig in i spelvärlden helt enkelt.
Bättre om de håller sig till singleplayer spel.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Finns det nån pvp nu?, förutom det där bollspelet?

Finns arenor nu och så börjar dom med season one snart tror jag ^^ " the start of Ranked PvP Season One, and the launch of web-based Ranked PvP Leaderboards"
La ner spelet för några veckor sedan, så inte säker.
Kommer det inte någon typ av space pvp eller något med?

Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande och tycker att det är kul!

Kommer en digital expansion om ett tag med rymd-pvp, Galactic Starfighter.
Länk: http://www.swtor.com/info/news/press-release/20131008

Permalänk
Medlem

nä fy fan, riktig jävla skitspel

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Har övergivits för länge sedan, det var ok till en början men tröttnade ganska fort tyvärr. Fick inte den där känslan av längtan efter att spela som man ska ha när man gillar ett spel riktigt mycket. Nu är det FF14 ARR som gäller för min del.

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS

Permalänk
Medlem

Enda spelet i min dator =).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Spelade i några minuter och gav upp, tyvärr

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Orkade upp till level 15 eller vad det är, när man kommer till det första rymdskeppet. Fastnade helt enkelt aldrig för det...
Menar inte att det är dåligt, men det är heller inte speciellt bra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag vill ge det en chans.. men har lite problem med internetförbindelsen mot just SWTOR, enda spelet som det inte fungerar för.. (det är konstaterat att det är bahnhof i kombo med telias öppen fiber).

Men iaf..

Om det går igång kommer jag testa det igen.
Körde det hos en polare för ett tag sen, det är helt ok, tycker dock att striderna och animationerna känns seg, det är en liten fördröjning mellan när animationen tar slut och när GCD (global cooldown) är klar, vilket gör att det inte finns något flyt i fighterna...
Sen är man väl bortskämd av gw2 gällande att man måste stå still för att casta saker..

Bra story och känsla i spelet i övrigt dock!

Permalänk
Medlem

Jag spelar regelbundet, det finns mycket mer att göra nu än vad de fanns vid release. Inom ett par månader så kommer nya expansionen Galactic Starfighter som kommer innehålla free flight space combat i PVP. Expansionen kommer dessutom vara gratis för alla, även de som spelar F2P. Subscribers kommer däremot få tillgång till expansionen tidigare än F2P, 3 december för subscribers, 14 januari för preferred players och 4 februari för free-to-play.

Citat:

Finns det nån pvp nu?, förutom det där bollspelet?

Det finns ett antal olika warzones nu: Huttball, Ancient Hypergate, Novare Coast, Voidstar och Alderaan. Alla dessa är 8v8 med olika speltyper och har olika objectives för att vinna. I patch 2.4 som släpptes nyligen så kom även ett antal 4v4 arenor som är ren deathmatch i bäst av 3 matcher där det bara gäller att döda motståndarna.
Och om en dryg månad så släpps som sagt nya expansionen med PVP space dogfighting. Snart kommer även en ny Huttball map som kommer ha samma spelstil som nuvarande huttball men där kartan och området har ny design.

Permalänk

tänkte köpa lite game time lirade sist mars tror jag så tänkte köra lite

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Hej ja frågan är som så att är har ni alla lagt ner SWTOR helt?

Lade inte 99% av spelarbasen ned det efter en månad för att det var så sunkigt?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Absolut inte.

Vårt SWTOR gille är fortfarande aktivt i allra högsta grad.

Vilken server är det ni kör på nu?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Vilken server är det ni kör på nu?

The Red Eclipse

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Jag blev lite sugen att börja spela det igen efter att ha läst en kort artikel på kotaku imorse ( http://kotaku.com/6-pretty-messed-up-things-you-can-do-in-sta... ) . Skall nog ta ett 3 mån abonnemang.

Permalänk
Entusiast

Spelade upp till kanske level 20 när det släpptes, provade PvP och insåg att man mötte level 60's (Eller vad nu max-leveln är) som hade mycket fler abilities/högre skill, facepalmade och avinsatallerade.
Dessutom så var sättet man slog på etc väldigt konstigt i SWTOR tycker jag, kändes bara inte bra.

Det jag dock gillade starkt var alla val man kunde göra och SWTOR's motsvarighet till "dungeons" var riktigt bra.

Notera att detta var vid spelets release.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Spelade upp till kanske level 20 när det släpptes, provade PvP och insåg att man mötte level 60's (Eller vad nu max-leveln är) som hade mycket fler abilities/högre skill, facepalmade och avinsatallerade.
Dessutom så var sättet man slog på etc väldigt konstigt i SWTOR tycker jag, kändes bara inte bra.

Det jag dock gillade starkt var alla val man kunde göra och SWTOR's motsvarighet till "dungeons" var riktigt bra.

Notera att detta var vid spelets release.

Det är uppdelat nu så man får spela mot spelare som är närmare din egen klass.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Då är man en subscriber igen. Håller på att ladda er /patcha spelet. Minns då inte på vilken server jag hade mina 5 st toons ;), och om nu ens den servern är kvar.

Permalänk
Medlem

Som sagts tidigare finns det ett gott gäng svenskar på Red Eclipse om du åker på att starta på ny kula.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Hur är det att spela på Red Eclipse? Det är ju en RP server....
Jag spelade på en PVE server, är inte mycket för PVP spelande, deltog inte i en enda warzone under de 3 månaderna jag spelade det (vid lanseringen) ...

Edit:
Glöm det, är inloggad på websidan och ser att Red Eclipse faktiskt är en PVE server, kan vara bra att veta om min gamla server är nerlagd och jag får välja vart mina gamla toons skall flyttas.

Förresten, Red Eclipse är översta servern i listan för mig, under "Servers with my characters", så det innebär att de är på den servern, antar jag ... har ännu inte laddat ner allt ( bara 8mbit adsl anslutning)

Min gamla server var Sense Luka, eller något sådant. Behövde ändra namnet på en av mina toons, men nu finns de iaf på Red Eclipse. Det tog en f-b lång tid att ladda ner alla filer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Hur är det att spela på Red Eclipse? Det är ju en RP server....
Jag spelade på en PVE server, är inte mycket för PVP spelande, deltog inte i en enda warzone under de 3 månaderna jag spelade det (vid lanseringen) ...

Edit:
Glöm det, är inloggad på websidan och ser att Red Eclipse faktiskt är en PVE server, kan vara bra att veta om min gamla server är nerlagd och jag får välja vart mina gamla toons skall flyttas.

Förresten, Red Eclipse är översta servern i listan för mig, under "Servers with my characters", så det innebär att de är på den servern, antar jag ... har ännu inte laddat ner allt ( bara 8mbit adsl anslutning)

Min gamla server var Sense Luka, eller något sådant. Behövde ändra namnet på en av mina toons, men nu finns de iaf på Red Eclipse. Det tog en f-b lång tid att ladda ner alla filer.

Det stämmer, om du spelade på en PVE server tidigare så borde dina gubbar vara på Red Eclipse då det är servern dit alla andra PVE servrar i EU mergades till för drygt ett år sedan. Själv kör jag inte heller någon PVP om jag slipper, har väl kört max 1-2 warzones sedan spelet släpptes. Däremot så ser jag fram emot free flight space dogfights PVP och kommer säkert spela det en massa då jag älskar rymdsimulatorer med dogfights.

Jag spelar också i Friskyttarna på Red Eclipse och har gjort det sedan releasen för nästan 2 år sedan.

Angående namnet på gubbar så kommer Bioware snart att byta namn på inaktiva chars som inte används längre och på så sätt släppa upp populära namn som i nuläget är tagna men inte spelas. Detta kommer endast påverka inaktiva toons som är lägre än level 30. Citat från deras community blog:

Citat:

Have you ever been frustrated trying to find an available name when making a new character? We currently have many, many millions of character names across all the servers, some of which are no longer in use, and as has been frequently noted here on the forums it is difficult to find any good names. We want to flag some 36% of those characters for rename, many of which were created in the early days after launch, and free up a lot of name options for our current players. Get ready to snag that name you always wanted! Exact details are forthcoming, but here’s what you need to know now: Current Subscribers will not have any characters renamed, regardless of activity or level on that character. Period. Even on inactive accounts, the bulk of characters renamed will be under level 10, and no character level 30 or higher will be renamed. November 12th is our current target date for this.

Permalänk
Medlem

Jag hade för mig att jag tog alla mina toons till nivåer över 30, men jag mindes fel. Tre av dem ligger på level 16 - 17, så det var nog tur att jag fick lust att spela swtor igen

Edit:
Mina 2 toons som ligger på level 32-33 har ett problem, de har gjort bort alla sp quests, men är lite väl låg för att gå vidare till nästa område, som anger 34 som lägsta nivå ... några tips på olika sätt man kan levla sina toons utan att behöva delta i warzones och flashpoints?

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en svensk gille på Red eclipse som är aktiv så får ni gärna höra av er via PM. Tråkigt att spela själv

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande. Bry dig inte om de flesta som svarar och skriver att det är skit när de inte spelat mer än några timmar eller bara trollar. Spelet är kanske det bästa mmorpg't som släppts efter World of Warcraft. Det enda som verkar hållas vid liv bredvid ett så maffigt spel som WoW och där det finns otroligt många svenskar som spelar. De flesta som hänger på det här mmo-forumet brukar låta som majoriteten i den här tråden. Frågan är om du spelar nu eller struntade i att börja? Har du eller någon annan förbitittande frågor är jag rätt person att kunna svara då jag förmodligen är en av de mer erfarna och bättre svenska spelarna överlag vad gäller både PvP och PvE-delen.

Permalänk

Hur är Swotor nu? fortfarande pay 2 win?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirSkitz:

Spelar fortfarande. Bry dig inte om de flesta som svarar och skriver att det är skit när de inte spelat mer än några timmar eller bara trollar. Spelet är kanske det bästa mmorpg't som släppts efter World of Warcraft. Det enda som verkar hållas vid liv bredvid ett så maffigt spel som WoW och där det finns otroligt många svenskar som spelar. De flesta som hänger på det här mmo-forumet brukar låta som majoriteten i den här tråden. Frågan är om du spelar nu eller struntade i att börja? Har du eller någon annan förbitittande frågor är jag rätt person att kunna svara då jag förmodligen är en av de mer erfarna och bättre svenska spelarna överlag vad gäller både PvP och PvE-delen.

Måste hålla med. SWToR är faktiskt väldigt aktivt och levande. I alla de guilder jag varit så har folk raidat (Ops), kört flashpoints, dailies, alts osv osv. Jag tycker det bara blir bättre iom nytt content och nya expansioner. Dock (!) har jag just nu gått tillbaka till WoW som jag slutade spela för ganska många månader sedan (till förmån för SWToR), mest pga kompisar och nytt fräscht innehåll.

Även om SWToR är bra, så är det inte fullt lika bra som WoW imho. Dock tröttnar jag på de flesta spel efter en tid, har iofs spelat WoW i ca 7 år, Star Wars endast ca 1 år. Kontentan: gillar du MMO, spela SWToR, det är fullt med mogna och vänliga spelare och guilder, inte alls lika omogna och otrevliga som många i WoW.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Keeper of Traditions

Har de löst problemen med open world PvP än?

När det släpptes gick det ju inte att spela överhuvudtaget och om det nu berodde på motorns begränsningar bör väl problemen finnas kvar?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.