"Menyrester" fastnar på skärmen

Permalänk
Medlem

"Menyrester" fastnar på skärmen

Hej! Har nyligen stött på ett udda problem med mitt win7 home edition (el dylikt). Ibland när jag öppnar en meny så fastnar knappen jag tryckte på (t.ex. "kopiera" eller "100%" på skärmen. Det ger sig sedan inte utan omstart. Detta har bara dykt upp de senaste veckorna, efter att ha haft datorn i över ett år, vilket leder mig till att det borde bero på en av de senaste uppdateringarna. Har någon stött på något liknande och hittat en lösning på detta lilla men ack så irriterande problem?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700x RAM: 16GB (2x8192MB) 3200 MHz
Grafik: Zotac GTX 1080 Moderkort: Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI (rev. 1.0)
Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart PSU: Corsair CX750M

Permalänk
Medlem

Japp, jag hade samma problem, tror det dök upp för ett par veckor sedan.

Jag löste det genom att gå in i prestandaalternativen och välja bort att Windows ska "fada" bort det valda menyalternativet.

Permalänk
Medlem

Det började hända för mig med senaste veckorna. Jag lärde mig att det försvinner näg jag stänger ner/startar om Spotify (seriöst).

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz | Asus Geforce GTX 660 2GB | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | WD Caviar® Blue? 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s | MSI 870A-G54, Socket-AM3

Permalänk
Medlem

Hej!
Du verkar inte vara ensam, har en kollega på jobbet som hade samma problem.
Kunde dock inte veta var problemet härstammade ifrån. Men när jag tänker tillbaka på det var det nog i samband med någon windows-uppdatering.

Lösningen för oss var att kryssa ut en inställning...
Här har du en länk.
http://www.youtube.com/watch?v=sIvpiq9Ba0I

MVH
Anders

Visa signatur

ASUS Rampage II Gene | i7 920 @ 3.8Ghz | 6Gb DDR3 1600Mhz | GF260GTX |

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar, valde att testa att stänga Spotify. Märkligt nog funkade det, undrar vad det kan bero på?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700x RAM: 16GB (2x8192MB) 3200 MHz
Grafik: Zotac GTX 1080 Moderkort: Gigabyte GA-AB350N-Gaming WIFI (rev. 1.0)
Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart PSU: Corsair CX750M