Letade upp din feedback bakåt i tråden, men är tacksam för denna sammanställnigen.
Jag har kollat upp möjligheterna att få testa ett par Momentum i Varberg där jag bor, men det ser mörkt ut, med omnejd.
Istället har jag dubbelkollat med NetonNet att jag kan få köpa den, testa dem under några dagar (försiktigt, och lämna tillbaka inom 14 dagar) om jag inte är nöjd. Är rätt säker på att dessa lurar kommer leverera det ljud jag är ute efter. Dock är det passformen det hänger på...
Bra att du skriver det här med kontrollen på sladden, misstänkte att det var snällt till Apple och inte vice versa, hur är det med inkoppling till datorn, kan man "splitta" denna kabel så man får ut en singel-mic 3,5mm kontakt för inkoppling så man kan köra med lurarna genom sin DAC för bästa ljud, men micen löst till och slippa tredje parts mic eller liknande.
Jag har tänkt att använda lurarna dels till telefonen, kör mycket musik via den, och även ibland i sägen om man kommer film på paddan.
Bra att de är lättdrivna, för jag vill kunna använda dem till andra saker utöver DAC'en.
Ett annat stort plus jag ser, är att de är snygga!
Har riktat in mig på de svarta/röda.. trevliga!
Du säger att du har dina i byrålådan - du känner inte för att få tillbaka lite pengar för dem och sälja då?
Så kan jag ev. spara en liten slant med. Släng ett PM isåfall.
Men KEF M500 är väl en On-Ear och inte Over-Ear ?
Vill ha som som sluter runt om öronen... Men gillade utseendet, väldigt "industriellt"
Jo det är on-ear. Dock enligt mig skönare än momentum som har sina väldigt begränsade kåpor