Windows Update problem

Permalänk
Medlem

Windows Update problem

Hej,

Köpte en ny laptop med Windows 8.0, för att uppdatera till Windows 8.1 behöver jag installera 61 "viktiga" uppdateringar. När jag trycker installera uppdateringar så står den bara och tuggar. Hämtar 61 uppdateringar (totalt 0 kB, 0 % slutfört) har sökt massor på internet utan resultat.

Kan någon hjälpa mig?

Permalänk

Hur länge har du orkat vänta på att se resultat? Vet att jag hann få slut på mitt tålamod innan den började hämta

Permalänk
Medlem

Har sett det förut någonstans och det var McAfee som spärrade det. Om det var spärr på ändringarna på hårddisken eller om det var Firewall som gjorde det kommer jag inte ihåg. Testa utan AV och brandvägg, men låt bli datorn under tiden.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Ska testa detta, gjorde en systemåterställning så nu funkar inte datorn alls Men återkommer när den stått på över natten.

Permalänk
Medlem

Sitter med samma problem...

Har därför enbart hunnit testa Windows 8 än...

Det kom till slut, men det tog nästan två timmar för 51 updateringar

EDIT: Min dator är alltså inte obrukbar, men det tog tid för Windows Update att arbeta sig igenom allt och informationen man får under tiden är overkligt minimalistisk.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, fick hem alla uppdateringar under natten, så nu är Windows 8.1 på G!