Uppgradera burken för dom nya spelen.

Permalänk

Uppgradera burken för dom nya spelen.

Tjena!

Jag är i full rulle att göra en mindre/hyffsad billig uppgradering av burken så att den orkar med dom nya spelen.
Har nyss tryckt i en lite bättre CPU. minnena har också uppgraderats för ett tag sen.
Jag spelar nästan aldrig på dom allra högsta grafikinställningarna. Upplösningen kör jag hyffsad låg och AA är något jag inte kör med ofta heller. Texturer, skuggor och andra effekter är däremot något jag helst vill köra på max eller åtminstonde high. V-sync är ett måste då jag hatar screentearing.
Tyvärr så kan jag inte köra SLI.
Överklocka CPU, minnen och GPU är inget jag sysslar med, men om någon har några bra/säkra tips/grundinställningar för en snäll överklockning så skulle den extra infon vara trevlig.

datorspec:

i5-3570K "original kylare"
GTX 660ti
8 Gb ram
Corsair CX 500W
SSD

Så nu är min fråga vad för grafikkort ger mig bra prestanda och kostar under 3000kr? Jag vill helst inte heller behöva byta ut nätagget.
Jag har nästan alltid kört med Nvidia, så det är såna kort jag kikar mest efter. Men R9 280X verkar ändå vara ett AMD kort som är ganska intressant när det gäller pris/prestanda.
Tyvärr så är man lite misstänksam när det gäller Radeon kort då jag hade ett sådant före mitt 660ti, och det kortet bara dog helt plötsligen. Sen hör man så mycket om att det är ostabila drivrutiner till Radeon kort.

Värme, ljudnivå och strömförbrukning är även det intressant info när det kommer till olika grafikkort.

Permalänk
Permalänk

Räcker mitt nätagg för det kortet? Hur är det med minne, räcker 2 Gb för dagens spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad_Ghost:

Räcker mitt nätagg för det kortet? Hur är det med minne, räcker 2 Gb för dagens spel?

Rekommendationen till GTX770 är 600w så du får köpa http://www.inet.se/produkt/6911393/corsair-cx-600m-80-bronze-...

Permalänk
Hjälpsam

JA, som du ser i SweC test drog datorn med det kortet MAX 415W o då är det från väggen med en vassare CPU än din

Tja, GTX770 va lika snabbt o till o med lite snabbare ön 280x i Bf4 testet i 1080p . . .. trots att 280x har mer minne