Är det värt att köpa Cod: Ghost

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

För att de är Sweclockers. "Gnälla om de går" attityden kommer alltid frodas här, de har den gjort i alla år. Vare sej de är COD vs BF eller Nvidia VS AMD. Alltid samma Fragbite trams.

De kommer alltid komma BF fanboys å tramsa i en COD tråd, enda skillnaden är att BF fanboysen får härja fritt i COD subforumet, de har de alltid fått göra. BF anses mer status på Sweclockers och kommer så alltid att göra tyvärr.

jag har lirade bf3 men inget cod. denna gången tyckte jag att bf4 inte var bra, så chansade på att cod ghost skulle vara kul. ( har spelat cod 4 med kompisar lite gran men även stort intresse för moh wf och moh 2010 ).

det flyter ju inte på 100% perfekt som man vill när det är ett sådant snabbt spel fast än man har 60 fps. någon idé vad det kan vara? Eller ska man bara vänta på patch?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

jag har lirade bf3 men inget cod. denna gången tyckte jag att bf4 inte var bra, så chansade på att cod ghost skulle vara kul. ( har spelat cod 4 med kompisar lite gran men även stort intresse för moh wf och moh 2010 ).

det flyter ju inte på 100% perfekt som man vill när det är ett sådant snabbt spel fast än man har 60 fps. någon idé vad det kan vara? Eller ska man bara vänta på patch?

De har ALLTID varit prestanda problem direkt efter launch. De brukar komma ganska täta patcher efter ett tag. Kan du spela BF4 ska Ghosts inte vara nåt problem. Finns ju ett par trådar här på forumet om hur du kan tweka

Jag spela senast igår. De var laggit. Tänkte att de var min dator. Men så börja alla gnälla å fråga om de var fler som lagga. Samtliga svara att de var laggit som stryk. Så de var alltså spelet. Så var lugn de kommer en patch

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Men faktum är att framför allt PC-versionen av Ghosts har fått mycket dålig kritik. Jag hade mycket höga förväntningar på Ghosts men hoppar över spelet och spelar BO2 kanske några 100 timmar till i stället. Jag tar Total Biscuits omdömen på allvar och han gillade BO2 men ogillar Ghosts. Jag skulle kanske annars ändå köpt Ghosts men den fortfarande dåliga grafiken i kombination med den dåliga prestandan får mig att hoppa över.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

De har ALLTID varit prestanda problem direkt efter launch. De brukar komma ganska täta patcher efter ett tag. Kan du spela BF4 ska Ghosts inte vara nåt problem. Finns ju ett par trådar här på forumet om hur du kan tweka

Jag spela senast igår. De var laggit. Tänkte att de var min dator. Men så börja alla gnälla å fråga om de var fler som lagga. Samtliga svara att de var laggit som stryk. Så de var alltså spelet. Så var lugn de kommer en patch

jag kör på för fulla muggar. är rank 22 nu redan ! tweakade lite genom att avinstallera fraps och sätta cod ghost som normal priority som det sades. har nämligen lite problem med struttering (CF avstängt ) men det är ingenting som stoppar mig från att spela. har varit med om värre saker.
vågar inte riktigt använda fovely eller vad det heter än.. är sugen men vågar inte.

har i princip 60fps konstant med nästan allt på max. saker som rekomenderades att stänga av är av dock

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Köp inte om du kommer uppleva som jag gjorde/gör.

Stuttering
Dåligt optimerat
Kraschar
och laggar som bara den!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xay0r:

CoD2 & CoD4 var det bästa som hände CoD-serien.
Allt efter CoD4 har bara varit totalt skräp, då de valde att lägga allt fokus på konsollerna..

På tal om Cod2, nu blev jag riiiktigt sugen att spela lite på Toujane Tunisia..

Visa signatur

- Dator: In Win 301 | Ryzen 7 1700 @3.7Ghz | Palit 1070ti Dual | 16GB LPX 2933Mhz | 850 EVO 500GB SSD, WD Red 4TB | AOC AG352UCG 35" 3440x1440 100hz
- Tangentbord: Poker II mx brown | Mus: Zowie ec1-a
- Hörlurar: Sennheiser HD558 | Högtalare: JBL LSR305

Permalänk

Om du vill ha en dålig cod upplevelse med suddig grafik så är det bara att köra på
Till och med mw2 har krispare grafik... Kallar detta fenomen för ''Mw3 grafik''.

Jag kör hellre cod4, det har dedicated servers, skön grafik, nice gameplays och bra maps.

Folk har hackat cod ghosts så att man kan bypassa hard-limiten på 6 GB Ram. Det använder bara 2-3 gig när man spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Köp inte om du kommer uppleva som jag gjorde/gör.

Stuttering
Dåligt optimerat
Kraschar
och laggar som bara den!

Har aldrig kraschat när jag spelar. Lite ooptimerat ja men det finns väl varken drivrutiner eller en patch till spelet än som gör det bättre. Det flyter helt klart bättre på konsol men hey... Varför säga nej till spelet pga lite problem som ALLA spel har i början. Tex så kunde inte min kompis lira bf4 förra helgen. Det funkade inte alls.

Mvh en bf/cod spelare , så ni hate

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

CoD kommer troligtvis dö.

Det riktiga Infinity Ward (Nu: Respawn Entertainment som jobbar med Titanfall) är de enda som är innovativa. Jag menar, om ni kollar på Titanfall, så kan ni se väldigt stora likheter med det och Call of Duty.
Tror ni förresten Homefront 2 kan bli nya CoD? Crytek har ju tagit över, och spelet var ganska likt CoD. Multiplayer på Homefront tyckte jag var riktigt bra, men de flesta verkade hata det

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

CoD kommer troligtvis dö.

Det riktiga Infinity Ward (Nu: Respawn Entertainment som jobbar med Titanfall) är de enda som är innovativa. Jag menar, om ni kollar på Titanfall, så kan ni se väldigt stora likheter med det och Call of Duty.
Tror ni förresten Homefront 2 kan bli nya CoD? Crytek har ju tagit över, och spelet var ganska likt CoD. Multiplayer på Homefront tyckte jag var riktigt bra, men de flesta verkade hata det

Tror inte CoD där men förhoppningsvis får Ghost mottagandet dem att tänka om lite.
Dock (parafrasering) "Respawn Entertainment är de enda som är innovativa, om ni kollar på Titanfall, så kan ni se väldigt stora likheter med det och Call of Duty." motsäger ju sig själv lite

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Tror inte CoD där men förhoppningsvis får Ghost mottagandet dem att tänka om lite.
Dock (parafrasering) "Respawn Entertainment är de enda som är innovativa, om ni kollar på Titanfall, så kan ni se väldigt stora likheter med det och Call of Duty." motsäger ju sig själv lite

Min poäng var att man kan se att "hjärnan" bakom båda spelen är samma.
Destiny och Halo är ju också väldigt lika. Man märker det. Men kan ju knappast säga att Bungie inte har innoverat i Destiny :p.

Jag överdrev väll med att likheterna är stora. Men det är småsaker som hur karaktären springer. CoD-gubbar springer som dem precis har skitit. Typ halvt hukade...

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Spelar inte MP så kan inte tala om det läget, dock SP är rätt OK även om grafiken inte är en förbättring, dessutom är den rätt kort, har inte klarat av den men är i slutet. Om du funderar på Battlefield serien så håll dig helst undan där också, visst är det fina spel men att sponsra EA med mer pengar är endast idioti. Om du är ute efter SP läge så är World at War och fyran bäst.

Permalänk

Alltså detta är ju sinnessjukt ! Har en kompis som pratat så gott om Ghosts och har sett lite här och var, förväntade mig att det skulle va rätt bra grafik och att jag skulle kunna lira igenom kampanjen senare på tvn. Nope, efter att ha sett totalbiscuits video.... ser fan exakt likadant ut som Cod MV1/2 vilka jag körde mycket förut...

Helt galet, aldrig mer Cod ifrån Activision

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk
Medlem

kan ju säga till er som upplever lag fast än ni har 60+ fps. ctrl alt del, processes, högerklicka på iw6mp64, dvs call of duty ghost, set priority till normal från high. bra skit

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Folk verkar ha glömt att CoD - Ghost är anpassat efter PS4 och därav är grafiken otroligt nerpressad.
Att dem ens släppte det till PS3 är sjukt.

Permalänk

Det som är så jävla ovärt med ghost är att det är så anpassad för konsoll, det är fan max 12 spelare på vanliga matcher seriöst wtf? Glöm inte att banorna är fan så mycket större än förut, inte fan är det roligt att springa runt halva banan för hitta nån motståndare.
Kunde inte idioterna på IW höja åtminstånde till 8-9 pers på pc? Lata jävlar och ingen fov changer har dom heller.
Sen dör man äckligt snabbt nu också. Skjuter nån dig i ryggen/sidan så är du garanterad död om inte personen missar alla sina skott.

Ne lite förbättring behövs minst 8 spelare i varje team och bättre optimerad för pc. Feta fps drops på vissa banor.

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrakebab:

Det som är så jävla ovärt med ghost är att det är så anpassad för konsoll, det är fan max 12 spelare på vanliga matcher seriöst wtf? Glöm inte att banorna är fan så mycket större än förut, inte fan är det roligt att springa runt halva banan för hitta nån motståndare.
Kunde inte idioterna på IW höja åtminstånde till 8-9 pers på pc? Lata jävlar och ingen fov changer har dom heller.
Sen dör man äckligt snabbt nu också. Skjuter nån dig i ryggen/sidan så är du garanterad död om inte personen missar alla sina skott.

Ne lite förbättring behövs minst 8 spelare i varje team och bättre optimerad för pc. Feta fps drops på vissa banor.

Håller med dig till fullo. Dock betvivlar jag inte att spelet kommer bli brutalt till PS4 om det blir som dem beskriver det.

Storyn är ultimat, konceptet med squads är grymt.. dock SUGER det att banorna är gigantiska för 12 pers...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrakebab:

Det som är så jävla ovärt med ghost är att det är så anpassad för konsoll, det är fan max 12 spelare på vanliga matcher seriöst wtf? Glöm inte att banorna är fan så mycket större än förut, inte fan är det roligt att springa runt halva banan för hitta nån motståndare.
Kunde inte idioterna på IW höja åtminstånde till 8-9 pers på pc? Lata jävlar och ingen fov changer har dom heller.
Sen dör man äckligt snabbt nu också. Skjuter nån dig i ryggen/sidan så är du garanterad död om inte personen missar alla sina skott.

Ne lite förbättring behövs minst 8 spelare i varje team och bättre optimerad för pc. Feta fps drops på vissa banor.

du får använda dig av fov changer utan att bli bannad. uttalande från IW själva. finns en tråd här om det

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP