Permalänk

Startar vid "andra" försöket.

Tjenare! har haft lite problem med att datorn startar på "andra" försöket. Jag trycker på startknappen på burken och fläktarna går igång i en halv sekund och dör igen.. man väntar ungefär 3-4sekunder sen så startar datorn normalt! men varför startar den inte på första "försöket"??

Tacksam för svar!

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet

Permalänk
Medlem

Samma sak med min dator, tror det har något med volten att göra så det blir en säker boot ^^

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag tror det är pga överklockningen, har precis en likadan processor också överklockad till 4 ghz och jag har för mig att jag läste det på något forum. Det blir likadant för mig!

Permalänk
Skrivet av Hudo:

Hej!

Jag tror det är pga överklockningen, har precis en likadan processor också överklockad till 4 ghz och jag har för mig att jag läste det på något forum. Det blir likadant för mig!

Nja, tror inte det har med det att göra för min gör så utan överklockning också

Skrivet av Fakkahe:

Samma sak med min dator, tror det har något med volten att göra så det blir en säker boot ^^

Ja, det kan vara ett förklent PSU men det ska ju uppdateras i takt med graffet

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet

Permalänk
Skrivet av Fakkahe:

Samma sak med min dator, tror det har något med volten att göra så det blir en säker boot ^^

Skrivet av Hudo:

Hej!

Jag tror det är pga överklockningen, har precis en likadan processor också överklockad till 4 ghz och jag har för mig att jag läste det på något forum. Det blir likadant för mig!

Har nu bytt nätagg till ett RM750 och det är exakt likadant... kanske är något med mobot? mitt mobo använder inte alla "uttag" av CPU ström tillförseln :/

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet

Permalänk

Samma här fast endast när jag stängt av datorn via Strömsparläge och sedan drar ut kontakterna, då måste jag starta datorn 2 gånger som ts skrev i första inlägget

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av juniorjesper:

Samma här fast endast när jag stängt av datorn via Strömsparläge och sedan drar ut kontakterna, då måste jag starta datorn 2 gånger som ts skrev i första inlägget

detta händer varje gång jag har stängt av datorn xD

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet