Warlords of Draenor - Ny expansion

Permalänk
Inaktiv

dom har sagt att det är 'många' expansioner följande efter WoD. eller åtmonstone ett flertal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalaskurt:

Personligen så tycker jag att WoD är mycket lockande och jag som tänkte sluta efter senaste Race to World first... Till och med lite polare som skippade MoP totalt har gediget sug att komma tillbaka och med en instant lvl 90 så är det ju guld att få igång lite ny(gamla)startare.

Som Hardcore PvE-spelare så tycker jag att Mythic var ett skitbra initiativ även om jag tvekar på att jag kommer hamna "Ahead of the Curve" när jag nu börjat spela social/casual. Race to World first kommer äntligen bli prestige och sjukt välbalanserat med bra tuning av bossar, möjlighet att lägga in grymma abilities m.m.

Det enda jag tyckte var lite trist var att det inte tillkom någon klass/ras och Garrisons. Tycker garrisons verkar lite flummigt och töntigt. Visst inget som säger att man behöver syssla med det men om man ska spela i expansionen och raida på någorlunda nivå så känns det obligatoriskt.

Jag hoppas bara att vi får en stark 20 man helsvenskguild i toppen, GoGo Sanitas!

/Hulkovius

Ja ni snåla ju inte på krutet ibörjan på mop iaf vi stretade på med ett gäng gamla pvpare på GB men fick aldrig upp tempot även om vi fick ligga på top tio några veckor

OnT: jag gillar de jag sett i dev intervjun från blizzcon. Kan nog bli något dehär

Visa signatur

Topkek

Permalänk

Old shit back <3 Gamla spelarnas dröm, has come true.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Menade grafikmotorn då

De verkar göra en hel del förbättringar iaf. Sedan har de även fixat till motorn successivt vid varje EXP släpp. Spelet är betydligt snyggare nu än vad det var vid lansering.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Haha kul kille som kallar Vol'jin för en backstabber

Det jag ser fram imot mest i WoD är att gearen scalas ner så att siffrorna blir på normal nivå igen!

Permalänk
Skrivet av Erustoerd:

Haha kul kille som kallar Vol'jin för en backstabber

Det jag ser fram imot mest i WoD är att gearen scalas ner så att siffrorna blir på normal nivå igen!

Samma här, ska bli skönt. Kommer implementeras innan expansionen kommer också

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

De verkar göra en hel del förbättringar iaf. Sedan har de även fixat till motorn successivt vid varje EXP släpp. Spelet är betydligt snyggare nu än vad det var vid lansering.

Absolut. Men en gång i tiden såg jag på Youtube en kille som experimenterat lite med NPCs som han dataminat från spelfilerna. Han hade gjort dem bra mycket snyggare. Synd bara att jag inte kan hitta det klippet längre.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Glad att det inte kommer en ny klass.
PVPn är balanserad nu och roligare än någonsin.

En ny ras hade varit lite halvkul kanske.

Permalänk
Medlem

Jaaaaaaaaaaa

Ingen flying i början av WOD samt ingen flying på max level heller förän patch 6.1 kommer vilket kommer vara den första största patchen, vilket borde dröja ett tag. :D:D

Kanske äntligen kan spela in lite rolig world pvp igen, då folk kommer springa omkring på marken och vara förvirrade.

Källa : http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/10571977123#6

Bästa jag läst hittils.

Permalänk
Skrivet av Urven:

Jaaaaaaaaaaa

Ingen flying i början av WOD samt ingen flying på max level heller förän patch 6.1 kommer vilket kommer vara den första största patchen, vilket borde dröja ett tag. :D:D

Kanske äntligen kan spela in lite rolig world pvp igen, då folk kommer springa omkring på marken och vara förvirrade.

Bästa jag läst hittils.

Ett riktigt bra beslut! Gillar inte Flying Mounts för huvudtaget, det förstör känslan av att du befinner dig i en värld. Jag vill uppleva världen, inte flyga över den. Sedan vore det en dröm om Transmogrification försvann helt, hatar det verkligen. Att få en ny del spelar absolut ingen roll längre. Fan, strävan efter en/ett viss typ av gear med ett specifikt utseende är en stor del av ett MMORPG.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: MSI Z87 G45 GAMING | CPU: i7 4770k @ 4.4GHz | Kylning: Antec Kühler 620 Push n' Pull | GPU: ASUS GTX 780 DCII SLI | APU: Asus Xonar Essence STX | RAM: Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE LP | PSU: Corsair AX860i | SSD: Samsung 840 Basic 250GB | HDD: WD Green 3TB | Skärm: ASUS 24" VG248QE 144Hz

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Urven:

Jaaaaaaaaaaa

Bästa jag läst hittils.

Fan vad nice! men frågan är varför så många hatar på detta?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebcollin:

Sedan vore det en dröm om Transmogrification försvann helt, hatar det verkligen. Att få en ny del spelar absolut ingen roll längre. Fan, strävan efter en/ett viss typ av gear med ett specifikt utseende är en stor del av ett MMORPG.

Så du vill ta bort systemet som gör att du kan sträva efter gear med ett specifikt utseende?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Någon mer än mig som tycker Blizzard kunde gjort en overhaul av 3D motorn så WoW håller lite längre nu när detta är sista expansionen och allt?

WoD är inte sista expansionen. Dom har planerat 2-3 till sägs det.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Så du vill ta bort systemet som gör att du kan sträva efter gear med ett specifikt utseende?

Det jag menar är att hela känslan med att få en specifik del är borta, "the epic feeling of getting new cool loot" spelar ingen roll längre i och med att alla kan se ut hur dom vill ändå. Killen med fullt t2/3 i Vanilla elr fullt t5/6 i BC har inte den e-penisen(lets get real, alla bryr sig) längre för att en kille som är nydingad kan springa runt i exakt samma gear.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: MSI Z87 G45 GAMING | CPU: i7 4770k @ 4.4GHz | Kylning: Antec Kühler 620 Push n' Pull | GPU: ASUS GTX 780 DCII SLI | APU: Asus Xonar Essence STX | RAM: Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE LP | PSU: Corsair AX860i | SSD: Samsung 840 Basic 250GB | HDD: WD Green 3TB | Skärm: ASUS 24" VG248QE 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebcollin:

Det jag menar är att hela känslan med att få en specifik del är borta, "the epic feeling of getting new cool loot" spelar ingen roll längre i och med att alla kan se ut hur dom vill ändå. Killen med fullt t2/3 i Vanilla elr fullt t5/6 i BC har inte den e-penisen(lets get real, alla bryr sig) längre för att en kille som är nydingad kan springa runt i exakt samma gear.

Man måste ju dock fortfarande hitta gearen, tog mig 5-6 veckor att få ihop min transmog.
Den känslan du snackar om får man ju fortfarande när det droppar heroic thunder/warforged på någon del man behöver
Eller när man äntligen får trinket/vapen efter några månader av farm.

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Man måste ju dock fortfarande hitta gearen, tog mig 5-6 veckor att få ihop min transmog.
Den känslan du snackar om får man ju fortfarande när det droppar heroic thunder/warforged på någon del man behöver
Eller när man äntligen får trinket/vapen efter några månader av farm.

Grunden i det jag säger är väl just att alla kan se ut som vad som helst. Lootens utseende spelar ingen roll vilket jag tycker är tråkigt. Men men, blir väl och skippa att transmoga själv bara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebcollin:

Grunden i det jag säger är väl just att alla kan se ut som vad som helst. Lootens utseende spelar ingen roll vilket jag tycker är tråkigt. Men men, blir väl och skippa att transmoga själv bara.

Tycker det är fint med xmog, ville bara spy när jag såg t16.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebcollin:

Ett riktigt bra beslut! Gillar inte Flying Mounts för huvudtaget, det förstör känslan av att du befinner dig i en värld. Jag vill uppleva världen, inte flyga över den. Sedan vore det en dröm om Transmogrification försvann helt, hatar det verkligen. Att få en ny del spelar absolut ingen roll längre. Fan, strävan efter en/ett viss typ av gear med ett specifikt utseende är en stor del av ett MMORPG.

Håller med till fullo, bort med Transmog!

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Urven:

Jaaaaaaaaaaa

Bästa jag läst hittils.

Tycker att detta gnäll på "Flying mounts" är ganska komiskt. Speciellt när 99% av allt gnäll kommer från Rogues.
Att ev. inte införliva flying mount vid lansering är ren idioti på gräns till retardism.

Skrivet av sebcollin:

Du menar förstör KÄNSLAN för DIG?
Att hoppas att andra ska få "lida" med att få använda sitt ground mount och gå runt ett berg istället för gå över det är ju lite meh.. Sedan att ta bort transmog är ju en idiotisk ide. Speciellt när gear ser skit ut. Jag menar.. Non set pieces ser allmänt horribla ut i sin design. Sedan så säger du helt emot dig själv.

Skrivet av sebcollin:

Så du är mer fixerad i hur det ser ut än faktiskt statsen på looten? Sedan så är hela ditt resonemang skevt eftersom Non tier loot ser ut som skit. Dessutom så verkar du inte kört en mage. Deras tiers ser ut som en 5 åring har ritat dem. Det nyaste tieren är horribel och jag skulle aldrig gå runt med skiten.

Skrivet av sebcollin:

Så du vill istället att folk ska gå omkring och se ut som de har ritat sitt eget gear då eller?
Själva iden med transmogen är att du ska kunna få din gubbe att se ut lite hur du vill. Det du eftersträvar är mer strikt och tråkigt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Körde knappt MoP, tyckte inte det var speciellt kul.
Ganska taggad inför detta men jag är så jävla besviken på att Blizzard fuckade upp allt, dödar alla karaktärer som är sköna t ex Arthas, Illidan, Vashj, Cairne. Värdelöst om du frågar mig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Förresten, någon som vet om dom kommer släppa något paket som inkluderar alla expansioner eller måste jag köpa Complete Edition från CDON och sedan Cataclysm och Pandaria individuellt??

du har ett packet på blizzards hemsida som kostar 14 dollar typ och då får du vanila till cata

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urven:

Jaaaaaaaaaaa

Bästa jag läst hittils.

Questade lite häromdagen och använde in ground mount med flit bara för att liksom komma in i känslan lite mer. Gud vad mycket grejer man ser när man rider omkring längs marken. Massor med detaljer som jag ofta missat bara för att jag flugit över dem tidigare. Jag kan rekommendera detta.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Hoppas att man kommer att kunna göra sin char mer unik (helst helt unik) och att vapen mm ser mer realistiska ut. Jag avskyr dom där tre meters svärden tex. Sedan tror jag att grafiken måste bli än bättre. Det är ok i MOP jämfört med övriga wow men dom är fortfarande miltals efter ex GW2. Fast jag vet ju att blizz inte har högsta prio på grafiken utan mer på att många ska kunna lira det hyggligt utan en värsting dator

Jag tror annars att expansionen blir bra. Jag har gillat alla utom Cataclysm som inte alls var min kopp te. Den enda zon jag gillade där var märkligt nog Uldum även om jag tyckte att det var rätt coolt i början att questa under vatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icehawk77:

Samma här, ska bli skönt. Kommer implementeras innan expansionen kommer också

Då kommer dem minska statsen på all gear över hela spannet efter TBC typ eller var sätter dem gränsen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S | Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Minnen: Vengeance LPX DDR4 3200MHz | Grafikkort: Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming
Nätaggregat: EVGA GQ 650W Hybrid | Processor: Intel Core i7-8700K
Kylare: Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

WoD är inte sista expansionen. Dom har planerat 2-3 till sägs det.

Planerat, ja. Kommer fortsätta komma expansions till WoW sålänge som det finns en bra mängd spelare.

Permalänk
Medlem

Kanske en petitess men av alla klassiska karaktärer som dyker upp i nästa expansion enligt Blizz sida syns idel snubbar... inte en enda snygg chick. Lite lamt att dom inte kan skaka fram åtminstånde en typ Azshara eller nåt.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

HYPE!

Nu är bara frågan vilken karaktär man ska boosta till level 90..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

HYPE!

Nu är bara frågan vilken karaktär man ska boosta till level 90..

En av varje så klart, det är ju bara att köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

En av varje så klart, det är ju bara att köpa

Dilemmat är att jag redan har alla klasser på level 90.