Warlords of Draenor - Ny expansion

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sneaky_rhino:

hela wow är casual...därför folk slutar^^

Vad bra, då blir det nog ett köp framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

hela wow är casual...därför folk slutar^^

Majoriteten av alla subs är ju casual så hur du kan tro att folk slutar för att spelet är casual övergår mitt förstånd.
Innan del 4 av SoO släpptes som LFR så hade mindre än 5% dödat Garrosh på Flex, Normal eller Heroic. Det säger ganska mycket då även folk som klassar sig själva som casual raiders hade dödat honom vid det laget.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Tycker en massa saker verkar helt rätt i denna expansion, speciellt i jämförelse med MoP.

Egna "housings", uppdaterade karaktärsmodeller, followers. Massor med bra grejer.

Jag är stoked!

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Jag är ett stort lore fan och tyvärr tycker jag att det är synd att World of Warcraft och hela Warcraft storyn har blivit mer, Horde and Alliance VS Orcs. Väldigt tråkigt för att vara ärlig.

Dags för mig att sluta spela World of Quecraft igen antar jag. Nu ska vi säkerligen döda Grom Hellscream också, varför inte bara ta bort Orcs helt och hållet?

Vem sätter förövrigt the leader of the WEAKEST troll tribe samt ett troll utan någon RIKTIG war experience som WARCHIEF? Inte tillräckligt med att döda majoriteten av alla orcs i nutid. Nu måste vi döda dem i dåtid också!

Någon annan som reagera på att de nya character modellerna endast såg ut att vara HD textures och inte någon rework på skellettet av modellerna? Vad i helvete tog dem så lång tid isåfall?

Om du vore ett fan av lore så skulle du älska den här expansionen..

Själv tycker jag det låter grymt, allt från Draenor till alla nya grejer, levla tio levels blir härligt, nya karaktärsmodellerna är den perfekta vägen, man behåller känslan men ler dom nytt liv!

Permalänk
Medlem

Vad är detta? inte spelat wow på några år. Jag kommer ihåg när det betydde något att ha dödat sista bossen i naxx, sunwell, Aq40, eller vad det nu var. Nu kommer de alltså ha massa olika svårighetsgrader så att varje liten tomte ska få chansen (och troligtvis lyckas)?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

läs på lore.

edit: hur är vol'jin en backstabber? och utan orcs, jadu bra mycket bättre. sen tror jag nog du är 16 och tycker garosh är "coolingen i stan" så tagga ner behöver inte bli frustrerad och arg över att du har fel

Det är du som ska läsa på om lore. Garrosh hade inte vänt sig mot Vol'Jin ifall han inte hade varit emot honom hela tiden och varit en sneaky bastard som planerade att dethrone Garrosh från hela jävla början. Han gav honom inte ens en chans så Garrosh såg Trolls som traitors.

Det är du som ska läsa på lore, och nej jag är inte 16. Jag vet vad HELLSCREAM innebär och tycker det är synd att vi måste döda varje Hellscream som finns kvar.

Och varför finner ni det okej att Orcs blir villains? Hela poängen med Orcs i Warcraft var ju att dem överkom sitt förflutna och bättrade på sig. Nu är Orcs återigen evil i ett spel och mark my words. Horde är ingenting utan Orcs. Orcs utgör majoriteten av deras militära styrka. Ska du ha trolls i the frontlines?

Blizzard har helt enkelt confirmed att Alliance kan fuck up Horde när fan dem vill nu då Horde inte har någon militär styrka längre, förutom Taurens. Sedan har vi Sylvanas och hennes team, ser dem lite som ett eget faction då dem är ute efter sitt egna bästa. Men forsaken ska man inte mess with.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Det är du som ska läsa på om lore. Garrosh hade inte vänt sig mot Vol'Jin ifall han inte hade varit emot honom hela tiden och varit en sneaky bastard som planerade att dethrone Garrosh från hela jävla början. Han gav honom inte ens en chans så Garrosh såg Trolls som traitors.

Det är du som ska läsa på lore, och nej jag är inte 16. Jag vet vad HELLSCREAM innebär och tycker det är synd att vi måste döda varje Hellscream som finns kvar.

Och varför finner ni det okej att Orcs blir villains? Hela poängen med Orcs i Warcraft var ju att dem överkom sitt förflutna och bättrade på sig. Nu är Orcs återigen evil i ett spel och mark my words. Horde är ingenting utan Orcs. Orcs utgör majoriteten av deras militära styrka. Ska du ha trolls i the frontlines?

Blizzard har helt enkelt confirmed att Alliance kan fuck up Horde när fan dem vill nu då Horde inte har någon militär styrka längre, förutom Taurens. Sedan har vi Sylvanas och hennes team, ser dem lite som ett eget faction då dem är ute efter sitt egna bästa. Men forsaken ska man inte mess with.

Det är skillnad på orcer som druckit mannoroths blod och orcher som inte druckit det.

Permalänk
Avstängd

Förresten, någon som vet om dom kommer släppa något paket som inkluderar alla expansioner eller måste jag köpa Complete Edition från CDON och sedan Cataclysm och Pandaria individuellt??

Permalänk
Medlem

Enda jag är tveksam till är dessa "Garrisons", vad ska man med dessa till? Börjar likna Farmville. Även instant boost till lvl 90 gillar jag heller inte. Det kommer bli så att man lirar med folk i dungeons osv som inte kan sin klass för fem öre.

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk

Jag slutade för ett bra tag sedan p.g.a obalanserad PVP, vilket det mestadels varit under alla tider och blizzards oförmåga att jämfördela klasserna, alldeles för enkelt att fixa gear, samma quest varje dag tills man spyr på dom, tröttnar på kontinenter nästan omgående efter att man farmat igenom dom en gång.

Ingen som känner samma sak?
Farmar man inte guld så hänger man ju bara i Durotar och idlar, finns liksom ingen drivkraft som det fanns i början av spelets livscykel.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Xelithium:

Det är du som ska läsa på om lore. Garrosh hade inte vänt sig mot Vol'Jin ifall han inte hade varit emot honom hela tiden och varit en sneaky bastard som planerade att dethrone Garrosh från hela jävla början. Han gav honom inte ens en chans så Garrosh såg Trolls som traitors.

Det är du som ska läsa på lore, och nej jag är inte 16. Jag vet vad HELLSCREAM innebär och tycker det är synd att vi måste döda varje Hellscream som finns kvar.

Och varför finner ni det okej att Orcs blir villains? Hela poängen med Orcs i Warcraft var ju att dem överkom sitt förflutna och bättrade på sig. Nu är Orcs återigen evil i ett spel och mark my words. Horde är ingenting utan Orcs. Orcs utgör majoriteten av deras militära styrka. Ska du ha trolls i the frontlines?

Blizzard har helt enkelt confirmed att Alliance kan fuck up Horde när fan dem vill nu då Horde inte har någon militär styrka längre, förutom Taurens. Sedan har vi Sylvanas och hennes team, ser dem lite som ett eget faction då dem är ute efter sitt egna bästa. Men forsaken ska man inte mess with.

du vet vad sha corruption är va? för jag tror inte det. lol

Skrivet av sork01:

Det är skillnad på orcer som druckit mannoroths blod och orcher som inte druckit det.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

du vet vad sha corruption är va? för jag tror inte det. lol

Du är så himla värdelös på detta. Läs lore innan du uttrycker dig offentligt.

Garrosh var aldrig corrupted, även devs har sagt detta. Han använde sig utav hjärtat, hjärtat använde sig inte av honom. Han manipulerade Sha, inte tvärtom. Garrosh kontrollerade allt.

Du vet vad korrekt lore är va? Nej jag tror inte det.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk

Riktigt besviken. OfT; vet någon hur länge vi kommer köra SoO nu? Tror ni det blir som DS?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxX watercooling:

Riktigt besviken. OfT; vet någon hur länge vi kommer köra SoO nu? Tror ni det blir som DS?

Yup. Till nästa år. Ingen släpper spel under sommaren. Så dem har fram tills det blir varmt på sig. Under hösten/vintern släpper man spel då fler sitter inne o spelar.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Alla ska få nya modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orlaw:

Alla ska få nya modeller

Inte alla. Endast Vanilla races.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Skrivet av Xelithium:

Inte alla. Endast Vanilla races.

Även Belf och Dranei skulle får en overhaul sades det. Alltså Vanilla samt tbc-raserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Även Belf och Dranei skulle får en overhaul sades det. Alltså Vanilla samt tbc-raserna.

Inte vid launch.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Jag tycker nya expansionen verkar bli bra för både hardcore och casuals.

Vi får mer att göra utan för raids å pvp med garrisons och fler quester som inte är dailys.
World PvP - Path of the Gladiator (alla har samma gear etc).

Flex för Normal - HC och för hardcore raiders Mythical 20 raid size!
Visst kan det vara jobbig att fixa nya spelare / tunna ut för att nå en roster runt 20 men kommer nog bli bättre end game när det kan balaseras efter en sätt raid size.

Tror denna expansion blir lycked, set bättre ut än MoP och Cata!

Permalänk
Skrivet av kuggarn:

Enda jag är tveksam till är dessa "Garrisons", vad ska man med dessa till? Börjar likna Farmville. Även instant boost till lvl 90 gillar jag heller inte. Det kommer bli så att man lirar med folk i dungeons osv som inte kan sin klass för fem öre.

Detta med instant till 90 va bara en endaste char.. så kommer inte påverka allls.. då är ständiga rafandet värre imo hehe

Garrisons hajjar inte jag heller, känns lite som en filler för att försöka mörda inflationen. Tror inte de kommer skada dock för verkar inte ha någon innerbörd förutom på småå plan individuellt så som extra mount speed, xp osv.

I övrigt är jag grymt taggad faktiskt, som stoor skeptiker. INte spelat sen januari och dom verkar ha lagt energi på allt jag klagat på sen dess;

Försöka förbättra de sociala planet ist för o promotea lfr/lfg
Item squishing (ÄNTLIGEN)
Mer skön lore med draenie etc
Promotea större raids
Lite uppsminkning på modells, som jag iof inte gnällt på men gillar det.
Mycket fokus på sounds, som t.e.x nya wep sounds för hunter etc.
Hunter får alternativ att ha non-pet talents. (rätt generellt, har hört att inget pet = 30% mer skada buff ist)
Mer max lvl aktiviteter
Mindre fokus på dailies
BOR MED REFORGING
Andra stat tweaks så som avoidance, armor och spirit fokus på tanks och healers ist för vad som helst för deti nte spelar roll.

M.M(!!)

Har potential att gå i rätt riktning med denna expansionen. Som någon tweetade in när dom satt i tjöta på scenen; "Seems like blizzard finally listened to us, bravo!"

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av znorlaxvbg:

Som lösning på detta kommer en 3e svårighets grad, kallas mystic eller mythic. Kommer inte ihåg exakt. kan bli väldigt intressant förutsatt att taktiker inte är akta elden och skjut.

Jag har med hört/läst på ryktesvägen att det va DH som skulle komma som ny klass men inte enligt bilden under! Intressant som fan, hade GÄRNA sett en ranged class ist för en 3e melee.

Är den melee eller ranged? ser ut som melee vilket vore katastrof, det e dags för ranged nu!!!

Ryktet om DH var lite smått komiskt och dessutom sköts ner ganska fort. Varför skulle Blizzard lägga in en klass som skulle konkurrera med en redan existerade klass (Hunter)?

Skrivet av Xelithium:

Prove me fucking wrong. Vad hade Vol'jin varit utan Orcs? Kan du jämföra Vol'jin med Thrall, Saurfang, Eitrigg, Garrosh? Han är en traitorous backstabbing scumbag som endast gillas av snorungar som tycker weed är coolt.

Pot'jin yaman.

Är du seriös? Dessutom.. Dags att läsa på lite lore? Vol'jin är om något som gick emot en tyrann som helt enkelt struntade i om han släppte lös ondska på jorden så länge som han själv fick stå i centrum. Om något så är Garrosh en "backstabber" och inte Vol'jin. Ja, jag kan jämföra Vol'Jin med Thrall.

Skrivet av znorlaxvbg:

Blir ingen ny klass eller ras sa dom på blizzcon. Kanske bättre då dom fokuserar på content's kvalité

Skulle bli första gången i så fall.

TBC: Blood-elves och Dreanei.

WOTLK: Deathknight.

Cataclysm: Goblins och Worgen.

MoP: Pandaren och Monks.

WOD: ??

Skrivet av Sneaky_rhino:

hela wow är casual...därför folk slutar^^

Folk slutade i Vanillah för att det var för svårt. Folk slutade i TBC för att det inte var Vanillah. Folk slutade med WOTLK för att det inte var TBC. Folk slutade i Cata för att det var för enkelt. Folk slutade i MoP pga. pandor. Summan av det hela. Folk slutar för att de vill sluta. Inte för att det är för "Casual". Folk har slutat med Wow (och börjat om) sedan spelet lanserades. Det roliga är att majoriteten av de som gnäller på att det är för "casual" genomgick inte det helvete som var Vanillah Wow.

Skrivet av WijK:

Vad är detta? inte spelat wow på några år. Jag kommer ihåg när det betydde något att ha dödat sista bossen i naxx, sunwell, Aq40, eller vad det nu var. Nu kommer de alltså ha massa olika svårighetsgrader så att varje liten tomte ska få chansen (och troligtvis lyckas)?

Tomtar boostades genoM AQ 40 man av bra guilder så vad spelar det för roll? Sedan är det väl ingen nyhet? Sedan LFR infördes så är det inte direkt svårt att få gear.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Ryktet om DH var lite smått komiskt och dessutom sköts ner ganska fort. Varför skulle Blizzard lägga in en klass som skulle konkurrera med en redan existerade klass (Hunter)?

Nej fick det förklarat för mig att det inte stämde och hade ärligt talat dessa tankarna själv men valde att inte kommentera de för jag inte är så insatt i lore hehe

Det kommer dock varken ny klass eller ras nu i WoD vilket jag tycker är bra då det verkar ha tagit för mycket fokus från faktisk kvalité på content, tbc ett undantag dock.

Mythic va en liten besvikelse även när jag förklarat att det inte blir en till, svårare grad. Utan bara en rename på heroic. Och Heroic i sin tur blir lättare(normal nivå) och normal blir flex.

Finns ingen anledning, det som behövs är svårare, inte lättare :/ Men hoppas dom gör Mythic (d.v.s nya heroic) svårare än nuvarande heroic då.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av znorlaxvbg:

Nej fick det förklarat för mig att det inte stämde och hade ärligt talat dessa tankarna själv men valde att inte kommentera de för jag inte är så insatt i lore hehe

Det kommer dock varken ny klass eller ras nu i WoD vilket jag tycker är bra då det verkar ha tagit för mycket fokus från faktisk kvalité på content, tbc ett undantag dock.

Mythic va en liten besvikelse även när jag förklarat att det inte blir en till, svårare grad. Utan bara en rename på heroic. Och Heroic i sin tur blir lättare(normal nivå) och normal blir flex.

Finns ingen anledning, det som behövs är svårare, inte lättare :/ Men hoppas dom gör Mythic (d.v.s nya heroic) svårare än nuvarande heroic då.

Allt beror på mekaniken hos bossarna. Fram tills nu så har de bara lagt till extra HP på bossarna. Den senaste utmaningen jag hade i Wow var LK i WOTLK Heroic. Än i dag så är den bossen hyfsat omständig att klara av om man tex. går för Achievements. Bossarna i Cata var ju ett skämt. Bossarna i MOP var väl si så där.

Skrivet av Xelithium:

Det är du som ska läsa på om lore. Garrosh hade inte vänt sig mot Vol'Jin ifall han inte hade varit emot honom hela tiden och varit en sneaky bastard som planerade att dethrone Garrosh från hela jävla början. Han gav honom inte ens en chans så Garrosh såg Trolls som traitors.

Det är du som ska läsa på lore, och nej jag är inte 16. Jag vet vad HELLSCREAM innebär och tycker det är synd att vi måste döda varje Hellscream som finns kvar.

Och varför finner ni det okej att Orcs blir villains? Hela poängen med Orcs i Warcraft var ju att dem överkom sitt förflutna och bättrade på sig. Nu är Orcs återigen evil i ett spel och mark my words. Horde är ingenting utan Orcs. Orcs utgör majoriteten av deras militära styrka. Ska du ha trolls i the frontlines?

Blizzard har helt enkelt confirmed att Alliance kan fuck up Horde när fan dem vill nu då Horde inte har någon militär styrka längre, förutom Taurens. Sedan har vi Sylvanas och hennes team, ser dem lite som ett eget faction då dem är ute efter sitt egna bästa. Men forsaken ska man inte mess with.


*** raderat ***
Om du vill få reda på varför Garrosh beter som han gjorde så borde du ta och läsa på om hans far och hans gärningar. Vol'jin stred för en horde som tillät både Goblins och andra raser att vara delaktiga i. Garrosh försökte införa någon form av "Ubermenschen" mentalitet där Orcs var den "renrasiga" horden medan Goblins,Trolls och Taurens inte ens var värda att vara delaktiga.*** raderat ***

Skrivet av Mars SSX:

Förresten, någon som vet om dom kommer släppa något paket som inkluderar alla expansioner eller måste jag köpa Complete Edition från CDON och sedan Cataclysm och Pandaria individuellt??

Battlechest innehåller Spelet plus två expansionspack i form av TBC och WOTLK. Vet inte om de planerar att lägga till MoP och Cata med i den kistan.

*** raderat ***

Skrivet av Xelithium:

Inte alla. Endast Vanilla races.

Nej. Blood-elf och Dreanei kommer att få en rehaul också. Detta togs upp i en Q&A med devteamet.

*** raderat ***

§ 1.2
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Allt beror på mekaniken hos bossarna. Fram tills nu så har de bara lagt till extra HP på bossarna. Den senaste utmaningen jag hade i Wow var LK i WOTLK Heroic. Än i dag så är den bossen hyfsat omständig att klara av om man tex. går för Achievements. Bossarna i Cata var ju ett skämt. Bossarna i MOP var väl si så där.

Håller med! ja menar i tbc... Karazhan var lite struggle ibland t.o.m med pug. Magtheridon va inte många som ens vågade puga. Det var bara gruul som va free win och även här gällde det inte helt 100% som det gör idag med lfr etc.

Och japp, första expansionen utan raser och klasser

Angående det där med folk quittar etc håller jag med till viss del. Men folk som gick igenom det helvetet som var vanilla och fortsatt spela ända tills idag.. saknar nog det.

jag menar jag saknar allt det jävliga idag;

Farma rep
Krångla med att hitta quest och få lvlat 60
Krångla med att hitta grupper till instancer/gruppquest/whatever
1h Heartstone!
Jobbigt att få guld (omg den känslan att få epic mount)
Behöva springa överallt och bli gankad (yay world pvp!)
Dö av att aggra 2 mobs om det är rogue/warr du lvlar haha.
Dö av att aggra en mob ynka 2 lvlar högre än dig i stort sätt om du är fel klass.
m.m

Det allmänna hardcore liret.
Jag fattar inte varför inte blizz unnar oss att launcha vanilla och/eller tbc servrar.. dom behöver inte utveckla mer content utan bara låta dom vara.
Dom hade vart otroligt uppskattade om de så kostade 400kr i månaden.
Om man skulle vilja ha mer end game content kan man ha fler accounts på dagens servrar.
Och att det inte finns något i göra i vanilla va inte ett problem, fanns alltid något då allt tog enorm tid och engagemang.. och det hade otroligt aktiv world pvp.

Att blizz tycker det kostar för mkt med ett sådant projekt tror jag inte på, både dom och vi vet att det skulle gå plus direkt.. och mycket.
Är nog snarare så att dom inte vill ha något vid sidan om som eventuellt snor från deras senare content och därmed indirekt erkänner att spelet blivit sämre med tiden.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av znorlaxvbg:

Håller med! ja menar i tbc... Karazhan var lite struggle ibland t.o.m med pug. Magtheridon va inte många som ens vågade puga. Det var bara gruul som va free win och även här gällde det inte helt 100% som det gör idag med lfr etc.

Och japp, första expansionen utan raser och klasser

Angående det där med folk quittar etc håller jag med till viss del. Men folk som gick igenom det helvetet som var vanilla och fortsatt spela ända tills idag.. saknar nog det.

jag menar jag saknar allt det jävliga idag;

Farma rep
Krångla med att hitta quest och få lvlat 60
Krångla med att hitta grupper till instancer/gruppquest/whatever
1h Heartstone!
Jobbigt att få guld (omg den känslan att få epic mount)
Behöva springa överallt och bli gankad (yay world pvp!)
Dö av att aggra 2 mobs om det är rogue/warr du lvlar haha.
Dö av att aggra en mob ynka 2 lvlar högre än dig i stort sätt om du är fel klass.
m.m

Det allmänna hardcore liret.
Jag fattar inte varför inte blizz unnar oss att launcha vanilla och/eller tbc servrar.. dom behöver inte utveckla mer content utan bara låta dom vara.
Dom hade vart otroligt uppskattade om de så kostade 400kr i månaden.
Om man skulle vilja ha mer end game content kan man ha fler accounts på dagens servrar.
Och att det inte finns något i göra i vanilla va inte ett problem, fanns alltid något då allt tog enorm tid och engagemang.. och det hade otroligt aktiv world pvp.

Att blizz tycker det kostar för mkt med ett sådant projekt tror jag inte på, både dom och vi vet att det skulle gå plus direkt.. och mycket.
Är nog snarare så att dom inte vill ha något vid sidan om som eventuellt snor från deras senare content och därmed indirekt erkänner att spelet blivit sämre med tiden.

Varför tillåter inte Microsoft DX11 att installeras för de som har Windows XP? Helt enkelt för att det inte är lika bra ekonomiskt. De vill ju att alla köper deras expansionpack.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Varför tillåter inte Microsoft DX11 att installeras för de som har Windows XP? Helt enkelt för att det inte är lika bra ekonomiskt. De vill ju att alla köper deras expansionpack.

Joo men ekonomiskt skulle de gå plus, nästan garanterat. Kolla folket som kör privat servrar idag OCH folket som hade spelat som spelar live idag.
Sen hade nog förvånansvärt många kört både på live och vanilla servarna tror jag

MEn som du säger vill dom ha all fokus på ett ställe vilket är expansionerna, och det är väl därför.
Det är säkrare och ger fortfarande mååånga miljarder.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Lore-nörden i mig säger: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Realisten säger: Samma sak, om och om och om och om igen.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har inte läst allt i tråden, men raderat några onödiga inlägg på slutet och redigerat lite grand, med hänvisning till forumets trivselregler. Jag skulle också vilja uppmana er att omdelbart lugna ner diskussionen innan den spårar ur. Det började bli lite väl mycket hårda ord och dumma beskyllningar.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Fan vad jag är imponerad av hur mycket bra grafik de lyckas klämma ur den där stackars, snart 10 år (sen 1.0) grafikmotorn Har själv spelat till och från från 2004.. Dock bara köpt Cata/Mop och spelat upp ett par chars och sen kört någon månad och sen slutat igen.. Beror nog mest på att jag inte har några irl kompisar att spela med..

Var först lack på spelet att det var för "enkelt" men fick en testvecka nu härom månaden och testade då, tror jag ändrat uppfattning om det.. När jag spelade 2004-2008 så gick jag i skolan och hade till synes allt tid i världen att lägga på Wow, många rl polare som spelade också så riktigt skoj..

Men sen när folk slutade och det kom nya expansioner så var det samtidigt som man började jobba och inte hade 20-30 h i veckan att lägga på spelet.. De här nya snabba funktionerna som LFR och Scenarios och allt tror jag kan vara en dealbreaker för att kunna ha tid att spela. Speciellt nu när de tar bort alla tråkiga daylies också

Vet inte var jag vill komma med detta inlägget riktigt, men tror att livet gjorde att man inte kunde spela som man gjorde förr och då blev det att man skyllde på att det var för lätt. Nuförtiden slipper man ju grinda i dagar för att få ihop mats till Fireres gear till Onyx/BWL

Ha det bra!
mvh

Edit: Summa summarum så ser jag fram emot expansionen och att kanske övertala någon kompis att testa igen. Storymässigt verkar detta riktigt bra med, har läst de flesta av böckerna och spelat warcraft serien flitigt.

mvh igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Förresten, någon som vet om dom kommer släppa något paket som inkluderar alla expansioner eller måste jag köpa Complete Edition från CDON och sedan Cataclysm och Pandaria individuellt??

Köper du Wow online från Battlenets hemsida så får du Vanilla, BC, Wotlk och Cata för 14.99 euro. Köpte det själv för en vecka sen så jag vet att det fungerar bra. 1 månads speltid ingår självklart. Pandaria kostar 34.99 euro har jag för mig. Finns för 2-300kr i många butiker i Sverige. 249kr på Elgiganten t.ex. Det är mitt tips!
https://eu.battle.net/account/management/digital-purchase.htm...

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."