Köpråd: Surface RT 32GB för $200

Permalänk
Medlem

Köpråd: Surface RT 32GB för $200

Funderar på att köpa en 32GB Surface RT för 200dollar. Ska enbart användas som surf/stream dator till mina chromecasts plus som kontroller till Xbox One. 200dollar borde ju vara ett ganska bra pris för detta?

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Det beror väl på vilken växlingskurs du har. ^^

Men enligt Bing ekonomi så medför aktuell kurs att det landar på 1328,93 kr vilket låter väldigt schysst för det är ju utan tvekan ett fint bygge.

Iofs vet jag inte vad det är för skick på maskinen du spekulerar på antar även att den säljs utan något "cover-tangentbord" och har inte heller någon vidare koll hur de ligger i pris på andrahandsmarknaden men nypris i Sverige är väl runt 3200kr?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Det beror väl på vilken växlingskurs du har. ^^

Men enligt Bing ekonomi så medför aktuell kurs att det landar på 1328,93 kr vilket låter väldigt schysst för det är ju utan tvekan ett fint bygge.

Iofs vet jag inte vad det är för skick på maskinen du spekulerar på antar även att den säljs utan något "cover-tangentbord" och har inte heller någon vidare koll hur de ligger i pris på andrahandsmarknaden men nypris i Sverige är väl runt 3200kr?

Växlingskurs betyder inget då jag bor i USA. Betalar allt i dollar. Med "touch cover" kostar den 249dollar. Skick är nyskick då den köps direkt i butik helt ny

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Det är väldigt mycket surfplatta för pengarna! Vet inte så mycket om chromecast men är du säker på att det fungerar att streama till chromecast från Surface RT?

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av page:

Det är väldigt mycket surfplatta för pengarna! Vet inte så mycket om chromecast men är du säker på att det fungerar att streama till chromecast från Surface RT?

Ja. Chromecast stödjer Windows, Android, Mac OS. Jag tror nog att jag kommer att slå till när det gäller Surface. Ipad 2 16gb kommer att kosta 200dollar också men frugan hatar Apple

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Det går från windows, men det går väl inte från Windows RT, annars super-platta, riktigt nöjd med min jämfört med de andra plattorna jag haft

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här